مرسدس بنز

رؤیت صفحه‌نمایش بزرگ در کابین مرسدس-مایباخ S کلاس!

پروتوتایپ مرسدس-مایباخ S کلاس چند روز پیش را به یاد می‌آورید؟ خب این خودرو دوباره دیده شده اما این بار عکاسان فرصت داشته‌اند نگاهی هم به کابین آن داشته و تغییرات قابل‌توجه رخ داده در کابین را تائید کنند. با صفحه‌نمایش سنتی مرسدس که روبروی راننده و سرنشین قرار می‌گرفت خداحافظی کنید زیرا نسل جدید S کلاس در مرسدس و مایباخ از تنظیمات مشابه کانسپت ویژن EQS استفاده خواهد کرد.

این صفحه لمسی بزرگ که به‌صورت عمودی نصب شده بخش اعظم دکمه‌ها را حفظ می‌کند اما به نظر می‌رسد ماژول‌های کنترلی در زیر صفحه‌نمایش وجود دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این ماژول‌ها در واقع دکمه‌های سنتی هستند یا اینکه از نمونه‌های حساس به لمس. البته ما فکر می‌کنیم این دکمه‌ها حساس به لمس باشند.

به نظر می‌رسد نسل جدید S کلاس دکمه‌ی صدای جداگانه‌ای خواهد داشت که از نظر ما تصمیم خوبی است. وجود سطوح شیشه‌ای زیاد هم به این معنی است که اثرانگشت شما روی اکثر سطوح باقی خواهد ماند.

به نظر می‌رسد این پروتوتایپ به قوای محرکه هیبریدی ملایم تجهیز شده زیرا لوگوی EQ را می‌توان در پشت آمپرهای دیجیتالی آن مشاهده کرد. البته خود پشت آمپرها ظاهراً به‌صورت کامل با داشبورد ادغام نشده است. به این ترتیب ما خودرویی روبرو هستیم که فعلاً فاز توسعه‌ای خود را طی می‌کند و هنوز برخی قطعات نهایی روی آن نصب نشده‌اند. به همین خاطر قضاوت نهایی درباره طراحی کابین بسیار زود است هرچند مطمئن هستیم استفاده از این صفحه‌نمایش بزرگ باعث ایجاد نظرات گوناگونی خواهد شد.

اگرچه بخش جلوی کابین مایباخ نسبت به نسخه استاندارد تفاوت‌های زیادی نخواهد داشت اما تغییرات واقعی در بخش عقب کابین رخ خواهد داد جایی که سرنشینان از فضای پای زیاد سود خواهد برند. صندلی‌های عقب نیز احتمالاً راحت‌تر از نسخه استاندارد خواهند بود و تنظیمات بیشتری خواهند داشت. البته برخی ویژگی‌های سطح بالا نیز در مایباخ دیده خواهند شد.

مرسدس تائید کرده نسل جدید S کلاس که با کد W223 شناخته می‌شود را اواخر سال جاری معرفی خواهد کرد اما نمی‌دانیم که مایباخ S کلاس (کد X223) نیز سال جاری پدیدار خواهد شد یا خیر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ارسلان

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    منکه خودم به شخصه حالا تا چی بشه که بخوام نگاه صفحه نمایش کنسول وسط بکنم فقط موقع پارک و دوربین 360 و چک کردن پشت و اطراف ماشین … برای من فقط کاربردش همینه … که به نظرم اگه همون کیلومتر ماشین که خودش بصورت صفحه نمایش هست موقع پارک دوربین ها رو هم توی همون نشون بده خیلی بهتره ادم قرنیه چشمش رو بچرخونه و گردنش رو که خشک شده و همش صاف بوده و حواسش به جاده بوده هم یدفعه کج کنه و گردن درد بگیره و کل حواسش رو بده سمت کنسول وسط … چه کاریه ؟؟ خب بزار توی همون صفحه نمایش کیلومتر نشون بده اینجوری هم احتمال تصادف تو رانندگی خیلی پایینتره هم اگه یکی از سمت چپ بیاد به ماشین نزدیک بشه با گوشه چشمت متوجه میشی بارها بوده منم حواسم توی کنسول وسط بوده بعد یکی از سمت چپ اومده به ماشین نزدیک شده تا اومدم در رو باز کنم میبینم یکی مثله جن جلوی در ماشین ظاهر شده …. قدیما به علت اینکه تکنولوژی به اندازه الان پیشرفت نکرده بود و کیلومتر ها انالوگ و عقربه ای بودن یه صفحه نمایش تک رنگ کوچیک جیوه ای مینداختن کنسول وسط بعدش از اون موقع دیگه جا افتاد که جای صفحه نمایش باید کنسول وسط باشه دیگه فک نمیکنن که کجا باشه کاربردی تره !! همین عادت ها باعث درجا زدن و پیشرفت نکردن و نوآور نبودن میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ♤Angus_812♤

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    از همین الان لحظه شماری میکنم کابینشو ببینم
    معلومه چیز خوبی از کار درمیاد و بازهم رقبارو در هم میکوبه
    بنز همیشه با سرعت به سمت آینده میره چه ما خوشمون بیاید چه نیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    آره مخصوصا با این تبلتی که گذاشته تو ماشین به صفحه نمایشای تسلا ایراد میگرفتید حالا ک بنز زده میگید قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ♤Angus_812♤

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      اونی که تسلا گذاشته واقعا مسخره هست
      کل کابینو ول کرده و فقط تمرکزش رو گذاشته رو اون صفحه نمایش
      شاید کاربردش عالی باشه و آیندنگرانه ولی واقعا جذابیت نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Hadi

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    هرچند کابینش صد درصد پیشرفته تر میشه ولی من هنوز اون صفحه نمایش های به هم چسبیده فعلی رو بیشتر دوست دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari Fxx K Evo

      ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اونایی که به کابین های مرسدس با دو صفحه نمایش
      چسبیده ایراد ، میگرفتن، الان شدن ، طرفدارش عجب

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. پویا

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه تسلا رو!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هر نسل کلاس اس که معرفی میشه یه جمله تو ذهنم میاد و اون اینه که: بهترین باز هم بهتر شد.
    امید وارم پرچمدار خودروهای مرسدس طراحی تکراری مثل بقیه کلاس های نداشته باشه و تمایز چشمگیری داشته باشه تو طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا