چریمرسدس بنز

توافق مرسدس و چری بر سر نام EQ

مرسدس بنز و چری به توافقی دست یافتند که طی آن هر دو خودروساز می‌توانند از نام EQ برای محصولات خود استفاده کنند.


اگرچه چری از سال ۲۰۱۴ تاکنون مشغول استفاده از نام‌های eQ و eQ1 است اما مرسدس در نمایشگاه خودروی پاریس استفاده از نام EQ را اعلام کرد و کانسپت کراس اوور الکتریکی با همین نام را به جهانیان نشان داد. این امر موجب ایجاد مشکلاتی بین دو خودروساز شد اما به نظر می‌رسد نهایتاً این موضوع حل شده است.


به عنوان بخشی از توافق، چری می‌تواند به استفاده از نام‌های eQ و eQ1 و همچنین دیگر موارد مشابه نظیر eQ2 و eQ3 ادامه داد. مرسدس نیز قادر خواهد بود از نام EQ استفاده کند اما باید نام‌گذاری‌های حروفی نظیر EQC داشته باشد.


یک عضو هیئت‌مدیره دایلمر طی بیانیه‌ای گفت:

چری با استفاده از نام برند eQ به شهرت فوق‌العاده‌ای در چین دست یافته و ما به این امر بسیار احترام می‌گذاریم. من خوشحالم که دایملر و چری در فضایی دوستانه به توافقنامه‌ای جهت استفاده از سیستم نام‌گذاری خود دست پیدا کردند.

مدیرعامل چری نیز در سخنانی مشابه از این توافق استقبال کرده و آن را یک توافق برد-برد برای هر دو طرف دانسته است.


مرسدس برنامه‌هایی برای عرضه طیف‌های مختلفی از مدل‌های الکتریکی EQ داشته و آن را با عرضه مدل EQC در سال ۲۰۱۹ کلید خواهد زد. پس از این خودرو مدل‌های سطح پایه از EQ وارد بازار خواهند شد. این محصولات طبق اعلام دایملر در راستات آلمان تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    حالا اگه چینی ها این کار میکردن در کمال پررویی به کارشون ادامه میدادن مثل هزاران کپی از طراحی تا لوگو ونام شبیه به کمپانی معروف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بنز باید با چری به توافق میرسید اونوقت ما ایرانی ها حتی ارزش برندشونو نداریم با یه برند دیگه ماشیناشونو وارد میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا