مرسدس بنز

چراغ‌های جلوی استثنایی مایباخ S کلاس

مرسدس بنز همواره در بحث معرفی تکنولوژی‌های جدید خودرویی از پیشگامان بوده و بسیاری از آن‌ها را برای اولین بار در سدان لوکس S کلاس معرفی کرده است. هم‌اکنون ژرمن‌ها در حال معرفی تکنولوژی ایمنی جدیدی هستند که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.


این سیستم که در برخی مدل‌های معین از مرسدس-مایباخ S کلاس بکار رفته سیستم نوردهی دیجیتال جدیدی است که بسیار پیشرفته‌تر از چراغ‌های جلویی است که تاکنون دیده‌ایم.


سیستم مورد بحث شامل بیش از ۱ میلیون پیکسل روشنایی در هر چراغ جلو است. علاوه بر این، سیستم جدید مرسدس را می‌توان با استفاده از رایانه‌های ویژه به‌صورت انفرادی کنترل کرد تا بدین ترتیب نمادهای ویژه‌ای را به روی جاده ساطع کرد و این امر می‌تواند به طرز رانندگی و ایمنی کمک شایانی بکند.


تکنولوژی جدید مرسدس عملکرد دستیار نوربالای تطبیقی را یک پله ارتقا داده و این کار با خاموش شدن انفرادی عناصر نوردهی در زمانی که خودرو از جهت مخالف می‌آید انجام می‌شود. این امر باعث پیشگیری از کوری لحظه‌ای راننده خودروی مقابل خواهد شد.

سیستم نوردهی دیجیتال مرسدس همچنین می‌تواند هشداری خاصی را روی سطح جاده ساطع کند و راننده آن را ببیند. در واقع ایده هدآپ دیسپلی معمولی خودروها چندین پله ارتقا یافته است.

برای مثال اگر سیستم جاده‌هایی با چسبندگی کم را تشخیص دهد نماد برف را روی مسیر پیش رو ساطع می‌کند. به همین منوال نمادهای خاصی برای ساخت‌وساز جاده‌ای، احتمال وقوع تصادف از عقب و وجود موانعی در نقطه کور راننده در نظر گرفته شده است. این سیستم همچنین می‌تواند نمادهای کمک‌کننده‌ای همچون لاین جاده‌ای و مارکرهای فاصله را ساطع کند. این‌ها تنها بخشی از عملکردهایی است که مهندسان مرسدس داخل چنین سیستم پیشرفته‌ای قرار داده‌اند.

مایباخ به‌روز شده که دارای این چراغ‌های هوشمند بوده در نمایشگاه خودروی ژنو حاضر بوده و در چند ماه آینده نیز عرضه خواهد شد. البته اگر ببینیم چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای در آینده نزدیک به خودروهای ارزان‌تر راه یابد تعجب زیادی نخواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    یا قمر بنی هاشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10201 ديدگاه)

    همیشه میگم یعنی بعد از این تکنولوژی جدید دیگه چی دارن رو بکنن در صورتی که با شروع هر نمایشگاه بین المللی یه چیزه جدید و خاص برای رونمایی دارن.
    وجداناً ازین آپشن جالبتر چیه که بسازن
    خدای من شما مسلمانین یا ما
    ما اِدِعا
    شما عمل
    چه مغزی اینو ساخته
    واقعاً کارآمده.
    الان نزدیکه ۴۰ ساله که بنز نماده تکنولوژی خودرو شناخته میشه یعنی یه آپشن جدید را وارد ناوگانه حمل و نقل میکنه تازه شرکتهای دیگه بعد از ۱۰ تا ۲۰ سال به اون میرسن و با هزارتا تبلیغ سفارشی سازیش میکنن . از سیستم ترمز ABS گرفته تا بسیاری از آپشن های دیگر.
    اگه دنیای خودرو را دنبال کرده باشید میدونید که یه روز کادیلاک آمریکا نماد تکنولوژی بوده ولی چیزی حدود ۲۰ سال بعد از جنگ جهانی دوم این نماد به شرکت بنز و بخصوص خودروی S کلاس رسیده که بقیه خودروهای معروف شرکتها دنباله روی این خودرو و شرکت در حرکت هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      دوست عزیز اختراعاتش رو بشمار تا منم برا فقط جنرال موتورز رو بشمارم و ببینیم کدوم بیشتر به خلق ا… خدمت کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    همیشه می باخ نهایت راحتی و تکنولوژی همراه با طراحی با ابهت و چشم گیری برای من بوده و هست و این تکنولوژی گواه صلیغه بنده و خیلی ها خواهد بود .انگاری این ماشینو ساختن برای (((((زئوس))))).

    با تچکر از سایت پدال بابت سانسور کردن و نشر ندادن مطالب کاملا مودبانه .

    بازم مچکریم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جنوب

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (316 ديدگاه)

    آقای بنز کارگر نمیخوای آیا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چند وقت دیگه روی شیشه های خودرو واقعیت افزوده میاد همراه رانندگی سطح ۵

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. الف.ی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    این تازه از چند سال پیش عملی شده بود
    The Best or Nothing…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Divergence

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    آفرین به مرسدس بنز واقعا شاهکاره. همزمان آئودی و BMW هم این نوع چراغ رو دارن. مال آئودی اسمش Matrix LED است و مال BMW هم Intelligent Headlight است. راستش حدود هفت هشت سال پیش من ایده داشتم که چرا غ های ماشین به خصوص چراغ های عقب با استفاده از LED انیمیشن دار بشه الان میبینیم هم آئودی و هم بی ام دبلیو از چراغ های عقب OLED رونمایی کردن. تو ایران مافیای خودروسازی نمیذاری هیچ کس نظر بده و ابتکار بزنه. فقط بلدن فیس لیفت های مسخره بدن بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    یاقمر بنی هاشم رو خوب اومدی حامد :)))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. emad1990

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    یادمه تو یکی از قسمت های “تخته گاز”جرمی کلارکسون از حضار پرسید :اگه گفتید کدوم ماشینه که همه ی تکنولوژی های بروز زمان خودشو داره که ماشین های دیگه ندارن
    همه با هم گفتن مرسدس اس کلاس!
    جرمی بعد تست ماشین گفت:اس کلاس ماشینیه که با نشستن داخلش عمرتون بیشتر میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مانی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این سیستم تو ایران ممنوع و حرام هست
    چون ممکن رو سطح جاده عکس‌های اونجوری نمایش بده
    خخخخخخخخخخ
    ویران خودرو اینو اختراع کرد نگذاشتن بسازه‌ داد بنز بسازه‌

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. A.B

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    این تکنولوژیا باعث میشه ملت در زمان استفاده از خودرو ذکر نگن و از خدا و … کمک طلب نکنن که باعث تضعیف ایمان میشه و مردم از یاد خدا و … غافل میشن!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا