مرسدس بنز

انتشار اولین تیزر رسمی از مرسدس بنز EQS، سدان الکتریکی پرچم‌دار

تاکنون تصاویر جاسوسی بی‌شماری از مرسدس بنز EQS دیده‌ایم اما حالا اولین تیز رسمی از این سدان لوکس الکتریکی منتشر شده است. مثل کانسپت ویژن EQS، در نسخهٔ تولیدی این خودرو هم جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود با لوگوی برجستهٔ مرسدس به چشم می‌خورد. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های LED مثلثی شکل جای گرفته‌اند که توسط یک نوار LED باریک به هم متصل شده‌اند. در این تیزر همچنین کاپوت برجسته و آینه‌های سنتی دیده می‌شود درحالی‌که سپر جلو اصلاح شده و گلگیرها برجسته‌تر شده‌اند.

به گفتهٔ مرسدس بنز، برای EQS یک سیستم فیلتر هوای سفارشی ارائه می‌شود که در جای پیشرانهٔ بنزینی قرار می‌گیرد و به یک فیلتر ذرات بسیار کارآمد مجهز است. این فیلتر تقریباً ۱۰ لیتر حجم دارد و بالاترین کیفیت هوای داخلی را فراهم می‌کند. این فیلتر از ورود اکسیدهای نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد، بوی نامطبوع و ریز گردها به داخل کابین جلوگیری می‌کند. به گفتهٔ مرسدس، با این سیستم، کیفیت هوای داخل RQS قابل‌مقایسه با اتاق عمل خواهد بود. این همچنین اولین سیستم تصفیه هوای خودرو محسوب می‌شود که گواهینامهٔ DIN EN 1822 را کسب کرده است.

مرسدس فعلاً اطلاعات زیادی در مورد EQS منتشر نکرده اما تأکید کرده است که بُرد این سدان الکتریکی طبق معیارهای WLTP بیش از ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود. EQS همچنین اولین خودرویی است که روی معماری الکتریکی کاملاً جدید مرسدس بنز ساخته می‌شود. این پلت‌فرم بعداً در چهار خودروی الکتریکی دیگر مثل EQS شاسی‌بلند هم استفاده خواهد شد. فعلاً اطلاعات چندانی در مورد مشخصات EQS در دست نیست ولی انتظار می‌رود این ماشین در انواع مختلفی تولید شود که بین ۴۰۰ تا بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت. مرسدس بنز EQS سال آینده رسماً معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خب خب خب
    دیگه بازی جدی شد

    موافقم 54
    مخالفم 5
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      ای کاش یه ظاهر اسپرت و شیک داشته باشه و کابینش هم خیلی لوکس باشه

      موافقم 21
      مخالفم 1
    2. mehran911

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      بازی جدی شد ؟!
      هنوز شروع هم نشده
      سود پایدار حاصل از فروش درون سوز ها و هزینه اون در بخش الکتریکی و دیجیتال باعث میشه در آینده نزدیک به راحتی بازار الکتریکی رو دست بگیرن هزینه توسعه تحقیقات هنگفت این خودروساز ها خودش گویای همه چیز هست
      خودروسازهای بزرگ مثل فولکس و مرسدس و…. زنجیره تولید بسیار قدرتمندی دارن از شروع توسعه و تامین قطعات بگیر تا عرضه و خدمات پس از فروش و …
      رسیدن به این سیستم پیچیده چیزی نیست که در عرض 5 یا 6 سال حاصل بشه داستان خیلی پیچیده تر از این حرفاست
      به عنوان مثال در حال حاضر گروه فولکس واگن با 125 خط تولید در 31 کشور جهان و فروش بیش از 10 میلیون خودرو در 153 کشور مختلف و همینطور چندین برابر این عدد مراکز فروش و خدمات پس از فروش جایگاه فوق العاده قدرتمندی در صنعت خودرو داره
      این پتانسیل در میان مدت روی الکتریکی ها سوئیچ خواهد شد و داستان رو عوض خواهد کرد
      این موارد چیزی نیست که امثال تسلا به راحتی بهش دست پیدا کنن
      دوست عزیز تسلا نه در عرضه و نه در خدمات پس از فروش در کوتاه مدت نزدیک هم نخواهد شد
      مشکلات کیفی بسیار زیاد مثل مشکل زنگ زدگی آتش سوزی و جدا شدن فرمون و سقف و سپر ماشین در حال حرکت یا غالب کردن یونیت کنترل های قدیمی در خوردوهای تولید چین که سروصدای زیادی هم بپا کرد تا فراخوان 90 هزارتایی اخیر نیازمند تعداد زیادی مراکز خدمات پس از فروش هستش این موارد در کوتاه مدت قابل حل نیست
      به همین دلیل در بحث مشکل تعلیق خودروهای چین تسلا شرم آورانه مردم چین رو متهم کرد که چینی ها بلد نیستن رانندگی کنن چون به راحتی تونایی فراخوان برای تعمیر وجود نداره و…
      به همین خاطر گفتم رسیدن به سیکل تامین پایدار چیزی نیست که در کوتاه مدت به دست بیاد
      .
      غرض از گفتن اینا اینه که برای قضاوت خیلی خیلی زوده یکم باید زمان داد به خودروساز های بزرگی مثل فولکس و تویوتا و مرسدس و…
      .
      در این 5 یا 6 روز اخیر اخبار شگفت انگیز بسیار زیادی از صنعت خودروسازی آلمان منتشر شد
      به عنوان استارت توسعه بزرگترین خط تولید خودرویی جهان در آلمان توسط فولکس و استقبال فوق العاده از id3 در اروپا به خصوص سوئد و نروژ و هلند و کاهش فروش مدل 3 در اروپا به شکلی که تسلا مدل 3 که پارسال پرفروش ترین خودروی الکتریکی اروپا بود در سال جدید در ماه اکتبر حتی جز 10 تای اول هم نیست با عرضه ID2 و ID1 کار برای ZOE هم سختر خواهد شد
      میگم یکم فرصت بدید اوضاع تغییر خواهد کرد

      موافقم 43
      مخالفم 14
      1. tesla

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (176 ديدگاه)

        نفس کم نیاری حاجی.

        موافقم 17
        مخالفم 39
      2. Amir Machine

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        مهران جان جنرال‌موتورز رو یادت رفت
        این غول آمریکا هم سرمایه‌گذاری خیلی زیادی رو الکتریکیا کرده، نمونه‌ش سرمایه‌گذاری 2.2 میلیارد دلاری در کارخانه دیترویت که بزرگترین سرمایه‌گذاری در تاریخ شرکته
        تقاضا برای هامر هم خیلی زیاد بوده، کادیلاک لیریک و شورلت بولت EUV هم تو راهن
        جنرال‌موتورز با باطری‌های جدید اولتیوم و این سرمایه‌گذاری‌ها بنظرم در آینده یکی از بازیگرای جدی تو بخش الکتریکی خواهد بود

        موافقم 19
        مخالفم 4
        1. mehran911

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          قطعا امیر جان
          خودروسازهای بزرگ پتانسیل بسیار زیادی برای موفقیت در این حوزه دارن

          موافقم 17
          مخالفم 9
        2. Hadi

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          مرسدس قطعاً با قدرت شروع میکنه و تو هر کلاس بهترین میشه..
          به قول خودش: the best or nothing……

          موافقم 13
          مخالفم 4
      3. Me

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (314 ديدگاه)

        کاش همیشه بجای یه سری از کاربرها فقط مهران کامنت بزاره
        باور میکنی بعد از چند وقت اولین کامنت با محتوایی بود که تو سایت خوندم

        موافقم 24
        مخالفم 8
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          این دیگه اسمش کامنت نیست
          بعدم همه وقت ندارن انداره خود مطلب کامنت بزارن

          موافقم 4
          مخالفم 21
        2. AMG///

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1200 ديدگاه)

          Nein, es ist überhaupt nicht interessant, jeder muss seine Meinung sagen.

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. mehran911

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          Me
          ممنونم رفیق لطف داری

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          اقا مهران منظور بدی نداشتما
          کامنت شما خیلی خوب و مفید بود ولی منظور من این بود که همه نمیتونن انقدر کامنت طولانی بزارن

          موافقم 1
          مخالفم 3
        5. mehran911

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          [—{^AMIN_MC20^}—]
          قربونت رفیق این چه حرفیه

          موافقم 2
          مخالفم 1
      4. یانکی

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        ایراد و فراخوان به قول خودت برا یه خودرو ساز نوپا چیزه بدی حساب نمیشه و جبران میکنه ولی خودروسازهایی که ادعای بیش از یک قرن خودرو سازی دارن اونم از نوع آلمانی دروغ گو که با دیزل گیتشون حتی به غیر انسانها هم آسیب رسوندن خیلی بده.حالا شما از عظمت آمریکا بسوز فعلا این تسلاست که آقای الکتریکیه بعدشم جنرال موتورز فورد لوسید غیره.

        موافقم 5
        مخالفم 22
      5. Elmiraj

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (3099 ديدگاه)

        از درون سوز هایی که حذف کردن و طی چند سال آینده هم حذف می‌کنن هم میگفتی…
        خودروسازان فعلی در حال جایگزینی خودروهای الکتریکی با درون سوز های قبلی شون هستن ، چون این قوانین آلایندگی جدید کشورهاست که مجبورشون می‌کنه الکتریکی بسازن نه رقابت با تسلا….
        دایملر اعلام کرده طی تنها یک دهه آینده نیمی از خودروهای فروخته شده‌اش الکتریکی خواهند بود ، این به این معنا نیست اگر اکنون ( به فرض مثال ) ۲۶ مدل خودرو تولید می‌کنه تا ده سال آینده میشن ۵۲ تا … داره میگه که بدلیل وضع قوانین آلایندگی سختگیرانه مجبوریم طی این ده سال ۱۳ خودروی الکتریکی را جایگزین نمونه های درون سوز فعلی کنیم…
        فولکس واگن و جنرال‌موتورز هم دقیقا به همین منوال…….
        .
        حال خوشتون بیاد یا نیاد تسلا با سرعت خیلی زیادی داره پیشرفت و ساخت کارخانه هایش را ادامه میده و هر چند خودرویی هم که تولید می‌کنه رو هوا فروش می‌ره و طبق نظریه کارشناسان وال استریت امثال نیم میلیون ، سال آینده ۹۵۰ هزار ، سال ۲۰۲۲ ،، ۱.۶ میلیون و تا سال ۲۰۲۵ هم بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه ساخت و فروش خواهد داشت ، یعنی اینکه دیگران هر چقدر هم بیشتر از تسلا هاچبک ارزان و درجه سه بفروشن و ازش جلو بزنن فقط به بقای خودشون ادامه دادن و خللی در کار تسلا بوجود نیاوردن…..

        ((در ضمن نیمی از مشکلات تسلایی که گفتی یا یک نمونه بوده یا ماشین هایی بودن که توسط مالک به مراکز تعمیراتی ثالث برده شده بودن…))

        موافقم 15
        مخالفم 15
      6. (JONATHAN (TESLA

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (302 ديدگاه)

        حرف های آقای مهران بیش ترش از روی جوگیری بود
        چون خط مونتاژ های سنتی پتانسیل کافی برای نسل بعد خودرو ها ندارن
        و این زنجیره تامین قطعات خودرو های درون سوز در نسل آینده تا حدود خیلی زیادی قطع خواهد شد چون نیازی هم بهش نیست
        در ضمینه نمایندگی فروش و تامین قطعات و غیره بدون شک تسلا کم بود های زیادی داره
        ولی بیشتر این کم بود توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری نمایندگی ها خصوصی حل خواهد شد
        چیزی که در صنعت خودرو آینده خیلی دخیل و مهم هست بخش نرم افزار هست که اروپا و آلمان برای جبران این عقب ماندگی بیش از دهه ها وقت لازم دارن برای همین فلکس برای حل مشکلات خیلی ساده خودرو های الکتریکی خودش به صورت دستی وارد شد
        برای همین اروپا حاظر هست غول های نرم افزاری آمریکایی رو در اروپا جرمیه کنه تا بیش تر از این عقب نیوفتن
        صنعت خودرو آینده صنعت چرم و چوب نیست
        صنعت کد نویسی هست در آینده هیچ حرفی خودرو ساز های اروپایی برای گفتن نخواهند داشت اینو در ۵ سال آینده همه خواهند دید

        موافقم 10
        مخالفم 23
        1. mehran911

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          (((( چیزی که در صنعت خودرو آینده خیلی دخیل و مهم هست بخش نرم افزار هست که اروپا و آلمان برای جبران این عقب ماندگی بیش از دهه ها وقت لازم دارن )))
          دهه ها!!!!
          ماها قبل از الانی که دارم مینویسم فولکس توسعه سیستم عامل شخصیش رو استارت زده
          بیش از 10 هزار مهندس نرم افزار استخدام شدن برای پیشبرد این داستان
          همین الان ID3 در کنار اس کلاس بهترین سیستم هدآپ دیسپلی رو معرفی کردن
          آئودی 2017 خودران نسل سه معرفی کرد
          مراکز توسعه تحقیقات پورشه در حوزه دیجیتال و نرم افزار در سیلیکن ولی در تل .آویو در شانگهای در برلین در اشتوتگارت بی وقفه دارن پتنت ثبت میکنن
          .
          از نظر تعداد پتنت های ثبت شده در حوزه الکتریکی و خودران شرکت های آلمانی بوش و کنتیننتال به عنوان اولین و چهارمین تامین کننده بزرگ صنعت خودورسازی دست بالا رو در کل صنعت خودورسازی دارن
          .
          در همون خط تولید تسلا تمام ربات های موجود از برند کایوکای آلمان هستن حتی تا کابل های مورد استفاده رو هم leoni آلمان تامین میکنن
          تامین کننده بسیاری از قطعات مورد استفاده در تمام مدل های تسلا کنتیننتال و thyssenkrupp و ZF آلمان و زیر مجموعه اش wabco و هستن
          .
          پس آلمانی ها حرفی برای گفتن نخواهند داشت !!!؟ جالبه واقعا
          .
          کمی زمان داستان رو مشخص میکنه

          موافقم 20
          مخالفم 4
      7. mehran911

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        (((از درون سوز هایی که حذف کردن و طی چند سال آینده هم حذف می‌کنن هم میگفتی…)))
        اتفاقا چی از این بهتر ؟!
        این قوانین باعث میشه الکتریکی سازی با جدیت بیشتری در اروپا دنبال بشه و موجب پیشی گرفتن از رقبای درونسوزشون در حوزه الکتریکی خواهد شد و همینطور باعث رقابت بهتر بین آلمانی ها در حوزه الکتریکی میشه که این یعنی پیشرفت
        از طرفی در کنار الکتریکی سازی برندی مثل فولکس واگن داره سالانه 10 میلیون درونسوز میفروشه که سود فوق العاده ای حاصل میشه که در تکنولوژی الکتریکی هزینه میشه منظور از سیکل تامین سرمایه همینه
        این فوق العاده است که مدل هایی که نسخه الکتریکیشون بازار بهتری دارن با نسخه درونسوز جایگزین بشن
        این فوق العاده است که ID3 در کنار مدل گلف تولید میشه چون هنوز بازار فوق العاده ای برای گلف وجود داره و همینطور جایگزین الکتریکی پاسات در کنار مدل استیشن درونسوزش تولید خواهد شد چون بازار خوبی در اورپای شرقی داره داستان تولید موازی ماکان الکتریکی و درونسوز هم همینه این یعنی فروش بیشتر و سوددهی بیشتر .
        درونسوز ها حداقل تا 2050 بازار فروش خوب و سود خوبی خواهند داشت بخصوص در آمریکا و آفریقا و عمده کشور های آسیا
        .
        ((( طبق نظریه کارشناسان وال استریت امثال نیم میلیون ، سال آینده ۹۵۰ هزار ، سال ۲۰۲۲ ،، ۱.۶ میلیون و تا سال ۲۰۲۵ هم بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه ساخت و فروش خواهد داشت )))
        پیشبینی ها الزاما درست از آب در نمیاد همین کارشناسان وال استریت ژورنال پیشبینی کرده بودن تسلا در بهترین حالت جایگاهی مثل کوالکام در حوزه نیمه هادی ها خواهد داشت
        داستان اینه که در حوزه فعالیت کوالکام در ابتدا رقیبی وجود نداشت و ارزش سهام این شرکت به شکل فوق العاده ای رشد کرد و مردم تصور می کردن امثال اینتل ورشکست بشن که نشد و با ظهور رقبا ارزش سهام کوالکام به حد معقولی کاهش پیدا کرد
        تسلا پیشبنی کرد 2018 به سوددهی میرسه اما دو سال به تاخیر افتاد قرار بود 2018 معادل 400 هزارتا مدل 3 تولید کنن که دو سال عقب افتاد قرار بود هایپرکارش رو امسال ببینیم که نشد قرار بود مدل پلاد رو تابستون ببینیم که نیومد همینطور سایبرتراک و سمی ….
        .
        ((( چقدر هم بیشتر از تسلا هاچبک ارزان و درجه سه بفروشن و ازش جلو بزنن فقط به بقای خودشون ادامه دادن و خللی در کار تسلا بوجود نیاوردن….. )))
        درجه سه !!!
        تمام مدل های تسلا مشکلات کیفی بسیار زیادی دارن هر روز سایت هایی مثل insideevs این اخبار روز پوشش میدن این فارغ از آمار جی دی پاور کانسومر و … هستش این مشکلات قرار بود در مدل Y برطرف بشه که نشد و حتی مشکلاتی مثل زنگ زدگی هنوز هم وجود دارن
        واقعا برام عجیبه ID3 مقابل تسلا درجه سه محسوب بشه
        در بحث فروش هم چیزی که مشخصه رو گفتم آمار فروش در اروپا خودش گویای همه چیز هست
        .
        ((( در ضمن نیمی از مشکلات تسلایی که گفتی یا یک نمونه بوده یا ماشین هایی بودن که توسط مالک به مراکز تعمیراتی ثالث برده شده بودن…)))
        آقا من هر روز عمده اخبار مهم خودرو رو میخونم میشه لیست بلند بالا از مشکلات مونتاژی و کیفی نوشت که کاملا مرتبط به خودروساز هستش

        موافقم 19
        مخالفم 5
        1. (JONATHAN (TESLA

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (302 ديدگاه)

          حرف هات جز جوکی بیش نیست بیشتر این هم از روی عدم اطلاع هست
          برای اینکه صرفا درک کنی تسلا دقیقا کجاست میگم
          چیپست HW 3 که در خودرو های فعلی تسلا استفاده میشه بعد برسی توسط سندی مونرو متخصص صنعت خودرو
          و روزنامه نیکی
          گفتن که در حال حاضر تسلا با این چیپست حدود شش سال از خودرو سازان سنتی فلکس و تویوتا جلو تر هستش
          لینکش رو نمی‌زارم دیگه
          حالا نکته نگران کننده قضیه اینجاست که گفتن چیزی که خودرو سازان سنتی رو بیش تر نگران می‌کنه اینه که روی هیچ کدوم از قطعات خودرو های تسلا لوگوی تامین کننده وجود نداره یعنی تسلا قطعات رو علاوه بر اینکه خودش طراحی می‌کنه خودش هم نظارت می‌کنه و روی تک تک قطعات لوگوی تسلا دیده میشه
          بگذریم و برسیم به چیپست HW 4
          که بیش از هفت برابر قوی تر ۸۰ درصد کم مصرف تر و ۲۰ درصد ارزون تر هستش
          و قادر حدود ۲۳۰۰ فریم بر ثانیه رو پردازش بکنه
          پیت بانون سرپرست سابق تراشه های اپل در مورد این چیپست گفت
          این با اختلاف کمی بهتر نیست
          این با اختلاف زیادی بهتره
          حالا شاید بگی nvidia و غیره جایگزین خوبی باشه تا با تسلا رقابت کرد
          باید بگم معماری لازم برای یک چیپست که در شرایط مختلف آب و هوایی و مشکلات از قبیل تصادف و غیره لازمه در دست این غول ها هم وجود نداره
          فکر کنم فهمیدی چرا تایکان در ته لیست مصرف انرژی هست
          حالا فکر کن آیا فلکس می‌تونه یه شرکت تولید کننده چیپست و نرم افزار گرون تر از خودش بخره یا نه
          به تعدادی مهندس نرم افزاری که برای کد نویسی هدساپ دیس پلی استخدام کرده خوش خواهد بود
          فاصله یه کمپانی مبتنی بر علم
          با یه کمپانی مبتنی بر ساخت یه چهار چرخ و یک فرمان با تیراژ سالانه ۱۰ میلیون زیاده

          موافقم 6
          مخالفم 11
        2. Elmiraj

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          (JONATHAN (TESLA@
          همین که مدیران فولکس و دایملر دم به دقیقه حرف از برتری تسلا بر خود می‌زنن کافیه…
          این که ارزش تسلا اکنون ۶۵۸ میلیارد دلاره و سه خودروساز آلمان روی هم یک سوم تسلا ارزش ندارن هم باز اینو آشکارا ثابت می‌کنه…
          .
          .
          (( فعلا از چیپ ۵ نانومتری HW4 که در حال توسعه توسط مهندسان تسلا هست ، اصلا حرف نمی زنم که کرک و پری برای بقیه نمیزاره ))

          موافقم 5
          مخالفم 10
        3. بهزاد

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          همینطور که رو به جلو میریم از توهمات تکنولوژی تسلا کمتر و کمتر میشه و به عبارت بهتر مواردی که گاها به ده ها مورد میرسید در برتری شرکت تسلا به رقبا الان فقط دو تاش مونده چیپ ست و سهام!
          زمان زیادی نمیخواد و بزودی دوستان میان از تولد صنعت الکتریکی توسط تسلا حرف میزنند و آخرش به موشک های ماسک افتخار خواهند کرد!
          ما فکر میکردیم این جریان طرفداران تسلا مشتاق آینده هستند اما نگو بیشتر از اینکه دنبال تکنولوژی باشن به خاطر شکست های گذشته این صنعت، آرزوی برشکستگی دیگران رو دارند!

          موافقم 5
          مخالفم 2
        4. mehran911

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          ((( حرف هات جز جوکی بیش نیست بیشتر این هم از روی عدم اطلاع هست)))
          قبل از هر چیز یاد بگیر ادب رو رعایت کنی در غیر اینصورت مثل خودت خواهم نوشت
          .
          قبل از هر چیزی در مورد تایکانی که گفتی میگم
          این ماشین سال گذشته در معتبر ترین رقابت خودرویی جهان به انتخاب 93 متخصص و ژورنالیست دنیای خودرو به عنوان برترین خودرو پرفورمنس جهان و برترین خودوری لوکس جهان رسید
          در عین حال به عنوان تکنولوژیک ترین و نوآورانه ترین خودروی سال 2019 _2020 دست پیدا کرد
          این ماشین رو پورشه به تنهایی در اشتوتگارت از 2015 توسعه داد در حالی که بصورت موازی در کلاس مختلف خودروهایی با متنوع ترین پیشرانه ها رو توسعه میداد و همینطور پروژه های 919 و توسعه پیشرانه برای فرمول یک با وجود تمرکز در همه این حوزه شاهکاری مثل تایکان خلق شد
          برتری یک ماشین لزوما برد اون نیست
          همین تسلا مدل S با وجود دستپاچگی و 60 بار آپدیت چیتا مود و فلان پشت سر هم باز هم زیر پای تایکان له شد نمونه اش تست اخیر درگ تایمز
          .
          برتری تسلا در حوزه نرم افزار با وجود هزینه R&D معادل 1.3 میلیون دلاری در مقابل فولکس واگن با متوسط هزینه بیشتر 15 میلیارد دلاری سالانه که از این نظر در بین تمام کمپانی های بزرگ دنیا جایگاه سوم رو داره خیلی دوام نخواهد داشت
          خودرو لزوما نرم افزار نیست هر چند برندی که در این حوزه 85 میلیارد دلار هزینه تحقیق توسعه میکنه به سرعت این شکاف رو پرخواهد کرد بالا بارها گفتم زمان همه چیز رو مشخص میکنه
          هفته گذشته شرکت quantum space زیر مجموعه فولکس رسما برنامه تولید نسل جدید باتری های حالت جامدش رو اعلام کرد دو ماه پیش این باتری در ولفسبورگ آلمان تست شد و 80 درصد بهینه تر از بهترین لیتیوم یونی های بازار بود
          یکی از نوابغ و نوبلیست حوزه شیمی فیزیک در آمریکاه گفت این سیستم انقلاب جدیدی در حوزه باتری در تمام جهان به وجود خواهد آورد و شروعی بر نسل دوم باتری ها خواهد بود
          این موارد بر پایه علم نیست پس بر پایه چیه ؟؟؟
          این حتی گوشه ای فعالیت های اخیر گروه فولکس واگن هم نیست گفتم زمان همه چیز رو مشخص میکنه
          تا 2024 پروژه آرتمیس معرفی میشه و الگویی برای همه خودروسازها خواهد بود
          .
          امثال شما تصور میکنید بقیه از پیشرفت عاجز هستن چون به خودتون زحمت نمیدید لیست پتنت هایی که داره ثبت میشه رو ببینید با توسعه و معرفی نسل جدید باتری های حالت جامد توسط فولکس و تویوتا و… جایگاه ها عوض خواهد شد و باسرمایه گذاری های هنگفت در حوزه نرم افزار هم این شکاف و برتری تسلا در این حوزه به مرور از بین خواهد رفت
          .
          ((( روی هیچ کدوم از قطعات خودرو های تسلا لوگوی تامین کننده وجود نداره یعنی تسلا قطعات رو علاوه بر اینکه خودش طراحی می‌کنه خودش هم نظارت می‌کنه و روی تک تک قطعات لوگوی تسلا دیده میشه)))
          این جمله نشون میده کلا نه از خودرو نه از صنعت خودرو و نه حتی از خود تسلا هم چیزی نمیدونی
          پس همه قطعات رو خودش تامین میکنه !؟!؟!؟ این حتی خنده دار هم نیست صرفا باید افسوس خورد
          اون بالا چند تا از تامین کننده های تسلا رو معرفی کردم تعداد تامین کننده ها خیلی خیلی بیشتر از این حرفاست
          حداقل انتظاری میرفت این بود که سرچ کنی
          طراحی قطعات هم روالی هستش که همه ی خودروساز های بزرگ انجام میدن
          هزینه های میلیارد دلاری توسعه تحقیقات صرف همین طراحی ها میشه و بر خلاف تصورت دود نمیشه

          موافقم 8
          مخالفم 2
        5. mehran911

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          متاسفانه کامنتم رفت واسه تایید .
          .
          @ بهزاد عزیز
          زمان قطعا زمان همه چیز رو مشخص خواهد کرد
          .
          ((( هیچ کدوم از قطعات خودرو های تسلا لوگوی تامین کننده وجود نداره یعنی تسلا قطعات رو علاوه بر اینکه خودش طراحی می‌کنه خودش هم نظارت می‌کنه و روی تک تک قطعات لوگوی تسلا دیده میشه)))
          از نظر این دوستمون مشخصه چندان ربطی به خودرو ندارن
          و علاقشون نسبت به خودرو از پست تسلا و ایلان ماسک در مجله دانستنی ها شکل گرفته

          موافقم 9
          مخالفم 2
        6. Elmiraj

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          (( برتری یک ماشین لزوماً برد اون نیست ، همین مدل S با وجود دستپاچگی و ۶۰ بار آپدیت چیتا مود و فلان چند بار پشت سر هم باز هم زیر پای تایکان له شد نمونه اش تست اخیر درگ تایمز ))
          !!!!!!!!!!!!!!!!!
          اتفاقاً بزرگترین مشکل حال حاظر خودروهای الکتریکی اول از همه بُرد این ماشین هاست ، چیزی تسلا با اختلاف بسیار زیادی بهتر از رقباست خصوصاً ساخته های فولکس واگن…
          حالا که حرف از درگ زدی از درگ جدید کانال Shmee150 هم بگو که از چهار راندی که برگزار میشه اولی را مساوی می‌کنن ، سه راند بعدی هم model S پشت سر هم تایکان را شکست میده…

          درگی که احتمال تقلبش صفره چون مالک تایکان همان ادمین کانال هست.

          موافقم 2
          مخالفم 4
        7. mehran911

          ۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2026 ديدگاه)

          منکر این نشدم که برد مهمه
          متوسط میزان پیمایش خودرو در آمریکا حتی در ایالت هایی مثل کالیفرنیا در بیشترین حالت زیر 50 مایل در روز هستش
          این میزان پیمایش برای خودروهای لوکس به مراتب کمتر از اینه
          برد قطعا مهمه اما تایکان هم تاکسی نیست در کنار برد وزن ی خودروی لوکس پرفورمنس و دینامیک و لذت سواری و زمان شارژ و … اهمیت پیدا میکنه
          .
          ((( حالا که حرف از درگ زدی از درگ جدید کانال Shmee150 هم بگو که از چهار راندی که برگزار میشه اولی را مساوی می‌کنن ، سه راند بعدی هم model S پشت سر هم تایکان را شکست میده…)))
          تو اون درگ shmee چندین بار گفت که باتری تایکان در مقابل تسلا 1/3 شارژ داره
          اینم واضحه میزان شارژ روی شتابگیری تاثیر مستقیم داره

          موافقم 2
          مخالفم 1
  2. مهدی،:امید اینده

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    امیدوارم عکس اول حقیقت داشته باشه
    امیدووارم زود تر مشکل الودگیمون از بین بره

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. S

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      بالفرض دیگه هیچ ماشین احتراق داخلی توی جهان نیست.
      بالفرض هیچ برقی با سوخت فسیلی به وجود نیاد.

      با آشغال های سمی باتری های ماشینای برقی میخوان چیکار کنن؟

      موافقم 23
      مخالفم 11
      1. سهند

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (662 ديدگاه)

        الان یکی از بزرگترین مشکلات دنیا آلودگی هوا و گرم شدن آن به دلیل زیاد بودن کربن دی اکسید است. سم های باتری به اندازه ی کربن دی اکسید خطر بزرگی نیست پس ماشین های الکتریکی خوبه ولی هیچگاه نباید سوپر اسپرت ها الکتریکی شوند ولی ماشین های تولید نامحدود و پر فروش باید هرچه زودتر الکتریکی شوند

        موافقم 3
        مخالفم 6
  3. Dna

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (290 ديدگاه)

    امیدوارم نسخه تولیدیش به اندازه کانسپتش زیبا باشه تا طراحی های جدید بقیه کلاس اشو بشوره ببره

    موافقم 9
    مخالفم 6
  4. Ho3in

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    موتور هشت سیلندر روشه ؟؟؟??

    موافقم 2
    مخالفم 21
    1. Me

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      شوخِ لعنتی
      از خنده مردیم نکن اینکاراتو

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. Ho3in

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (361 ديدگاه)

        ببخشید مدیر کل مرسدس ??نمیدونستم به شما بر میخوره

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. امید

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    فقط اون فیلتر هوا رو بدم
    اولین سیستم تصفیه هوا ……
    پدر خودروسازی

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. Ahmedreza2002

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ( به گفتهٔ مرسدس، با این سیستم، کیفیت هوای داخل RQS قابل‌مقایسه با اتاق عمل خواهد بود. )

      ینی همش بوی الکل و خون و میاد اون تو؟

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. امید

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (41 ديدگاه)

        داخل ماشین یکی الکل و خون نمیده
        توی اتاق عمل به دلیل وجود خون و الکل هست که این بو میاد
        منظور این هست که کیفیت هوای ماشین مثل اتاق عمل راستی های نیتروژن و دی اکسید گوگرد و ریز گرد وجود نداره

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. Ahmedreza2002

          ۳۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          فان بود امید خان

          موافقم 11
          مخالفم 0
  6. امید

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (41 ديدگاه)

    منظور این است که ریز گرد و اکسید های نیتروژن و دی اکسید گوگل وجود نداره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  7. زیزیگولو

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    همیشه همینطور بوده : ((حس پر از لذت رانندگی واسه عاشقای ماشینای لوکسو پر سرعت با ماشینای کمپانی مرسدس بنز))

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    بعضی ها میگن جنگ داره شروع میشه !!!!!

    احتمال بسیار زیاد لوسید و s plaid و EQS تو یه زمان عرضه بشن.

    ولی خداویکلی اونایی که میگن جنگ داره شروع میشه فاز شون چیه ؟؟
    چون برند بنز هست.

    1100 اسب. شتاب 0تا 100 زیر 2 . درگ 400 متر زیر 9 .

    قیمت 140 هزار دلاری. خودران سطح 3. میزان پیمایش = 823 کیلومتر.

    زمان شارژ : 1ساعت و 30 دقیقه //// زمان سوپر شارژ = 45 دقیقه.

    مشخصات s plaid ☝☝☝ ( منبع = سایت تسلا. قسمت اخبار. )

    بنظرتون EQS حریف s plaid میشه ؟؟

    1100 اسب / شتاب زیر 2 / 400 متر زیر 9 /

    به نظرتون EQS حریف
    این مشخصات میشه. ☝☝

    اونایی که میگن EQS به گرد خاک تسلا s plaid هم نمیرسه = ???? (لایک)

    اونایی که مخالفن و میگن EQS بهتر از s plaid هست = ???? ( دیسلایک)

    موافقم 11
    مخالفم 24
    1. AMG///

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      میخوای بنز یه eqs معرفی کنه تسلا بره تو قوطی؟

      موافقم 7
      مخالفم 3
  9. محمد

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    خدا کنه طراحیش خوب باشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    جاروبرقی????

    موافقم 1
    مخالفم 11
    1. mehran911

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      خودمم الکتریکی هارو خیلی دوست ندارم اما اجتناب ناپذیره
      .
      البته به این زودی ها دورنسوز ها کنار نخواهد رفت
      .
      زیمنس آلمان با کمک پورشه در حال احداث کارخونه تولید سوخت های سنتتیک در شیلی هستن برق این کارخونه هم از نیروی باد تامین میشه
      در فاز اول 130 هزار لیتر از این سوخت که 90 درصد کربن کمتری تولید میکنه در اختیار پورشه قرار خواهد گرفت تا در مراکز تجربه و رقابت های اتومبیل رانی داخلی مثل کاررا کاپ مورد استفاده قرار بگیره پیشرانه های نسل جدید GT3 برای توانایی استفاده از این سوخت باز تنظیم شده
      قیمت این سوخت به ازای هر لیتر 1.5 دلار خواهد بود که در برابر قیمت 1.3 یورویی بنزین در آلمان خیلی هم زیاد نیست اما برنامه اینه که در فاز دوم به قیمت 1.3 یورویی نزدیک بشن
      ظرفیت تولید در فاز دوم به 55 میلیون لیتر خواهد رسید
      .
      قطعا این احتمال وجود داره تا اسپرت سازهای دیگه هم بتونن از این سوخت استفاده کنن
      .
      در کل در کشور های آمریکای جنوبی مثل برزیل استفاده از سوخت هایی مثل بیواتانول کاملا مرسوم هستش

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۳۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        خودم همه اینارو میدونم
        مخالف ماشین های شهری برقی نیستم به هیچ وجه اما مشکل من اینه که اگه ماشین های شهری همشون برقی بشن دیگه کسی که به بنزینی علاقه داره باید بره سراغ سوپراسپرت ها که قیمتشون خیلی بالا میره

        موافقم 2
        مخالفم 5
  11. ATa

    ۳۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    دایملر بزرگ همون 3 ماه پیش که داشت تسلا رو تو آلمان تست می کرد معلوم بود اوضاع ش! (تو سایت هم تصاویرش بارگزاری شد).
    افترافکت در دنیای خیال که نشد محصول، زیر کاپوت BMW ix3 که هنوز جای شمع و جلوبندی درون سوزش جمع نشده مگر با photoshop!

    موافقم 8
    مخالفم 11
    1. Elmiraj

      ۳۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      یا همین فیلتر هوای کابین که طرفداراش فکر می‌کنن خیلی خفنه و برای اولین باره که همچین چیزی در دنیا بکار می‌ره…!!!
      .
      غافل از اینکه Model X پنج ساله که به فیلتر ضد شیمیایی و میکروبی HEPA مجهزه و هوای داخل کابین را ۹۹/۹۷ درصد از عوامل بیرونی پاک می‌کنه…..

      موافقم 10
      مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا