مرسدس بنز

اولین تیزر رسمی از نسل جدید ون مرسدس بنز اسپرینتر

مرسدس بنز اولین تیزر رسمی از نسل جدید ون اسپرینتر خود را منتشر کرده است که نسل سوم آن محسوب می‌شود. با توجه به این تیزر، نسل جدید این ون آلمانی از لحاظ طراحی بیرونی کاملاً نسبت به قبل متحول شده درحالی‌که در طراحی آن به‌وضوح الهام گیری از کانسپت ویژن ون نیز مشهود است. از ویژگی‌های برجستهٔ طراحی نسل جدید اسپرینتر می‌توان به چراغ‌های جلوی باریک LED، سپر جلوی تهاجمی و جلوپنجره‌ای بزرگ اشاره کرد که شباهت زیادی به جلوپنجرهٔ پیکاپ X کلاس دارد. مرسدس بنز وعده داده که مانند سایر محصولاتش، اسپرینتر جدید هم به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده به همراه ویژگی‌ها و خدمات اتصالی و همین‌طور سیستم تله‌ماتیک جدید مجهز خواهد بود.

Mercedes Benz Sprinter Teaser

ایالات‌متحده پس از آلمان دومین بازار فروش بزرگ اسپرینتر محسوب می‌شود درحالی‌که نسل کنونی این ون در آلمان تولید شده و به ایالات‌متحده صادر می‌گردد اما به دلیل تعرفه‌های واردات بالا، مرسدس بنز قصد دارد نسل جدید اسپرینتر را علاوه بر آلمان، در ایالات‌متحده هم تولید کند. تصمیم سرمایه‌گذاری جهت تولید اسپرینتر در آمریکا به‌منظور پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای ون‌ها در ایالات‌متحده گرفته شده است. علاوه بر این، به‌واسطهٔ تولید محلی اسپرینتر در آمریکا، زمان تحویل آن به خریداران کوتاه‌تر شده و قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. البته همان‌طور که اشاره شد، به‌غیراز تولید نسل جدید اسپرینتر در کارخانه‌ای جدید در ایالات‌متحده، این ون همچنان در کارخانهٔ مرسدس بنز در دوسلدوف آلمان نیز به تولید خواهد رسید درحالی‌که همین کارخانه مسئول تولید نسخهٔ الکتریکی اسپرینتر جدید هم خواهد بود که قرار است بعداً به بازار آید.

Mercedes Benz Vision Van Concept

اما درحالی‌که نسل کنونی اسپرینتر با همکاری فولکس‌واگن توسعه پیدا کرده بود و نسخهٔ تغییر برند داده‌شده و بازطراحی شدهٔ آن با نام فولکس‌واگن کرافتر به بازار عرضه می‌شد، این همکاری در نسل جدید اسپرینتر و همین‌طور کرافتر وجود نداشته و راه این ون‌های بزرگ آلمانی از یکدیگر جدا شده است. مرسدس بنز گفته است که طی ماه‌های آینده جزئیات بیشتری از نسل سوم اسپرینتر را اعلام خواهد کرد. نسل جدید این ون در نیمهٔ اول سال آینده در بازار اروپا عرضه شده و مدت کوتاهی بعد راهی دیگر بازارهای نیز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    کانسپت ویژن ون محشره، این محصول تولیدی هم خیلی وفادار هست بهش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه، بدون شک پادشاه ون‌های دنیاست ? خیلی خوبه که که از کانسپت زیبای ویژن ون الهام گرفتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ماتئوس

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    اسپرینتر 314 ومدل جدیدترش ٣١۵ الان توی اورژانس ?کشور استفاده میشه … ٣١۴ مونتاژ ایرانخودرو بود با موتور بنزینی با این که قدیمی شده ولی هنوزم هیچ ونی جز اسپرینتر ٣١۵ نمیتونه جاشو بگیره با موتور دیزلیِ پرقدرت و سرعت و هندلینگ مناسب .. فقط ٣١۵ شش دنده ست که تو ترافیک شهر راننده رو مجبور به تعویض بیشتر دنده میکنه … امیدوارم جدید ترینها بیاد تو ایران که حداقل ببینیمشون از دور❤️

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا