مرسدس بنز

تیزر کابین مرسدس بنز EQS، نگاه ژرمن‌ها به آینده…

مرسدس بنز هرچه در توان داشته را خرج سدان الکتریکی EQS کرده است. این خودروساز مشهور در جدیدترین تیزر ویدئویی خود جزئیات بیشتری از کابین محصول چهار درب خود و سیستم اطلاعات سرگرمی هایپر اسکرین آن را منتشر کرده است. این کلیپ با زبان آلمانی منتشر شده اما زیرنویس انگلیسی آن نیز در دسترس است.

این ویدئو روی مدیر طراحی کابین محصولات مرسدس و همکاران او تمرکز داشته است. هر یک از این افراد در بخشی از تیزر به ویژگی‌های بسیار خاص کابین EQS پرداخته‌اند. واضح است که هایپر اسکرین مرسدس شبیه هیچ‌یک از نمونه‌های کنونی در خط تولید نیست.

مدیر مرسدس درباره استراتژی تکنولوژی‌ای فکر می‌کند که طی آن مردم چگونه با ماشینی که می‌تواند یاد بگیرد زندگی می‌کنند. همچنین او به مفهوم اشرافیت پاسخگو اشاره می‌کند. دیگر کارمندان مرسدس این ایده را در محصولات واقعی مرسدس به کار می‌برند.

مدیر مرسدس بیشتر درباره ارائه کابینی که میراث اشرافی مرسدس را حفظ کرده نگران است. او درعین‌حال خواهان تولید محصولی مدرن است. خودرویی همچون EQS می‌تواند یک فرصت باشد زیرا تیم او می‌توانند همه‌چیز را از صفر شروع کنند تا محصولی کاملاً متفاوت را به جای نسخه تکامل یافته از خودروهای کنونی تولید نمایند.

چالش کارمندان مرسدس کاربری آسان هایپر اسکرین بوده است. این سیستم در عین اینکه پیشرفته و مدرن بوده باید حس برهم‌کنش عادی و طبیعی‌ای داشته باشد. با توجه به تکنولوژی مدرن این سیستم، دستیابی به این هدف واقعاً دشوار است.

EQS به زودی رونمایی خواهد شد زیرا مرسدس می‌خواهد تولید آن را از نیمه اول سال جاری میلادی در کارخانه ۵۶ شروع کند. فعلاً جزئیات فنی زیادی از این سدان الکتریکی در دست نیست اما ژرمن‌ها می‌گویند برد این خودرو فراتر از ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مسعود بهروان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم اولین محصول تمام الکتریک این شرکت لوکس ساز و پدر خدرو سازی دنیا رو ببینم . ولی پیشاپیش میدونم طراحی بدنه بیرونی با توجه به خط فکری که مرسدس پیش گرفته خیلی جای بحث داشته باشه ….!!

    موافقم 32
    مخالفم 6
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      این نمایشگر های لمسی تا یه حدی خوبن فقط ظاهر جذاب دارند، دکمه های فیزیکی کاربردی ترن

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10061 ديدگاه)

        یه مانتیور تاچ نصب هست فابریکی کارخونه رو ماشین ما ، تو جاده برای کوچکترین استفاده حواص ما رو پرت میکنه ، حالا من موندم از چه مکانیزمی میخواهند استفاده کنند که حواس راننده برای کل جلو داشبورد دیجیتالی پرت نشود !

        مطمئناً یا صوتی میشه یا کاری میکنند که حس ویبره داشته باشه مثل دسته‌بازی کنسول‌های X,box و پلی‌استیشن که با ویبره ایجاد کردن باعث میشه ناخداگاه بفهمید دست روی چه دکمه‌ای گذاشته‌اید !

        موافقم 18
        مخالفم 2
      2. abdi_porsche fan

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        اگه بهش اسیب برسه یا بشکنه چجور درستش میکنن؟

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (10061 ديدگاه)

          مثل موبایل و کامپیوتر !
          پنلش را در میارن و راحت با یه نمونه‌ی جدید عوضش میکنند یا اگر تعمیرش میکنند !

          دنیا در آینده وسایلش بیشتر ماژولار میشه ، مثل فورد برانکو که مثل پازل میشه تغییر حالتش داد و این یعنی هزینه و استهلاک کمتر که خودتون هم در خانه میتوانید انجامش دهید !

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. Hadi

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      این کابین خیلی عالی داره ?
      کاش رو S کلاس و C جدید هم شبیه همین داشبورد و مانیتور نصب بود خیلی بهتر از اون دو تاست…
      چیه اون تبلت پشت فرمون و نمایشگر وایستاده…
      این مدل نمایشگر های عرضی خیلی بهتر و کاربردی تره…
      امیدوارم هر چه زودتر معرفی بشه و با قدرت و برد 700 کیلومتریش بترکونه ?…

      موافقم 8
      مخالفم 2
  2. کافر مقدس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    میشه دست از این ملیت بازی در صنعت و صنعت خودرو بردارید! همینه ملت ایران صبح تا شب ماشین آمریکایی ژاپنی اروپایی رو میزنن تو سرـه هم دیگه ولی مالک های 405 ن

    این تکنولوژی های استفاده شده در بنز و کلیه مسائل نرم افزاری و سخت افزاری ساخته کمپانی شارپ و نوکیا ست که در خیلی از ماشین های امروزی هست . ماشین شامل هزاران قطعه و فناوری هم شامل هزاران پروسه میشه که درش یک فرد با فلان ملیت هیچ جایگاهیی نداره

    در صنعت و فناوری امثال ژرمن و آمریکن و …… هیچ معنا و مفهومی نداره

    موافقم 36
    مخالفم 6
    1. REVO

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      بیشتر بحثی ک دوستان باهم دارن مربوط میشه به تعهد کاری و میزان کیفیت و مشتری مداری و تنوع محصول و خدمات پس از فروش که یک کمپانی ارائه میده که بی شک هر کمپانی سیاست خودشو داره و حتی توی یک کشور هم باهم متفاوتن و جای بحث و گفتگو هست
      در صنعت و فناوری و تکنولوژی پیشگامانی هستن اما نمیشه ملیتی واسش پیدا کرد همونطور ک گفتین

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. محمد

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        آقای روو اصلا این مباحث نیست.
        حد اقل هدف من فقط شوخیو کل کله.من عاشق تمام کمپانی های خودرو سازیم.من هر خودرویی رو دوست دارم از تاتا نانو بگیر تا بوگاتی.
        وگرنه خود کمپانی ها هرشخصی از هر کشوری که کارشون بیاد استخدام میکنند.ممکنه یه نفر یه روز برای یه ژاپنی کار کنه یه روز برای کره ها یا آلمانی و…

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. RezaRs

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      اهههههه ایول داداشششششششش عالی هستی

      موافقم 0
      مخالفم 2
  3. овsкиكMас

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    کابینش جالبه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  4. Reza

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بابت دیزاین بیرونی خودرو نمیتونم مطمئن باشم چیز جالبی در میاد هرچند حدس میزنم از اس کلاس جدید بهتر شه
    نکته مهمی که در هایپراسکرین بهش دقت شده این بحث Zero Layer عه. نمایشگر اینقدر بزرگه که اکثر دسترسی های حیاتی همیشه در دسترسن و نیازی نیست تو منو دنبالش گشت. با این حال همیشه رو این نکته تاکید میشه که برای برخی کاربری های خاص (مثلا تغییر حجم صدا) دکمه های فیزیکی مورد پسند ترن
    مورد دیگه استفاده زیاد از نمایشگرها در کابینه که دست طراحان داخلی برای استفاده از متریال جذاب (مشابه کابین های کلاسیک) رو میبنده. یه مدت طول میکشه که خودروسازا از بازار فیدبک بگیرن و یاد بگیرن که چطور میشه المان های پر زرق و برق کابین های کلاسیک رو در کنار تعداد زیادی نمایشگر چا داد و کابین رو ازین حالت به اصطلاح “بی روح بودن” (که شاید اوجش رو تو تسلا 3 دیده باشیم) درآورد. هر چند الان هم طرح های خیلی خوبی میبینیم مثل لوسید ایر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    خانواده رو سوار میکند و با این سطح از تکنولوجی به روستای زادگاهش میرود و میگویید – چه بلایی به سر زندگیامون اومده – قبلا چقدر بهتر بود / قطب جنوب قاچ خورد – مریخ رو ف ر و کن ..

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا