مرسدس بنز

ارتقای مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S به روش جی پاور

مرسدس-ای‌ام‌جی C63 از جمله محبوب‌ترین محصولات این برند بوده و احتمالاً این رویه با معرفی نسخه‌ی به‌روز هم ادامه خواهد یافت.


علیرغم موفقیت این سدان اسپورت ۸ سیلندر، تیونرها همیشه روش‌هایی برای بهبود پرفورمنس این خودرو مخصوصاً در زمانی که پول پرداختی اولویت مهمی نباشد خواهند یافت.


جی پاور شرکتی است که اکثراً به خاطر پروژه‌های چشمگیر خود و ارتقای محصولات مرسدس-ای‌ام‌جی و BMW شناخته می‌شود. البته این تیونر اخیراً پروژه‌ای برای مدل C کلاس نداشته است.


خودرویی که مشاهده می‌کنید مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S سدان پیش از فیس لیفت است که قوای محرکه‌ی آن به‌طور سنگینی تیون شده و در بدنه نیز پوشش خاصی را مشاهده می‌کنیم.

جی پاور با دست‌کاری پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس قدرت آن را به ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور را به ۱۰۰۰ نیوتون متر رسانده است. با این تفاسیر شاهد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای و ثبت حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی هستیم.


به این ترتیب C63 S جی پاور شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل استاندارد بوده و در بحث حداکثر سرعت نیز بسیار بهتر از مدل استاندارد مجهز به پکیج AMG درایور (حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت) عمل می‌کند؛ اما جی پاور چگونه ۲۹۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور اضافی را از دل پیشرانه بیرون کشیده است؟


در آغاز آن‌ها نرم‌افزار پیشرانه با نسخه‌ی V4 پرفورمنس ارتقا داده‌اند. سپس برخی تغییرات فنی هم صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به کمپرسور و پره‌های توربین بزرگ‌تر و ورودی بزرگ‌تر هوا اشاره کرد.

همچنین برنامه‌ی RR هوریکان جی پاور با پیستون‌های فورج کاری سبک‌تر، منیفولد بهینه شده و پمپ سوخت پرفورمنس همراه شده است. یک سیستم ورودی جدید با فیلتر هوای کاراتر و خروجی‌های اگزوز فولادی ضدزنگ نیز تکمیل کننده تغییرات هستند.


با توجه به قدرت فوق‌العاده‌ی پیشرانه‌ی این مرسدس تیون شده، گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک هم تقویت شده است.

به منظور اطمینان از اینکه با یک مرسدس-ای‌ام‌جی C63 S عادی طرف نیستیم، جی پاور پوشش بدنه‌ی جالب، اسپویلر لبه صندوق بزرگ‌تر و رینگ‌های ۲۰ اینچی هوریکان RR را به خودرو اضافه کرده است. رینگ‌های آلومینیومی دو پره نیز با لاستیک‌های پرفورمنس همراه شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    رنگ بدنه فاجعس !!!
    از جی پاور بعید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این ماشین باید مشکی باشه یا قرمز
    خلاص

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا