مرسدس بنز

جدیدترین رندرها از مرسدس بنز E کلاس All Terrain

پاسخ دیرهنگام مرسدس بنز به آئودی A6 Allroad به‌زودی معرفی می‌شود

در سال ۱۹۹۹ آئودی خودرویی بنام آلرود را معرفی نمود. این خودرو درواقع همان A6 استیشن بود که مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و رینگ‌های بزرگتری شده، ارتفاع آن از سطح زمین افزایش‌یافته و یک سری تجهیزات آفرود به آن افزوده‌شده بود. آئودی آلرود را می‌توان شبه کراس‌اووری دانست که بین استیشن‌ها و کراس‌اوور/SUVها قرار می‌گیرد. به دلیل موفقیت آلرود، آئودی در سال ۲۰۰۹ نسخهٔ آلرود مدل A4 استیشن نیز معرفی نمود؛ بنابراین هم‌اکنون آئودی دو مدل آلرود بانام‌های A4 Allroad و A6 Allroad تولید می‌کند.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad

موفقیت و فروش مناسب محصولات خانوادهٔ آلرود آئودی موجب شده که مرسدس بنز نیز به فکر ساخت چنین مدلی بر اساس نسخهٔ استیشن E کلاس خود بیفتد. این خودرو E Class All Terrain نام دارد و تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی آز آن منتشرشده است. حال رندرهایی از این خودرو انتشاریافته است که بسیار به واقعیت نزدیک بوده و تا حد زیادی چهرهٔ نهایی E کلاس آلترین را نشان می‌دهد.

Mercedes Benz E Class All Terrain Render
Mercedes Benz E Class All Terrain Render

همان‌طور که گفته شد، پایه و اساس این شبه کراس‌اوور، E کلاس استیشن است که برای افزودن توانایی‌های آفرود سبک به آن، روکش‌های پلاستیکی به اطراف گلگیرها اضافه‌شده، توسط پوشش‌هایی از قسمت‌های زیرین خودرو محافظت‌شده، ارتفاع خودرو از سطح زمین افزایش‌یافته و تغییراتی نیز در سیستم تعلیق ایجادشده تا مناسب حرکت در جاده‌های ناهموار گردد.

Mercedes Benz E Class All Terrain Render
Mercedes Benz E Class All Terrain Render

E کلاس آلترین برای رقابت مستقیم با A6 آلرود به بازار خواهد آمد و برای دیدن آن نیازی نیست که تا سال آینده منتظر بمانیم چراکه مرسدس اعلام نموده E کلاس آلترین را در نمایشگاه پاریس امسال که در ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌گردد، رونمایی می‌کند. این خودرو احتمالاً گران‌تر از آئودی A6 آلرود بوده و سطح پریمیوم بالاتری از نسخه‌های سدان و استیشن E کلاس خواهد داشت.

تصاویر جاسوسی از مرسدس بنز E کلاس آلترین
تصاویر جاسوسی از مرسدس بنز E کلاس آلترین

E کلاس آلترین قطعاً به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic عرضه خواهد شد و به سیستم تعلیق بادی مجهز خواهد بود. مهندس ارشد E کلاس در این رابطه می‌گوید:

«ما نمی‌گوییم که آلترین می‌تواند در جاده‌های ناهموار و مسیرهای دشواری که کراس‌اوورها و SUVها توانایی عبور از آن‌ها را دارند حرکت کند اما این خودرو قادر به حرکت در جاده‌ها و مسیرهایی بالاتر از انتظار مالکش خواهد بود».

mercedes-all-terrain-7

استفاده از قطعات پلاستیکی در اطراف گلگیرها، افزایش ارتفاع از سطح زمین، تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد، استفاده از محافظ‌های فلزی در قسمت زیرین سپرها و تجهیز به تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، همه و همه نشان‌دهندهٔ این است که مرسدس بنز، E کلاس آلترین را با نگاهی کامل به آئودی A6 آلرود طراحی کرده است.

خبر بد اینکه مرسدس بنز برنامه‌ای برای عرضهٔ E کلاس آلترین در ایالات‌متحده ندارد درحالی‌که آئودی A6 آلرود هم در این بازار ارائه نمی‌گردد. در ایالات‌متحده برای کراس‌اوورها و SUVها تقاضای بسیار بالایی وجود دارد و عدم عرضهٔ آلرود و آلترین در این بازار پُر کشش به ضرر این دو استیشن قد کشیده خواهد بود اما دو سازندهٔ آلمانی بر این باورند که بازار ایالات‌متحده به‌اندازهٔ کافی بزرگ نیست که توجیه عرضه و فروش A6 آلرود و E کلاس آلترین را داشته باشد.

mercedes-all-terrain-3

البته آئودی نسخهٔ آلرود A4 را در ایالات‌متحده عرضه می‌کند بنابراین شاید مرسدس بنز نیز بازهم به پیروی از آئودی، نسخهٔ آلترین C کلاس را نیز تولید کرده و برای مبارزه با A4 آلرود راهی بازار ایالات‌متحده نماید. این در حالی است که C کلاس آلترین نیاز به ایجاد تغییرات قابل‌توجهی نسبت به C کلاس استیشن ندارد.

Audi Allroad A4
Audi Allroad A4

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    چقدر این سبک ماشین خوبه و داره ی جوراهی جواب میده و جا میوفته تو دنیا . البته بعید بدونم تو ایران بپسندن این نوع خودروهارو ولی در کل دوسشون دارم هر چند که آئودی فکر کنم ی چیز دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mohammad-fm480

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بنز و آئودی هردو خوبن ولی ولوو s60 کراس کانتری یه چیز دیگست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (441 ديدگاه)

    بنزه حرفی نداره مقابل آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      چطوری مقایسه کردی شما؟؟؟؟؟؟؟؟
      هردو غول های خودروسازی المان هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس همیشه کارش درست بوده و هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرامرز

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    طراحی پشتش در حد اسم بنز نیست مخصوصاْ از نزدیک. برعکس مدل سدان که تو عکس پشتش زیاد جالب نیست ولی از نزدیک خوبه. آئودی آ۶ که این نسلش داره قدیمی میشه هنوز طراحی خارجی جذابتری داره مخصوصاْ تو قسمت عقب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    عاشق کلاس E هستم اما واگن ائودی زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمدرضا

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (82 ديدگاه)

    فولکس واگن هم نسخه Alltrack گلف و پاسات داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سعید

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    خب آخه کی سعی میکنه قابلیتهای آفرود همچین رو امتحان کنه، حیفن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمدرضا خواجه زاده

    ۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    واقعا جالب میشه وجود چنین ماشینی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا