مرسدس بنز

تفاوت‌های نسل جدید و قدیم مرسدس بنز G کلاس

پس از انتشار تیزرهای فراوان و چندین و چند تصویر جاسوسی، سرانجام نسل جدید مرسدس G کلاس معرفی شد. این خودروساز آلمانی کار بسیار سختی در خلق G کلاس ۲۰۱۹ داشته است. طراحان مجبور بوده‌اند عناصر زیبایی‌شناسی اصیل این خودرو را که تعریف کننده شخصیت آن بوده حفظ کنند و در عین حال نیز آن را به نمونه‌ای مدرن بدل نمایند.

mercedes-classe-g
در مطلب پیش رو مقایسه‌ای خواهیم داشت بین نسل قبلی و جدید مرسدس G کلاس. با ما همراه باشید.

  • نمای جلو

با نگاهی سریع شاید حتی متوجه تفاوتی بین دو نسل این خودرو نشوید! هر دو نسل G کلاس دارای عناصر طراحی عمده مشابهی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های کروی، چراغ‌های راهنمای نصب شده روی گلگیر، جلوپنجره پهن و گلگیرهای عضلانی اشاره کرد.

البته جزئیات کوچک باعث تفاوت شده‌اند. برای مثال ورودی‌های بخش پایینی سپر هم‌اکنون کوچک‌تر اما پهن‌تر بوده که از نظر بصری بر پهنای این شاسی‌بلند تأکید دارد. همچنین حذف نوار جدای چراغ‌های روز روشن و یکپارچه کردن همه عناصر داخل چراغ‌های چلو باعث شده نمای جلوی G کلاس تر و تمیزتر باشد. برف‌پاک‌کن‌های جدید نیز در مکانی کم ارتفاع‌تر قرار گرفته‌اند تا دیدی بهتر از کابین ایجاد گردد.

  • نمای سه‌چهارم جلو
این بخش از نسل جدید G کلاس نیز پیروی طراحی کلی و همیشگی بوده اما تفاوتی‌هایی نیز وجود دارد. البته که تغییرات پررنگی را شاهد نیستیم اما بازنگری‌های جزئی به منظور جذاب‌تر شدن اعمال شده‌اند. هم‌اکنون گوشه سپر جلو به طور روان‌تری به بچه گلگیر جلو وصل شده و آینه‌های جانبی نیز گردتر از قبل هستند و بیشتر از قبل به گوشه درب کشیده شده‌اند.

  • پروفایل کلی
زمانی که از کناره‌ها به خودرو نگاه کنید تفاوت‌های چشمگیرتری را خواهید دید. نسل جدید G کلاس گردتر از نسل قبلی بوده و به جای آنکه زوایای تیزتری در گوشه‌های درب‌ها کار شود هم‌اکنون زوایای نرم‌تری را مشاهده می‌کنیم. نتیجه این تغییرات ظاهر به هم پیوسته‌تری است که با خطوط بکار رفته در اطراف پنجره‌ها هماهنگی دارد.

  • کابین
درحالی‌که تغییرات اعمال شده در طراحی ظاهری G کلاس جدید چندان چشمگیر نیستند اما کابین تفاوت‌های بیشتری دارد. تنها تشابه بزرگ دو نسل از این خودرو وجود دستگیره‌ای است که در طرف سرنشین وجود دارد. مرسدس هم‌اکنون دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی را ارائه می‌کند که به طرز مناسبی در داشبورد قرار می‌گیرند. همچنین ورودی‌های هوا از توربین جت‌ها الهام گرفته و شاهد دکمه‌های متالیک جذابی هستیم. علاوه بر بهبود طراحی کابین، فضای سرنشینان نیز افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    کدوم بهتره؟
    جی کلاس نسل قبلی?
    جی کلاس جدید?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شاهو

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    طراحی بیرونش نسل قدیم رو بیشتر دوس دارم. جالب اینجاس که نسل جدید در طول و عرض اندازش بیشتره ولی اصلا معلوم نیس که بزرگتره. ولی داخلش کلا دگرگون شده ولی خیلی هم عالیه. داخل نسل جدید رو با هموتن اتاق نسل قدیم زیباتره. ( نظر شخصی)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. M

      ۴ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عاشق نسل قدیمیشم یه حس خیلی مردونه ای داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. Kamran

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از هر نظر پیشرفت
    داشتـه عالی شـده

    سلـطانِ افرودر ها

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. DELL

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      سلطان افرودرا جیپ رانگلره داداش اینو همه میدونن.دوس داشتی فیلمای مقایسه اینا و رقباشونو ببین

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. علی

        ۲۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (159 ديدگاه)

        با سلام
        دوست عزیز تو ویدیو خداحافظی جی کلاس نسل قدیم اولش می گه آمریکایی ها جیپ رو دارن انگلیسی ها لندرور و آلمانها اینو دارن ولی نکته متفاوتش اینجاس جی کلاس همه چی رو در نهایت بهت می ده تو آفرود تو لوکس بودن و …. یه پکیج کامله جیپ ولی اینطور نیست بیشتر ماشین کار هست تا لوکس لندرور تا حدی مثل جی کلاس می مومنه ولی لوکسی اونو نداره ولی تو آفرود واقعا هر سه از خدایگان آفرود هستن و بسیار بی رقیب هستند. ولی سلطان آفرود بی چون و چرا یونیماگ هست خیلی جاها که بقیه ماشینها گیر می کنند و کسی نمی ره زمین تفریح یونیماگه و البته از دایناسور بنز یعنی g6*6 نباید غافل شد و هم خانواده هاش

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۲۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (419 ديدگاه)

        پنگوین ها هم پرواز میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Hamid.Hellcat

        ۲۸ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        درسته، تو افرود جیپ حرف اول رو میزنه. هر شرکتی که خواسته بار اول آفرودر بسازه از جیپ الگو گرفته. حتی از روی ظاهر لندکروزها و لندرورهای قدیمی و حتی همین G کلاس میشه فهمید.
        از نظر لوکس بودن هم نویگیتور و اسکالید خیلی لوکس تر هستن.
        بقیش تعصب طرفدارای آلمان هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Alirezaasg5

          ۲۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (264 ديدگاه)

          با خداتومن قیمت هر محصولش داره تو خاک امریکا از امریکاییا بیشتر میفروشه اینو یادت نره تعصب هم کلا دیدن بعضیا زیر اخبار آلمانیاس

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. امیرمحمد

          ۲۸ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          رفیق چرا حتی یه لایکم نگرفتی؟?به نظرت این نشون دهنده ی تعصب رفقای المانی بازه یا جنابعالی که از رو باد هوا یچی میپرونی؟?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. حامد

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چقد فوق العاده میشه g class 6×6 با این کابین جدید?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    فقط حسرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    سلطان جاده :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماتئوس هِتْزِنِرْ

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (687 ديدگاه)

      سلطان کوه و بیابون و… و در اخر سلطان جاده ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Raha

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    دوستان اگه کسی ابعادشو میدونه لطفا بگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED Z

      ۲۷ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (481 ديدگاه)

      درود
      با افزایش 53 میلی متری طول در نسل جدید, طول این ماشین به 4724 میلی متر و با افزایش 121 میلی متری عرض ماشین, پهناش به 1987 میلی متر رسیده, اما کماکان ارتفاع ماشین همچنان ثابت مونده!
      Length : 4671mm + 53mm = 4724mm
      Width : 1866mm + 121mm = 1987mm
      Height = ~ 1953
      البته ارتفاع ماشین با تنظیم سیستم تعلیق در شرایط مختلف جاده ای متغیره.
      ____________________________________
      این هم تغییرات فضای داخل کابین در نسل جدید :
      فضای پا در ردیف جلو : 38mm +
      فضای پا در ردیف عقب : 155mm +
      فضای شانه در ردیف جلو : 38mm +
      فضای شانه در ردیف عقب : 27mm +
      فضای آرنج در ردیف جلو : 68mm +
      فضای آرنج در ردیف عقب : 56mm +

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Raha

        ۲۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        دستتون درد نکنه
        وقتی میبینم که دوستان اطلاعاتشون رو با هم به اشتراک میزارند خیلی خوشحال میشم
        این ویژگی پدال که توی سایت های مشابه فارسی پیدا نمیشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. SAEED Z

          ۲۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (481 ديدگاه)

          خواهش میکنم, پدال واقعا بهترین سایت خودروی فارسی زبان و پاتوق ماشین دوستان هست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  8. Abbas

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    کاش یه روز بشه که منو امثال من حتی حسرت دیدن این سلطان رو هم نداشته باشیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. آرمین

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (318 ديدگاه)

    به نظرم خشونت بیرونی طراحی جدیدش کم شده و همون مدل قبلی از لحاظ بیرونی زیباتره در داخل هم نسل جدیدش زیباتره ولی داشبرد ماشین شده صفحه نمایش و حس خوبی ایجاد نمیکنه به نظرم آنالوگ بودن صفحه کیلومتر زیبایی بیشتر به خودرو نسب به دیجیتال بودن میده و حس بهتری به راننده منتقل میکنه مخصوصا برای خودروهای آفرود و اسپرت که درگیری راننده با صفحه کیلومتر بیشتره در کل من نسل قبلیو بیشتر میپسندم در ضمن اون پنج تا ال ای دی روزتاب که در نسل قبلی وجود داره خیلی تو ابهت و زیبایی بنز تاثیر داشته در کل من نسل جدیدشو از لحاظ پیشرفت موفق نمیدونم و حتی در نمای بیرون به اعتقادم خیلی پسرفت داشته

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. mehran.Jy

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من نسخه قبلیشو بر میدادم. با ابهت تره❤?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهران

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    همیشه جی کلاس رو دوست داشتم ولی هیچوقت نتونستم عاشقش بشم ولی در کل خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. الف.ی

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    بسیار عالی
    ولی به نظرم میشد فرمون ماشین رو زیباتر هم طراحی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. الان

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    لندکروزر سری 70. با پول این می شود هواپیما خرید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سپنتا

    ۲۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این‌ اتومبیل(بخوانید تانک) قدرتمند در سال ۱۳۵۷ا قرداد به تولید انبوه قرار بوده ماشین ارتش ایران باشه . که روزگار این رو هم از ایران ما گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Бабак

    ۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما هیچ ، ما نگاه ، ما حسرت دورانیکه هرگز ندیدیم اما میدانیم در اون دوران همین جی کلاس برای ارتش ما طراحی و ساخته شد که حالا فقط تصاویرش رو میتونیم ببینیم و آه بکشیم !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا