مرسدس بنز

حراج یک مرسدس بنز R63، یکی از نادرترین ساخته‌های AMG

واحد AMG مرسدس بنز در حال حاضر خودروهای عجیب‌وغریبی ارائه می‌کند مانند CLA45 یا G65 اما هیچ‌یک از آن‌ها به عجیبی R63 AMG نیستند. این R کلاس تقویت‌شده یکی از نادرترین محصولات ساخت AMG است که در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۶ معرفی شد. هیچ‌کس نمی‌داند دقیقاً چه تعداد R63 تولید شده است اما تعداد آن‌ها به‌طورقطع کمتر از هزار دستگاه است. مرسدس بنز با معرفی R کلاس ایدهٔ ساخت یک مینی‌ون لوکس را مطرح کرد و تولید آن به مدت شش سال ادامه داشت اما R63 فقط برای یک سال طی سال ۲۰۰۷ به تولید رسید و تولید آن به دلیل عدم استقبال متوقف شد چراکه یک مینی‌ون سریع و اسپرت، موردعلاقهٔ کسی نیست و ایدهٔ پوچی به نظر می‌رسد درحالی‌که AMG دقیقاً چین چیزی را تولید کرده بود.

mercedes-benz_r_63_amg_3

این خودرو مجهز به یک نیروگاه ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی V8 است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت داشته و آن‌را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. وزن این خودرو ۲۴۰۰ کیلوگرم بوده و مانند هر مینی‌ون دیگری ظرفیت حمل شش نفر را در سه ردیف صندلی دارد. R63 AMG در ظاهر تقریباً یک مینی‌ون معمولی به نظر می‌رسد که توانایی حمل شش سرنشین را دارد اما AMG با نصب این نیروگاه ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی در سینهٔ آن و انتقال نیرو به هر چهارچرخ، R63 را تبدیل به یک موشک تمام‌عیار کرده بود.

حتی مرسدس بنز، R63 AMG را رسماً در ایالات‌متحده هم عرضه نکرد و کسانی که در این کشور خواهان آن بودند باید به‌صورت سفارشی و ویژه آن‌را از مرسدس بنز درخواست می‌کردند. به همین دلیل تعداد بسیار کمی از R63 در ایالات‌متحده عرضه شد و کلاً تنها ۱۰۴ دستگاه از این مینی‌ون اسپرت در ایالات‌متحده به فروش رسید. چه خودروی دیگری را غیر از R63 سراغ دارید که فقط ۱۰۴ دستگاه از آن در ایالات‌متحده موجود باشد؟ شاید فقط تعدادی از هایپرکارها این ویژگی را داشته باشند. بدون شک AMG ساخت SUVهای اسپرت و قدرتمند را همچنان در آینده ادامه خواهد داد اما احتمال آن بسیار ضعیف است که چیزی مانند R63 AMG را دوباره ببینیم. چسباندن لوگوی AMG روی یک R کلاس هرچند در فروش یک شکست کامل برای مرسدس بنز بود اما نتیجهٔ آن، خودرویی باشکوه بود.

mercedes-benz_r_63_amg_18

حال یک دستگاه از این خودروی بسیار نادر برای فروش ارائه شده است و فرصت خوبی برای کسانی است که به دنبال خودروهای کمیاب و خاص هستند. همچنین اگر به دنبال یک ماشین نسبتاً مقرون‌به‌صرفه هستید که در آینده تبدیل به خودروی کلاسیک ارزشمندی شود انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهید داشت. ب‌ام‌و سری یک M، فورد موستانگ شلبی GT350R و یا پونتیاک G8 GXP همهٔ این‌ها انتخاب‌های مناسبی برای این هدف هستند اما اگر خواهان کلاسیک‌ترین خودروی کلاسیک آینده هستید و علاقه به سرمایه‌گذاری در چیزی دارید که بعدها قیمت آن افزایش پیدا کند، قطعاً این مینی‌ون R63 AMG بهترین گزینه محسوب می‌شود.

mercedes-benz_r_63_amg_20

در اواسط سال ۲۰۰۷ بسیاری AMG را به خاطر ساخت این مینی‌ون گران‌قیمت مسخره می‌کردند و مالکینی که متوجه ارزش بالقوهٔ آینده آن نبودند به دلیل هزینه‌های نگهداری بالا آن‌ها را فروختند؛ اما سال ۲۰۵۷ را تصور کنید که مرسدس بنز R63 AMG به خودروی کلاسیک بسیار کمیابی تبدیل شده و با قیمت‌های چند صد هزار دلاری و یا حتی میلیون دلاری در حراجی‌ها خریدوفروش می‌شود. در آن زمان پیرمردانی که قیمت‌های نجومی و غیرقابل‌تصور R63 را می‌شنوند به یکدیگر میگویند «به یاد دارید زمانی این خودرو برای فروش گذاشته شده بود و هیچ‌کس آن‌را نمی‌خواست؟ حالا ببینید چه قیمتی پیدا کرده است»؛ و در آن هنگام کسانی که سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای بر روی این خودرو کرده‌اند در کاخ‌های خود نشسته و در حال شمارش پول‌های نقد هستند و به همهٔ احمق‌هایی که خرید یک مینی‌ون V8 را در سال ۲۰۱۶ مسخره می‌کردند می‌خندند.

منبع: Road&Truck

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سلام
    صبح بخیر
    AMG هنرش رو بار ها ثابت کرده.
    این خودرو هم ازین قاعده مستثنی نیست.
    واقعا زیباست و پرقدرت
    .
    .
    ❤❤ خوش به حال شرکتی که به شکست هاش هم افتخار کنه. ❤❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      عجب تیکه ایی !!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .

        حقیقته دوست عزیز.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. كوروش

      ۱۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      دوست عزیز نکته ات خیلی سنگین بود :)
      ایول

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Archi KHAN

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      Elemento جان
      فقط تو را خدا حرفت به گوش مسئولین نرسه !!!
      دیگه شب و روز باید افتخاراتشون را بشنویم ، مدیران ایرانخودرو را میگم آ …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        سربسته تر نتونستم بگم.
        گفتم باز دوستان نگن بحث تکراری پیش کشید.
        خواستم متفاوت گیر بدم…
        شما لو دادی !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    اصل مطلب بی راه نیس اما یخورده تبلیغ هم کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. reza

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. آرش

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قیافش یه کم سلیقه ایه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. محمد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    باید زنگ بزنم به سلطان بروئنی ببینم نظرش چیه بخریم یا نه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. GOD BLESS AMERICA

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    و در آن هنگام کسانی که سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای بر روی این خودرو کرده‌اند در کاخ‌های خود نشسته و در حال شمارش پول‌های نقد هستند و به همهٔ احمق‌هایی که خرید یک مینی‌ون V8 را در سال 2016 مسخره می‌کردند می‌خندند.

    والسلام ;-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خسرو

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست /// اینا بنزن نسلهای امروزی افتضااح ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا