اسمارتمرسدس بنز

خداحافظی با اسمارت‌های بنزینی در اروپا

اسمارت به کندی اما با قطعیت استفاده از پیشرانه‌های احتراق داخلی را کنار گذاشته و به قوای محرکه‌ی الکتریکی روی آورده است.


درحالی‌که بسیاری از خودروسازان در همین سال‌های اخیر اقدام به عرضه‌ی محصولات الکتریکی کرده‌اند اما این خودروساز تحت تملک دایملر اولین مدل الکتریکی فورتو را در سال ۲۰۰۹ عرضه کرده است. اسمارت از آن زمان تاکنون سبد محصولات الکتریکی‌اش را گسترش داده است.


بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که اسمارت به اولین خودروسازی تبدیل خواهد شد که پیشرانه‌های احتراق داخلی را کنار می‌گذارد. وب‌سایت فروش این کمپانی در بیانیه‌ای جالب‌توجه به این نکته اشاره کرده است.

در بیانیه‌ی اسمارت آمده از سال ۲۰۲۰ به بعد تنها محصولات الکتریکی عرضه خواهد شد. هر فردی که پیشرانه‌های بنزینی را دوست باشد تنها تا ۳۱ مارس ۲۰۱۹ فرصت سفارش مدل‌های فورتو و فورفور با پیشرانه‌های بنزینی را خواهد داشت. مشتریان می‌توانند این خودروها را بدون پرداخت سپرده سفارش دهند.

اسمارت یک کمپین رادیویی و اینترنتی با نام “آخرین پیشرانه بنزینی را همین‌الان سفارش بده” راه انداخته است. این کمپین به وضوح نشان می‌دهد اسمارت همچنان به برنامه‌های خود که اوایل سال جاری اعلام شده پایبند خواهد بود.

اسمارت پیش از این تولید نسخه‌های اسپورت برابوس از محصولات خود را متوقف کرده است. به این ترتیب سال ۲۰۱۹ آخرین سالی خواهد بود که می‌توان مدل‌های بنزینی فورتوی کوپه و کابریولت و فورفور را سفارش داد.


موضوع جالب اینکه سخنگوی اسمارت گفته تاریخ دقیق بازنشسته کردن مدل های بنزینی را نمی‌تواند تأیید کند. این خودروساز در ابتدا می‌گفت در پایان می ۲۰۱۹ تولید مدل های بنزینی را متوقف می‌کند اما خب همان‌گونه که گفته شد فعلاً این تاریخ تأیید نشده است.


دلیل اسمارت برای بازنشسته کردن محصولات بنزینی‌اش این است که مدل فعلی استانداردهای یورو ۶c را پاس می‌کنند و این خودروها از ۳۱ آگوست ۲۰۱۹ به بعد نمی‌توانند در بازار اروپا عرضه شوند. البته می‌توان درخواست معافیت آن‌ها از استانداردهای جدید تا ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ را ارائه داد.


هنوز مشخص نیست که عرضه‌ی مدل های تمام الکتریکی در اروپا چه تأثیری روی فروش اسمارت خواهد داشت. فروش این شرکت در آمریکا به خاطر عدم عرضه مدل های بنزینی از سال پیش تاکنون افت قابل‌توجهی داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا