مرسدس بنز

خداحافظی زودهنگام مرسدس X کلاس با بازار؟!

همه‌چیز درباره‌ی اولین پیکاپ لوکس مرسدس بنز طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت. ژرمن‌ها مراسم معرفی شیک و پر سروصدایی برای آن برگزار کردند و اعضای خانواده‌ی آن نیز با معرفی مدل پرچم‌دار ۶ سیلندر تکمیل شد. این خودروساز حتی نسخه‌ی ۸ سیلندر پیکاپ X کلاس را نیز در نظر گرفته و روی مدل طویل‌تر آن‌هم کار می‌کند اما خب این خبرها فعلاً در حد گمانه‌زنی هستند. البته یک خبر جدید منتشر شده و گفته می‌شود مرسدس بنز ایده‌ی خاتمه‌ی تولید X کلاس را بررسی می‌کند.

مرسدس ایکس-کلاس
اتوموتیوز نیوز به نقل از منابع نزدیک به مرسدس گزارش داده دایملر به دنبال کاهش هزینه‌ها و افزایش سوددهی خود است و احتمالاً X کلاس اولین قربانی این تصمیمات خواهد بود. با فروش ۱۶۷۰۰ دستگاهی در اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی در سال پیش، این خودرو کاملاً کمتر از حد انتظار ظاهر شده و درآمد کافی را برای مرسدس به ارمغان نیاورده است. فعلاً چیزی را نمی‌توان تائید کرد اما همکاری غیرمطمئن رنو نیسان با دایملر هم می‌تواند در تصمیم نهایی نقش داشته باشد.

مرسدس ایکس-کلاس
X کلاس که اساساً نسخه‌ی ریبج شده و بازمهندسی شده‌ی نیسان ناواراست هرگز به نتایج مدنظر مرسدس در امر فروش دست نیافته و دلیل اصلی آن قیمت بالاست. قیمت پایه‌ی این پیکاپ در اروپا برابر با ۳۷۲۹۴ یورو است درحالی‌که قیمت مدل ۶ سیلندر از ۴۸۷۹۰ یورو (۵۴۷۵۹ دلار) آغاز می‌شود. در مقام مقایسه باید گفت فورد F-150 پلاتینیم قیمت پایه‌ی ۵۴۹۲۰ دلاری در آمریکا دارد.

مرسدس ایکس-کلاس
همچنین گفته شده چندین فراخوان اعلامی برای X کلاس روی فروش آن تأثیر گذاشته‌اند. یکی از عجیب‌ترین فراخوان‌های این خودرو به چراغی مربوط می‌شود که می‌تواند از جای خود خارج شده و روی پدال ترمز بیفتد. چنین مشکلی برای یک پیکاپ لوکس ۵۰ هزار دلاری؟

دایملر هم پیش‌بینی کرده سودش برای چهارمین بار در ۱۳ ماه گذشته افت پیدا خواهد کرد که دلیل اصلی این امر صرف هزینه‌ی بیشتر برای فراخوان‌های آلایندگی دیزلی و ایربگ های تاکاتا می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    اربگهای تاکاتا سرویس کرده همه را .

    اما خداحافظی برای x کلاس ، دور از ذهن نبود ، از همون اولش همه منتقدش شدن به حق .

    آخه از بنز خیییلی بیشتر انتظار میره تا بیاد چنین چیزی تولید بکنه ، تازه اونم روی ناوارا که یک پیکاپ فوق اقتصادی و عقب تر از رقبای خودش هست .

    اما درس عبرتی شد برای بنز و تولید یک پیکاپ لوکستر و بسیار باهیبت تر .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. OMID

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    بهتر آبروی مرسدسو برد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. Ahmadreza 2002

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    ای کاش هیچ وقت بنز سراغش نمی رفت اصلا
    حالا جدا از این به نظر شما مدل هایی مثل این و یا ون اسپیلینتر و در کل همه مدل های تجاری بنز باعث نمیشه که پرستیژ برند بیاد پایین؟
    اخه شما فک کن همون لوگویی که روی پروجکت وان و اس کلاس هست روی یه ون هم هست چیزی که تو پورشه و ائودی و مثلا کادیلاک نمی بینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (37 ديدگاه)

      فکر نکنم دوست من!!! یک مثال میزنم، تا اونجایی که من میدونم برند Siemens آلمان یکی از تولید کنندگان موتور هواپیماست. ولی دلیل نمیشه که خریداران اون هواپیما بخاطر اینکه برند موتورش با برند آبمیوه گیری توی خونشون یکی هست بگن این برند خوب نیست یا اینکه برند siemens رو زیر سوال ببرن !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عزیزی

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (7 ديدگاه)

        زیمنس بالاتر از موتور هواپیما کار میکنه. تو صنایع خیلی خیلی های تک کار میکنه. این چیزا رو نادیده نگیرین. مثلا تکنولوژی های صنعت هسته ایی و انرژی
        تو همجوشی هسته ایی که تا الان اخر هرچی علم و تکنولوژی بشر هست، زیمنس همکاری میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. sina

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    یه اشتباه بود از اولش
    امیدوارم بی ام و تکرارش نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      پیکاپ bmw خاص خودش هست ، پلتفرم خودش هست .
      اتفاقاً به نظر من ، پیکاپ bmw جالب شده ، چون امضاء خود bmw هست بدون شباهت بی هیچ کمپانی ای ، که خاص پسندان و ثروتمندان اصالت را به همه چیز ترجیح میدهند .

      X کلاس فقط مَحکی رود برای شرکت بنز که بدونه در این کلاس چند مرده حلاجه و اینکه تازه خم و چم کار دستش اومده و من فکر میکنم ، پیکاپ بعدی بنز بهترین باشه در کلاس خودش .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed AMG

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        خدایی آقا نوید کجای پیکاپ X7 جای تعریف داره ، برش اتاق عقب X7 توسط چندتا نوآموز اصلا قابل دفاع نیست ، مگه بی ام و سایپاست ؟؟ البته من سایپا 151 رو به پیکاپ x7 ترجیح میدم …

        با توجه به مقاله چند وقت پیش زومیت x7 گل سرسبد محصولات بیمر ،با این کارشون فقط عظمت X7 رو زیرسوال میبرن خدا رو شکر که فقط یک کانسپت بود البته که همین یه نمونه هم نباید نمایش داده میشد …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. sina

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        نوید جان
        بحث هایی که مطرح میکنی در وهله دوم قرار میگیرند.
        اول اینکه اصن پیکاپ لوکس خودش پارادوکس هست و پیکاپ های اغلب وسیله کار هستن.
        نکته دوم من اگه بخوام 50 کی خرج کنم واقعا ترجیح میدم از شرکتی که استاد پیکاپ ساختنه بخرم تا شرکتی که تازه شروع کرده به ساختن پیکاپ.
        نکته سوم هم اینکه با پرداخت قیمت برابر میشه پیکاپ های قوی تر و بهتری خرید تا بنز .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Elmiraj

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    شاید اگر از پلتفرم فورد رنجر یا شورولت کلورادو استفاده می کرد و یکم قیمت کمتری داشت به فروش بیش از ۵۰ هزار تا هم می رسید .
    .
    ولی در کل نه به بنز می یومد و نه در تخصصش بود…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    بعضی از دوستانی ک الان میگن بنز کار اشتباهی کرده و از همون اول مشخص بود و فلان و این حرفا،دقیقا همونایی هستن ک همون اول بنزو تحسین میکردن برای این کار و با قدرت هرچه تمام تر به منتقدین دیسلایک میدادن و ایکس کلاسو محصولی فراتر و قدرت مند تر از رقبای امریکایی و ژاپنی میدونستن!!
    تصمیم برای خاتمه تولید بسیار درسته و نباید وارد این کلاس بشه چون عملا نیازی نیست بهش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      امیر عزیز .

      بنز همیشه یه بنزه و این ثابت شده هست که دنیای بنز سواری بسیار متمایزتر از باقی خودروها هست و این حسی هست که این ستاره سه پر به همه دنیا منتقل میکنه .
      منتقدش بودند ، چرا که از بنز انتظاری بیش از این میره ، پس هرکسی منتقد پیکاپ بنز باشه باید بهش حق داد ، چرا که هیوندای ، اِشکودا ، سوزوکی نیست که فقط به چشم بازاری به اون نگاه کنیم .

      یجورایی همه به بنز تَعَلُق خاطر دارند و دوستش دارند که منتقدش هستند .

      و اینکه باید پیکاپ را در عصر حاضر تولید بکنه ، چرا که سلیقه های نسل امروزی به این سمت کشیده شده و چرا باید از این بازار پر سود بینصیب بمونه وقتی رولزرویس و لامبورگینی سنت شکنی میکنند و suv میزنند دیگه پیکاپ زدن برای بنز کاری نباید داشته باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Seyed AMG

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    X کلاس توانایی آفرود خیلی خوبی داره اما خیلی جای تعجب داره کیفیت ساخت یک خودروی لوکس اینقدر مشکل داره …
    دوستانی که کلا x کلاس رو زیر سوال میبرن خیلی بی انصافا ، این خودرو تو رقابت هاش ناورا و آماروک رو شکست داده و همچنین توی یه رقابت غیررسمی دیگه تویوتا هایلوکس رو شکست داد ، تنها فورد رنجر نسبت به X برتری مطلق داره ، البته توی X کلاس از تکنولوژی هایی استفاده شده که تو رقبا کمتر دیده میشه ، درسته که برای یک پیکاپ لزومی نداره اما از دلایل قیمت بیشتر نسبت به رقباست .

    من که از شنیدن این خبر ناراحت شدم ، پیکاپ X خیلی جذاب ، ای کاش روی یک پلتفرم جدید توسعه پیدا کنه البته که بعید بنظر میرسه چون واقعا کلاس پیکاپ لوکس گمنام و پر از ریسک …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      X کلاس نه قابلیت اطمینان تویوتا هایلوکس رو داره (این ماشین به طرز افسانه ای و خنده داری خراب نشدنیه ) که برای پیکاپ مهم ترین شرطه و نه اصالت و زیبایی و کارایی رنجر !
      پس چرا باید پول بیشترو برای ماشین بد تر بدیم ؟ البته شمایی که وانت پرایدو به گفته خودت به بی ام وترجیح میدی اصلا ازت بعید نیست خود بنز داره میگه دیگه تولید نکنیم به درد نمیخوره این اقا میاد دفاع میکنه !
      شمام لطفا کمتر الکی به بیمر بپر !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Seyed AMG

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        عزیزم یک بار دیگه هم این کامنت و هم کامنت قبلی من رو با دقت بخون …
        X کلاس به عنوان اولین تجربه مرسدس عالی عمل کرده و تا حدودی در رسیدن به هدف خودش موفق بوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به جز فولکس باقی آلمانی ها تا به حال ماشین تجاری سبک موفقی نداشتن البته تا جایی که ذهن من یاری می کنه نه بی ام و نه بنز نه اوپل نه ائودی بعدشم تو تمام این سالها امریکایی ها و خصوصا ژاپنی ها بازار پیکاپ ها رو قبضه کردن وبه نوعی اعتماد سازی و برندسازیشون خیلی موفق بوده مثل تویوتا ، ایسوزو ، میتسوبیشی و فورد و خوب صد البته خود نیسان
    واقعا چراباید یه ناوارو ریبج رو به خاطر طراحی اتاق و آرم خرید اونم به این گرونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Genius

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اون برجستگی جای سوئیچ روی جعبه فرمون دقیقا من رو یاد محصولات مضخرفی مثل ساینا و تیبا سایپا انداخت که شیشه های عقبشون برقی شده ولی جای نصب دستگیره شیشه بالابر روی رودری عقب هنوز هست!واقعا از مرسدس بعیده این بی دقتی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عزیزی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از اولش شکست خورده بود
    خیلی از کسایی که ماشینو تست کردن گفتن حاظر به خرید نیستن چون بر اساس رنو بود. رنو هم خودش بر اساس نیسان ناوارا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. MjM

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (718 ديدگاه)

    حالا چون بنزه قرار نیست که همه چی بسازه و بترکونه و بتونه با غول های پیکاپ ساز رقابت کنه که…باگ خودروسازها اینجور جاها مشخص میشه! هر شرکتی تو یه کاری خیلی حرفه ایه ولی گاهی دست به یه کاری میزنه که آخرش معلوم میشه که نهههه این کاره نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Farzad

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    غول های خودروسازی دنیا میدونن رقابت تو بازار پیکاب با وجود رقبای سرسخت آمریکایی چقدر دشواره اما این ریسک رو انجام میدن واین خوبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا