مرسدس بنز

احتمال خاتمه همکاری دایملر با رنو-نیسان

به عنوان بخشی از استراتژی کاهش هزینه‌ها که توسط مدیر اجرایی جدید دایملر اعلام شده، احتمال خاتمه همکاری این غول خودروسازی با اتحاد رنو-نیسان وجود دارد.


مجله‌ی آلمانی Manager می‌گوید این شرکت به دنبال کاهش هزینه‌های ۶ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۱ می‌باشد. دایملر همچنین می‌خواهد ۲ میلیارد یوروی دیگر را نیز از طریق بخش کامیون‌ها و ماشین‌آلات سنگین خود صرفه‌جویی نماید.


اولا کالنیوس در ماه می سکان هدایت دایملر را از دستان دیتر زچه خواهد گرفت و به عنوان بخشی از برنامه‌های کاهش هزینه‌ی خود احتمال تعدیل نیروی حدود ۱۰ هزارنفری وجود دارد.

دایملر در ماه فوریه اعلام کرده بود معیارهای کاهش هزینه‌ی زیادی را پس از افت ۲۲ درصدی سود عملیاتی خود در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ اعلام خواهد کرد. بخش اعظم این کاهش سود به خاطر جنگ‌های تجاری بوده و بخشی نیز به افزایش هزینه‌های توسعه‌ی خودروهای الکتریکی مربوط می‌شود.

همچنین گزارش شده حدود ۳۰ هزار خودروی مرسدس در تأسیسات آلابامای این شرکت باقی مانده و دلیل آن نیز سیستم‌های الکترونیکی معیوب است که نیازمند تعمیرات وسیعی می‌باشند. ادعا شده این مشکل باعث کاهش درآمد حدود ۲ میلیارد یورویی شده و شاید کاهش درآمد بیشتری را نیز در پی داشته باشد.


هنوز جزئیات مربوط به خاتمه‌ی همکاری دایملر با رنو-نیسان مشخص نیست هرچند گفته می‌شود این کار با تجدید پروژه‌های مشترک صورت نخواهد گرفت. مهم‌ترین پروژه‌های مشترک دایملر و رنو-نیسان به پیکاپ های مرسدس X کلاس و نیسان ناوارا و همچنین اسمارت فور فور و رنو توئینگو مربوط می‌شود که شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. مرسدس همچنین کارخانه‌ای مشترک با اینفینیتی در مکزیک راه‌اندازی کرده است.

در آینده جزئیات بیشتری از چندوچون همکاری دایملر و رنو-نیسان منتشر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (65 ديدگاه)

    پس کاهش سود هم داشتن
    ((دایملر در ماه فوریه اعلام کرده بود معیارهای کاهش هزینه‌ی زیادی را پس از افت 22 درصدی سود عملیاتی خود در سه‌ماهه پایانی سال 2018 اعلام خواهد کرد.))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کاهش سود، رسوایی دیزل، تعدیل نیرو، قطع همکاری و… همه ش رو الان باید اعلام کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا