مرسدس بنز

خداحافظی با سدان‌های سنتی در دوران الکتریکی

بدون شک امسال نمایشگاه مونیخ تحت سلطهٔ رونمایی‌های مرسدس بنز بود. این شرکت مدل‌های جدید زیادی را در این نمایشگاه به نمایش درآورد که پنج نمونهٔ آن‌ها مثل مایباخ EQS SUV و EQS53 AMG تمام الکتریکی بودند؛ بنابراین برای پیش‌بینی اینکه آیندهٔ خودروسازی الکتریکی خواهد بود به متخصص یا تحلیل‌گر خودرو نیازی نداریم اما الکتریکی‌سازی چه تأثیری روی طراحی خودروها خواهد گذاشت؟

اگر این سؤال را از رئیس طراحی دایملر «گوردون واگنر» بپرسیم، این فرایند به معنای خداحافظی با سدان‌های سنتی خواهد بود زیرا با توجه به سدان‌های الکتریکی EQE و EQS، به نظر می‌رسد شکل کلی سدان‌های آیندهٔ مرسدس ترکیبی از سدان، هاچ‌بک و کوپه باشند. گوردون واگنر در مونیخ در گفتگو با تاپ گیر گفته است:

الکتریکی‌سازی به دلایل مختلفی سدان‌های سنتی سه جعبه‌ای را از بین می‌برد. یکی از این دلایل، آئرودینامیک است. ثانیاً، با یک پکیج باطری ۱۵ سانتی‌متری، یک سدان سنتی خوب به نظر نخواهد رسید. شما باید کاری کنید که بیننده بتواند از لحاظ بصری ارتفاع خودرو را هضم کند

هرچند تغییر به قوای محرکهٔ الکتریکی به‌طورکلی آزادی بیشتری به طراحان می‌دهد اما برخی محدودیت‌ها را هم به دنبال خواهد داشت. به گفتهٔ واگنر، سدان‌های الکتریکی سطح بالا به باطری‌های بزرگ و بلندی نیاز دارند که این تناسبات ظاهری یک سدان سنتی سه جعبه‌ای را خراب می‌کند. وی راه‌حل این مشکل را این‌گونه توضیح می‌دهد:

به همین دلیل است که ما در مدل‌های EQ طراحی جسورانه‌ای را ارائه کردیم. الکتریکی‌سازی تناسبات خودروها را تغییر می‌دهد. ما باید مطمئن شویم که همهٔ آن‌ها شبیه به هم نخواهند بود. البته این ترس حدود ۳۰ سال است که وجود دارد و ما توانستیم ظاهر آن‌ها را متفاوت جلوه دهیم و من مطمئن هستم که در آینده هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    تا حالا دقت نکرده بودم که تمام سدان های الکتریکی فرم بدنشون فستبک ماننده

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3498 ديدگاه)

      بخاطر اینکه بیشترین بهره از فضای ماشین برده بشه اینکارو کردن 😎

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. محمد امین

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    من که میگم در آینده ۹۰ درصد از ساخته های خودرو سازان suv هست 😭😭

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      100 % همینطور خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عرفان

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (229 ديدگاه)

        این الان خوبه ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza Waffen SS

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (5337 ديدگاه)

          جدا از سلیقه جوانان بهترین کلاس از هر نظر واسه یه خونواده کلاس SUV هستش

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. میثم

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    نمای جلوش بخصوص چراغها خیلی زشته

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. •Mohamad•

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (178 ديدگاه)

      بازم هرچی باشه از طراحی ماشینای جدید بی ام و خیلی بهتره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    سدان ها ماشین های دوست داشتنی هستن حیف هست حذف بشن.
    ولی من بر خلاف بقیه از طراحی EQE خوشم میاد.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      طراحی eqe و eqs و کلا سری eq بنظرم بد نیست فقط عامه پسند نیست یعنی مثل نیسان جوک یه بحث سلیقه ایه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Audi rs e_tron gt

        ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        نه بنظر من همشون عالی و مورد پسندن….

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          برادر گفت عامه پسند نیست نگفت کسی پسند نمیکنه! من که خودم از این قیافه و حالت لاکپشتی مانندش متنفرم عکس آخر گویای همه چیزه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          دقیقا همین الان حرفم ثابت شد ، آبتین دوسشون نداره ولی آئودر دوسشون داره ، من خودمم دوسشون دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. سهند

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    از طراحی بنز های جدید خوشم میاد ولی بازم یک پله از آئودی پایینتر است (از نظر طراحی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    داری چه گوهری می افشانی بنز؟ کوتاه بیا…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2438 ديدگاه)

      کاربر آبتین
      درمورد توصیه ای که بهم داشتین
      درس رفتار رو میشه از هر کسی پذیرفت بجز اونی که بیشترین کامنت حذف شده بدلیل توهین به دیگران از خودش هست
      اگه باهاتون هم جوابی کنم براتون خیلی خوب نخواهد بود اما اولویت مهم تری دارم اینکه اصلا باهاتون هم کلام نشم
      می بخشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        من که نفهمیدم کامنتام کی حذف شده؟!😂 تنها توهین من با طرف چینی بازمونه که نه فقط من بلکه کسی اینجا ازش دل خوشی نداره، خوش باشی برادر…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. علی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    درود بر باطری و ارمیچر که افتابه برداشتن به خودروهای بنز چطوری بپذیریم خدا روی بنز موتور amg نباشه سخت خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    فکرشو بکن با یه بنز بری شهرستان اونجا باطری خالی کنی و ایستگاه شارژ نباشه و بقیه راه رو پیدا بری و بنز 15 میلیاردی رو وسط بیابون ولش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا