مرسدس بنز

دایملر مدعی تولید اولین پیکاپ دنیا در سال 1896

چه شرکت یا فردی اولین پیشرانه درون‌سوز تاریخ را ساخته است؟ چه کسی اولین خودروی درون‌سوز تاریخ را تولید کرده است؟ اولین پیشرانه دیزلی تاریخ کار چه کسی بوده است؟ جواب تمامی این سؤالات روشن است اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید اولین پیکاپ تاریخ را چه کسی ساخته است؟ مرسدس بنز مدعی است پاسخ این سؤال را می‌داند. با ما همراه باشید.

طبق بیانیه خبری منتشر شده توسط این شرکت آلمانی، گوتلیب دایملر که پیشتاز تولید پیشرانه‌های درون‌سوز و توسعه خودرو بوده اولین پیکاپ باری دنیا را در سال ۱۸۹۶ تولید کرده است. این وسیله نقلیه بر پایه پیشرفت‌های قبلی بنا شده و از پیشرانه ۲ سیلندر ۱.۰۶ لیتری استفاده کرده است.

این پیکاپ کوچک که شبیه خودروهای کارت با یک پیشرانه است قدرت تقریبی ۴ اسب بخاری داشته و نیرو از طریق سیستم تسمه ای به چرخ های عقب فرستاده می‌شده است. پیشرانه به خاطر لرزش‌ها و حساسیت‌های زیاد خود توسط دو فنر پیچشی حفظ می‌شد. با توجه به چرخ های آهنی این پیکاپ واضح است که تکان های زیادی در آن وجود داشته است.

مکانیسم فرمان نیز از زنجیر برای چرخیدن اکسل جلو استفاده کرده است. راننده در بخش جلوی نشسته و پیشرانه نیز در بخش عقب جا خوش کرده است. بر پایه اطلاعات موجود این پیکاپ مصرف سوخت حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر داشته است که اگر بخواهیم آن را به معیارهای امروزی حساب کنیم این میزان برابر با ۰.۴ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار و ساعت خواهد بود.

دایملر ۲ سال بعدتر با همراه ویلهلم مایباخ نسخه ارتقا یافته پیکاپ یاد شده را تولید کرد و پیشرانه به بخش جلو آمد. اواخر همان سال این پیکاپ طراحی جدیدی با نمای جلوی منحصربه‌فرد پیدا کرد و تمایز آن نسبت به خودروی اولی بیشتر شد.

نسخه اصلاح شده دیگری از این پیکاپ اندکی پس از نصب پیشرانه در جلو معرفی شد که از پیشرانه بزرگ‌تر ۲.۲ لیتری و سیستم احتراق بوش و سیستم خنک‌کنندگی جدید سود می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    درود بر پدر خودروسازی جهان

    موافقم 142
    مخالفم 52
    1. سهند

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      من از شما چند روز پیش سوالی پرسیده بودم ولی احتمالا ندیده بودید
      سوالم اینه که پیشرانه پورشه ۹۱۱ توربو s پیشرفته تر است یا ۹۱۱ gt3 جدید؟ ( البته از نظر تکنولوژی و مهندسی میگم نه از نظر قدرت و گشتاور) اگر جواب بدید ممنون میشم

      موافقم 17
      مخالفم 8
      1. mehran911

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        سهند عزیز
        پیشرانه توربو اس از توربوشارژر های با هندسه متغیر استفاده میکنه که به نوعی زاویه پره های داخل توربوشارژر در دور موتورهای متفاوت تغییر میکنه تا لگ توربو در دورموتور های پایین از بین بره که به عنوان ی اختراع فوق العاده جایزه pace برد و حالا نوآوری های دیگه …
        از طرفی پیشرانه GT3 از ی تکنولوژی جالب و پیچیده در منیفولد ورودی استفاده میکنه که رزونانس شار هوای ورودی در برخورد با سوپاپ هوا ، در برگشت باعث ایجاد موج تداخلی میشه که در کل ی تپ هوای پرفشار تر رو وارد سیلندر میکنه خلاصه اش میشه اینکه فشار هوای ورودی به سیلندر دیگه برابر فشار هوای سطح زمین نیست و بیش از ۱۵ درصد افزایش پیدا میکنه یعنی بدون استفاده از توربوشارژر داره تراکم هوای ورودی رو افزایش میده بشینه فشار موثر سیلندر به بیش از ۱۴.۸ بار رسیده که برای پیشرانه نفس طبیعی فوق العاده است
        سیستم روغن رسانی dry sump این ماشین به دلیل اینکه پیشرانه تخت بیشترین تاثیر پذیری رو از نیروی G در پیست داره بسیار پیچیده طراحی شده طوری که ۷ نقطه پمپ روغن در این موتور وجود داره که خیره کننده است
        از طرفی ساختار سوپاپ هم تغییر کرده و علاوه بر استفاده از سیستم تایمینگ سوپاپ variocam plus و مواد گران قیمت پیزوالکتریک استفاده شده
        پورشه لیفتر هیدرولیکی سوپاپ رو به دلیل سرعت پاسخگویی پایین در دور بالا حذفش کرده
        همه اینها در کنار قطعات تیتانیومی و قطعات لایه نشانی شده که در نظر گرفته بشه مشخص میشه پیشرانه GT3 تکنولوژیکتر هستش البته این نظر منه بر فرض مثال اسبک سوپاپ این ماشین مثل موتور های ۳۰ سال پیش چدنی نیست بجاش از آلیاژی استفاده شده که با کربن coat شده که بینهایت سختی بیشتری داره و فشار بیشتری رو تحمل میکنه
        در کل پورشه روی قابلیت اطمینان پیشرانه های GT خیلی تعصب به خرج میده

        موافقم 46
        مخالفم 1
        1. Sajjad

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          توی این سایت یه نظر به درد بخور باشه توی این مدت همینه
          تشکر بابت این اطلاعات خوب

          موافقم 25
          مخالفم 7
        2. سهند

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          بسیار ممنون مطالب عالی نوشتید

          موافقم 14
          مخالفم 3
        3. Rman

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          مهران خان
          چه پست عالی بود. دست طلا و دمت گرم.
          ???

          موافقم 16
          مخالفم 3
        4. mehran911

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          مرسی از همه دوستان لطف دارید

          موافقم 18
          مخالفم 1
        5. کفتارکش

          ۶ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام در رابطه با پاسخ شما به سپهر
          قاعدتا پورشه واسه ختک کاری تمایل بیشتری به هوا داره
          شما گفتید رزونانس البته تلرانس درسته
          اختلاف رو برا بالا وپایین متغییر ازاین کلمه استفاده میکنن حالا میرسیم به تنفس مصنوعی و طبیعی تو عرایض گفتید فشار ورودی رو به سیلندر بالا میبره تا ۱۴.۸بار
          هر 1بار=با14.5،psiکه میشه تزدیک به 214.6 psi اصلا چیز زیادی نیست چون این فشار تو تمام سیلندرها با انواع قطر پیستون با نوع سوخت خیلی بالاتر میره میشه بگید چرا چرا مطالعه خودتون رو ناقص انجام دادید برید کاملتر بخونید وبه بقیه دوستانمون اطلاعات غلط ناقص ندید
          دوست عزیز ادامه نمیدم بیشتر ازاین
          فقط خواهشا خواهشا
          ماست‌ها رو نریزید تو قیمه ها دوست عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        سهند عزیز
        اگه دیدی جواب نمیدم دلخور نشو چون این چند وقت سرم شلوغه و از این به بعد خیلی خیلی کمتر میرسم سر بزنم
        کامنت بالا هم قبل از اینکه ی بار بخونمش فرستادم شرمنده اگه غلط نگارشی زیاد داره

        موافقم 21
        مخالفم 1
    2. Bayerische Motoren Werke

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (951 ديدگاه)

      درود بر خدای خودروسازی جهان

      موافقم 27
      مخالفم 16
      1. mehran911

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        درود
        دانیال جان مثل اینکه این جملات ی عده رو خیلی داره ناراحت میکنه

        موافقم 31
        مخالفم 5
        1. Bayerische Motoren Werke

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (951 ديدگاه)

          خورشید درخشان خودروسازی جهان حالا چه کسی خوشش بیاد چه نیاد به همه میتابه
          هرکی هم خوشش نمیاد سر مبارکش رو بزنه تو دیوار
          عشق فقط خودت مهران عزیز
          ارادتمندم
          به عشق خودت Ever ahead

          موافقم 19
          مخالفم 2
  2. GT

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    افتخاری دیگر برای مرسدس بنز ❤️?

    موافقم 54
    مخالفم 17
    1. Zakaria

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      داداش میگه دایملر بعد شما میگی درود بر مرسدس؟

      موافقم 27
      مخالفم 32
      1. GT

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (436 ديدگاه)

        دایملر مالک مرسدس هست، در واقع خودرو هاش در کاخانه دایملر تولید و با نام مرسدس فروخته میشن
        در واقع خیلی تفاوتی نداره بگی دایملر یا مرسدس

        موافقم 49
        مخالفم 7
        1. Zakaria

          ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (310 ديدگاه)

          حق با شماس، اشتباه من بود متوجه Daimler Motoren Gesellschaft عکس اول نشدم و با Daimler Company که ماشینای لوکس مستقل از مرسدس رو تولید میکرد اشتباه گرفتم

          موافقم 21
          مخالفم 4
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این بیشتر شبیه کامیونه تا پیکاپ! البته با استانداردهای اون زمان…

    موافقم 16
    مخالفم 35
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      ولی بازم آفرین به دایملر و بنز⁦❤️⁩?

      موافقم 39
      مخالفم 10
  4. RezaRs

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    عالی بود

    موافقم 28
    مخالفم 8
  5. R@m!n

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    سرعت پیشرفت بشر تو این 150 سال اخیر چقدر سریع و ترسناک بوده

    موافقم 37
    مخالفم 5
  6. Farzad

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    به جز سوالات پاراگراف اول :
    اولین خودروی مدرن جهان را چه کسی ساخت ؟
    کارل بنز
    اولین گواهینامه رانندگی جهان را چه کسی دریافت کرد ؟ کارل بنز
    نخستین خودرو چهار چرخ جهان که دارای اکسل بود را چه کسی تولید کرد ؟ کارل بنز
    و غیره و ذالک
    برای همین بهش میگن ( پدر خودروسازی جهان )

    موافقم 47
    مخالفم 11
    1. Hadi

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      واقعاً عالیه ?
      ببینید از کجا به کجا رسیدن…
      بهتر بگیم خالق خودرو سازی جهان ??

      موافقم 22
      مخالفم 7
  7. حمید

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (370 ديدگاه)

    بوش ،از اول هم تو کار تولید شمع بوده ??
    جدا از شوخی یکی از قطعه ساز های بزرگ دنیاست ، هنوز

    موافقم 22
    مخالفم 6
  8. مرسدس فن

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (96 ديدگاه)

    یعد یکی میاد میگه بنز مثل چینیاست! ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
    سر پستای مرسدس هم پیدا میشه!

    موافقم 29
    مخالفم 7
  9. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    عالیه اما الان پیکاپ های بنز خیلی خوب نیستن جز جی 63 6 چرخ و یکی دیگه که الان یادم نیست

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. Sinaya

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10 ديدگاه)

      X-class

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. مهدی

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        افرین همون

        موافقم 12
        مخالفم 4
  10. محمد مختاری آذر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا حقشون هست همچنین اولین خودروی بنزینی توسط کارل بنز از بنز که تابع دایملر بود

    موافقم 8
    مخالفم 6
  11. سگ سرابی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    شاهین جان دستت درد نکنه مفید بود

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. mahan

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    بله برای همین میگند بهش پدر خودروسازی جهان!اصالت و قدمت!بنظرم جایزه مرد خودرویی قرن هم تعلق میگیره به کارل بنز کبیر که علاوه بر هوش و ذکاوت و تلاشش.شجاعت به خصوصی هم داشت که یک ایده رو برای اولین بار به میدان اورد و عمل کرد.

    موافقم 19
    مخالفم 3
  13. حسین دهمرد

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    به یاد قدیم یه پیکاپ ۶ متری هشت سیلندر بزن ملت فک نکنن نمیتونی.

    اون g کلاس تو رده ی قیمتی رولزرویس قرار میگیره

    حالا نگین یونیماگ چون اونم تو رده ی کامیون و کامیونت قرار میگیره.

    منظورم یه چیزیه که تو کلاس سه تفنگ دار آمریکایی باشه ببینیم تو آمار فروش چیکار میکنه. اون x کلاس که عملا یه نیسان بود

    شاید سودش کمه که مرسدس دنبالش نرفته.شاید تو اروپا خواهان نداشته باشه ولی بازار آمریکا تشنه ی پیکاپ های لوکستره(البته واقعی ها نه مثه قبلی)

    موافقم 4
    مخالفم 1
  14. عاشق پدال

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    کوچ کنی استرالیا یه مزرعه بزرگ بخری. بعدم یه بنز جی کلاس پیکاپش. باهاش گوسفند جابجا کنی و علف برا گاوها بیاری.
    یه یونیماگ در کنارش داشته باشی باهاش مخزن شیر رو ببری کارخونه لبنیاتی. نامردا خودشون بیان شیر رو حمل کنن ۱۰ سنت به ازای هر لیتر کنتور میندازن.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. mm.y@rlou

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    از اولش هم سلطان مرسدس

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا