آئودیبی ام وپورشهمرسدس بنز

درگ نفس‌گیر آئودی RS6، ب‌ام‌و M5، مرسدس E63 و پانامرا توربو S

آلمان‌ها طی سال‌ها به ساخت خودروهای خانوادگی بسیار سریع و قدرتمند شهرت یافته‌اند. خودروهایی که پرفورمنس یک سوپراسپرت را ارائه می‌کنند و درعین‌حال قابلیت استفاده‌های خانوادگی و روزانه را هم دارند. فرمول ساخت این خودروها تزریق پرفورمنسی خیره‌کننده به یک سدان یا استیشن است که آلمان‌ها در آن استاد هستند. نتیجهٔ این فرمول، ارائهٔ خودروهایی سریع و کاربردی برای خانواده‌ها است. بهترین‌های آلمان شامل ب‌ام‌و M پاور، آئودی RS، مرسدس AMG و پورشه برای ساخت بهترین نسخه از این خودروهای با پرفورمنس دیوانه‌وار کار می‌کنند اما کدام‌یک سریع‌ترین خودرو را ساخته است؟ برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، جدیدترین نمونه از این سوپراسپرت‌های چهاردر آلمانی گرد هم جمع شده‌اند تا مشخص شود سریع‌ترین آن‌ها کدام است.

شرکت‌کنندهٔ نخست این رقابت جذاب، نسل کاملاً جدید آئودی RS6 است. این سوپر استیشن خودرویی رؤیایی است که ۶۰۰ اسب بخار از نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو را با کارایی یک استیشن خانوادگی ترکیب می‌کند. برخلاف دیگر محصولات RS آئودی که انتقال نیرو در آن‌ها توسط گیربکس‌های دوکلاچه صورت می‌گیرد، در RS6 به دلیل گشتاور عظیم ۸۰۰ نیوتن متری از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده شده است. این ماشین همچنین از سیستم چهارچرخ محرک افسانه‌ای کواترو هم برخوردار است که کمک شایانی به قابلیت‌های حرکتی این استیشن ۲ تنی می‌کند.

خودروی بعدی مرسدس E63 S AMG استیشن است. سازندهٔ این هیولا یعنی تیم AMG اعتقاد دارد نیازی نیست خریداران مجبور باشند بین یک استیشن خانوادگی و یک V8 توئین توربوی قدرتمند یکی را انتخاب کنند. این نیروگاه ۴ لیتری در سینهٔ E63 بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و انتقال آن توسط گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک با تنظیم AMG و سیستم ۴Matic مرسدس به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن تنها سدان حاضر در این درگ سوپر استیشن‌ها است. البته فرمول ساخت این ماشین تفاوتی با رقبا ندارد و در اینجا هم یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی قدرتمند در سینهٔ یک سدان خانوادگی قرار داده شده است. ۶۲۵ اسب بخار قدرتی که توسط این موتور تولید می‌شود توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم XDrive به هر چهارچرخ انتقال میابد. بااین‌حال اگر بازهم برخی می‌خواهند این قدرت و پرفورمنس را در قالب یک سری ۵ استیشن داشته باشند می‌توانند سراغ آلپینا B5 تورینگ بروند که ۶۰۸ اسب بخار قدرت دارد.

و نهایتاً آخرین خودروی این جمع هم پورشه پانامرا اسپرت توریزمو توربو S E-Hybrid است. این ماشین اما برخلاف سه رقیب دیگر، علاوه بر موتور هشت سیلندر قدرتمند و دو توربوشارژر، سلاح دیگری هم دارد که آن نیروی کمکی الکتریسیته است. در پانامرا توربو S، موتورهای برقی به کمک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو آمده‌اند و مجموع خروجی سیستم را به ۶۸۰ اسب بخار رسانده‌اند تا قوی‌ترین شرکت‌کنندهٔ این نبرد باشد؛ بنابراین می‌توان گفت پورشه در این خودرو از روشی هوشمندانه استفاده کرده و چشمگیرترین استیشن هیبریدی پرفورمنس دنیا را ساخته است.

بنابراین روی کاغذ این خودروها تقریباً در یک سطح هستند زیرا همگی بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاوری در حدود ۸۰۰ نیوتن متر دارند. وزن همهٔ آن‌ها حدود ۲ تن است و نیروی موتور در همه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این موضوع، رقابت میان این ماشین‌ها را بسیار جذاب و دیدنی می‌کند. پس بدون اتلاف وقت ویدئوی زیر را تماشا کنید تا دریابید سریع‌ترین خودروی خانوادگی حال حاضر آلمان کدام است.

آئودی RS6

ب‌ام‌و M5

مرسدس E63 S

پانامرا توربو S

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8 ۴.۰ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو توئین توربو توئین توربو هیبریدی
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم ۲۰۶۰ کیلوگرم ۲۴۰۰ کیلوگرم
قیمت ۹۲,۷۰۰ پوند ۹۶,۲۰۵ پوند ۹۶,۲۷۵ پوند ۱۴۰,۸۶۸ پوند

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. مهردادكمال

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. شاهین

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    جالبه پورشه و ائودی که هم خانواده هستن دقیقا شبیه هم عمل میکنن. بابا یکم فرق داشته باشید ریاه نشه
    ام5 هم از قبل میشناسیمش نیازی به تعریف نداره کارش درسته تو این کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی ۹۱۱

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    چرا پانامرا این قدر سنگینه با اون قدرتش انتظاراتو براورده نکرد هر چن خیلی زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. doubt

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (257 ديدگاه)

      برای اینکه در عین داشتن پرفورمنس فوق العاده داره راحتی و لوکس بودن رو هم همزمان ارائه میده. بعدشم یه کوچولو با برنده اختلاف داشت. دلیلشم معلومه خب نیم تن از ام5 سنگینتره و گرنه اگه هم وزن بودن یا حتی مثلا فقط 200 کیلو سنگین تر بود شک نکن اول میشد تو هر 3 مسابقه!!!!
      پانامرا توربو اس ای هیبرید یه چیز دیگست و یهسر و گردن از 3تای دیگه بالاتره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۶ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (271 ديدگاه)

        خب داداش….مشخصا پورشه نمیتونست وزن پانامرا رو بیاره پایین…چون هیبریدیه…باتریای سنگینی داره….افزایش بیشتر قدرت در ازای افزایش خیلی زیاد وزن….اندازه ی یه لندکروز وزن داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۶ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بیش از 50 رقابت بین M5 و پورشه پانامرا توربو وتوربوS و مرسدس E63 و کادیلاک CTS V و آئودی RS6 قدیم برگزار شده از تمام مجلات معتبر.اون رقابت ها دیگه رقابت درگ نیست بلکه برای شناخت خودروی برتر هستش که نتیجه تمامی اون رقابت اینه که M5 در جایگاه اول و پورشه پانامرا توربو S یا در جایگاه چهارم هستش و یا فوقش در جایگاه سوم!!!!
        پس در رقابت خودروی برتر هم بازم M5 بعنوان بهترین سوپرسدان شناخته میشه.خودتون یه سرچ کنید و فقط رقابت هارو بشمرید و همینطور نتیجه اونارو!!!!!

        موافقم 1
        مخالفم 1
  4. ممد ژانگولر

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    به نظر من قهرمان واقعی پورشه بود نه bmw
    به غیر از بی ام و بقیه ماشینها استیشن بودن شوتینگ بریک

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نویدی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      پورشه هم از سیستم هیبرید سود میبرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      تو یوتیوب های خودرویی این مت واتسون از همه بهتره دقیقا میدونه چه خودروهایی رو با هم مقایسه و طرفداران خودرو منتظر کدوم درگ هستن. در مورد این رقابت هم من انتظار برنده شدن M5 رو داشتم ولی فکر میکردم RS6 عملکرد بهتری داشته باشه E63 s هم خیلی خوب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Kf

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (102 ديدگاه)

    دیگه کسی به عملکرد m5 شک داره یا بیشتر خودش رو ثابت کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علی

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    رقابت بین اون سه تا بود قیمت پانامرا هم دیگه خیلی خسته کنندس من اگه روزی چند میلیون دلار هم داشته باشم بازم اون اختلاف قیمتی پانامرا تامل برانگیزه البته پورشه همیشه مشتریاش رو داره ولی انتخاب بقیه مخصوصا آئودی منطقی تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کاوه

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (61 ديدگاه)

    پورشه ۴۶۰ کیلو از ام۵ سنگینتره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. نویدی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (409 ديدگاه)

      این هنر bmw رو توی کاهش وزن نشون میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. doubt

        ۵ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (257 ديدگاه)

        یه چیزی میپرونی واس خودت همینطوری. پورشه راحتی و لوکس بودنو با پرفورمنس ترکیب کرده. بعد تازه هیبریده و بخاطر باطریها هم هست که وزنش بیشتره. مثلا نمیتونست ماشین 1800 کیلویی تولید کنه تو این کلاس؟ هدفش چیز دیگه بوده. تازه با همین وزنم فک کردی تایمش چقدر کندتره مثلا؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. نویدی

          ۷ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (409 ديدگاه)

          ۱-از نظر راحتی و لوکس بودن و کیفیت مواد بکار رفته در کابین که m5 توی همه مقالات تحسین شده و پانامرا از این لحاظ هیچ برتری نداره.
          ۲-از نظر پرفورمنس هم که میبینی بی ام و بدون کمک
          پیشرانه الکتریکی کاملا از پانامرا هیبریدی برتره.
          پانامرا با سیستم هیبرید از bmw میبازه،اگر بقول شما کمک موتور الکتریکی و باتری و … رو نداشت که عددی نبود در مقابل m5.
          بله مهندس،این هنر bmw ست که بدون کمک پیشترانه الکتریکی و باتری و تحمیل وزن اضافه به بالاترین حد پرفورمنس رسیده.
          همینجوری یه چیزی نپرون?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. امیر

        ۷ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (56 ديدگاه)

        خودرو های هایبریدی سنگین هستن بخاطر باتری هاشون… اگه این مدل هایبرید نبود عملکردش بهتر بود تو درگ

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Kf

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (102 ديدگاه)

      و قوی تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مرتضی

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (78 ديدگاه)

      55 اسب هم قویتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Alireza

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (752 ديدگاه)

      100 نیوتون متر گشتاور بیشتر داذه پیشرانه الکتریکی قدرتش لحظه ایه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Mahdi911Turbos

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    چرا بی ام و زودتر حرکت کرد
    به ویدئو دقت کنین قبل از اینکه دستاش بیاد پایین بی ام و حرکت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رقابت درگ اول!!!
    جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
    جایگاه دوم:: پورشه پانامرا توربو S
    جایگاه مشترک:: مرسدس E63S
    جایگاه مشترک:: آئودی RS6

    رقابت درگ دوم!!!
    جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
    جایگاه دوم::مرسدس E63S
    جایگاه سوم:: پورشه پانامرا توربو S
    جایگاه چهارم:: آئودی RS6

    رقابت درگ رولینگ اول!!!
    جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
    جایگاه دوم:: مرسدسE63 S
    جایگاه سوم:: پورشه پانامراتوربو S
    جایگاه چهارم:: آئودی RS6

    رقابت درگ رولینگ دوم!!!
    جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
    جایگاه دوم:: پورشه پانامرا توربو S
    جایگاه سوم:: مرسدس E63S
    جایگاه چهارم:: آئودی RS4

    رقابت تست ترمز!!!
    جایگاه اول:: ب ام و M5 کامپتیشن
    جایگاه دوم :: مرسدس E63S
    جایگاه سوم:: آئودی RS6
    جایگاه چهارم:: پورشه پانامرا توربو S

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      زمان گیری این خودروها در پیست!!!!!

      ***مجله AUTO BILD پیست زاکسنرینگ***
      ب ام و M5 کامپتیشن // 1:33.40
      مرسدس E63S زمان // 1:35.90
      پورشه پانامرا توربو اس // 1:36.12
      آئودی RS7 اسپرت بک // 1:36.51

      *** مجله SPORT AUTO پیست هوکنهایم GP***
      ب ام و M5 کامپتیشن // 1:54.20
      پورشه تایکان توربو اس // 1:55.60
      مرسدس E63 Sثبت زمان// 1:57.10
      آئودی RS 7 اسپرت بک // 1:57.30
      آئودی RS 6 استیشن زمان// 1:57.90
      پورشه پانامرا GTSثبت زمان// 2:00.20

      (((چون پورشه پانامرا توربوS در پیست هوکنهایم GP زمان گیری نداشته در عوض زمان پورشه *تایکان توربوS *رو گذاشتم و همینطور واسه مقایسه زمان پانامرا GTS که زمان گیری داشته روهم گذاشتم))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۵ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        البته زمان مرسدس در پیست مال نسخه سدان هستش!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. بی طرف

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    قرار دادن بی ام و تو این درگ نامردیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آریا ماشین

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    M5 یه سدانه و بردش کمی قابل پیش بینی بود نسبت به بقیه که شوتینگ بریک هستن و این که پانامرا تو این کلاس نیست
    پورشه پانامرا توربو s-hybrid باید با مرسدس بنز amg gt63 s و آئودی rs7 و بی ام و m8 competition مقایسه شه
    تا حالا مجله ای این ۴ تا رو تو پیست یا درگ مقایسه کرده؟
    اگه آره ، بگین لطفا??
    مشتاقم ببینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ferrari Fxx K Evo

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    جونم به مرسدس سریع ترین استیشن دنیا ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      موتور‌های مرسدس کلا گشتاور بالایی‌ دارن تو دور میانی خوب کار می‌کنن
      باحال‌ترین صدا رو هم مرسدسو پورشه داشتن
      بی‌ ام و ۱۰۰ کیلو سبکتره و به نظر میاد موتورش قویتر از این حرف هاست
      کمِ کم ۷۰۰ اسب داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
  13. MAHDI

    ۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله TOP GEAR هم درگی انجام داده بین همین پورشه پانامرا توربو اس در مقابل مرسدس AMG GT4 63S که نتیجه اش پیروزی پورشه پانامراتوربو S هستش!!!
    مجله LOVE CARS هم درگ جذابی انجام داده بین آئودی RS6 جدید و تسلا 3پرفومنس که دو بار هم تکرار میشه که پیروز درگ با اختلاف زیادی آئودی RS6 بود!!!
    مجله AUTO ZEITUNG هم درگ جدیدش بین پورشه تایکان توربوS و تسلا SP100D بود که اونم درگ جذاب و حرفه ای هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدهادی

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    همشون نااااازن
    اما یکی مثل من و آق مهدی دیوانه ی استایل بی ام و ست
    مرسی که یه ام پنج ساختی هی تو درگا داری مقام میاری
    بابا لامصب پورشه سوپر اسپرت سازم از دستت نباید آرامش داشته باشه؟
    چقد قلدری تو؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۶ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      نسخه فیس لیفت M5 تو راهه. و البته احتمالا قراره M5CS هم تولید بشه که اون یه سروگردن جذاب تر از M5 کامپتیشن هستش?

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. محمدهادی

    ۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    همشون نااااازن
    اما یکی مثل من و آق مهدی دیوانه ی استایل بی ام و ست
    مرسی که یه ام پنج ساختی هی تو درگا داری مقام میاری
    بابا لامصب پورشه سوپر اسپرت سازم از دستت نباید آرامش داشته باشه؟
    چقد قلدری تو؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا