بی ام ومرسدس بنز

درگ جالب ب‌ام‌و M8 کامپتیشن و مرسدس A45 S AMG

می‌دانیم که احتمالاً با خواندن تیتر این مطلب تعجب کرده‌اید زیرا ب‌ام‌و M8 و مرسدس A45 هیچ همخوانی باهم ندارند اما بااین‌حال این می‌تواند مقایسهٔ جالبی باشد. A45 S AMG داغ‌ترین هاچ‌بک حال حاضر بازار محسوب می‌شود، طراحی جذابی دارد و به قوی‌ترین پیشرانهٔ چهار سیلندر تولیدی دنیا مجهز است. خب با توجه به قدرتی که این AMG کوچک دارد آیا می‌تواند حریف یک خودروی پرفورمنس با دو برابر تعداد سیلندر، دو برابر حجم موتور و دو برابر قیمت شود؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، CarWow این هاچ‌بک آتشین را در برابر ب‌ام‌و M8 کامپتیشن قرار داده است.

پیش از آنکه به رقابت میان این دو خودروی آلمانی بپردازیم بهتر است ابتدا بر مشخصات فنی آن‌ها مروری داشته باشیم. A45 S از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ ۴Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. وزن این هاچ‌بک داغ مرسدس بنز هم ۱۳۶۰ کیلوگرم است.

از سوی دیگر، زیر کاپوت M8 کامپتیشن یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما امکان انتقال کل نیرو به چرخ‌های عقب هم وجود دارد. هرچند M8 بسیار قوی‌تر از A45 است اما باید توجه داشت که این کوپهٔ باواریایی با ۱۸۸۵ کیلوگرم وزن، خودروی بسیار سنگین‌تری هم هست.

در اولین درگی که بین این دو ماشین برگزار می‌شود، M8 کامپتیشن در حالت دیفرانسیل عقب قرار می‌گیرد تا شرایط کمی عادلانه‌تر شود. با آغاز این درگ، A45 از همان ابتدا به لطف لانچ بهتر جلو می‌افتد و تعجب‌آور اینکه با زمان ۱۲.۱ ثانیه، بیش از نیم ثانیه زودتر از M8 از خط پایان عبور می‌کند و پیروز درگ می‌شود. در درگ دوم اما ب‌ام‌و در حالت چهارچرخ محرک قرار می‌گیرد و باخت قبلی را جبران می‌کند. M8 کامپتیشن با استفاده از سیستم XDrive، زمان خود را نسبت به درگ قبلی ۱.۷ ثانیه بهبود می‌بخشد و پیروز می‌شود درحالی‌که A45 با ثبت همان زمان ۱۲.۱ ثانیه قبلی، بیش از یک ثانیه از رقیب عقب می‌افتد؛ اما علاوه بر این دو درگ، بین این دو خودرو مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز هم برگزار می‌شود که می‌توانید نتایج آن‌ها را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن

مرسدس A45 S AMG

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۴۲۱ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۸۸۵ کیلوگرم ۱۳۶۰ کیلوگرم
قیمت ۱۲۱ هزار پوند ۵۱ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یکی نیست به CARWOW بگه اگه یه هفته ماشین در اختیار کت نیست خوب درگ برگزار نکن. قبلا هم درگ بین M8 و M2 کامپتیشن رو برگزار کرد که اصلا جذاب نبود.
    تو اون درگ هم بخاطر اختلاف قدرت یا زمانی رو انتخاب کردن که پیست خیس باشه و یا به عمد پیست روخیس کردن واسه جذابیت بیشتر، توی این درگ هم دقیقا همون شرایط هستش و فقط بجای مرسدس A45S ب ام و M2 کامپتیشن بودش.
    ****************************************
    دستت درد نکنه پدال جان ولی ایکاش درگ جدید M8 گرن کوپه و مرسدس AMG GT63 s و ب ام و M5 کامپتیشنررو میذاشتی که خیلی خیلی جذابه واسه تماشا کردن!!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10 ديدگاه)

      ????????????????????????????????? بی ام و باخته اعصابت خرده هان ؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 6
      1. اردوان

        ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (32 ديدگاه)

        بی ام و برد
        کامل نگا کن!!!!

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. Moein

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    جالبه که سیستم ۴ چرخ چقدر به لانچ خودرو کمک میکنه. ولی نمیشه خیلی راجب خصوصیات ماشین از درگ قضاوت کرد. مثلا همین m8 به نسبت رقبا خیلی عالیه تو درگ. ولی مثلا تو نوربرگ رینگ ماهیت جی تی بودن خودشو نشون میده و زمان خوبی به دست نمیاره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. reza s4

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (144 ديدگاه)

      حاجی تو پیست هم همچین جی تی نیست
      برو چند پست قبل ترو ببین با آیودی r8 و benz gtr

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (44 ديدگاه)

        حاجی بیا به تاپ گیر استناد کنیم که واسه همه معتبره. هم R8 و هم M8 تو هوای بارونی تایم زدن که تایم R8 ۱:۲۱ بوده که ۵ ثانیه از M8 بهتره. حنی این زمان هم خیلی برای ماشینی با ابعاد و وزن M8 عالیه. ولی خیلی بچه گانه ست که یه Gt رو همسنگ و رقیب یه سوپرکار بدونیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          شما چرا تا این حد لج میکنی. چه دشمنی داری که مثلا یک راننده و یک پیست وقتی M8 و R8 و 911و دهها خودروی دیگه زمان گیری داشتن خیلی راحت انکار میکنی.
          خوبه از تاپ گیر حرف میزنی.قبول میکنی که خوده تاپ گیر گفتش که M8 در شرایط بهتر میتونه 10 ثانیه زمان بهتری رو ثبت کنه. یعتی این جمله رو هم انکار میکنی؟؟؟؟؟؟((همین الان تاگ گیر رو سرچ کن قسمت تست M8 ببین این جمله هست یا نه))!!!!!!!!!
          M8 توسط مجله معتبر SPORT AUTO و AUTO BILD در پیست های هوکنهایم GP و زاکسنرینگ زمان گیری کرده اونم توسط یک راننده و در شرایط آب هوایی مناسب. خوب کلیپ زمان گیری M8 رو ببین و کلیپ و زمان گیری اونتادور SVو S و R8 و 911 توربوS قدیم و مرسدس GT63S و جگوار پروجکت8 و دهها خودروی دیگه روهم ببین. واقعا من خندم به حرفای شما میاد.یعنی میخوای بگی M8 رو تو این پیست ها زدن روی دور تند که مثلا تو زاکسنرینگ زمان 1:31.77 رو ثبت کرده که سریع تر از اونتادور SV با زمان 1:31.79 بوده؟؟؟؟
          من نمیگم M8 از اونتادور SV سریع تره در تمام پیست های دنیا.ولی خوب اینجا بوده. حالا شما میگی چیکار کنیم؟!؟!؟
          تازه کجاشو دیدی که M2 کامپتیشن پرفومنس با قدرت زیر 500 اسب در این پیست زمان 1:31.16 رو ثبت کرده و نسخه دیگه ای ازش زمان 1:30.93 رو ثبت کرده. چطور میشه وقتی این مجلات معتبر با خودروهای مورد علاقه شما زمان گیری میکنن قبولش دارید اما با ب ام و زمان گیری میکنن انگار اصلا این اتفاق نیفتادده طوری انکار میکنید.
          راحت ترین کار اینه که از این مجلات شکایت کنید.تا بعضی خودروهارو روی دور تند نزنن.
          مثلا مرسدس AMG GT63در پیست زاکسنرینگ و پیست مگنی کورس از M4CS سریع تر بوده اما در عوض M4CS جدیدا در پیست طولانی تر مگنی کورس GP که یک مجله انجامش داده و پیست لمانز بوگاتی M4CS سریع تر از GT63S بوده. خوب قرار که نیست اگه یک خودرو یه زمانی رو ثبت کرده دیگه تا ابد همه جا سریع تر باشه.
          من پیست هایی رو دیدم که مکلارن 720 از 911 GT2 و فراری 488پیستا هم سریع تر بوده. خوب ممکنه اون پیست نوع پیچ ها، مسیر مستقیم ووو باعث شده که این ماشبن عملکرد بهتری داشته باشه.
          شما اول این زمان گیری هارو ببین بعد با ما دعوا کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        REZA جان تازه اون نسخه کانورتیبل M8 بود که 2000 کیلوگرم وزن داشت و اختلاف وزنی خیلی زیادی با اون دوخودروی دیگه داشت!!!
        .ولی M8 کوپه که توسط همون مجله در پیست SACHSENRING زمان گیری کرده زمانی تقریبا مساوی با AMG GTR و فراری 812 ثبت کرده.که یک ثانیه کامل از 911 توربوS نسل قبل و R8 پرفومنس سریع تر بوده و حتی چندصدم ثانیه از اونتادور SV و S هم سریع تر بوده.

        در پیست هوکنهایم مجله SPORT AUTO هم M8 زمان گیری داشته که بازم از R8 پرفومنس و 911 کرراS جدید و استون مارتین سوپر لگرا سریع تر بوده.
        متاسفانه خیلی از دوستان هیچ به خودشون زحمت نمیدن یه مطلبی رو که میشنون در موردش یه سرچ ساده داشته باشن. شاید هم رفتن دیدن ولی چون میخوان بحث کنن انکارش میکنن.
        ولی من خودم نسخه گرن کوپه رو خیلی بیشتر دوست دارم.!!!
        دوسه روز پیش هم 911 توربو S جدید در پیست SACHSENRING زمان گیری کرد که تونست یک ثانیه از مرسدس AMG GTR و M8 کامپتیشن و دو ثانیه از 911 توربو S نسل قبل سریع تر باشه.
        من چون خودم HOT LAP هارو دوست دارم معمولا تمام زمان گیری خودروهارو در پیست میبینم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Moein

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (44 ديدگاه)

          نمیدونم زبانت در چه حد خوبه. ولی Fairley better time هیچوقت به معنی ۱۰ ثانیه سریع تر نیست. ثانیا کلیپی که از لپ M8 وجود داشت کسی حرفی نمیزد و فقط دوربین تو ماشین بود، پس توکجا اینو شنیدی که گفته؟ این جمله ای که برات آوردم تو description بوده. پس خودتو بیش تر از این خجالت زده نکن. ثانیا من فقط خیلی حال میکنم به خاطر یه نظر مخالف اینقد خودتو به زحمت میندازی و طومار مینویسی. فک کن دارم سر به سرت میزارم?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          این آقا معین انگار خبر نداره که تاپ گیر مجله هم داره مثل کارانددرایو. مثل موتورترند. ووو…. تمام تست هایی که انجام میدن مطلبشون رو توی مجله هم میزارن. بعدشم دقیقا عدد 10 ثانیه که تو مطلبش اومده. شما فقط اون کلیپ رو دیدی و از رو اون میخوای قضاوت کنی. خوده مجله داره اینو میگه بعد شما انکار میکنی.
          بیخیال بحث کردن فایده نداره.
          مشکل اینه شکست یا پیروزی بعضی خودروها خیلی هارو عصبانی میکنه. خوش باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ولی به نظر من تو ایران بهترین چیز ۳ برند آلمانی هست که آنها بی ام و و پورشه و بنز هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Kf

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    Carwow هم هر چند وقت یک بار میزنه به سرش و درگ هایی اینجوریی میزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    تو آینده نه چندان دور با آمدن غول هایی همچون
    نسل جدید C63 AMG , SL73 AMG , GT73 AMG , A45S AMG GT سری بلک
    مرسدس میرنی تو دهن بی ام و

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      یکم بزرگ شو

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Kf

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      هم پسوند CS برای همشون کافیه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. MASIHA

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      معلومه یکم ناراحت شدی از نتیجه این درگ
      خیلی فشار خوردی
      ولی ناراحت نباش اینا همکلاس نیستن
      درست نیست تو دوران تینیجری اینهمه فشار روانی به ینفر وارد شه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ماکان

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (766 ديدگاه)

    سلام. انشاالله که به اضافه سری ۵ از مدل های سری ۷ ، سری ۸ ،X6 ،X5 و X7 بی ام و هم برای هرکدام از آنها تا قبل از سال ۲۰۲۵ یک نسخه ی پلاگین هیبرید با قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند. از تولید کنندگان بی ام و خواهشمندم که این کار را بکنند.با تشکّر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza s4

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (144 ديدگاه)

    شما رو پراید هم موتور ۳۰۰ اسبی نصب کنی
    این m8 رو میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      نه نمیزنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. OMID

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      پراید گیر بکسش مزخرفه باید عوض بشه واسه قدرت سیصد اسب
      نکته دوم این که سیصد اسب کافی نیست حداقل باید پونصد اسب داشته باشه واسه بردن m8 مدل معمولی اونم شاید که یه نکته دیگه پیش میاد اونم این که شاسیش اصلا کشش همون سیصد اسب رو نداره چه برسه به پونصد اسب در جا تا میخوره با همچین قدرتی
      پس کلا غیر ممکنه و مقایسه شما باطل

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Kf

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (102 ديدگاه)

      با این حرفت که پراید 300 اسبی M8 رو میزنه کلا متحول شدم بخش M بی ام و رو بوسیدم گزاشتم کنار

      موافقم 2
      مخالفم 0
  8. ارش

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از اون وقتی که این کودن اسطوره ای مثل جیپ رانگلر رو مقابل سوزوکی جیمنی بازنده کرد فهمیدم دلقکی بیش نیست درسته کمی سربه سر آمریکایی باز ها گذاشتیم در کل کلیپ های قابل اطمینانی نداره و شیطنت زیادی داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آرمان

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      به نظر من جزو بهتریناست و شما بهتره یکم بزرگ شی و به عقاید بقیه احترام بزاری اگه خودت خیلی ادعا داری می تونی بری درگ برگزار کنی ببینیم می تونی 4 میلیون سابسکرایبر جکع کنی یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. MAHDI

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله CARWOW یه درگ قبلا برگزار کرد بین :: پورشه 911 کررا S و مرسدس AMG GT63s و ب ام و M8 کامپتیشن و آئودی R8 V10 پرفومنس و تسلا X P100D که در رقابت درگ نتیجه طبق جایگاه اینطور شد
    جایگاه اول:: آئودی R8 V10 پرفومنس
    جایگاه دوم:: ب ام و M8 کامپتیشن
    جایگاه سوم :: تسلا X P100D
    جایگاه چهارم:: مرسدس AMG GT63S
    جایگاه پنجم:: پورشه 911 کررا 4S
    **********
    در رقابت درگ رولینگ هم M8کامپتیشن پیروز بودو سریع ترین بود در این رقابت. بعد CARWOW اومده همون M8 رو مقابل A45S قرارداده که فقط در مسیر 400 متر تونستن M2 کامپتیشن رو شکست بده بخاطر 4 چرخ محور بودنش ولی در درگ رولینگ با اختلاف M2 پیروز شد.
    هیچ جذابیتی نداره خودروهایی که در یک سطح نیستن مقابل هم قرار بدی.از زمان شروع کرونا رقابت ها کم شده. مثلا تاپ گیر خیلی وقته دیگه درگ برگزار نمیکنه، و همینطور مجلات دیگه. carwow هم زیاد تکرار میکنه یک خودرو رو در چندرقابت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مانی

      ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      خیلی‌ زحمت کشید خسته نباشه
      با موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو ماشین ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو رو تو رولینگ زده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. آریا ماشین

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    حقیقتشو بخواین a45 s رو ترجیح میدم…
    چون میشه با اون ۷۰ هزار پوند اضافی یه بی ام و سری ۵ خرید که همون کار سری هشت رو میکنه برات?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. ارشیاsvj

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چه قد بی معنی بود این درگ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا