لکسوسمرسدس بنز

آیا لکسس RC F در درگ حریف مرسدس C63 S قوی‌تر می‌شود؟

در قلمروی کوپه‌های V8، به نظر می‌رسد لکسس RC F در برابر مرسدس C63 S AMG حرفی برای گفتن نداشته باشد. این برای زمانی است که به مشخصات روی کاغذ نگاه کنیم زیرا کوپهٔ آلمانی به لطف دو توربوشارژر، در قدرت اختلاف قابل‌توجهی با رقیب ژاپنی دارد و از لحاظ گشتاور نیز از برتری چشمگیری برخوردار است؛ اما وقتی دو خودرو در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار می‌گیرند نتیجه همیشه این‌طور نیست زیرا در اینجا کشش بسیار اهمیت دارد خصوصاً روی آسفالت نسبتاً و سرد و خیسی که این درگ در آن برگزار شده است.

بنابراین این سؤال ایجاد می‌شود که آیا لکسس RC F می‌تواند مرسدس C63 S را در ۴۰۰ متر مغلوب کند؟ پیش از پاسخ دادن به این سؤال بهتر است به اعداد نگاهی داشته باشیم. هرچند لکسس قدرت کمتری دارد اما هرگز خودروی کسل‌کننده‌ای نیست زیرا در سینهٔ آن یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. از سوی دیگر، مرسدس ۵۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیمی برابر با ۷۰۰ نیوتن متر دارد که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود. این کوپهٔ آلمانی هم مثل رقیب ژاپنی محرک عقب بوده و تنها کمی سنگین‌تر از حریف است.

روی کاغذ، RC F کُندتر از C63 S است زیرا برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که رقیب آلمانی این کار را ظرف ۳.۹ ثانیه انجام می‌دهد؛ اما این اعداد در شرایط ایده‌آل گرفته شده‌اند و در این درگ شرایط می‌تواند متفاوت باشد. خب با توجه به مواردی که بیان شد و این نکته که لاستیک‌های دو خودرو باهم متفاوت است، کدام‌یک از این کوپه‌های اسپرت در درگ پیروز خواهد شد؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

لکسس RC F

مرسدس C63 S AMG

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۷۲ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم ۱۸۶۰ کیلوگرم
قیمت ۶۷,۰۰۰ دلار ۷۹,۳۰۰ دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    مرسدس بسیار زیبا و دلربا.
    هنوز نمیدونم بخندم‌ یا گریه کنم‌برای c63s نسل جدید با آن موتور *** اَش.
    راستی یک سوال دارم از شما.
    قطعا مادَر شما زیبا ترین خانم دنیا نیست .
    پس‌آیا شما مادَرِ تان را کِنار می‌گذارید؟
    (اگر فهمیدید که چه گفتم ، ربطَش را متوجه میشید).

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. RezaRs

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      هعی حاجی خاک تو سر هر متر و معیار زیبایی که بهش ادم به خاطر زنش به مادرش بگه زشت اون

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        نه !!
        بحث من چیز دیگه‌ بود ، اونی که باید می‌گرفت ، اگه گرفت ، میفهمه‌ چی بهش گفتم.

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. RezaRs

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          اون کیه من که نیستم؟ حوصله ندارم فک کنم راجع ای کامنت

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. AHMET 2002

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    با این اوصاف یکم امیدوار شدم به انجین تویین توربو که قراره معرفی کنه لکسوس

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. MAHDI

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال بی انصافی کردی که درگ 911 کررا S و M4 کامپتیشن از AUTO BILD رو نذاشتی که خیلی حرفه ای هم انجام شده درگ و رولینگ.
    تو این درگ هم قطعا مرسدس C63S خیلی سریع تره، حالا به هر دلیلی، راننده یا نوع پیست اون عملکرد واقعی خودشو نتونستن ازش بگیرن، هرچند وقتی دور می‌گرفت نشون داد که خیلی سریع تره.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. سهند

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      میشه نتیجه درگ ۹۱۱ کاررا s با m4 را بگی؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        درگ بین M4 محرک عقب و 911 کررا رو M4 پیروز شد از مجله MOTOR SPORT MAGAZINE

        اما درگ M4 محرک عقب و 911 کررا S چهار چرخ که مجله auto bild انجام داده در رقابت درگ با فاصله بسیار کمی 911 کررا S زودتر از خط پایان گذشت، اما در رقابت درگ رولینگ که چند بار تکرار کردن با فاصله زیادی M4 پیروز شد.
        جالب اینه که 911 کررا و کررا S توی همه درگ ها شورولت کوروت C8 رو شکست داد.
        نسخه چهار چرخ محور M4 هم که خیلی سریع تر از نسخه محرم عقب هستش.
        (( اگه فیلتر شکن داری تو یوتیوب سرچ کن ببین))

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. سهند

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          ممنون
          حتما نگاه میکنم.

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. Ali

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (295 ديدگاه)

    تابلو بود راننده مرسدس گاز نمیداد حتی دماغه ماشین هم بالا نیومد اگه اندازه اون گاز میداد برنده میشد.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  5. شاهرخ

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    بسیار مزخرف هر چقدر هم که جاده بد باشه بازم بنز باید شتاب بهتری میگرفت
    این روزا هر بچه گوشی دستش میاد دوتا ماشین اجاره میکنه میره درگ و دوئل میندازه میزاره تو یوتیوب

    موافقم 3
    مخالفم 4
  6. Amirreza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    مرسدس یه سطح بالاتر آر سیه به نظرم مرسدسه یه مشکلی داشته ، هر چند مرسدس سی ۶۳ اس بخاطر قدیمی بودنش نسبت به رقبا زیاد قوی نیست ولی انقد ضعیف نیست که از آر سی ببازه ، بی صبرانه منتظر نسخه های آام‌گ نسل جدید خودروهای مرسدس هستم که احتمالا بسیار قویتر و بهتر نسل فعلین

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. mahan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    جدیدا هر کسی که از ننه باباش قهر کرده دیگه خواننده نمیشه یا می‌ره دیتیلر میشه یا بلاگر تست خودرو!هر اسب آبی راننده نمیشه.اگه فقط گاز دادن بود یک تیکه آجر هم کافی بود!به هر حال هر تستی درست نمی دونه باشه.
    لکسس ماشین خوبیه ولی در مقابل c63 s نمی دونه عرض اندام کنه.من خودم بار ها گفتم که خیلی آماتوری هست در مورد برتری های رو کاغذ نظر داد ولی خب این برتری ها خیلی بیشتر از چیزیه که نزدیک باشند و وقتی هم مرسدس c63 استفاده میکنه و هم از s یعنی مستقیم کمربسته برای رقابت با ام۴ و چیزی هم کم نزاشته

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Amirreza

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      اسب آبی رو خوب اومدی ??

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ???والا آخه به توان میگن راننده.راه نمی تونه بره.در بهترین حالت راننده سنگین بشه!به این جور شکم ها میگن شم راننده سنگینی طرف باشکمش فرمون رو نگه می‌دارد.البته در اکثر اوقات نفس تنگی و گرما و عرق و عرق سوزی،?خودش زحمت نمی‌کشه همه کارها رو باید کمک راننده بیچاره بکنه.
        از کجا به کجا رسیدی،??خب برادر من تو سوار هر خودرویی بشی ۳ثانیه رو میپرونی حالا بماند که دستت کوتاهه و تودنده دادن مشکل داری و …

        موافقم 1
        مخالفم 1
  8. Aryan???judo

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    دوستان درسته لکسوس ضعیف تره در بخش قدرت اما سبک تر هست خب این باعث میشه رقابت عادلانه تر بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. زیزیگولو

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    فاصله بین کمپانیای خودروسازی خیلی کم شده و رقابتا مو به مو شده و از نظر من‌ هیچ چیزی بعید نیستش و من اصلاً تعجب نمیکنم ….. (البته به غیر از بنجل سازای چینی)

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      زیزیگولو جان،فاصله کم نشده،کپی و کل کل زیاد شده!
      درمورد چینیا هم،هر وقت از موتور ۱,۵لیتری میتسوبیشی دست بر داشتن اونوقت باید درموردشون حرف زد…

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Amirreza

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        این میتسوبیشی برای چینیا بیشتر موتور ساخته تا برا خودش ?

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. mahan

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          این قدر سرش تو سفارش موتوره به کارای خودش نمی‌رسه!راسته که میگن کوزه‌گر از کوزه شکسته آب میخوره

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. زیزیگولو

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4791 ديدگاه)

          دقیقاً همینطوره ماهان جان????

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. mahan

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ??❤️?

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. زیزیگولو

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (4791 ديدگاه)

        آبتین جان با احترام به نظر شما ….. اتفاقاً فاصله ها خیلی کم شده و رقابتها خیلی تنگاتنگ و شونه به شونه شده و اما در مورد افتضاحی به نام صنعت کپی کاری و خودروسازی چین اگر بخوام توضیح بدم یه کامنت چند صفحه ای میشه!!!!!! بطور کُلی من فرغونای کپی کار چینی رو اصلاً ماشین به حساب نمیارم

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. mohsen.g

          ۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (180 ديدگاه)

          چندان دلیل خوبی نیست که یه کمپانی اگه موتور های خوبی تولید میکنه تو خودرو سازی هم موفق باشه… سونی تو ساخت سنسور و لنز دوربین نامبر وانه ولی تو عرصه ساخت موبایل موفق نشد. میتسوبیشی اصولا یک هلدینگ تجارت بزرگه…. موتور هایی ام که به کشورهای در حال توسعه میفروشه صرفه تجاری داره واسه اون کشورها وگرنه خودروهای چینی که از موتورهای میتسوبیشی استفاده می‌کنند حتی در زمینه موتور هم توان رقابت با خودروساز های بزرگ رو ندارند… فقط اقتصادی هستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    کنار عکس لکسوس نوشته ۵لیتری v8 یه لحظه یاد موستانگ افتادم?….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Kato

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    قطعا لکسوس بهتره

    تازه این جاده صاف است
    اگه یه جاده پر پیچ وخم مثل کانیون بود لکسوس با فاصله خیلی زیاد از رقیب آلمانی جلو می زد

    زنده باد ژاپن

    موافقم 0
    مخالفم 2
  12. حسن

    ۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    دیگه دوره المانیها گذشته عزیزان زندگی مثل تیعاتری می مونه که وقتی داری برای پرده قبلی گریه میکنی پرده ای جدید اغاز شده

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا