پورشهمرسدس بنز

درگ مرسدس A45 S AMG و پورشه 911 با نتیجه‌ای بسیار نزدیک

مرسدس A45 AMG پادشاه کنونی دنیای هاچ‌بک‌های داغ است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این ماشین حتی در نسخهٔ پایه هم بسیار قدرتمند است زیرا ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در نسخهٔ S این اعداد به ۴۲۱ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر می‌رسند. برای اثبات توانایی‌های این هاچ‌بک آتشین، وب‌سایت استرالیایی Which Car در ویدئوی جدیدی، بین A45 S و نسل کنونی پورشه ۹۱۱ کاررا با پکیج سفارشی Sport Chrono یک مسابقهٔ درگ برگزار کرده است.

روی کاغذ، شرایط به نفع مرسدس است زیرا ۹۱۱ کاررای پایه از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو استفاده می‌کند که ۳۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، برخلاف A45 که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، نیروی موتور در پورشه فقط به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. نتایج در دنیای واقعی اما متفاوت هستند زیرا هردو از حالت سکون با استفاده از لانچ کنترل ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

بااین‌حال ۹۱۱ هوا را بهتر از A45 می‌شکافد زیرا آئرودینامیک بهتری دارد. به همین دلیل، پورشه برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که مرسدس این کار را ظرف ۱۴.۵ ثانیه انجام می‌دهد. در پایان مسافت ۴۰۰ متر اما عملکرد دو خودرو تقریباً یکسان است. پورشه ظرف ۱۲.۱ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند درحالی‌که مرسدس فقط یک‌صدم ثانیه دیرتر یعنی در ۱۲.۲ ثانیه مسابقه را به پایان می‌رساند که پرفورمنس بسیار قابل‌توجهی است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مهردادكمال

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    دو پادشاه از المان

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Bayerische Motoren Werke

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (952 ديدگاه)

    چرا ی هاچ بک باید اینقدر دایناسور باشه؟
    BENZ رسما محدوده قلمرو خودروهارو بهم زده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (425 ديدگاه)

      خخخ عالی گفتی . انگار نباید اینقدر وحشی باشه ولی داره میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. AMG

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (32 ديدگاه)

        عشق است a45 s amg

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. Amir.z

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تعریف واقعی و کامل از هاچ بک داغ (hot hatch) کلاسی که تو سال های اخیر، مرسدس، خیلی حرف برای گفتن داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Saeed

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    باید شاهد رقابت جذابی بین مرسدس A45S AMG و رنو مگان تروفیR جدید و فولکس گلفR جدید باشیم!!!
    رقابت جذابی خواهد بود………

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    چه می‌کنه مرسدس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    واقعا آدم حیرت میکنه از این همه تکنولوژی و مهندسی . از نظر قیمت هم که این مرسدس صرفه اقتصادی داره . مرزها داره جا ب جا میشه .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    البته اینجا نسخه پایه 911 هستش که 385 اسب بخار قدرت داره در حالی که در درگ های گذشته همیشه نسخه 911 کررا S رو میاوردن که 450 اسب بخار قدرت داشت!!!!
    اما درکل درگ خیلی جذابی،دوست دارم درگ A45S و RS3 نسل آینده رو باهم ببینم که چه عملکردی خواهند داشت در مقابل همدیگه!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. فقط پورشه

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    باز هم ثابت شد که همه چی موتور نیست…
    پورشه تونست با آیرودینامیک بهتر قدرت ، گشتاور و وزن کمتر رو شکست بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کارلوس کاستاندا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (97 ديدگاه)

      پورشه موتور عقب . بنز موتور جلو . 4 چرخ متحرک به هیچ وجه تلافی موتور عقب را نمیکنه
      یعنی جلو بنز سنگینه و جلو ی پورشه سبک پس راحت تر بدون صرف انرژی هوا را میشکافه میره جلو.
      یه خودروی هاچبک با یک متر جلو پنجره که خودش مانع شکافت هواست با یه خودرو که قیافش را فدا کرده و از تاق لاستیک جلو زاویه را شروع کرده تا یه خط کش بزاره جلو پنجره و پوزه ی خودرو را نازک کنه .
      بنز برای غلبه برنیروی جاذبه که به پوزه ی ماشین وارد میشه باید مقداری از انرژی را صرف غلبه بر نیروی گرانشی برای بلند کردن جلو ماشین کنه یعنی با هر بار دنده عوض کردن بار این نیرو زیاد میشه و نیاز به انرژی داره تا پوزه ی خودرو در مسیر حرکت تعادلی قرار بگیره پس میشه گفت اوج مهندسی و پر فورمنس را بنز داره نه پورشه
      البته مقایسه این دوتا غلطه اما با در نظر گرفتن تمام موارد بنز یه المپیک جلوتره.

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا