سوزوکیمرسدس بنز

درگ جالب مرسدس G63 AMG با سوزوکی جیمنی!

بیش از یک سال از رونمایی جهانی نسل جدید سوزوکی جیمنی می‌گذرد اما هنوز از عرضهٔ آن در بازار ایالات‌متحده خبری نیست. این آفرودر جعبه‌ای کوچک و جذاب نه‌تنها به خاطر ظاهر منحصربه‌فرد بلکه به دلیل میراث طولانی خود به‌عنوان یک کی کار ژاپنی، در سطح جهان شهرت یافته است؛ اما یکی از ویژگی‌هایی که موجب محبوبیت جهانی جیمنی شده است شباهت آن با یک خودروی جعبه‌ای شکل دیگر است که ۱۰ برابر آن قیمت دارد. ما در مورد مرسدس G63 AMG صحبت می‌کنیم، یک آفرودر آلمانی که به درنوردیدن مسیرهای خشن و صعب‌العبور شهرت دارد.

پیش‌ازاین جیمنی از لحاظ‌های مختلفی با G63 مقایسه شده است. مثلاً این مینی اس‌یووی ژاپنی در رقابت‌های آفرود در برابر مرسدس قرار گرفته و حتی موفق به مغلوب کردن رقیب آلمانی شده است. حال اما تاپ گیر یک مسابقهٔ درگ بین این دو اس‌یووی برگزار کرده است. کاملاً واضح است که G63 از نظر قدرت کاملاً بر جیمنی برتری دارد و مطمئناً در درگ پیروز خواهد شد. ولی این درگ کمی متفاوت است زیرا به‌منظور افزایش شانس جیمنی، تریلری به G63 متصل شده و یک جیمنی روی آن قرار گرفته است؛ بنابراین سوزوکی در این رقابت با دو جیمنی به مصاف مرسدس رفته تا شاید شانسی برای پیروزی پیدا کند.

پیش از تماشای ویدئوی این درگ بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این دو اس‌یووی آفرود داشته باشیم تا بیشتر به اختلاف فاحش میان آن‌ها پی ببریم. در سینهٔ جیمنی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته درحالی‌که G63 به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته جیمنی ۱۱۳۵ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که G63 نه‌فقط وزن سنگین ۲۵۶۰ کیلوگرمی خود بلکه یک جیمنی را هم باید یدک بکشد. بااین‌حال باید در نظر داشت که مرسدس تقریباً شش برابر رقیب ژاپنی قدرت دارد! با این اوصاف آیا مرسدس ۳.۷ تنی هنوز هم می‌تواند بر جیمنی ضعیف غلبه کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

مشخصات فنی

 

سوزوکی جیمنی

مرسدسG63

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 ۴ لیتری V8
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۱۰۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۱۳۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
وزن ۱۱۳۵ کیلوگرم ۲۵۶۰ کیلوگرم
قیمت ۱۷,۹۹۹ پوند ۱۴۳,۳۷۰ پوند

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مهدی ۹۱۱

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (459 ديدگاه)

    Gکلاس عجب ابهتی داره در واقع سردمدار محصولات مرسدس جی کلاس و اس کلاس وجدیدن amg 4 door هستن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      یه درگ مشابهی بود که تسلا مدلx با آلفاc4 مسابقه میداد مسابقه شروع شد آلفا سپر به سپر تسلا میومد با خودم گفتم عجب خریه آلفا وقتی تسلا با اختلاف خیلی کم پیروز شد تصویر بزرگ شد معلوم شد تسلا یه c4 دیگه رو رو تریلی داره میکشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Worth

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بنز خیلی قلدره،پاره شدم از خنده??????

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. مهرداد كمال

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین جیمینی بیارین ایران تولید کنین که ملت نرن بخاطر پول کمشون انواع پاترول و جیپ و لندرورو رنجرور و تویوتا ٢اف و ٣ اف شونصد سال پیش بخرن مسوولین ناحسابی ببینین مردم چی میخوان همونو تولید کنین

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    خب بُرد G کلاس اصلا عجیب نیست……
    چون وزن جی کلاس ۲۵۶۰ کیلوگرمه و اگر یک جیمنی به وزنش اضافه کنیم میشه ۳۶۹۵ کیلوگرم ، اگر وزن تریلر را هم ۳۰۵ کیلوگرم باقیمانده حساب کنیم ( که نیست) باز با یه ماشین ۴۰۰۰ کیلوگرمی طرفیم که ۵۷۷ اسب بخار قدرت داره که نسب قدرت به وزنش میشه ۶.۹۳ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار ، که بازم از نسبت ۱۱.۳۵ کیلوگرم بر اسب بخار جیمنی بسیار کمتره…!!!!
    .
    در یک رقابت برابر با جیمنی ، gکلاس باید ۶۵۴۸.۹ کیلوگرم وزن داشته باشه یعنی اگر احتمالا وزن تریلر همون ۳۰۵ کیلوگرم باشه باید دو جیمنی دیگر و‌ یک وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی را به تریلر Gکلاس اضافه کنن تا رقابت برابر بشه…..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10061 ديدگاه)

    این دِرِگ فقط فان بود و بَس .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    جیمنی خودروی دوست داشتنی و ارزانیه
    اما اگه نسخه قوی‌تری هم داشته باشه قطعا موفق‌تر هم خواهد بود
    شخصا اگه امکانش رو‌داشتم قطعا یه جیمنی رو به عنوان خودروی دوم انتخاب میکردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. MAHDI

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    قبل درگ تاپ گیر مجله CARWOW رقابت آفرودی انجام داده بین مرسدس G63 و سوزوکی جیمی که اونم خیلی جذابه.چون از مسیرهای متفاوتی رد میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جیمنی بسیار دوس داشتنی و جی کلاس با ابهت
    خیلی دوس دارم یه جیمنی داشته باشم ک بعد رم هوی دیوتی توی گاراژم پارک باشه …البته نمیشه هیچ وقت!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا