مرسدس بنزنیسان

کدام‌یک سریع‌تر است: گودزیلای ژاپنی یا شبح آلمانی؟!

رو در رو شدن نیسان GT-R و مرسدس-ای ام جی GT R
این یک دوئل ناب بین آلمان و ژاپن است. نیسان GT-R سالخورده در برابر حریف تازه‌نفس‌تر خود یعنی مرسدس-ای ام جی GT R قرار می‌گیرد، دو خودرویی که علیرغم استفاده از نامی مشابه کاملاً متفاوت هستند.

Mercedes-AMG GT R vs Nissan GT-R
CarWow بریتانیا هر دو خودرو را به یک باند فرودگاه خالی برده و تلاش داشته تا در یک تست سه مرحله‌ای که شامل تست درگ، مسابقه رولینگ و تست ترمز بوده این دو هیولا را آزمایش کرده و خودروی برتر را انتخاب کند.

نتایج به دست آمده بسیار شگفت‌انگیز هستند؛ اما قبل از اینکه شما ویدئو را ببینید بیایید از نظر تئوری این دو خودرو را مقایسه کرده و مزیت‌های هر یک را بشماریم.

Mercedes-AMG GT R vs Nissan GT-R
نیسان GT-R دارای سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه فوق‌العاده ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متر است. در مقابل باید گفت مرسدس-ای ام جی GT R طراحی دیفرانسیل عقب داشته و از قلب آهنین ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۸۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری سود می‌برد.

همچنین فاصله قیمتی قابل‌توجهی بین هر دو خودرو وجود دارد زیرا قیمت گودزیلا از ۸۴ هزار پوند آغاز می‌شود درحالی‌که رقیب آلمانی بهای چشمگیر ۱۴۳ هزار پوندی دارد.

قطعاً حضور نیسان GT-R نیسمو در این مسابقه درگ می‌توانست جذابیت‌های بیشتری داشته باشد. این خودرو نه تنها ۳۰ اسب بخار قوی‌تر بوده بلکه با قیمت ۱۵۱۵۲۵ پوندی فاصله قیمتی نزدیک‌تری به مرسدس-ای ام جی GT R دارد.

خب با این تفاسیر نظر شما را به تماشای این ویدئوی جذاب جلب می‌کنیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    گودزیلا با اینکه سالخورده شده ولی هنوز توان رقابت با ماشین های هم رده خودش رو داره تازه این مدل پایه بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      موتور نیسان جی تی ار 3.8 لیتری هست نه 3.6

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Sam

      ۱۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (97 ديدگاه)

      راننده نیسان اصلا لانچ خوبی نداشت شما کلیپاشو که ببینید متوجه میشدید که نیسان لحظه لانچ کاملا از زمین کنده میشه ولی اینجا قشنگ هرز گردی داشت… اما لانچ مرسدس عالی بود…
      کلا ماشینای دف عقب توی سرعتای بالا از ماشینای 4 چرخ با همون قدرت شتاب بیشتری دارن یه چیز کاملا واضحیه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    عاشق گشتاور مرسدس م / اینکه دائما تو شتاب گیری باشی خیلی لذت بخش تر از شتاب لحظه ای هست / با خیلی از ماشین های برو 2 بار شتاب میگیری باید نیم ساعت استراحت کنن که ذوب نشن / هیچ اتومبیل سازی غیر از مرسدس نمیدونه از ماشین چی میخواد / شتاب گیری های عجولانه و الکی — متریال بزن در- رو — طراحی های ابکی / الکی شلوغش نکنین مرسدس اینجاست ..

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. datsun

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (3478 ديدگاه)

      ینی الان خواستی gtr رو زیر سوال ببری

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. Khosrow

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      با سپاس. دیدگاه شما در انتظار تایید قرار گرفته است / واس چی؟ ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mazaher

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (111 ديدگاه)

    شبح آلمانی رو من تو ترکیه دیدم واقعا زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Just bentley continental

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    نقسانgtr فوق العادست با این اختلاف قیمت اینطوری عالیه با این که سال خوردست
    نیسمو اگه بود مطمئنم amg رو یه لغمه می کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Ali

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      خیلیا میگن اگه نیسمو بود بخاطر داون فورس بالاتر سقف سرعت کمتری داشت…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. سورنا

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    شبح آلمانی ?

    فکر کنم این مدل هم مثل اسطوره slr جاودانه بشه و روز به روز به ارزشش اضافه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۱۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      به نظر من اصلا در حد اونا حتی در حد SLS گالوینگ هم نیست
      امیدوارم مرسدس سوپر اسپرت جذابتر و مکلارن هایپر کار جذابتر تولید کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    به نظر من فلسفه تولید این دو خودرو با هم کاملا متفاوته و غیر قابل قیاس.
    مثال نیسان بر اساس ی خودروی عضلانی به سبک گودزیلای چاق و تپل ساخته شده که تنها مزیتش فقط میتونه قیمتش باشه ولی از طرف دیگه دیگه خودروی مرسدس بنز که بر اساس شخصیت جداب و ریبا و چقر و سریع بودنه با قیمت تغریبا مناسب .
    البته من با احترام به هر دو خودرو اگر صف فروش خودرو باشه بصورت مجانی میرم تو صف مرسدس بنز جی تی با کمال افتخار.

    یا تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. PaRHaM

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    سیستم چهار چرخ متحرک نیسان
    مثل تمام ماشین های چهار چرخ متحرک
    ب شدت ب لانچشون کمک میکنه
    اینجا هم کاملا مشهود بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. SAEED

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    گودزیلا اگه هزار سالم عمرش بشه بازم حریف قدرتمندیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد حسین

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    بعنوان یه طرفدار ماشین آلمانی ، نیسان رو یه شاهکار مهندسی میدونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. الف.ی

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    دو دیفرانسیل بودن نیسان خیلی کمکش میکنه تو درگ جلو بیفته برعکس مرسدس که دف عقبه ولی موقعی که پای پیست وسط باشه رکورد هاشون بسیار به هم نزدیکه
    رکورد نوربرگ رینگشون 2 ثانیه اختلاف داره ( البته نیسمو با AMG GTR )
    ولی فکر کنم تو لاگونا سکا موتورترند رکورد مرسدس بهتر باشه
    به شخصه معتقدم نیسان باید حتما برای این مدل یه نسل جدید معرفی کنه دیگه اون گیربکس 6 سرعته و ظاهرش قدیمی شدن و جذابیت قبل رو ندارن با این فیس لیفت های خفیف هم درست نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. الف.ی

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    نکته جالب اینکه رکورد موتور ترند با مرسدس 11.4 ثانیه است!!!!!!!!( World’s Greatest Drag Race 7 ) یعنی 0.4 ثانیه کند تر که زمان کمی نیست
    من همون جا از تعجب شاخ در آوردم چطور با مدل اس تو 2016 11.4 ثانیه زدن بعد با مدل آر تو 2017 هم همون 11.4 ثانیه حالا می بینم اون عدد نهایت قدرت مرسدس نبود
    امان از دست موتورترند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Abbas_us.c

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    باوا R35به کنار من چند روز تو کف R34 Gtrهستم لامصب با کل ژاپنیا فرق داره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نویدی

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    ۶۰ هزار پوند اختلاف قیمت؟!!!!!!!
    اونوقت اختلاف در حد چند صدم ثانیه!!!
    مرسدس،تو مسلمون نیستی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۹ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      این چه حرفیه اخه برادر من؟
      همون چندصدم یعنی تفاوت تکنولوژی ، ایرودینامیک پیشرفته تر و احتمالا مواد گرون تر و سبک تر.
      قیمت هویرا هم چند برابر amg gt هست و اختلاف شتاب زیر ی ثانیه با منطق شما اون اختلاف قیمت هم بی دلیله و ده ها مثال دیگه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. نویدی

        ۱۰ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (409 ديدگاه)

        اون چند صدم ثانیه اختلاف شتاب ،بخاطر انجین حجیم تر مرسدس هستش…
        تکنولوژی یعنی نیسان با انجین شش سیلندر ،حریف هشت سیلندر آلمانیشو به چالش بکشه.
        این نسل نیسان جی تی آر زمانی که معرفی شد تقریبا بی رقیب بود.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  14. #ali.m#

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    گودزیلای سالخورده?
    یه اسطوره ?
    منتظر نسل جدیدش هستم تا بیشتر گرد و خاک کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Wrx

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    گودزیلای ژاپن همیشه یک گودزیلای جوانه حتی با سالخوردگیش ☺️
    عاشق هیکل عضلانیشو اون سیستم چهار چرخو اون موتور توپشم که همیشه در حالت اماده باشه?
    حتی اگه تو این درگ ها ببازه بازم دوسش دارم ☠️☠️☠️

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. AMIR EVO

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خخخخ ایول نیسان…با این ک کمتر قدرت داره ولی با شبح رقابت خوبی داره
    اگه نسخه نیسو بودن ک نقطش میکرد
    ولی کلیپ باحالی بود…..بعد نکته خیلی جالبش قیمتاشونه

    گودزیلا لایک
    شبح دیس لایک

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. ارش

    ۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    قول میدم هر کسی این شبح آلمانی رو از نزدیک ببینه صد دل نه یک میلیون دل عاشقش بشه اینقدر این ماشین زیبا و جذابه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. mohsen

    ۱۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    به نظرم GT-R باید یه باز نگری بشه و نسل جدیدی براش معرفی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ho3ein

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    تا 400مترو پا ب پا رفتن البته با دو سبک شتابگیری کاملا متفاوت… فک کنم تو پیست پر پیچ نیسان بنزو رنده کنده چون بعد هر پیچ زودتر شتاب اولیه میگیره و بخاطر 4چرخ بودنش چسبنده تره ولی داخل کشش دنده و رولینگ بنز میزنه نیسانو چرخ میکنه…. فراری هم جفتشونو میندازه تو آبمیوه گیری :-)

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. hamyyy

    ۲۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بچه ها یه نکته مهم : نیسان تو کل مسابقه اول بود ولی مرسدس فقط نیم ثانیه آخر !! در نهایت هم اختلاف صدم ثانیه بود … اون هم بین خودروهایی که کلی اختلاف قیمت دارن ، موتور مرسدس دوتا سیلندر بیشتر داره چند سال هم جدیدتره … یه جورایی میشه گفت مرسدس بعد از چند سال اون هم توی یه رقابت نابرابر تازه تونسته در حد نیسان ظاهر بشه…
    مرسدس و خیلی دوس دارم و انتخاب نهایی خودم مرسدسه .. ولی جی تی آر یه خودروی حماسیه واقعیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. حمیدماشین باز

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    مرسدس آبروی چندین وچندسال ی نیسان روبردزیرسوال عشق است مرسدس عشق است آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 2
  22. Mohamad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسدس شاهکار مهندسین آلمانیرو نشون میده ونیسان شاهکار مهندسین ژاپنی هر دو خودرو بهترینن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا