مرسدس بنز

روز بد مرسدس SLS AMG در مسابقه درگ!

با اعمال تغییرات صحیح و وجود یک جیپ پرپول، هر فردی می‌تواند یک خودروی فوق‌العاده سریع بسازد. خب اگر خودروی پایه شما مرسدس SLS AMG باشد اوضاع بسیار بهتر خواهد بود. این خودرو باعث شد صفحه جدیدی روی خودروهای پرفورمنس این خودروساز آلمانی گشوده شود. SLS استاندارد قدرت ۵۶۳ اسب بخاری داشته که کاملاً زیاد است اما برای یکی از مالکان اصلاً کافی نبوده است.


بنا به ویدئویی که مشاهده خواهید کرد، مالک این SLS AMG ویژه اقدام به ارتقای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کرده و قطعاتی همچون توربوها، گیربکس، ECU توسط کمپانی گاد موتورز آلمان بازنگری شده‌اند. این ویدئو می‌گوید SLS موردبحث قدرت ۹۹۰ اسب بخاری داشته که بسیار بیشتر از خروجی مدل استاندارد است. البته به نظر می‌رسد مهارت راننده در کنترل این هیولا خیلی زیاد نیست.


در عرض چند ثانیه‌ای که از شروع مسابقه درگ می‌گذرد این خودرو به سمت چپ رفته و وارد چمن‌های محوطه می‌شود. به نظر می‌رسد که راننده تنها فرمان را چرخانده و باقی ماجرا رخ داده است. خوشبختانه آسیب چندانی به SLS نرسیده است.


خب در ادامه تصمیم گرفته می‌شود به راننده یک فرصت دوباره داده شود. راننده هنوز هم در کنترل خودرو مشکل داشته و این بار به شکل حادتری کنترل SLS را از دست می‌دهد. خوشبختانه او به تنهایی مسابقه می‌داده است.

علاوه بر ذکر توانایی‌ها و تغییرات رخ داده در این خودرو، ویدئو به این نکته اشاره می‌کند که خودرو رکورد جهانی مسافت ۸۰۰ متر را با سرعت ۳۰۰.۷۳ کیلومتر در ساعت ارتقا داده است. این خودرو بسیار سریع است اما سرعتی در حد و اندازه رکوردی جهانی؟! شاید!

این ویدئو به خوبی نشان می‌دهد که داشتن یک خودروی قوی‌تر به این معنی نیست که مهارت لازم برای کنترل چنین خودرویی الزامی نیست. همچنین به خوبی می‌بینیم که اهمیت نشستن یک راننده بامهارت و خوب پشت فرمان چقدر بالاست. رانندگی یک مهارت است و شما همیشه می‌تواند آن را بهبود ببخشید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    مهارت یکطرفه داستانه..طرف دیگه از دید من .کیت بدنه برای ایجاد دون فورسٍ مناسب نداره به نصبت شتاب لحظه ای که میگیره..یه اسپویلر بزرگ عقب یا تغییرات آیرودینامیکی در سپر جلو شاید چند کیلومتر محدودش کنه ولی میتونه به پایداریش کمک کنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      ایرودینامیک و اسپویلر و دیفیوزر و اسپلیتر از سرعتای بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دخیل میشه
      تو استارت فقط تقسیم وزن مهمه و البته چسبندگی لاستیک

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۳ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (1039 ديدگاه)

        تو چه سرعتی از نظرت منحرف شد؟…شتاب 0تا100نسخه استانداردش طرفای 3.5باید باشه..تو مدل تقویت شدش بهترم شده قطعا”.بعد از 5ثانیه از نظر من بالای 160باید رسیده باشه..شما توسرعت100تا دستتو از ماشین بیرون نگه دار قدرت بادقابل لمس میشه…120هم بیتاثیر نیست کیت آیرودینامیک…در آخر فیلم هم مجددا”داشت منحرف میشد توسرعت خیلی زیادیم بود.
        در استارت همون مواردی که شما گفتی و مرکز ثقل .لاستیک واز همه مهمتر تنظیمات لانچ کنترل شرکت مهمه..اینکه گشتاور رو چطور و چه مقدار و در چه دور موتوری سیستم لانچگشتاورو هدایت کنه تا خودرو بدون هرزگردی (اتلاف گشتاور) و منحرف شدن بیشترین شتابو بگیره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مسعود

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (221 ديدگاه)

    بابا این راننده خیلی سس دست بود. این چه لانچی بود میکرد آخه!

    ماشین با این طراحی و آیرودینامیک مگه لازمه آینه هاشو تا کنه که ضریب درگش پایین باشه؟؟؟؟

    تیونر هم معلوم نیس چیکارش کرده همچین دود سیاهی ازش میده بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد حسین

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    چه لانچ های افتضاحی داشت !
    حتی تو مسابقه ، اون یکی راننده هم خیلی کند بود تو لانچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10176 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون تو برنامه Top gear زمانی که این خودرو را در آمریکا تست میکرد ، دیوونه قدرت افسار گسیختش شده بود و میگفت این ماشین به درد قُلدر بازی میخوره و اصلاً حواص آدمو از ادامه مسابقه پرت میکنه ، میگفت کسی که میخواد مسابقه بده باید بره سمت فراری ۴۵۸ ایتالیا .

    پدر لاستیک ماشینو در میاوورد از بس که دریفت میکشید و لاستیکارو دود میکرد .
    از این ماشین فکر کنم نزدیک به ۱۰ تا از نمونه بِلَک ادیشن وارد ایران شد و پلاک گرفت و خیابان عباس آباد پشت ویترین این ماشین رو بالای ۵میلیاد سال ۹۱ ۱۳یا ۹۲ ۱۳ قیمت گذاشته بودن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hosseinbimmer

      ۲ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (133 ديدگاه)

      فکر میکنم کلا ۵ تا وارد ایران شد که ۲تاش black series بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Fk

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    پلاک ماشین مال إماراته؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Amir Hilltwo

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چرا اینجوری شد }:
    یحتمل راننده جیپ چوب گذاشته بود لا چرخ های sls

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Divergence

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    مثل این که راننده sls ترک ترکیه بود ، تو اون قسمتی داشت موتور ماشین رو نشان میداد یک نفر گفت ” شیمدی باشلیاجاخلار ، هادی قارداشیم” یعنی الان شروع میکنن زود باش داداش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Omid622

    ۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    یک نکته فوق العاده جذاب از مدل بلک سریز که سال ۲۰۱۴ رونمایی شد
    قدرت موتور هستش ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بالای ۶۰۰ اسب بخار تنفس طبیعی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا