مرسدس بنز

درگ وحشیانه Devel Sixty 6X6 و مرسدس-ای‌ام‌جی GT S

رک و پوست کنده بگوییم که Devel Sixty یک جانور کاملاً متفاوت است. این خودرو اساساً یک تانک با ۶ چرخ بوده و دیدن آن باعث می‌شود خودروهایی همچون هنسی ولوسی رپتور ۶×۶ و مرسدس-ای‌ام‌جی G63 6×6 شبیه اسباب‌بازی به نظر آیند. خب صحبت از مرسدس شد و باید بگوییم بازوی پرفورمنس این برند خودروی دوست‌داشتنی GT S را روانه یک مسابقه درگ کرده تا شاهد یکی از عجیب‌ترین درگ‌های چند سال اخیر باشیم.


اما در ابتدا بیایید نگاهی به برگه مشخصات فنی بیندازیم. زیر بدنه تانک مورد بحث ما پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توربودیزل با قدرت ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور سهمگین ۱۰۰۰ نیوتون متری قرار دارد. شایان ذکر است کانسپت Devel Sixty حاضر در این ویدئو نسخه پایه بوده و نسخه پرچم‌دار این هیولا با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار نیز قرار دارد.

در گوشه دیگر رینگ مرسدس-ای‌ام‌جی GT S قرار دارد که نیازی به معرفی نداشته زیرا همه می‌دانند که در بطن آن پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو با قدرت ۵۱۵ اسب بخار و گشتاور ۶۷۰ نیوتون متر می‌تپد.


هم‌اکنون شاید بسیاری از افراد فکر کنند مرسدس با اینکه قدرت کمتری دارد اما به لطف وزن خالص کمتر و حضور در کلاس محصولات پرفورمنس سریع‌تر خواهد بود. این کوپه آلمانی وزن ۱۶۴۵ کیلوگرمی داشته که کمتر از وزن یک غول ۶ چرخی با لاستیک‌های بزرگ ۴۰ اینچی می‌باشد. وزن Devel Sixty مشخص نیست اما سازنده این هیولای ۴۵۰ هزار دلاری را با بدنه کاملاً فیبر کربنی سفارشی نیز به فروش می‌رساند.


اگر تنها روی اعداد تمرکز کنیم قاعدتاً مرسدس-ای‌ام‌جی GT S با قیمت ۱۳۲۴۰۰ دلار باید به سادگی برنده شود. رکوردهای رسمی می‌گویند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو ۳.۷ ثانیه بوده درحالی‌که شتاب Sixty حدود ۵.۸ ثانیه می‌باشد؛ اما توصیه می‌کنیم این ویدئوی جذاب را هم مشاهده کنید.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    باریکلا ملخ خورا ولی بازم ( البته از رو ارقام ) فکر نکنم به منصوری گرنوس 6×6بخوری هم از این قوی تره هم گشتاور بیشتری داره وهم به دلیل استفاده زیاد از فیبر کربن سبک تره , ولی اینم حرف نداره فقط یه خورده ظاهرش شبیه سوسکه اونم درست کنن ردیف میشه البته این سلیقه ایه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    wowwww……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. SAEED

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عملا نفر بر ساختن اووردنش تست درگ بده
    واقعا دنیا داره کجا میره اون از لامبورگینی که روز به روز به فضاپیما شدن نزدیک میشه اینم از این نفر بر
    البته از یاد نبریم ما هم لوکس ترین خودرو رو ساختیم
    دنا پلاس توربو
    خخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. SAEED

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (279 ديدگاه)

    نحوه ی تحویل دادن devel sixteen رو با چیز دیگه ای مثل بوگاتی شیرون مقایسه کنین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Stern Des Sudens

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این شرکت اگه بتونه با هایپر کار ۵۰۰۰ اسبیش رکورد ۵۵۰ کیلومتر در ساعت رو بزنه دیگه رسماً باید به بزرگیش اعتراف کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا