در ماه ژوئن امسال مرسدس بنز اعلام کرد که در حال بررسی ساخت نسخهٔ قدرتمندتری از پیکاپ X کلاس است. حال اما با توجه به اظهارات رئیس مرسدس-آامگ آقای «توبیاس موئرز»، به نظر میرسد این شرکت قصد ندارد پیشرانهٔ هشت سیلندری را در زیر کاپوت این پیکاپ میان سایز که بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده قرار دهد؛ بنابراین ظاهراً موتور V6 دیزلی قویترین و بالاترین پیشرانهٔ X کلاس خواهد بود. هرچند این موتور برای یک پیکاپ میان سایز پیشرانهٔ کمتوانی نیست اما نصب یک نیروگاه V8 توئین توربو در زیر کاپوت X کلاس میتوانست آنرا به یکی از سریعترین و تواناترین پیکاپهای دنیا تبدیل کند.
اما بااینحال، حداقل از دید آقای موئرز، یک X کلاس AMG ایدهٔ مناسبی نیست زیرا وی معتقد است که ریشههای اسپرت و عملکردی AMG با ماهیت و شخصیت ژاپنی این پیکاپ مطابقت ندارد. این یعنی اساساً مدل X350d 4Matic همچنان بهعنوان قویترین نسخهٔ اولین پیکاپ مرسدس باقی خواهد ماند. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزلی مجهز است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد برای بخش پیکاپهای اروپایی و استرالیایی مناسب است اما خریداران آمریکایی علاقهٔ شدیدی به وجود موتورهای V8 در زیر کاپوت پیکاپها دارند و به همین دلیل X کلاس در ایالاتمتحده عرضه نمیشود.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۳ مهر ۱۳۹۷عجب حرفیه خوب میتونم از موتور 6 سیلندر مخصوص نسخه 43 و 53 استفاده کنن اگه واقعا اراده ای باشه اما ارائه این ماشین فعلا تو امریکا اشتباه هستش دلیلشم رقبا فوق العاده قوی و با تجربه اونه
mahdy
۱۳ مهر ۱۳۹۷البته اینم هست که AMG دیده امیدی به اصلاحش نیست خواسته خودشو شریک جرم مرسدس نکنه
البته اینم هست که اولین پیکاپ مرسدس هست و انصافا ناجوانمردیه که بخوایم مقایسه کنیم با تویوتا و نیسان و فورد و … ولی با این وجود باز هم از مرسدس انتظار پیکاپ بهتری میرفت حتی برای اولین بار
Worth
۱۳ مهر ۱۳۹۷بنظرمن بنز با ساخت پیکاپ کار خوبی نکرد.
یجورهایی به پرستیژ و اصالت خودش ضربه زد.
توی آمریکا که بزرگترین بازار پیکاپ های دنیاست،مردمش محصولات وطنی میخرن.بقیه جاهاهم پیکاپ آمریکایی اولویت اول مردمه…
والله اعلم
امیر
۱۳ مهر ۱۳۹۷(( اما بااینحال، حداقل از دید آقای موئرز، یک X کلاس AMG ایدهٔ مناسبی نیست زیرا وی معتقد است که ریشههای اسپرت و عملکردی AMG با ماهیت و شخصیت ژاپنی این پیکاپ مطابقت ندارد))
اصلا از بنز ساخت همچین پیکاپیو انتظار نداشتم
کاش میشد حذفش کرد کلا!!!!
datsun
۱۳ مهر ۱۳۹۷این موضوع نه ربطی به ژاپنی بودن ماشین داره نه به نیسان بودن ماشین
این ماشین یه پیکاپ مید سایز غیر لوکس بود که نیسان واسه خودش طراحی کرده بود برای موتورهای معمولی چهار یا احیانا شش سیلندر حالا بنز یا amg نمیتونه رو این ماشین مانور بده مشکل خودشه میتونه کل هزینه کنه و یه پلتفرم طراحی کنه با این جملات کنایه ای فقط خودشون تحقیر میکنن
مرتضی مقدم
۱۶ مهر ۱۳۹۷ب نظرم این ی حرکت هوشمندانه از طرف بنز هست به سه دلیل
اولا ذایقه مصرف کننده ها در حال تغییر به سمت خودروهای شاسی بلند و وانت ها و کلا ماشین های بزرگتر و جادارتر هست
دوما ب جای شروع از صفر برای طراحی ی پیکاپ یا استفاده از شاسی ماشینای جی کلاس خودش که قطعا گرون در میومد از ی لقمه حاضر و آماده و امتحان پس داده استفاده کرده و برند خودش رو روش نصب کرده.
سوما یادمون باشه بنز داره این کلاس رو در تولید و بازار امتحان میکنه با این کارش
همین انتقاد ها به پورشه زمانی که شاسی بلند ساخت میشد و چقد انتقاد ها شدید بود اما الان مشخص شده که بهترین تصمیمی بود که مدیران پورشه میتونستن بگیرن