آئودیپورشهچشم اندازمرسدس بنز

دوئل ژرمن ها با عطر هوای تازه

صنعت خودروسازی آلمان به واقع یکه تاز تولید محصولات با کیفیت با سطح تکنولوژیکی و کارایی بالا در سطح اول دنیا است. این مقاله چالش میان سه تا از بهترین خودروهای اسپرت روباز آلمانی است. آئودی – آر ۸ وی ۸ اسپایدر، مرسدس بنز – اس ال ۶۳ آ ام گ و پورشه – ۹۱۱ اس کابریو ستارگان این دوئل بزرگ و نفس گیر هستند.

Luxury Convertible Comparison
جدال کانورتیبل های لوکس آلمانی

در ابتدا به نوع و محل قرار گیری پیشرانه هر خودرو می‌پردازیم که از این نظر انتخاب‌های متفاوتی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. مرسدس بنز اس ال ۶۳ آام گ از یک پیشرانه ۵.۵ وی ۸ جدید با تغذیه دو توربو شارژر بهره می‌برد که این پیشرانه قادر به تولید ۵۶۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه با گشتاور باور نکردنی ۶۶۴ پوند- فیت در ۲۲۵۰ دور در دقیقه می‌باشد. در عوض پیشرانه ۴.۲ لیتری وی ۸ آئودی اسپایدر که به صورت طبیعی تغذیه می‌شود توانایی تولید ۴۳۰ اسب بخار در ۷۹۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۱۷ پوند – فیت در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. کوچک‌ترین پیشرانه گروه هم متعلق به پورشه ۹۱۱ اس کابریو است که با حجمی معادل ۳.۸ لیتر و آرایش ۶ سیلندر تخت قادر به تولید ۴۰۰ اسب بخار در ۷۴۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۳۲۵ پوند- فیت در ۵۶۰۰ دور در دقیقه را دارد.

Luxury Convertible Comparison audi Mercedes-Benz Porsche
Luxury Convertible Comparison audi Mercedes-Benz Porsche

محل قرارگیری پیشرانه های این سه خودرو نیز کاملاً متفاوت بوده به طوری که پیشرانه پورشه بر روی اکسل عقب است، آئودی یک خودروی موتور وسط می‌باشد و مرسدس بنز نیز طبق سنت همیشگی خود، پیشرانه را در جلوی راننده قرار داده است. هر سه خودرو از جعبه دنده های ۷ سرعته استفاده می‌کنند با این تفاوت که جعبه دنده آئودی آر ۸، هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه است ( S tronic)، در مرسدس بنز – اس ال ۶۳ از جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک معروف محصولات آ ام گ (MCT) بهره گرفته شده و در پورشه تست ما نیز یک جعبه دنده ۷ سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را دارد. در انتهای حلقه تولید و انتقال نیرو قابل ذکر است که تنها آئودی آر ۸ از سیستم انتقال به چهار چرخ بهره می‌برد، هم پورشه و هم مرسدس بنز نیروی خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌نمایند.

همچنین در این بین تنها اس ال ۶۳ با سقف فلزی عرضه می‌شود و دو خودروی دیگر این گروه با سقف پارچه ای تولید شده که همین امر در کاهش وزن این دو خودرو نقش بسزایی دارد. آئودی آر ۸ و مرسدس بنز اس ال ۶۳ آام گ هر دو دونفره بوده ولی پورشه یک ردیف (نه چندان جادار) نیز در پشت صندلی‌های جلوی خود دارد.

وقتی صحبت از خودروهای اسپورت روباز می‌شود شتاب و سرعت نهایی آن‌ها بحث داغی است که نمی‌توان از آن گذشت. در رقابت درگ بین این سه خودروی پر طرفدار آلمانی مرسدس بنز اس ال ۶۳ آام گ در ۱.۶ ثانیه از مرز ۴۸ کیلومتر در ساعت گذشته، این عدد در پورشه و آئودی ۱.۴ ثانیه می‌باشد که این کندی ۰.۲ ثانیه ای نشان از وزن بالاتر مرسدس نسبت به دیگر رقبا است ولی رفته رفته و با رسیدن به سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت هر سه خودرو عدد ۲.۲ ثانیه را به ثبت می‌رسانند، اس ال و آر ۸ در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند در مقابل ۳.۲ پورشه و در نهایت این مرسدس بنز اس ال ۶۳ است که در ۳.۵ ثانیه از مرز ۹۶ کیلومتر در ساعت گذشته و پیروز رقابت شتاب اولیه گروه لقب می‌گیرد آئودی آر ۸ با ۰.۵ ثانیه اختلاف دوم (۴ ثانیه) و پورشه ۹۱۱ اس کابریو نیز با ۰.۷ به مقام سوم (۴.۲ ثانیه) گروه بسنده می‌نماید (البته پورشه تست ما از جعبه دنده دستی بهره مند است که همین امر می‌تواند کندی چند دهم ثانیه ای را در بر داشته باشد).

در تست ۴۰۰ متر هم مرسدس اس ال ۶۳ با زمان ۱۱.۸ و سرعت نهایی ۱۹۸ کیلومتر در ساعت کمترین زمان را کسب می‌کند، آئودی آر ۸ و پورشه ۹۱۱ اس با ۱۲.۵ ثانیه و سرعت ۱۸۳ و ۱۷۷ کیلومتر در ساعت مشترکا به مقام دوم دست پیدا می‌کنند.

روی دیگر سکه وقتی نمایان می‌شود که در تست ترمز (۱۰۰ کیلومتر تا ۰) پورشه با کوچک‌ترین دیسک‌های ترمز بهترین زمان و مسافت لازم را با ۲۸ متر تا توقف کامل کسب می‌نماید. آئودی آر ۸ با ۳۰ متر دوم می‌شود و مرسدس – بنز اس ال با ۳۱ متر به مقام سوم می‌رسد. همچنین کسب عدد ۱.۰۱ جی در تست شتاب جانبی برای ۹۱۱ اس نشان از پایداری فوق العاده این خودرو به نسبت دو رقیب دیگر خود می‌باشد در مقابل اس ال ۶۳ آ ام گ و آر ۸ توانستند به رقم ۰.۹۷ جی دست پیدا کنند. این اعداد و ارقام وقتی معنا پیدا می‌کنند که بدانیم پورشه در جلو و عقب از رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی و تایرهای ۲۴۵ و ۲۹۵ پیرلی سری پی زیرو ، آئودی از رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده ۱۹ اینچی و تایرهای ۲۳۵ و ۲۹۵ پیرلی سری پی زیرو و مرسدس بنز از رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ در جلو و ۲۰ اینچی در عقب با تایرهای ۲۵۵ و ۲۸۵ ساخت کنتیننتال بهره می‌برند.

سنگین وزن‌ترین خودروی گروه اس ال ۶۳ است با وزنی معادل ۱۸۶۲ کیلوگرم، تقسیم وزنی برابر۵۱ درصد جلو ۴۹ درصد عقب دارد که از این نظر بهترین می‌باشد، ۵۸ درصد وزن آئودی ۱۷۷۲ کیلوگرمی در عقب و ۴۲ درصد جلو توزین می‌شود، مهندسان سبک‌ترین خودروی گروه نیز نسبت ۳۸ در جلو و ۶۲ در عقب را برای پورشه ۱۵۵۶ کیلوگرمی در نظر گرفته‌اند.

رویکرد پورشه برای پیشرانه های کم حجم با کارایی بالا باعث شده تا در تست مصرف سوخت نیز این خودروی محبوب با مصرف سوخت ۱۴.۹ لیتر در شهر و ۱۰.۵ لیتر در بزرگراه بهترین باشد، مرسدس بنز با ۱۶.۶ لیتر و ۱۱.۳ لیتر دوم و آئودی با ۲۰.۲ لیتر و ۱۲.۳ لیتر به مقام سوم دست پیدا کند.

برای خرید این سه خودرو روباز اسپرت باید کمی بیشتر از خودروهای اسپرت معمولی دست در جیب خود نمایید، قیمت پایه پورشه ۹۱۱ اس روباز ۱۰۸.۹۵۰ دلار است( که ۹۱۱ تست ما قیمتی معادل ۱۴۱.۶۰۰ دلار دارد)، آئودی آر ۸ روباز با قیمت پایه ۱۴۰.۰۵۰ دلاری خود (البته که نمونه تست شده قیمتی برابر با ۱۵۵.۰۵۰ دلار دارد) به مراتب ارزان‌تر از مرسدس بنز – اس ال ۶۳ آ ام گ با قیمت پایه ۱۴۶.۰۷۵ دلار (نمونه تست شده۱۷۱.۲۲۵ دلار قیمت دارد) می‌باشد.

طرفداران این سه خودرو آنقدر تعصب دارند (به ویژه پورشه و مرسدس بنز) که حتی در صورت برتری خودرویی دیگر، آن‌ها باز ماشین مورد علاقه خود را انتخاب می‌نمایند ولی با توجه به پارامترهای فنی و قیمتی و اختلاف کم رقبا که در بالا ذکر شد برنده این دوئل نفس گیر را می‌توان پورشه ۹۱۱ اس کابریو بر شمرد.

ترجمه: امیر پارسا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Xman

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    فقطR8!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا