آستون مارتینمرسدس بنز

دوئل آستون‌مارتین راپید و مرسدس بنز CLS

در دوئلی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروهی بسیار خلوت یعنی کلاس سدان‌های کوپه رسیده‌ایم. اولین دوئل این گروه با دیگر دوئل‌ها متفاوت بود چراکه به دلیل فرد بودن تعداد شرکت‌کنندگانِ کلاس سدان‌های کوپه، ناچاراً دوئل اول را با حضور سه خودرو شامل آئودی A7، ب‌ام‌و سری ۶ گرن کوپه و پورشه پانامرا برگزار کردیم. در این رقابت مجموعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۱۹۴۹ رأی به ثبت رسید که از این میزان، A7 موفق به کسب ۴۶۸ رأی، سری ۶ گرن کوپه ۵۹۳ رأی و پانامرا ۸۸۸ رأی شدند؛ بنابراین پورشه پانامرا با کسب ۴۵ درصد از کل آرا توانست پیروز اولین رقابت این گروه لقب گیرد. از گروه سدان‌های کوپه تنها دو خودروی مرسدس بنز CLS و آستون‌مارتین راپید باقی‌مانده‌اند که امروز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. سپس در مرحلهٔ بعدی که فینال این گروه محسوب می‌شود، برندهٔ دوئل امروز روبروی پورشه پانامرا قرار خواهد گرفت.

آستون‌مارتین راپید

آستون‌مارتین برای اولین بار با معرفی کانسپتی بنام راپید در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۶ تمایل خود برای تولید یک سدان کوپه را نشان داد. سپس چند سال بعد سرانجام نسخهٔ تولیدی راپید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۹ رونمایی شد. این خودرو اولین ساختهٔ چهاردر آستون‌مارتین از زمان مدل لاگوندا در سال ۱۹۸۹ محسوب می‌شد. راپید روی پلت‌فرم مدل DB9 ساخته شده و در ظاهر نیز بسیار به آن شباهت داشت به‌طوری‌که می‌شد آن‌را یک DB9 چهاردر دانست. این ماشین از فرم بدنهٔ فست‌بک استفاده می‌کند درحالی‌که شیوهٔ باز شدن درِ صندوق بار آن مانند خودروهای لیفت‌بک بوده و به‌طور کامل با شیشهٔ عقب باز می‌شود. بدین ترتیب امکان خواباندن صندلی‌های عقب هم وجود دارد که فضای بار ۳۱۷ لیتری آن‌را به ۸۸۶ لیتر افزایش می‌دهد. آستون‌مارتین قصد داشت با راپید در درجهٔ اول پاسخ مستقیمی به پورشه پانامرا بدهد. سازندهٔ بریتانیایی در ابتدا تولید راپید را در یک کارخانهٔ اختصاصی در اتریش با هدف تولید سالانه ۲ هزار دستگاه آغاز کرد اما به دلیل عدم تطابق فروش با این برنامه، از سال ۲۰۱۲ تولید راپید در اتریش خاتمه یافته و خط تولیدش به بریتانیا منتقل شد. همچنین آستون‌مارتین تولید سالانهٔ آن‌را به نصف کاهش داد. بااین‌حال راپید در سال ۲۰۱۳ مورد فیس‌لیفت قرار گرفته و با نام راپید S به بازار آمد. عمده‌ترین تغییر ظاهری این فیس‌لیفت تغییر جلوپنجره بود اما در پیشرانه هم تغییراتی اعمال شده و قوی‌تر شده است. این سدان کوپهٔ لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی است که پس از فیس‌لیفت سال ۲۰۱۳، قدرت آن به ۵۵۰ اسب بخار رسیده است.

مرسدس بنز CLS

بارها گفته‌ایم که بنیان‌گذار کلاس سدان‌های کوپه در دوران مدرن، مرسدس بنز با معرفی مدل CLS است. البته ایدهٔ ساخت سدان کوپه برای اولین بار توسط پونتیاک و با تولید مدل گرند ام در سال ۱۹۷۳ مطرح شد. درهرحال پس از معرفی کانسپتی بنام Vision CLS در سال ۲۰۰۳، یک سال بعد نسخهٔ تولیدی نسل نخست CLS در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۴ رونمایی شد. این ماشین بر روی پلت‌فرم E کلاس ساخته شده بود اما استایل بسیار زیبا و منحصربه‌فردی داشت. CLS در بازار کاملاً موفق عمل کرد که موجب شد دیگر خودروسازان آلمانی هم نمایندگانی را راهی کلاس نوظهور سدان‌های کوپه نمایند. در نمایشگاه خودروی شیکاگو ۲۰۱۰ اما نسل دوم CLS رونمایی شد که همچنان در حال تولید است اما نسل سوم آن نیز چند وقتی است در حال ‌توسعه قرار دارد. CLS هم یک سدان فست‌بک محسوب می‌شود اما برخلاف راپید، درِ صندوق آن مانند سدان‌های معمولی باز می‌شود. همچنین مرسدس بنز در نسل دوم برای اولین بار نسخهٔ استیشن یا شوتینگ بریک CLS را نیز تولید نمود. CLS در اواسط سال ۲۰۱۴ فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد که با مدل ۲۰۱۵ به بازار آمد؛ اما همان‌طور که اشاره شد نسل کنونی CLS ماه‌های پایانی عمر خود را می‌گذراند. برای این خودرو طیف گسترده‌ای از موتورها ارائه می‌شود که ما جهت همخوانی با رقیب توانمند بریتانیایی، قدرتمندترین نسخهٔ آن یعنی مدل CLS63 AMG S را انتخاب کرده‌ایم. این سوپرسدان آلمانی مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو است که ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

 

مشخصات فنی

مرسدس-آام‌گ CLS63 آستون‌مارتین راپید S
پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 ۶ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۵۸۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ ۶۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۴.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی) ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۷۰ کیلوگرم ۲۰۰۰ کیلوگرم
طول ۴.۹۹ متر ۵.۰۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۷ متر ۲.۹۹ متر
حجم صندوق بار ۵۲۰ لیتر ۳۱۷ لیتر
قیمت پایه ۱۰۹,۸۲۵ دلار ۲۰۸,۸۲۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9767055]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    صد در صد بنز، با حجم موتور کمتر تمام فاکتورهاش بهتره، قیمتش هم نصف استون مارتینه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. عطا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      با اینکه یکی از طرفدارای استون مارتینم ولی به بنز رای دادم.
      بنز زیباست ولی استون مارتین خاصه.بنز هم خاصه ولی نه در حد اون.یکی از دلایل گرون بودنش هم همینه.یه چیزی تو مایه های تفاوت اپل با سامسونگ و …

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بنزما

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        طراحی خارجی استون مارتین یه سرو گردن بالاتره از بنز و طراحی داخلی بنز یه سرو گردن بالاتر از استون
        بنز سی ال اس نسل قبل طراحیش هماهنگ تر بود بیشتر به دل میشست
        ولی با همه ی اینا بنز به دلیل قیمت بهتر و تکنولوژی بالاتر انتخاب منطقی تریه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. amir

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        نه دوست عزیز
        بنز مثل ” اپل ” هست
        استون مارتین مثل ” بلک بری ”

        بنز وارث صنعت خودروسازیه.
        درست مثل اپل که انـقلابی در دنیای تکنولوژی به پا کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. - A M I R -

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (728 ديدگاه)

        شاید حتی اگه S class بود من به راپید رای میدادم ( میدونم خیلی تو یه سگمنت نیستن ) ، ولی CLS یه چیزی داره که با بقیه بنزا متفاوته ، کلا از همه نظر جذابه ، و واقعا امیدوارم بنز توی نسل جدیدش نخواد زبان طراحیی که توی تمام مدلاش هستو به کار بگیره ، اخه شما رخ ماشینو ببین !! دلبری میکنه ، با کمال اشتیاق به بنز رای دادم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. GTA

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      Natural aspirating engine : lower bp &torque

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. #ali.m#

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      البته. تویین توربو بودن بنز هم نقش کمی نداره نسبت به موتور تنفس طبیعی استون مارتین. اما در کل من به بنز رای دادم .به خاطر گشتاور بیشتر و 4چرخ متحرک بودن .و طراحی و قیمت خیلی بهترش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        واقعا آدم های جالبی هستیم فقط به خاطر یکم قدرت و شتاب بهتر به بنز رای می دیم تکرار می کنم فقط به خاطر یکم قدرت و شتاب بهترشایدم یکم زیبایی بیشتر کابین که باز سلیقه اییه
        موتور 8 سیلندر بنز CLS63 هیچ وقت نمی‌تونه قدرت یکنواخت موتور 12 سیلندر آستون مارتین راپید رو ارائه کنه
        هرچی تعداد سیلندر بیشتر باشه لرزش موتور کمتره و در نتیجه آرامش راپید بهتر از بنزه CLS63 هستش
        موتور CLS63 به دلیل توربو بودن استهلاکش از موتور تنفس طبیعی راپید خیلی بیشتره
        کیفیت مواد سازنده کابین راپید خیلی بهتره
        چراغ ها و لاستیک های راپید کیفیت خیلی بالاتری داره شرکت های سازنده چراغ ها و لاستیک راپید همون شرکت های سازنده چراغ و لاستیک لامبورگینی اونتادور هستن و خودتونم می تونید در موردش تحقیق کنید که فقط شکل چراغ و الگوی آج های راپید با اونتادور فرق داره و در اصل یکی هستن و این کیفیت برتر راپید رو می رسونه
        کیفیت رنگ راپید یه سر وگردن بالاتر هستش
        صدای اگزوز راپید بدون چون و چرا خیلی زیباتره
        قیافه که همه می گن سلیقه ایه ولی اینجا دیگه سلیقه معنایی نداره و راپید قشنگتره
        از نظر پرستیژ و خاص بودن و … هم برتری با راپیده
        فقط یه چیز ساده اونم فقط در مورد لاستیک رو شرح بدم و اونم این که لاستیک های ونکوئیش خیلی گران قیمت تر از لاستیک های CLS63 هستن و این کلی برتری به وجود میاره مثلا چسبندگی رو افزایش می ده وقتی توی گل و لای می رید گِل کمتری به لاستیک راپید می چسبه و اونای هم که به لاستیک چسبیده خیلی راحت تر پاک می شه اگه از روی یه شکستگی مثل لبه یه سنگ یا یا لبه یه جدول رد بشید امکان شکستگی و بریده شدن لاستیک با کیفیت تر خیلی کمتره یا طول عمر بیشتری داره و کلی برتری دیگه
        و …
        ولی بنز چی قدرت و گشتاورش بیشتره که اونم به خاطر توربو بودنه یا یکم مصرف سوختش کمره که اگه دوازده سیلندر و تنفس طبیعی بودن راپید رو در نظر بگیریم چیزه شاخی نکرده
        وقتی یکی که اسمشو نمیارم و کلی ادعا هم داره که خیلی از خودرو می دونه می گه هیچ دلیلی برای انتخاب راپید نمی بینم دیگه آدم می مونه به اطلاعات خودرویی اون طرف شک بکنه یا خیر
        دیگه اصلا توی دوئل ها هم شرکت نمی کنم و نتیجه ها هم اصلا برام مهم نیست وقتی تعصب رو قاطی همه چیز می کنید باید بدونید دیگه اون همه چیز هیچ ارزشی نداره
        و سلام

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. بنزما

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (505 ديدگاه)

          درود واقعا منم الان که بازم فکر میکنم راپید چیز دیگه ای ولی متاسفانه تعصب کارخراب میکنه تهران که سی ال اس خیل کی قابل رویت یعنی همچینا هم کم نیست شاید از اس کلاس هم بیشتر دیده میشه ولی واقعا طراحیش رو نمیشه با ماشینی در حد استون مقایسه کرد سی ال اس در حد سری شش بی ام و
          این هاست این اختلاف قیمت دو برابری هم برای همین موضوع چون راپید طراحییش در حد سوپر اسپرتاست بالاتر از یه کوپه لوکس
          ولی متاسفانه خیلی ها که رای میدن یا از روی تعصب یا از روی عکس که؟فکر میکنند س ال اس چه هیولایی من استون
          راپید پلا ک موقت دیدم اصن یه سر گردن کلاسش بالاتره
          ولی بعضیا فکر میکنن جنگ جهانی پشت المان رو بایدگرفت
          من خودم طرفدار بنزم و به سی ال اس رای دادم چون فاکتور قیمت و توانایی حرکتی
          خیلی برام از ظاهر مهم تره
          ولی توی بازار رقابتی دنیا زیادم نمیشه پول الکی گرفت
          پس بدونید که استون اگه با مشخصات فنی پایین تر پول دو برابری میگیره حتما طراحی خیلی خفن تری داره پول طراحی و خاص بودن میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. swedish arrogant tiger

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          فقط انگلستان .هیچ دلیلی برای انتخاب راپید وجود نداره.
          چطوره که قدرت بنز بیشتره چیزه کمیه و دلیل میاری میگی توربو هست تازشم راپید هم حجم موتورش بیشتر هم 12 سیلندر هستش به این اشاره نکردی .بعدشم اینکه مثلا لاسنیک راپید بهتره دلیل خاصی برای بهتر بودنشه و گشتاور و قدرت بیشتر بنز دلیل خوبی نیست ؟؟ خنده داره واقعا…
          تو از اسمت معلومه مغزت مشکل داره داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ماشین باز

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دلیل ها وقعا جالب و خنده داره از قدرت و گشتاور و برتری های مرسدس که قطعا برتر بودنشو و اثبات میکنه خیلی راحت میگذری و جلب تر از اون میگی هنر نیست!!! و میگی چون استون خاص تره به دید شما پس بهتره واقعا با منطق شما سنگ رویه سنگ بند نمیشه فقط تعصب میتونه اینقدر جالب و دیدنی باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. kaniel outis

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (14 ديدگاه)

        بنده حقیر با اینکه طرفدار آلمان و خودروسازاش هستم هرچی سعی کردم که امار و ارقام رو در رای دادنم لحاظ کنم ،نتونستم از طراحی خارجی آستون بگذرم. لاکردار این ماشینای انگلیسی طراحی خارجیشون یه چیز دیگه ست.البته به نظر بنده آستون به کلاس اسپورت میخوره و یه طیف خاصی از افراد رو با طراحیش هدف گرفته : بیشتر نسل جوان و افراد ماجراجو ، ولی بنز رو عموم می پسندن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. علیرضا زعیم

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اگه به شتاب و حجم باشه که cla 45 هم از نظر شما بالاتر از راپیده بنز هر موقع یه 12 سیلندر تنفس طبیعی ساخت بیاد خودشو با برندی خاصی مثل استون مقایسه کنه که فکر نکنم شهامت این کارو داشته باشه با توجه به مشتریاش
      cls رو باید با m6 گرن کوپه یا پانامرا مقایسه کرد نه راپید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    استون مارتین سازنده قابل احترامی هستش ولی من به CLS ارادت خاصی دارم!!!!!!!!!علی الخصوص نسل اولش که به نظر من از نسل جدیدش زیباتر و ساختارشکنانه تر بود!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      اگر بعضی دوستان ناراحت نمیشن و مارو متعصب خطاب نمیکنن به بنز رای بدیم?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. CNA

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    کلاً برتری با بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. DYBALA

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    استون مارتین صد درصد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad.a8

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    استون مارتین قهوه ای کلارکسون :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    اصلا من نخونده اول رفتم به cls رای دادم
    طراحی این ماشین برای من بهشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    سی ال اس فنی تر و ارزانتره استون هم خاص تره
    هر کدوم مشتری های خودش رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Fericuda

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    واقعا دلیلی برای انتخاب آستون مارتین نمیبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Steve McQueen

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (95 ديدگاه)

    من خودم به استون مارتین رای دادام به خاطر استایل زیبا و موتور قویش
    ولی طراحی داشبورد استون واقعا جای بحث دارد.مخصوصا فرمونش یجوریه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فرمونش خیلی شبیه مزراتیه.
      یا فرمون مزراتی شبیه اینه !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. asa

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    استون واقعا چرا اینقدر گرونتره؟
    بابا مگه از چی ساختن که این قدر پول میگیرن.
    مشخصاتشم که زیر cls بود .
    پولی که دادم حرومشون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GTA

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (56 ديدگاه)

      اشتون رو یه جنتلمن سوار میشه ، سی ال ای رو هر کی که پولش رو داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. روزبه

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فقط آستون مارتین چون خاصتره . از همین CLS سه چارتا تو زنجان هم هست ولی راپید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Ghost

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (193 ديدگاه)

    وقتی صحبت از بنز میشه دیگه تنفس طبیعی بودن اهمیت نداره
    دیفرانسیل عقب بودن اهمیت نداره
    و…
    ماشین ماله 8 ساله پیشه نمیدونم چرا نسل جدید نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کاوه آهنگر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    آستون مارتین طراحی خارجی خوبی داره و کلا ماشین قابل احترام و خاصیه ولی انصافا مشخصات فنی بنز بهتره ضمن اینکه از نظر طراحی داخلی هم بنز بهتر عمل کرده. رأی من مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. amir

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    هیچ دلیلی برای رای ندادن به بنز پیدا نکردم.
    پس انتخاب من CLS.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammadrr

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (125 ديدگاه)

    عقب استون مارتین چرا اینقدر کوچیکه؟ احتمالا برا کسایی طراحی شده ک از کمر به پایین هیچی ندارن !! با پولشم که میشه تقریبا دوتا مرسدس خرید!!! چرا واقعا!؟
    البته من به شخصه عاشقه استون هستم ولی نه ابن مدلش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. BENZ&BMW

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    من به بنز رای دادم ولی عاشق صندلی های پشت استون و اون زیر دستی و مانیتور های پشت سریش شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. بابک

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام ٬
    راستش به نظر من بعضی از دوئل هاتون منطقی نیست. چند بار شده که یک خودرو کلاس معمولی رو با یک خودرو کلاس لوکس مقایسه کردید ( مثل لکسوس با رنو) که برنده این مقایسه ۱۰۰٪ مشخصه.
    در این مقایسه هم یک خودرو خاص لوکس رو با یک خودرو لوکس مقایسه کردید. فک میکنم فقط اعداد و ارقام مثل حجم موتور و اسب بخار و … فاکتور های مناسبی نیستن واسه مقایسه. شاید اگر دوئل ها مساوی تر باشن رقابت جالب تر و بهتر شه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (695 ديدگاه)

      سلام دوست گرامی
      گفتۀ شما کاملاً صحیحه اما بخاطر اینکه ما سعی داریم در این دوئل‌ها از ازدیاد کلاس‌ها جلوگیری کنیم، گاهی مجبور میشیم ماشین‌هایی که کاملاً تو یه سطح قرار ندارن رو روبروی همدیگه قرار بدیم. به همین دلیل مثلاً تو همین گروه سدان‌های کوپه، آستون‌مارتین راپید رو در کنار پورشه پانامرا، مرسدس CLS، آئودی A7 و ب‌ام‌و سری 6 گرن کوپه قرار دادیم اما در دوئل با انتخاب قوی‌ترین و بالاترین نسخۀ CLS سعی کردیم اون رو به راپید نزدیک کنیم.
      بااین‌حال تمام سعی ما بر اینه که ماشین‌های هر گروه و هر دوئل تا حد ممکن در یک سطح باشن.
      ممنون از همراهی شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Amir Machine

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    سردبیر محترم
    تو نظرسنجی اشتباهاً بجای راپید نوشته شده راپی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حمیدرضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ردیف عقب استون بدجور چشمو گرفت به استون رای دادم البته از موتور دوازده تنفس طبیعیش هم نمیشه گذشت از توربو خیلی خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. تمدن عرب

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (120 ديدگاه)

    سخترین دوئل تا بحال از نظر من همین بود واقعا نمی دونم به کی رای بدم. اگه بنز cls موتور تنفس طبیعی داشت خیلی خوب بود. من به استون مارتین رای میدم دلیلش هم فقط و فقط بخاطر خاص بودنش هست ولاغیر.
    ولی بازهم چشم پوشی از cls کاریست دشوار.
    واقعا دوئلی سخت پدال انتخاب کرده، که باعث میشه ادم دو دل بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدي

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    اصلا شما فرض کنین استون مارتین از لحاظ پرفورمنس از بنز بالاتر باشه آخه با این قیمت دو برابری کاملا صرفه با بنزه بخصوص اینکه از لحاظ پرفورمنس هم از استون بالاتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علي نباتي

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    غرش موتور12سیلندر تنفس طبیعی یه چیز دیگست که با خیلی چیزا نمیشه عوضش کرد
    فقط اونی که به آستون مارتین رای داده میدونه چی میگم
    درضمن برتری آستون مارتین فقط موتور 12سیلندرش نیست خیلی چیزاهست که بازم اونی که به آستون مارتین رای داده میدونه چی میگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماشین باز

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط اونیکه که هیچ علتی رو نمیتونه ثابت کنه میگه فقط این و فقط اون بنز بهتره هم در کیفت هم در بحث فنی قیمتشم که نصفش که اگرم این دوتارو نداشت بازم برنده میشد تازه تویه متن اومده محبوبیت کدوم بیشتره که بازم بنز میبره چون طرفدراش در تمام جهان زیادن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. علیرضا زعیم

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    راپید خیلی خاص تره نسبت به cls ولی استون واقا باید یه فکری به حال طراحی داخلیش بکنه دیگه خیلی قدیمیه از قبل 2010 همین طراحی رو داره استفاده میکنه. ولی اگر تو نسخه جدید راپید از طراحی db11 استفاده کنه عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. t-dey

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به cls رای دادم.بی هیچ تعصبی.برتری با استونه (نه تو پیست) این برتری رو نمیشه انکار کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. swedish arrogant tiger

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اخه استون مارتین ارزش این پول رو داره؟؟
    مفت هم گرونه … نمیدونم رو چه حسابی این قدر قیمت زدن طراحیش که حال بهم زنه موتورش هم که در حد بنز نیس جالبه که با تمام اینا قیمتش دوبرابر بنزه.!!
    همون قدر رایی هم که اورد از روی تعصب بوده و یه عده ای که فکر میکنن ماشین گرونتر باشه بهتره .مثلا یارو میگه چون راپید تو ایران ندیدم پس از بنز بهتره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Ali

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسایی که میگن کیفیت ساخت کابین استون مارتین بهتره باید توجه به قیمت دوبرابری اون نسبت به بنز هم بکنن. اقای که اسمت فقط انگلستان هست خیلی نظراتت متعصبانه و غیر منطقیه. بنز اولین خودروی دنیا بوده و الان هم بعد از تویوتا و بی ام و سومین برند خودروسازی جهان هست. و اختراعات مهمی مـثل ترمز ABS سیستم انژکتور و ایربگ ساخته بنز بوده. بنز اگه بخواد یه ماشین با قیمت استون مارتین تولید کنه قطعا بالاتر خواهدبود به عنوان مثال سری اس بنز که قیمتی معادل استون مارتین راپید داره و ده پله از راپید توی همه زمینه ها بالاتره. اخرین مدل استون مارتین که ساخته شده از پیشرانه V8 AMG بنز استفاده کرده.بنز یک کمپانی خودرو سازی شاهکاره که برای مشتری هاش بسیار ارزش قایله کیفیت بالای خودرو و قیمت مناسب گویای همه چیز هست.برای هر طبقه اجتماعی خودرو داره و در عوض پولی که میدی خودروی واقعا خوبی تحویل میگیری نه مثل استون مارتین حتما باید 200 هزار دلار پول بدی تا یه راپید بخری. در ضمن سرعت این مدل روی 250 تا محدود شده که میشه با پرداخت مبلغ بیشتر تا حدود 320 کیلومتر سرعت رو افزایش داد. این رو فراموش نکن که بنز یک شاهکاره.گرون بودن خودرو هیچوقت ملاک نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Farzad

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    طراحی کابین استون مارتین واقعا مزخرفه….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا