فولکس واگنمرسدس بنز

دوئل فولکس‌واگن آماروک و مرسدس بنز X کلاس

یکی دیگر از قسمت‌های پایانی دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه پیکاپ‌های متوسط اختصاص یافته است. هفتمین دوئل این گروه بین نیسان ناوارا و رنو آلاسکان برگزار شد که طی آن درمجموع تعداد ۱۳۱۹ رأی به ثبت رسیده است. در این رقابت ناوارا توانست با دریافت ۸۰۲ رأی و کسب ۶۱ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که آلاسکان موفق به کسب ۵۱۷ رأی شده است. امروز اما در هشتمین و آخرین دوئل گروه پیکاپ‌های متوسط، دو پیکاپ لوکس آلمانی یعنی فولکس‌واگن آماروک و مرسدس بنز X کلاس پای به میدان رقابت گذاشته‌اند.

شورلت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

جی‌ام‌سی کانیون

تویوتا تاکوما

فورد رنجر

مزدا BT50

نیسان ناوارا

رنو آلاسکان

فورد رنجر

نیسان ناوارا

ایسوزو D-Max

تویوتا هایلوکس

فولکس‌واگن آماروک

مرسدس بنز X کلاس

تویوتا هایلوکس

؟

میتسوبیشی ترایتون

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

فولکس‌واگن ترنسپورتر

فیات تورو

میتسوبیشی ترایتون

فیات تورو

فولکس‌واگن آماروک

فولکس‌واگن سال‌ها با نسخهٔ وانت مدل محبوب ترنسپورتر در بخش پیکاپ‌ها حضور داشت اما این شرکت آلمانی حدود یک دههٔ پیش تصمیم گرفت به‌طورجدی به بخش پیکاپ‌ها وارد شود و بدین منظور در سال ۲۰۰۸ پیکاپ کانسپتی را معرفی کرد که پیش‌نمایشی از پیکاپ تولیدی آیندهٔ آن محسوب می‌شد. بدین ترتیب نهایتاً پیکاپ تولیدی فولکس‌واگن که آماروک نام گرفته بود، رسماً در ژانویهٔ ۲۰۱۰ در آرژانتین رونمایی شد. آماروک نخستین پیکاپ واقعی فولکس‌واگن محسوب می‌شود چراکه پیکاپ‌های قبلی این شرکت همگی بر اساس ون‌ها یا خودروهای سواری آن شکل گرفته بودند و یک وانت واقعی و اصلی بشمار نمی‌رفتند؛ بنابراین فولکس‌واگن با آماروک رسماً به بازاری که عمدتاً در اختیار ژاپنی‌هایی چون تویوتا هایلوکس، نیسان ناوارا و میتسوبیشی ترایتون قرار داشت وارد شد. این پیکاپ آلمانی همچنان در حال تولید است اما به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۷ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفته که تغییراتی جزئی را در داخل و خارج آن به همراه داشته است؛ اما مهم‌ترین ویژگی این فیس‌لیفت، ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل جدید برای آماروک است که جایگزین موتور توربودیزل چهار سیلندر قبلی شده است. این موتور در سه سطح قدرت مختلف ارائه می‌گردد که ما در این دوئل قوی‌ترین نسخهٔ آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این نمونه ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در بالاترین مدل، نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. آماروک هم به‌صورت دیفرانسیل عقب قابل خریداری است و هم می‌توان برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion را سفارش داد تا بدین ترتیب به یک پیکاپ تمام‌عیار و همه‌چیزتمام تبدیل گردد.

مرسدس بنز X کلاس

مرسدس بنز هرچند سابقه‌ای طولانی و البته پرافتخار در زمینهٔ خودروهای تجاری مانند ون‌ها، کامیونت‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها دارد، اما در طول تاریخش هیچ‌گاه به‌طورجدی به بخش پیکاپ‌ها وارد نشده بود و حضور آن در این بخش صرفاً به چند نمونهٔ جزئی محدود شده بود؛ اما با افزایش محبوبیت پیکاپ‌ها حتی در بازارهای اروپایی و همین‌طور در مناطقی چون آمریکای جنوبی و استرالیا، مرسدس بنز نیز تصمیم گرفت به‌طورجدی به این بخش وارد گردد. از سوی دیگر، این سازندهٔ آلمانی چند وقتی است که همکاری‌هایی را با گروه رنو-نیسان آغاز کرده است؛ بنابراین مرسدس بنز تصمیم گرفت پیکاپ خود را بر پایهٔ نیسان ناوارا تولید کند. بدین ترتیب این شرکت ابتدا نسخهٔ کانسپت پیکاپ خود را در سال ۲۰۱۶ رونمایی کرد و سپس یک سال بعد نهایتاً نسخهٔ تولیدی آن معرفی گردید. همان‌طور که گفته شد، X کلاس بر روی پلت‌فرم نیسان ناوارا ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن و همین‌طور رنو آلاسکان دارد. این پیکاپ آلمانی فعلاً تنها با یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل ارائه شده که در دو سطح قدرت مختلف در مدل‌های X220d و X250d عرضه می‌گردد. البته گفته شده در آینده یک موتور چهار سیلندر بنزینی و یک پیشرانهٔ V6 توربودیزل هم برای آن ارائه خواهد شد. در دوئل ما اما نسخهٔ قدرتمندتر X کلاس شرکت کرده که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک واحد هفت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. همچنین مانند آماروک، X کلاس هم با دو نوع انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک ۴Matic قابل خریداری است.

مشخصات فنی

مرسدس بنز X250d

فولکس‌واگن آماروک

پیشرانه ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر ۳ لیتری V6
تنفس بای‌توربودیزل توربودیزل
قدرت ۱۹۰ اسب بخار ۲۲۵ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۱.۸ ثانیه ۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر/ساعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۹ لیتر (ترکیبی) ۷.۸ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۲۰۷ گرم/کیلومتر ۲۰۳ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۷۳ لیتر ۸۰ لیتر
طول ۵.۳۴ متر ۵.۲۵ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۱۵ متر ۳.۰۹ متر
وزن ۲۲۵۹ کیلوگرم ۲۲۴۳ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۳.۵ تن ۳.۵ تن
قیمت پایه ۵۵,۳۰۰ دلار استرالیا ۵۵,۴۰۰ دلار استرالیا

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9922239]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    100% X

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      از نظر فنی اماروگ بهتره
      ضمنا چقدر نمای پشت بنز زشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Raha

        ۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        بله نمای پشتش ابهت لازم رو نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. امیر

        ۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (233 ديدگاه)

        مثل پیکان وانت میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      ببخشید ریپلای کردم اما مجید از این بخ بعد میتونی بگی که شتاب پراید من از بنز 50000دلاری بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حامد

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    شتاب مرسدس??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (811 ديدگاه)

    بنز تازه اولین قدمو برداشته یکم زمان بگذره و قلقش بیاد دستش وانتشو فوقلاده تر از این هم میده بیرون و میره جز رده های اول…

    فقط چیزی که خیلی دوست دارم اینه که اکثر شرکتها مثل فورد رنجر تویوتا هایلوکس نسخه suv بر پایه این وانتهاشونو دارن کاشکی بنز هم یه نسخه suv که ماشین آفرودر قابلی باشه رو بر پایه این بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (100 ديدگاه)

      لامبورگینی اولین شاسی بلندش عالی شد،از بنز هم توقع میرفت اولین پیکاپش درجه یک باشه،حده اقل بهتر از این

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. شاهین

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    معلومه آماروک بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Just bentley continental

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    جدا از روی تعصب به بنز چرا رای میدین
    خسته شدیم والا من بنز و یه زمانی خیلی دوست داشتم وقتی اینجوری بعضی جا ها متعصبین بنز پرستو دیدم کم کم از بنز متنفر شدم فقط اینجا نه حتی تو دوئل پورشه ۹۱۱ و مرسدس amg gt که ۹۱۱ تو همه موارد سرتر بود برام عجیب چطوری تونست ۹۱۱ افسانه ای رو شکست بده.
    البته بازم این دوئلا فقط نظر شخصی و علاقه اشخاصو نشون میده .
    اینجا
    تو
    قیافه بهنظر خودم فولکس شیک تره(نظر شخصی)
    پرفورمنسش قوی تره
    ولی کابین x کلاس فوقالعادست
    گشتاورد بیشتر که تو وانت خیلی اهمیت داره
    مصرفشم یه مقداری کمتره
    بوکسلشونم که یکیه
    قیمتم که برابر
    پس انتخاب فولکسه ۱۰۰ درصد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nissan...japan

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      چون بالای ۷۰ درصد کاربرای اینجا همونایین که از اولش تو ذهنشون پر شده ماشین یعنی بنز یا بی ام و!!!!و اینکه رقبای دیگه ای رو ببینن حتی اگه برتر از اونا باشه باز براشون قابل هضم نیس متاسفانه!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. m.m

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (54 ديدگاه)

      این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
      حتما بنز محبوب براشون?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Efk

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      اینطوری که شما فک میکنی پس هیچکس نباید بره amg gt بخره و در مقابل همه برن 911 بخرن
      هرکس نظر خاص خودشو داره خود من وقتی میخوام رای بدم سعی میکنم ببینم اگه میشد کدومشو میخریدم..
      تو رقابت 911 و amg من به amg رای دادم و رای واقعا سختی بود ولی وقتی فک کردم بین اون دو کدومو میخوام داشته باشم مرسدس برام جذاب تر بود
      چون چیز جدیدی بود خاص تر بود کمتر به چشمم خورده بود بنظرم خوشگل تر بود و از نظر فنی ام درسته پورشه بهتر بود ولی مرسدسم عالی بود.
      مگه خیابون پیست مسابقس که حداکثر عملکرد خودرو استفاده بشه؟ همون قدری که amg داره بنظرتون کافی نیست؟هر وقت تو پیست قرار شد از ماشینی استفاده کنم اولیش 911 هستش
      تو خیابون و زندگی معمولی همه چیز لااقل برای من عملکرد نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    از اونجایی که پشت بنز زشت تره و پیشرانه پایین تری داره اما باز هم انتخاب من بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    شتاب بنز از پراید بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سياوش

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    صددرصد آماروک بهتره و باید برنده این دوئل باشه طبق منطق و عقلانیت
    اما الان به خاطر بنز بودن رقیب همه به بنز رای میدن
    تو خیلی از دوئل ها این داستان رو شاهد هستیم به همین دلیل این دوئل ها برای من یکی واقعا مسخره جلوه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      داداش مسخره نیست
      داره میپرسه کاربرانِ عزیز شما به طور مثال
      بنز رو بیشتر دوست دارین یا لکزز؟
      ب‌ام‌و بیشتر دوست دارین یا هیوندای؟
      اکثر نقاطِ دنیا مرسدس نسبت به بقیه خیلی‌ پر ترفدارتره
      به همین سادگی‌ رأیِ بیشتری میا‌‌‌ره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Wrx

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    ??فولکس واگن اماروک?
    اینجا جز شتاب ۸ثانیه ای اماروک در چیزای دیگه فنی انچنان فرقی ندارن بیشتر باید از روی طراحی ظاهری و طراحی کابین و شتاب نظر بدیم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Genius

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    لامصب بنز رو هر کاریش کنی بنزه ولی خوب هنوز پیکاپ ساز تاپی نشده و من کماکان عاشقانه G.Class رو به تمام آفرودهای عالم ترجیح میدم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. #ali.m#

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    فولکس از نظر فنی بالا تره.

    با اینکه هیچکدوم تخصصی تو این زمینه کار نمیکنن ولی ماشینای خوبی ساختن .
    اما تو پیکاپ ها این دوتا ماشین انتخاب های اخر و یکی مونده به اخرن .

    x کلاس اصلا تکلیفش با خودش مشخص نیست .
    رای من اماروک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرش آمریکایی

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (620 ديدگاه)

    فولکس واگن تو این دوئل بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    فولکس گزینه بهتریه رای من فولکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ایلیا

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    برخلاف نظر دوستان بنظر من فولکس در نمای داخلی هم خیلی سرتر از ایکسه ، طراحی داخلی بنز در این مدل بی روحه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Amin

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    اینجا رو پراید ارم بنز بزنن برنده ی سگمنتش میشه،این که ایکس کلاسه:/
    هنوزم باورم نمیشه ٩١١ رو حذفش کردن دوستان،اگه مثلا جلو اونتادور حذف میشد باز قابل هضم بود نه amg gt که نهایت تلاش مرسدس بوده که یه چیزی شبیه ٩١١ بسازه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hosein

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    درسته x بنزه ولی اصلا در حد بقیه ماشیناش نیست.کابین بیریخت ،عقب زشت ولی آماروگ واقعا کابین منظم و مناسبی داره ، از پشتم واقعا خوشگل و چراغاش مناسب یه پیکاپ، مهمتر فنی هم که بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. NAVID۰۰۹۸

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    من کلاً کلاس همه ی پیکاپهای برندهای سرشناس ژاپنی آمریکایی و آلمانی را دوست دارم.
    پیکاپها در دنیای امروز بسیار کارآمدند.
    دیگه اون زمان که میگفتن وانته گذشته .چرا که حتی بعضی از پیکاپها آپشنای بیشتری نسبت به سدان یا suv دارندو بسیار لوکس عرضه میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. CNA

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    به نظرم هیچکدام خیلی بهتره
    چون با این قیمتا وانتای خیلی خیلی بهتری هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمد

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    تا هیوندا رفت سمت تولید پیکاپ بقیه ام سریع رفتند پیکاپ هاشون رونمایی کردند بنز لوکس ساز چه به پیکاپ چه خبره
    هیوندا و کیا هنوز پیکاپ و وانت به بازار عرضه نکردند بنظرم بازار میترکونند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. hussein

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    این مرسدس بنز به جز طراحی بیرونی و داخلی همون رنو الاسکان هست
    به نظرم برای بازار اروپا زیاد استقبال نمیشه. رنو الاسکان با ده هزار یورو قیمت کمتر و با مشخصات تقریبا همسان انتخاب معقول تری هست.
    تو بازارهای اروپایی اکثر خریداران پیک اپ ها شرکتها و کسب و کارها هستن و فکر نکنم معقول باشه که شرکتها و کسب و کارها ده هزار یورو اضافی بدن تا رنو الاسکان ساخت بنز رو بخرن
    فولکس واگن اماروک اما قیمت معقولی داره در مقابل مرسدس بنز و اینکه پلتفرم خود فولکس هست
    ولی اگه مرسدس بنز شخصا اقدام به طراحی پلتفرم خودش میکرد ارزش خرید داشت
    به نظرم تنها دلیلی که باعث میشه تو بازارهای اروپایی استقبال نشه همین نکته ها هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      مخالم
      فکر نمیکنم کسی موقع خرید بنز وانت .بگه نه من منصرف شدم چون پلتفرم رنو الاسکان روشه .

      اگه قراره چیزی منصرفش کنه طراحی نه چندان جالب و استهلاک بیشتر نسبت به رقباست.
      و یه چیز دیگه این که من خودمم اولش گفتم اماروک بهتره ولی الان ک بیشتر دقت میکنم نسبت به بنز ایکس کلاس همچین اش دهنسوزی هم نیست .
      ظرفیت بکسل مهمه که جفتشون یکین .شتاب و بقیه چیزا زیاد مهم نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. datsun

      ۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3495 ديدگاه)

      الاسکان خودش نخسه ریبج شده ناواراست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. الف.ی

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    فقط تعصب میتونه باعث شه به مرسدس رأی بدم حقیقتا آماروک بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا