فوردمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز A45 AMG و فورد فوکوس RS

در قسمت سوم دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به گروه هاچ‌بک‌های اسپرت سگمنت C رسید. در دومین دوئل این گروه، فولکس‌واگن گلف R و پژو ۳۰۸ GTI به نبرد با یکدیگر پرداختند که این رقابت با پیروزی گلف R و کسب ۷۶ درصد از آراء به پایان رسید. در این رقابت مجموعاً ۱۵۷۸ رأی به ثبت رسیده که سهم گلف R از این میزان ۱۲۱۲ رأی و ۳۰۸ GTI هم ۳۶۶ رأی است. حالا در سومین دوئل گروه هاچ‌بک‌های اسپرت مرسدس بنز A45 AMG به مصاف فورد فوکوس RS رفته است. در جدول زیر نیز دوئل‌ها و نتایج این کلاس عنوان شده است.

آئودی RS3

سئات لئون کوپرا

مرسدس بنز A45 AMG

فورد فوکوس RS

آئودی RS3

؟

فولکس‌واگن گلف R

پژو ۳۰۸ GTI

سوبارو WRX STI

هوندا سیویک تایپ R

فولکس‌واگن گلف R

؟

ب‌ام‌و M140i

هیوندای i30 N

رنو مگان RS

اشکودا اکتاویاRS

؟

؟

مرسدس بنز A45 AMG

A کلاس همان‌طور که از نامش مشخص است کوچک‌ترین محصول مرسدس بنز محسوب می‌شود. این خودرو برای اولین بار در پاییز سال ۱۹۹۷ در نمایشگاه فرانکفورت به‌عنوان یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت رونمایی شد. این خودرو اولین ساختهٔ دیفرانسیل جلوی مرسدس بنز بود و با قدِ بلند و طول کوتاه خود، کاملاً با دیگر محصولات مرسدس متفاوت بود. نسل اول A کلاس که تنها در یک نسخهٔ هاچ‌بک پنج‌در ساخته می‌شد، تا سال ۲۰۰۴ به تولید رسید و سپس نسل دوم جایگزین آن شد. این نسل هم همچنان از لحاظ سگمنت و استایل کلی دنباله‌روی نسل اول بود اما نسخهٔ سه‌در آن‌هم تولید شد. سرانجام پس از رونمایی کانسپتی در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۱، نسخهٔ تولیدی نسل سوم A کلاس در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ معرفی شد؛ اما این نسل کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود به‌گونه‌ای که با افزایش ابعاد به سگمنت بالاتر C یا کامپکت منتقل شده و با برخورداری از ارتفاع کمتر، استایلی مشابه هاچ‌بک‌های معمول بازار پیدا کرده بود. نسل سوم A کلاس هم مانند نسل اول صرفاً به‌صورت پنج‌در تولید می‌شود. دیگر خودروهای کامپکت مرسدس بنز یعنی مدل‌های CLA، GLA و B کلاس نیز روی پلت‌فرم مشترکی با A کلاس ساخته شده‌اند. همچنین برای اولین بار در این نسل نسخهٔ اسپرت AMG این خودرو هم با نام A45 ساخته شد که قوی‌ترین مدل آن بوده و در رقابت ما هم شرکت کرده است. این هاچ‌بک داغ مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. A45 به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic است که نیروی موتور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دریافت می‌کند. A کلاس برای سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده و نمونهٔ کانسپت نسخهٔ سدان آن نیز چندی پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

فورد فوکوس RS

فوکوس یکی از مشهورترین محصولات فورد است که نسل نخست آن در سال ۱۹۹۸ به‌عنوان جایگزینی برای مدل اسکورت به بازار آمد. نسل اول فوکوس در کشورهای مختلفی چون آلمان، روسیه، مکزیک و… در چهار نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در و پنج‌در، سدان و استیشن تا سال ۲۰۰۵ در اروپا و تا ۲۰۰۷ در ایالات‌متحده تولید شد. نسل دوم این خودرو در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۴ رونمای شد که البته نسخه‌های اروپایی و آمریکایی آن باهم تفاوت داشتند. سرانجام در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۰ نوبت به معرفی نسل سوم یا کنونی این هاچ‌بک آمریکایی رسید اما این بار نسخه‌های اروپایی و آمریکایی آن تفاوتی باهم نداشتند. این نسل هم مانند اسلافش در انواع مختلفی تولید می‌شود اما نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در از لیست مدل‌های حذف شده است. فورد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل سوم فوکوس را معرفی کرد که با مدل ۲۰۱۵ به بازار آمد. در این فیس‌لیفت عمدهٔ تغییرات در چراغ‌های جلو و جلوپنجره انجام شده است؛ اما بااین‌حال نسل سوم فورد فوکوس هم مانند مرسدس بنز A کلاس کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است و طی یک تا دو سال آینده نسل چهارم آن به بازار خواهد آمد. فوکوس بسته به بازار با پیشرانه‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود که دو نمونهٔ آن‌ها مخصوص نسخه‌های اسپرت به نام‌های ST و RS هستند. البته همان‌طور که مشخص است در این رقابت قدرتمندترین عضو پرچم‌دار خانوادهٔ فوکوس و یا در اصل پرچم‌دار آن‌ها یعنی مدل RS شرکت کرده است. این هاچ‌بک داغ آمریکایی مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست است که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. این همان پیشرانه‌ای است که در نسخهٔ اکوبوست موستانگ هم بکار می‌رود.

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز A45 فورد فوکوس RS
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۳۸۰ اسب بخار ۳۷۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر ۵۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۳ ثانیه ۴.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۶ ثانیه ۱۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۶۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۳۷۰ کیلوگرم ۱۵۵۷ کیلوگرم
طول ۴.۲۹ متر ۴.۳۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۰ متر ۲.۴۵ متر
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر ۳۱۶ لیتر
قیمت ۴۱,۸۳۰ پوند ۳۲,۶۶۴ پوند

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9784036]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. ?Chalenger?

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    شما هارو نمیدونم ولی من به بنز رای دادم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یه سوال فنی!!!!
      چرا این بنزها و ب ام و ها به ایران وارد نمیشه؟؟؟
      قیمتشون هم که مناسبه به نسبت برندشون و قابل دسترس تره مسلما پرفروش هم خواهند بود حتی تو نسخه های دست دوم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (151 ديدگاه)

        قیمتشون مناسبه؟!!!!
        تو منطقه از 200 تا 300 میلیون قیمت خورده وای به حاله این که پلاک ملی بشه.
        فکر کنم بالای 500 قیمت بخوره.خودت باشی برای یک هاچبک این قدر پول میدی؟
        حالا هزینه نگهداریش به کنار.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علیx76

        ۱۸ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        اینا با برند MEC DESIGN وارد شدن
        A45 . CLA 45 . GLA45
        قیمت هم فک کنم حدود ۷۰۰ تومن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      منم به بنز رای دادم
      چون با اینکه طولش 7سانت کم تره ولی فاصله محوریش 25سانت بیشتره صندوقش 25لیتر بزرگ تره قدرتش بیشتره شتابش بهتره مصرفش کم تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Moein

      ۱۸ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      به نظر من فورد بهتره،چون با۹هزار دلار قیمت ارزون تر تونسته پرفورمنسی در حد بنز ارائه بده.دوست عزیز challenger اینجوری نوشته میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    به نظر من کمتر کسی هست که فورد فوکوس رو نشناسه هم به خاطر شهرتی که با کن بلاک داره و هم به پیشینه قویش تو موتور اسپورت به خصوص رالی.اما من تجربه سوار شدن و رانندگیش رو نداشتم.در عوض مرسدس کلاس A رو یه بار تو منطقه آزاد سوار شدم و روندم درسته مدل AMG نبود ولی واقعا تجربه خاصی بود چون هیچ وقت از برند مرسدس هاچ بک سوار نشده بودم و تجربه کلی من تو نرمی و رفاه و آسایش بود ولی این ماشین همون ها رو تو مدل هاچ بک داشت.به نظر من هر دو خوب هستن و با توجه به اختلاف قیمت و توانایی ها اصلا نمیتونم رای بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرشاد سجادیان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فورد فوکوس RS عالیه, خیلی دوسش دارم مخصوصا رنگ آبیش رو، مثل تصاویر بالا، اما یه پله پایین‌تر از A45 قرار می‌گیره؛ آئودی RS3 رقیب اصلی این مدل بنزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    از نظر فنی اختلاف خیلی کمه اما 9000 پوند بیشتر میدی و یه برند لوکس سوار میشی. فقط 9000 پوند( فکر نکنم اونجا 9000 پوند رقم خیلی بزرگی باشه).
    به نظر من بنز صد در صد معامله بهتریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داداش باید درصدی حساب کنی. درسته 9000 پوند شاید برای اونا عدد زیادی نباشه به طور مطلق، اما به طور نسبی 9 هزار پوند تو 32 هزار پوند چیز کمی نیس. به عبارتی مرسدس 28 درصد گرونتر از فورده که درصد قابل توجهیه. البته این اختلاف منطقیه ها. اون بنزه. یه برند لوکسه به قول شما. اما این فورده. یه برند غیر لوکسه. به نظرم مقایسه اینا از بیخ اشتباهه. برند غیر لوکس رو که نباید با لوکس مقایسه کرد. اگرم مقایسه میشه، باید فاکتور قیمت رو خیلی مهم درنظر گرفت تا ماشین غیر لوکسه نابود نشه تو مقایسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (227 ديدگاه)

      9000 پوند رقمی نیس ؟؟! با همون پول هاچبک مرسدس میتونی پورشه 718 بخری ( فارغ از بحث کلاس و سگمنت و اینا )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. فرشاد سجادیان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    RS عالیه، مخصوصا رنگ آبیش، اما یه پله پایین‌تر از A45 قرار می‌گیره؛ آئودی RS3 رقیب اصلی این مدل بنزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. DEADPOOL

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    الان چون بنزه با 70 درصد آرا برنده میشه ??
    چون مردم عاشق بنزن?
    هه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khan

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (362 ديدگاه)

      مقایسه کارشناسی که نیست، سایت هم نوشته با کدوم بیشتر حال میکنین.
      شاید ملت با فرغون بیشتر از بوگاتی حال کنن، دلشون بخواد رای بدن فرغون اصلا.

      ده بار من اینو گفتم تا حالا. طرف نمیخونه بحث سر چیه میاد ملتو مسخره میکنه.
      فکر کنم توی متن این قسمت که بحث سر خودروی موردعلاقه شماست و نه خودروی برتر، حتی اگر قرمز و بولد و توی یه خط جدا هم نوشته شه باز یکی میاد همچین کامنتی میذاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رامکال

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    به به بنز.
    چه عالی سیاه رنگش رو توی اهواز دیدم.
    فوق العادست.
    من سوارش نشدم اما یکی از رفیقام که توش نشست ازش کلی تعریف میکرد.
    شاه هاچ بک ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. charger

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خودم از طرفدارای RSهستم ولی A45 واقعا حرفی برای گفتن نمیزاره بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    البته مرسدس بنز با حجم کمتر قدرت بیشتری داره و از نظر طراحی هم زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. كوروش

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    برتری بنز در همه موارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      فوکوس قابلیت دریفت داره که بنز نداره قیمتش مناسب تره و گشتاور بیشتری هم داره و سرعت نهایی بیشتر
      فقط خواستم بگم در همه موارد برتر نیست و خودم میدونم برنده بنز هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        البته قابلیت دریفیت برای یک هاچبک ! قابلیت خاصی واقعا نیستش اصولا این کلاس از خودرو ها به تیز بودن در پیچ ها و هندلینگ بسیار بالا پایبند هستند سرعت نهایی هم همانطور که می دانید توسط بنز محدود شده وگرنه اکثر خریداران a45 با برداشتن محدودیت براحتی بالای ٢٨٠ کیلومتر رو تجربه کردند البته من خودم در یوتویوب سرعت 308 کیلومتر هم یادم هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI . TUNING

          ۱۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          شاید برای هاچبکی مثل فیستا جذاب نباشه اما برای فوکوس به قدر کافی جذاب هست
          به هر حال با فوکوس میشه دریف زد اما بنز نه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI . TUNING

          ۱۷ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          چطور خاص نیست
          هاچبک دو دیفرانسیلی که دریفت بزنه خاص نیست؟
          برای هاچبکی معمولی مثل فیستا اره اما فوکوس خیلی خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Porsche & Mercedes

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    کسی هس که شک داشته باشه بنز یه سرو گردن بالاتره؟؟؟_?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. #ali.m#

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    با هاچبک لوکس هیچ وقت نمیدونم کنار بیام حتی اگه یه ژاپنی یا امریکایی هاچبک لوکس هم بود باز به فوکوس رای میدادم .
    فروش خوبی داشته ،طراحی اسپرت و مناسبی داره .
    و با اختلاف قیمتی که داره همونقدر بازده داره موتورش . و چند سالی هست که فورد تو بحث پیشرانه داره خیلی خوب کار میکنه .
    پس انتخابم فورده.
    تو این بخش سیویک رو عشقه??
    راستی این جدولی که گذاشتید هم خیلی عالیه ممنون ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مجتبی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    یکی از دوستان من عشق خودروهای المانی هستش و A45 رو داشت.نزدیک ٢۵٠ میلیون براش تموم شد.قبل از خرید می گفت سلطان هاچبک هاست.وقتی خرید و سوار شد ضد حال خورد،اونجوری که شنیده بود و ازش تعریف میکرد نبود.
    هزینه نگهدایش هم فاجعه بود.فقط برای سرویس اولیه۴ تومن پیاده شد.به ۵ ماه نکشید گذاشت برای فروش.آخر هم با قیمت ١۴٠ میلیون فروخت.
    من هم سوارش شدم از لحاظ فنی و عملکرد خیلی خوب بود ولی خدایی ارزش ٢۵٠ تومنو نداشت.اون زمان قیمت فوکوس آر اس از ١۶٠ شروع میشد تا ٢٠٠ میلیون که دیگه وارد نمیشه?
    الانم رفته آسمان هفتم خریده.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مجتبی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    یکی از دوستان من عشق خودروهای آلمانی هستش و A45 رو داشت.نزدیک 250 میلیون براش تموم شد.
    قبل از خرید می گفت سلطان هاچبک ها هستش ولی وقتی خرید و سوار شد ضد حال خورد.اونجوری که شنیده بود و ازش تعریف می کرد نبود.
    هزینه نگهداریش هم فاجعه بود.فقط برای سرویس اولیه 4 تومن پیاده شد.به 5 ماه نکشید گذاشت برای فروش.آخر هم با قیمت 140 میلیون فروخت.
    من هم سوارش شدم از لحاظ فنی و عملکرد خیلی خوب بود ولی خدایی ارزش 250 میلیونو نداشت.اون زمان focus rs از 160 تا 200 تومن بودش که انتخاب بهتری بود متاسفانه دیگه وارد نمیشه.
    الانم رفته آسمان هفتم خریده. :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      140تومن فروخت؟
      اشتباه ننوشتی؟

      90 تومن زیر قیمت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (151 ديدگاه)

        آره 140 فروخت.
        چون کسی بابت یک خودروی هاچبک 200 میلیون پول نمیده.
        با 200 میلیون خودروهای خیلی بهتری میشه خرید تا یک هاچبک.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجتبی

        ۱۷ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (151 ديدگاه)

        برای این که سریع بفروشه مجبور شد قیمت هم بیاره پایین.
        خودرو های آلمانی موقع فروش خیلی ضرر دارن مخصوصا مدل های خاص.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. مهدی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    حالا من کاری به a45 amg ندارم ولی Aکلاس و CLA کیفیت ساخت تقریبا پایینی دارن واسه نمونه تو بیشتر قطعات کابین که مقایسه میکردم مزدا3 جدید با کیفیت تر از A کلاس به نظر میومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ونوم اف ۵

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    دوستان به ۹۰۰۰ هزار پوند میگن رقم کوچیک در صورتی که پدال مطالبی از ماشین های مثلا تا ۳۰۰۰۰ دلار مینویسه پانصد دلار ماشینی گرون تر هم نکته منفی حساب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hemichan

      ۱۷ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (715 ديدگاه)

      بعد از این نظر سنجی به طور کامل انصراف دادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ونوم اف ۵

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    رای من با افتخار و احترام فورد فوکوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیرحسین بشیر فرهمند

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    با سلام . دوستان توجه خاصی رو قیمت ندارند . قیمت مهم تذین فاکتور هست . و الا همه بلدن بهترین و لومس ترین خوش سابقه ترین برند رو انتخاب کنند . اما واقعا تودتونو در موقعیت خرید این دو فرض کنید . ایا حاضرید نه هزار پوند برای بنز پرداخت کنید در صورتی که فورد همون امکانات رو با مبلغ پایین تر در اختیارتون میزاره . بله ! همه میتونند دکمه انتخاب بنز رو فشار بدهند . اما در واقعیت حاضرید 9000 پوند بیشتر پرداخت کنید ?
    پس با تمام احترام و شایستگی بنز من به دلیل قیمت مناسب تر فورد ، بهش رای میدهم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mohammad

    ۱۷ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مرسدس خوب، ولی نمتونم از فورد بگذرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حمیدرضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رای من فورد چون از چهرش و گیربکس دستیش بیشتر خوشم میاد قیمتشم بهتره بنز کلاس a خیلی لوکس نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا