لکسوسمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز GLE و لکسس RX

در میانهٔ شهریورماه سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس رسیده است. در دوئل قبلی این گروه، پورشه کاین در برابر اینفینیتی QX70 قرار گرفت که در هردو نظرسنجی این دوئل درمجموع تعداد ۱۹۳۱ رأی از سوی شما دریافت شده است. کاین توانست با تصاحب ۱۴۳۶ رأی از این آراء، برتری قابل‌ملاحظه‌ای بر رقیب ژاپنی کسب کرده و با ۷۴ درصد از کل آراء رهسپار مرحلهٔ بعدی گردد درحالی‌که QX70 موفق به کسب تنها ۴۹۵ رأی شده است. حال امروز در دومین دوئل گروه کراس‌اوورهای متوسط لوکس، یک آلمانی در برابر یک ژاپنی قرار گرفته که این یعنی در ادامه شاهد رقابت مرسدس بنز GLE و لکسس RX خواهیم بود.

مازراتی لوانته

رنجروور اسپرت

پورشه کاین

مرسدس بنز GLE کوپه

رنجروور اسپرت

؟

رنجروور ولار

ب‌ام‌و X6

مرسدس بنز GLE

لکسس RX

؟

؟

کادیلاک XT5

لینکلن MKX

ب‌ام‌و X5

اینفینیتی QX70

؟

؟

لینکلن ناتیلوس

فولکس‌واگن توآرگ

جگوار I-Pace

تسلا مدل X

؟

؟

مرسدس بنز GLE

در دورانی که هنوز خبری از محبوبیت عجیب‌وغریب کراس‌اوورها نبود، مرسدس بنز تنها مدل G کلاس را به‌عنوان یک SUV در سبد محصولات خود داشت. سپس این شرکت در اوایل دههٔ ۹۰ میلادی تصمیم به گسترش خانوادهٔ SUVهای خود گرفت و پس از همکاری نیمه‌کاره‍‌‌ای با میتسوبیشی، سرانجام دومین SUV مرسدس بنز با نام M کلاس در فوریهٔ سال ۱۹۹۷ رونمایی شد. این خودرو که بعدها با نام ML هم عرضه گردید، یک SUV متوسط لوکس با ساختار بدنه روی شاسی بود که امکان سفارش ردیف سوم صندلی‌ها هم برای آن وجود داشت. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۵ نسل دوم M کلاس رونمایی شده و با مدل ۲۰۰۶ به بازار آمد؛ اما این نسل برخلاف نسل قبلی بر روی پلت‌فرم مشترکی با مدل بزرگ‌تر GL ساخته شده بود و ساختاری یکپارچه داشت و بنابراین به یک کراس‌اوور تبدیل شد. نهایتاً در سال ۲۰۱۱ نیز نوبت به معرفی نسل سوم ML با مدل ۲۰۱۲ رسید؛ اما پس از تغییر استراتژی نام‌گذاری مرسدس بنز، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل سوم ML در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ با نام جدید GLE رونمایی شد. این در حالی بود که چند ماه قبل در نمایشگاه دیترویت همین سال، برای اولین بار نسخهٔ کوپهٔ این کراس‌اوور اشتوتگارتی نیز برای رقابت مستقیم با ب‌ام‌و X6 رونمایی شده بود. ML سابق و GLE کنونی که در خانوادهٔ کراس‌اوورهای مرسدس بنز بین مدل‌های GLC و GLS قرار می‌گیرد، هم‌اکنون با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی متنوعی به بازار عرضه می‌گردد که قوی‌ترین عضو خانوادهٔ آن مدل اسپرت GLE63 S با ۵۹۰ اسب بخار قدرت است. ولی در دوئل ما مدل GLE400 شرکت کرده است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم ۴Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

لکسس RX

لکسس برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ با معرفی مدل LX که بر اساس تویوتا لندکروزر ساخته شده بود به بخش شاسی‌بلندها وارد شد. سپس مدت کوتاهی بعد این برند لوکس ژاپنی با معرفی مدل RX این خانواده را گسترش داد. البته RX برخلاف LX یک کراس‌اوور کامپکت با ساختار یکپارچه بود. سپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۳ نسل دوم این کراس‌اوور ژاپنی رونمایی شد اما در این نسل، RX با تجربهٔ رشد ابعاد به کلاس بالاتر کراس‌اوورهای متوسط انتقال پیدا کرد و بنابراین هم‌اکنون در خانوادهٔ شاسی‌بلندهای لکسس بین مدل‌های GX و NX قرار می‌گیرد. پس‌ازاینکه در سال ۲۰۰۸ نسل دوم RX به پایان عمر خود رسید، در همین سال نسل سوم آن رونمایی شد که تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید بود؛ اما این کراس‌اوور ژاپنی هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد. طراحی این نسل طبق جدیدترین زبان طراحی لکسس شکل گرفته و الهامات زیادی هم از برادر کوچک‌تر خود یعنی NX گرفته است. RX یک کراس‌اوور متوسط با دو ردیف صندلی است اما به‌تازگی تصاویر جاسوسی از نمونه‌های در حال آزمایش نسخهٔ سه ردیفهٔ آن نیز منتشر شده است که این یعنی به‌زودی نسخهٔ سه ردیفهٔ RX هم تولید خواهد شد. این ماشین از نسل دوم به بعد همواره در کشورمان هم حضور داشته و به‌تازگی نسل چهارم آن توسط ایرتویا به بازار عرضه شده است. RX هم‌اکنون تنها با دو پیشرانهٔ مختلف شامل یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و یک واحد ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی به همراه یک نسخهٔ هیبریدی به بازار عرضه می‌گردد که ما برای این رقابت موتور بزرگ‌تر را انتخاب کرده‌ایم. این موتور که در مدل RX350 ارائه می‌شود، ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند.

 

مشخصات فنی

مرسدس بنز GLE400

لکسس RX350

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۳۳۰ اسب بخار ۲۹۵ اسب بخار
گشتاور ۴۸۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۵ ثانیه ۶.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۱ ثانیه ۱۵.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر/ساعت ۲۰۷ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۱۹۷ کیلوگرم ۲۰۴۸ کیلوگرم
طول ۴.۸۰ متر ۴.۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۱ متر ۲.۷۹ متر
حجم صندوق بار ۶۹۰ لیتر ۵۱۰ لیتر
قیمت پایه ۵۲,۹۹۵ دلار ۴۴,۲۱۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9823780]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۷ دیدگاه‌ها

  1. SERIAL WINNER

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    صد در صد به بنز GLE رای میدم.
    بهترین شاسی بلند از نظر من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ENER-G-FORCE

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (204 ديدگاه)

      ” GLE ” قطعا ماشین خوبیه؛ اما من به عنوان یک عشق مرسدس، GLE کوپه رو ترجیح میدم. خصوصا با تیونینگ برابوس + تریم مشکی و 900 اسب قدرت! واااای…!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میثم

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (70 ديدگاه)

      دوست عزیز چندتایی بنز GLE توی منطقه ازاد اروند از نزدیک دیدم، ولی واقعا حاضر نیستم همچین ماشین زشتی رو سوار شم. حالا باز توی این عکسا نسخه جدیدش و مورد مقایسه قرار دادن. ولی نسل قبل که به طرز عجیبی جذابیتی نداشت، نسل فعلی هم طراحی داخلی بد و طراحی پشتش واقعا زشته. بازم میگم از نزدیک ببینید کلا انگار که نه انگار ماشین لوکس 53 هزار دلاری جلوتونه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SERIAL WINNER

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز
        اون ماشینی که شما میگی چیزی غیر از همین عکسا بوده؟!؟!
        GLE که در سطح شهر زیاده .
        من هر ۳ نسلش رو تا الان دیدم ‌
        سلیقه ی شما اینطور بوده ، اتفاقاً به نظر من طراحی عقب GLE بی نظیره.

        عکس ها هست و همه دارن میبیننش.
        غیر از عکس ها ، منم GLE زیاد دیدم و ه همین واسطه عاشقش شدم.

        از حالت قوز کرده ای که RX از هر طرف و مخصوصا در نمای عقب داره اصلا خوشم نمیا‌د. باریکه ای که از پنجره ی عقب روی ستون C آمده اصلا جالب نیست. در حالی که GLE عقبش حالت مکعبی داره که خیلی مورد پسند منه. شیشه ی عقب هم خیلی هنرمندانه روی ستون C امتداد پیدا کرده.
        چراغ عقب GLE خیلی قشنگ تر از لکسوسه.
        از جلو بازم بنز به نظرم قشنگ تر میاد. البته RX هم از جلو قشنگه.

        چند وقت پیش یک‌ ML63 دیدم که همون GLE خودمونه. مشکی بود و تمام حواسم رو درگیر خودش کرده بود. سوار ماشین بودم ولی به خاطر اینکه بیشتر کنارش باشم و از دیدنش لذت ببرم مسیرم طولانی و‌ پرترافیک رو انتخاب کردم و چند کیلومتر باهاش حرکت کردم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Efk

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (211 ديدگاه)

          منم هم gle coupe دیدم و هم ml (قبل فیس لفت) جفتشونم مشکی ابهتی دارن لامصبا هم خوشگل هم پر ابهت
          Rx جدید هم دیدم خیلی خط خطی کردن ماشینو و خیلی شبیه nx هست
          در کفیت لکسوس شکی نیست (کابینش فوق العادست البته کابین بنز خیلی قدیمی شده)ولی
          کلا ابهتی که بنز داره لکسوس نداره لکسوس انگار چیزی در سطح تویوتا و هوندا و …هست منتها لوکس
          ولی بنز کلا قضیش جداست

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. شاهين

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      انتخاب برام خیلی سخت بود….واقعا مجبور شدم همه عکس ها و مشخصات رو با دقت نگاه کنم.راستش ظاهر لکسوس رو قطعا برتر میدونم اما خب اونطرف کار بنزه….به بنز رای دادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Behnam.xan

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    انتخاب یکم سخت شد
    دو دل موندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دیدگاه من نسبت به طراحی بدنه این دو خودرو،لکسس طراحی شیک تری داره.
    به نظرم اتاق بنز طراحی زیباتری داره ولی در عوض لکسس داشبورد زیباتری داره،
    کیفیت صندلی های بنز از روی عکس به نظرم بیشتر از لکسس هست.
    به دیدگاه من لکسس رای میدم،به سه دلیل قیمت کم تر و استهلاک کم تر
    و موتور اتمسفریک .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ?Challenger?

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    قطعا بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Anderiaski

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    تا آلمانى هست نه ژاپنى نه آمریکایى نه انگلیسى ماشین ماله آلمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Nissan...japan

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (208 ديدگاه)

      تا وقتی بحث از یه رای دادن ابکیه شاید اما وقتی بحث کم خرجی و مقاومت و استهلاک باشه قضیه فرق میکنه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SERIAL WINNER

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        لکسوس هنوز نتونسته بنز خوبی بشه !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (137 ديدگاه)

          Serial winner خیلی حال کردم با حرفت دمت گرم?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سعید(تهران)

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (496 ديدگاه)

        ینی همه معیارای دیگه غیر از استهلاک و کم مصرفی و اینا از نظر شما آبکیه؟! اگه کسی معیارش کاراکتر و طراحی و ابعاد هنری یا مثلا اصالت باشه چی دوست من؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Nissan...japan

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          سعید جان اصالت بنز شاید در برابر برندای کره ای به چشم بیاد ولی بهتره بدونی شرکتای ژاپنی که دیگه پدر اصالتن خودشون.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Achtung

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (420 ديدگاه)

        شما بهتره موتور سوارشی تا هزینه استهلاکت به حداقل برسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دوران برند بازی گذشته عزیز، الان هر خودروساز در سطح کلاس جهانی، چه آلمانی چه غیر آلمانی، می‌تونه محصولات خوب و قابل اعتمادی تولید کنه، مقایسه‌ها الان بین خوب و خوب‌تر هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    من شخصا مقالات مربوط به اصطلاحا دوئل را بسیار ابتدایی و بی مورد میدانم.لطفا حذف کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    لکسس چون تنفس طبیعیه و کم دردسرتره
    می ارزه به یکم لذت رانندگی برا من

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Bee

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      احتمالاً شما فکر می کنی توربو بنز مثل توربو ایران خودروئه که دردسر داره،با این ماشین عملیات انتحاری انجام ندی واسه نسل هفتمت یادگاری میمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        نه دوست عزیز
        من میدونم نیازم چیه و بر طبق اون انتخاب میکنم ماشینم رو. برای من کم هزینه بودن و بسیار مهم تر از اون بی دردسر بودن(وقت زیادی صرف تعمیر و نگهداریش نکنم مهم ترین اصل برای حرید یه خودرو هستش) لذا
        سرویس تعمیر خودرو YourMechanic این میزان از هزینه را به طور میانگین برای هر برند محاسبه‌ کرده‌ است
        ۱- بی‌ام‌و (۱۷۸۰۰ دلار)
        ۲- مرسدس بنز (۱۲۹۰۰ دالار)
        ۳- کادیلاک (۱۲۵۰۰ دلار)
        ۴- ولوو (۱۲۵۰۰ دلار)
        ۵- آئودی (۱۲۴۰۰ دلار)
        ۶- ساترن (۱۲۴۰۰ دلار)
        ۷- مرکوری (۱۲۰۰۰ دلار)
        ۸- پونتیاک (۱۱۸۰۰ دلار)
        ۹- کرایسلر (۱۰۶۰۰ دلار)
        ۱۰- دوج (۱۰۶۰۰ دلار)
        ۱۱- آکورا (۹۸۰۰ دلار)
        ۱۲- اینفینیتی (۹۳۰۰ دلار)
        ۱۳- فورد (۹۱۰۰ دلار)
        ۱۴- کیا (۸۸۰۰ دلار)
        ۱۵- لندروور ( ۸۸۰۰ دلار)
        ۱۶- شورولت (۸۸۰۰ دلار)
        ۱۷- بیوک (۸۶۰۰ دلار)
        ۱۸- جیپ (۸۳۰۰ دلار)
        ۱۹- سوبارو (۸۲۰۰ دلار)
        ۲۰- هیوندای (۸۲۰۰ دلار)
        ۲۱- جی‌ام‌سی (۷۸۰۰ دلار)
        ۲۲- فولکس واگن (۷۸۰۰ دلار)
        ۲۳- نیسان (۷۶۰۰ دلار)
        ۲۴- مزدا (۷۵۰۰ دلار)
        ۲۵- مینی (۷۵۰۰ دلار)
        ۲۶- میتسوبیشی (۷۴۰۰ دلار)
        ۲۷- هوندا (۷۲۰۰ دلار)
        ۲۸- لکسوس (۷۰۰۰ دلار)
        ۲۹- سایون (۶۴۰۰ دلار)
        ۳۰- تویوتا (۵۵۰۰ دلار)

        من ترجیح میدم وقت و هزینه ام صرف چیزهای دیگه کنم.
        لینک تو کامنت بعد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نمی‌دونم شما چطور هزینه ی نگهداری رو به صرف وقت زیاد برای تعمیر (!!!) و‌تلف شدن وقت در تعمیرگاه ربط میدی!!!

          آدم خندش میگیره از این حرفا. در سایت تخصصی خودرو هزینه ی نگهداری رو‌ تلف شده وقت در تعمیرگاه ربط میدن !!!!!!!!!!

          نه واقعاً این ۲ چه ربطی به هم دارن؟
          توضیح بده ما هم استفاده کنیم

          هزینه ی نگهداری به معنای خراب شدن نیست
          هزینه ی نگهداری به معنتی اتلاف وقت در تعمیرگاه نیست

          الان پراید و پیکان کمترین هزینه ی نگهداری رو‌ دارن ، هزینه ی نگهداریشون از تویوتا کمری یا لکسوس ES خیلی کمتره ، کدوم وقت بیشتری از آدم تلف میکنه؟ کدوم بیشتر خراب میشه؟

          RX یا GLE ، فرق نداره هر کدوم به سرویس ها و‌معاینات دوره ای احتیاج دارن ، در غیر این صورت بدون شک‌ از گارانتی خارج میشن و تمام هزینه ها پای مشتریه .

          منتها این سرویس ها برای بنز گرون تر از لکسوس در میان. همین ، به دلیل اینکه قیمت تجهیزات و‌ مثلا فیلتر روغن و … بنز بیشتر از لکسوس هست چون بسیاری از وسایل لکسوس دقیقا مال تویوتا هستن و طبیعتا ارزون ترن.
          مثلا فیلتر هوای لکسوس ES دقیقا با تویوتا آریون مشترکه.
          یکی دیگه این که بنز خیالش راحته خریدار مشکل مالی نداره و در نتیجه برای هر سرویس قطعات و‌ اجرای بیشتری رو در لیست تعویض قرار میده .

          دلیل سوم که به ذهن من میرسه فناوری بالاتر و‌ پیچیده تر بنزه که لذتش رو‌به راننده میرسونه ، اما در عوض به بهترین روغن موتور و سایر موارد مصرفی نیاز داره ، موتور توربو‌ بنزین با اکتان بالا میخواد که گرون تره.

          .

          هزینه ی پایین نگهداری لکسوس دقیقا نشون میده در زیر پوست لکسوس داره یک تویوتا به مشتری فروخته میشه . البته منظورم از این حرف بد بودن تویوتا نیست ، تویوتا بودن یک افتخاره ، منتها دلیل کم خرجی لکسوس همین تویوتا بودنشه.

          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          داداش خنده ات میگیره نیا تو سایت برو تو یه فضای کاملا جدی . ما اینجا سعی مون بر اینه کامنت طنز بذاریم تا ادمابخندن!
          لکسس و بنز هر دو لوکسن. اینکه دیگه بگی کیفیت و پیچیدگی و هزینه های بی ام و اونقدی بیشترن که مثلا 2.5 برابر هزینه داره جکه که البت خب با توجه به ملیت المانی شما جای تعجب نیست.
          یبار پاشو برو تو تعمیرگاههای ماشین های لوکس ببین به ازای هر لکسس چند تا بی ام و می بینی. البت اگه دنبال حقیقتی . سر مطهری رو برو اشناس و میتونه مشاوره هم بده بهت.
          علاوه بر هزینه های دوره ای بالاتر اون ماشین ها بیشتر نیاز به دوره های تعمیرات بیشتری دارن . همین
          هر دوره تعمیرات هم یعنی یه زمان
          ارتباط مستقیم نداره هزینه و زمان ولی غیرمستقیم چرا.
          تو یا پیگان نداشتی یا نمیدونی کمری چقد خرج داره که فک میکنی پیکان کم خرج تره واقعا.
          کم خرج بودن لکسس هم تویوتا بودنشه :))) یه شاهکار دیگه از بچه های ژرمن سایت :دی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          اگر خیلی ها مثل شما یاد بگیرن از طرف مقابل فقط ایراد نگیرن و کمی هم خوبی هاش رو ببینن بسیاری از مشکلات تو کامنت ها حل میشه
          به جمله آخر مجید نگاه کن
          « تویوتا بودن یه افتخاره »
          و بعد جمله آخر خودتو ببین
          بچه های ژرمن سایت چشن؟؟؟؟!!!!!!!!! خیلی هم خوبن
          نمیدونم چرا شما فکر میکنید تو یه مقایسه هر کدوم که ببره فوق العاده است و دیگری آشغالهببینم اگه بین 650 اس و 488 و اوراکان مقایسه ای انجام بشه و یه کدوم ببره یعنی دوتای دیگه بدرد نخورن؟
          نه داداش این دو مدل هر دو ماشین های خوبی هستن و هرکدوم هم که برنده بشه هیچ چیزی از کیفیت و ارزش طرف مقابل کم نمیشه
          خیالت راحت باشه هر کدوم این دوئل رو پیروز شه باز هم هم بنز بنزه و هم لکسوس لکسوس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          نه دوست عزیز
          اینکه بیایم 4 تا تیکه بندازیم و دوتا تعریف هم کنیم روش مناسبی برای بحث نیست.
          والا من نگفتم چی خوبه و چی اشغاله
          من انتخابمو کردم و دلیلم رو گفتم همین که کاملا شخصی هم هست ولی خب دوست عزیزمون که همه هم میشناسنش دنبال ایجاد تشنج هستش
          البت اشکالی نداره .
          ما رد میشیم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. الف.ی

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          موضوع کامنت اول شما نیست اتفاقا اولی کاملا هم منطقیه موضوع کامنت دوم و سومته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          Sina عزیز
          اینکه هر وقت جواب شما رو‌ میدم زود به من و چند نفر دیگه از دوستان ملیت آلمانی میدی و میگی «ژرمن»
          احتمالا خودت فکر میکنی این کار خیلی بانمک و fun هست ، ولی انصافا خیلی بی‌مزست . من نمیتونم به شما بگم « سامورایی »‌ یا «جاپونی» ؟!؟؟ ، فکر نکن به ذهن خودت رسیده فقط ! من دلیلی نمی‌بینم صرفا به خاطر علاقه به چند خودروساز ژاپنی یا آلمان القاب بی ربط به کسی نسبت بدم . این همه آدم داریم که طرفدار تیم های فوتبال کشور های خارجی هستن ، رو گوشی اپل غیرت دارن ، لوازم خانگی فقط sony میخرن ، و هزار جور علاقه ی دیگه دارن. هیچ کس حق نداره مسخرشون کنه.
          کسی که تازه اومده به این سایت و‌ ببینه من و شما با تمسخر به هم میگیم «ژرمن» یا «سامورایی» در مورد ما پیش‌داوری میکنه. فکر میکنه کشته مرده ی آلمان یا ژاپن هستیم در حالی که من به تکنولوژی ، انضباط و‌سخت کوشی مردم آلمان علاقه دارم نه خود آلمان ،
          کوچیکترین روستای ایران خاک منه و ارزشش برام از تمام قاره ی اروپا بیشتره.
          خواهشاً از نسبت دادن این القاب تکراری و‌به شدت بی‌مزه دست بردار.
          من خوشم نمیاد از این حرف ،
          ___________________________
          در مورد بحث اصلیمون :
          من نیازی به پرسیدن از تعمیرکار و … ندارم ، مگر تنها تعمیرگاه دنیا همونیه که شما میگی ؟ دور‌ و‌ بر خودم هم 20 تا تعمیرکار و‌ مشاور خرید خودرو دارم که حرفشون برای همه سنده .
          گذشته از این ، هر روز‌ از جلوی 100 تا تعمیرگاه رد میشم ، از بالای شهر تا پایین شهر . تا حالا بنز و BMW ندیدم که خراب شده باشن و‌ صاحبشون رو وسط خیابون جا بذارن.
          اگر بنز در ایران اینقدر خراب میشد ۷۰۰ میلیون قیمت نمیذاشتن ، وقتی ۷۰۰ میلیون قیمت میذارن و‌ پایین هم نمیان یعنی از فروشش مطمئنن.
          چیزی هم که در خیابان ها دیده میشه اینه که تعداد BMW ها روز به روز‌در حال افزایشه.
          پیکان داشتیم ، تویوتا خودم نداشتم ، اما خوب میدونم هزینه ی هر کدوم چقدره.
          جوری که شما در مورد بنز حرف میزنی آدم فکر میکنه در مورد پیکان حرف میزنی .
          ماشینی که در موردش حرف میزنی بنزه ، بـــنـــز …
          بنزی که فروشش در ژاپن از لکسوس بیشتره
          ___________________________
          یه زمان دقیقا یادمه پدال در دو روز ۳-۴ مقاله در مورد فولکس گذاشت ، شما در هر صفحه تیکه مینداختی به فولکس که آماراش همه الکین و‌ تویوتا در همه چیز بالاتر از فولوکسه ، من اونجا جواب شما رو دادم ( که البته اشتباه کردم ) ، شما گفتی کل‌کل و تیکه انداختن به رقیب و‌کُری خوندن یه چیز طبیعیه و‌هیچ‌ اشکالی نداره ! منم قبول کردم و‌ نگفتم شما تشنج آفرینی میکنی.
          حالا چون جوابی نداری که بدی کامنت من که احترام به تویوتا توش موج میزنه شده تشنج آفرینی ! من که گفتم تویوتا بودن افتخاره و هوندا CR-V بهترین کراس اووره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sina

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        serial winner
        لینک هایی من میذارم تایید نمیشن ولی شما برای اگاهی از تعداد خرابی های برندهای مختلف این کلید واژه رو گوگل کن و سایت اول رو ببین
        2016 Make & Model Rankings carmd
        خوش باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دیدم دوست عزیز
          غیر از برتری تویوتا در سایر موارد بین سایت های مختلف تفاوت هایی هست ، من زیاد به این آمار ها استناد نمی‌کنم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          به هر حال طبق همین امار و امار بالا لکسس ماشین بی دردسرتری (هم زمان و هم هزینه)نسبت به بنز هست و من ترجیحش میدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          نظر شما محترمه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Achtung

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (420 ديدگاه)

          پیکان هزینه های کمتری از لکسوس داره پس گزینه مناسبتریه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          Achtung
          بنز و لکسس هر دو ماشین لوکس هستن و قابل مقایسه ان.
          با این سفسطه های بی مزه بحث رو منحرف نکن.
          من لینک گذاشتم که ماشین های ژاپنی هم کمتر خراب میشن و هم هزینه تعمیر و نگهداریشون کمتره. شما هم اگه لینک معتبری داری بذار واگر نداری میتونی مث اون دوستمون بگی “من” میگم ماشین های المانی کمتر خراب میشن.
          راجب اعتبار نظر شخصی افراد و لینک های معتبر هم دوستان خودشون قضاوت میکنن.
          پ.ن: گول منفی ها رو نخورید. فیکن. علی نوا رکورد 400 منفی تو یه ساعت رو تو همین سایت زد یه ماه پیش :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          در آماری که شما گذاشتی ظاهرا آئودی و BMW ,از لکسوس کم تر خراب میشن.
          ????????
          نمیدونم شما از لینک‌هایی که خودت میذاری فقط اون جایی رو‌میبینی که خودت میخوای .
          مگه ترتیبش این نیست ؟
          تویوتا
          هوندا
          نیسان
          آئودی
          فولکس
          Bmw
          مرکوری
          بیوک
          جیپ
          هیوندای

          بر طبق همین جدول آئودی کمترین خرابی رو در بین برند های لوکس داره.
          چیزی که گزارش سایت consumer report هم چند وقت پیش نشونش داد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. sina

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        While ranking individual car models, the CarMD Vehicle Health Index also grades manufacturers on a combination of all their brands. For example, the Toyota ranking includes Lexus and Scion cars.
        شما نظرات شخصی تون رو ادامه بده منم سعی میکنم با لینک ها و مطالب مندرج شون پاسختون رو بدم.
        باشد که حقیقت بر مافیای منفی ده پیروز شود :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          این سایت هم تاریخچه تعمیرات ماشین های مختلف رو نشون میده. میتونی بری مدل های مختلف رو بنز و لکسس رو سرچ کنی و حتی ببینی مراجعه به تعمیرگاه موتوری بوده یا مربوط ب جای دیگه اش.
          نتایجش جالبه :)
          https://www.truedelta.com

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SERIAL WINNER

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .

          دوست عزیز این جمله ای که شما نوشتی مال رده بندی 2001 تا 2011 این سایت carmd بوده و اصلا از یک صفحه ی اینترنتی جدا آورده شده.
          مال 6 سال پیشه.
          تاریخ مقاله رو بخون : 14 نوامبر 2011

          در حالی که من و شما داریم در مورد آمار سال 2016 حرف میزنیم که چند ماه پیش منتشر شده.

          آمار رو از 2016 میاری توضیحات رو از 2011 ! خوبه والا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Amin

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      Gle رو چه حسابی شما میگی دردسر داره؟
      دیگه گذشت اون دورانی که همه میگفتن توربو خرابی و استهلاک و…داره،خود لکسوسم داره توربو استفاده میکنه رو اکثر مدلاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        امین جان
        هزینه ها رو بالا گذاشتم. اگه صرف این هزینه دردسر نیست و شما اوکی ای باهاش ردیفه.
        ضمن اینکه این لکسس تنفس طبیعیه.
        دیدن این عکس که لینکش هم تو کامنت بعد میذارم که مربوط به هزینه نگهداری و “تعمیر” خودروهای مختلف هست هم میتونه کمک کنه بهت
        http://uupload.ir/files/k6cy_cr-magazine-inline-maintenance-repair-costs-3-web-09-17_(1).png

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          For example, the Toyota ranking includes Lexus and Scion cars
          سواد خیلی بالایی هم نمیخواد .فکر میکنم با زبان انگلیسی اول دبیرستان هم بشه معنیش کرد
          ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sina

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        و این لینک هم تعداد خرابی (که منجر به صرف زمان برای تعمیر) برای برندهای مختلف رو نشون میده که المانی دوست های عزیز میتونن توجه کنن. امیدوارم دیگه بحث یه بار برای همیشه بسته بشه که المانی هم هم بیشتر خراب میشن و هم هزینه تعمیرشون بیشتره
        https://www.carmd.com/wp/vehicle-health-index-introduction/2016-carmd-manufacturer-vehicle-rankings/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          هزار بار میگم آلمانی ها بیشتر خراب نمیشن.
          بلکه هزینه ی نگهداریشون بیشتره.

          با تکرار مکرر یک جمله نمی‌تونی اثباتش کنی.

          لینکی هم که گذاشتی چیز خاص و تازه ای نداره.

          جالبه که در بین برند های لوکس با کمترین خرابی و‌ تعمیرات آئودی بهترینه ، بعدش BMW و سپس مرکوری و بیوک. خبری از لکسوس ، بنز ، اکورا و انیفینیتی نیست.

          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          با لینک اثباتش کردم نه با تکرار مکررات
          خبری از لکسوس و اینفینیتی و اکورا نیست ؟؟؟:///////
          اون بالا نوشته vehicle make برادر!!! یعنی هر دو برند لوکس و عیرلوکس رو با هم درنظر گرفته تو جدول.
          کلی لینک و کامنتهای ملت تو فروم های مختلف و … هم دیگه هم هست ولی چون میدونم دنبال دونستن حقیقت نیستی ادامه نمیدم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ???
          دوست عزیز ، سینا ، برادر ، تعریف شما از لغت make هم به نوبه ی خودش جالب توجهه ??????
          make یعنی برند خودروسازی ، چه ربطی به جدا کردن lexus از تویوتا داره؟?
          لکسوس و تویوتا حدود 30 ساله 2 برند جدا هستند.

          پس چرا در همین جدولی که شما گذاشتی آئودی رو از فولکس جدا کرده ؟?
          چرا مرکوری رو ننوشته فورد؟?
          بیوک رو چرا ننوشته GM ؟?
          آئودی مگه زیر مجموعه ی فولکس نیست ؟?

          من دنبال حقیقتم ، مشکل این جاست که ادعاهای بی‌منطق شما رو قبول نمی‌کنم.

          بار ها گفتم و کاملا قبول دارم ، هزینه ی نگهداری بنز و BMW در هر سال 2 برابر لکسوسه. اگر تعصب الکی روی بنز و BMW داشتم این حرف رو نمیزدم.

          اما بنز و BMW به هیچ عنوان مالک خودشون رو اذیت و وقتش رو در تعمیرگاه تلف نمیکنن.
          با این ماشین ها اگر بد رفتار نشه ، سرویس های دوره ای که هر خودروسازی تعیین میکنه انجام بشه ، 15 سال بدون کوچکترین مشکلی یه صاحبشون خدمت می‌کنن.

          این ادعا که بنز و BMW زیاد خراب میشن دروغ محضه و من هرگز زیر بار دروغ نمی‌رم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          اینکه شما چیزی چیزی رو قبول داشته باششی یا نه حقیقت موصوع رو تغییر نداره.
          بالاتر اون قسمت متن مربوط ب سایت carmd. راجب نحوه تقسیم بندی زیربرندهای تویوتا رو گذاشتم.
          اینکه بنز و بی ام و مالکاشون رو اذیت میکنن یا نه رو باس از مالکاشون بپرسی.
          من نگفتم بنز و بی ام و زیاد خراب میشن. صرفا گفتم بنز و بی ام بیشتر از لکسس خراب میشن.
          حرفایی ک میزنی تا لینک معتبری براشون نیاری برا من معتبر نیستن و در حد نظر شخصیت میمونن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. sina

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          به سایت true delta هم میتونی سر بزنی ببینی مدل های سال های مختلف بنز و لکسس چند درصد تعمیراتشون مربوط به موتورشون هست. دو تا مدل رو انتخاب کن و سال ب سال برو عقب نتایجش جالبه :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. SERIAL WINNER

          ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .

          sina جان لینک های شما بیشتر دارن حرف های من رو تایید میکنن تا نظرات شما.

          لینک های شما حرف های خودت رو نقض میکنن. ولی انکار میکنی و توجیه های الکی میاری که لکسوس و تویوتا یکی حساب شدن ، در حالی که در همین جدول اسامی آئودی ، مرکوری و بیوک ذکر شده و از فولکس ، فورد و GM جدا هستند ، در تمام مطالعات JD power هم لکسوس جدا از تویوتاست. هیچ کس هم به لکسوس نمیگه تویوتا.

          برای اینکه کم نیاری برای توجیه ادعای بی پایه و اساست برای معنای لغت car make هم تفسیر های عجیب و غریب ارائه میدی و انتظار داری من قبول کنم .

          میگی میخوای تقسیم بندی برند های تویوتا رو واسه من توضیح بدی انگار نظریه ی نسبیت انیشتینه که نیاز به توضیح داشته باشه.

          واقعا چی در مورد من فکر کردی؟ یعنی اینقدر بی سوادم که هر حرف بی پایه و اساسی رو قبول کنم؟ هرگز !

          بر طبق همین carmd که شما گذاشتی آئودی و BMW در بین برند های لوکس کمترین تعداد خرابی رو دارن و بهتر از لکسوس ، اینفینیتی و اکورا عمل کردن.

          مطالعه ی کانسومر ریپورت در سال 2017 هم همین نتیجه رو گرفت و لکسوس با 77 امتیاز بعد از آئودی ، پورشه و BMW با 81 ، 78 و 77 امتیاز قرار گرفت و چهارم شد . رضایت مشتری ها از ب‌ام‌و و آئودی بیشتر بوده تا لکسوس.

          .

          خراب کردی رفیق ،

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. sina

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          اینکه اون سایت چرا ترجیح داده ک برندهای تویوتا رو با هم. بذاره ولی اعودی رو جدا بذاره رو دیگه خودش میدونه. اون بالا اون تیکه از سایت ک نوشته برندهای تویوتا رو با هم در نظر گرفته رو کپی کردم ولی خب شما ترجیحت ب دیدن جداوله فقط.
          نمیدونم چرا وقتی بحث ما مقایسه بنز و لکسس هست اعودی وسط اومد؟
          رصایت مندی مشتری؟؟ ما داریم راجب تعداد مراجعات ب تعمیرگاه بحث میکنیم عزیزم هر چند ک نقدهای شما در مورد جی دی پاور و ریپوتز هم تو همین سایت موجوده ک معیار رده بندی شون بلوتوثه و فلان(استاندارد دوگانه).
          درک نمیکنم تلاش بی سرانجامت برای توجیه این موصوع رو.
          بابا تو هم ممکنه اشتباه کنی البت نه طبق حرف من طبق گفته این سایتا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. #ali.m#

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          یه بحث تکراری و مسخره ی دیگه ?
          ازدوستان همیشه در صحنه و تیکه های بامزه و قشنگشون .

          90درصد کامنت های سینا از رو منطقه و منبع داره و لینک داده .
          و کامنت های بقیه از روی حرف های اوس هاشم دلکی
          ??
          از رو هم نمیرن .
          توقعی هم نداریم ک برن?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. SERIAL WINNER

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          #ali.m#

          تکراری و مسخره ، دخالت های پی در پی شما در بحث هایی هست که بهش دعوت نشدید و هیچ کس شما رو مجبور به خوندنشون نکرده ،
          از شما هیچ وقت اننظار نمیره که به نفع Benz نظر بدی ، موضع گیری های شما برای ما کاملا مشخص و ثابت شدست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. sina

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          این سایت خداس :)
          ما لینک میذاریم راجب حرفایی ک میزنیم منفی میگیریم بعد رفیقمون میگه من به این آمارها استناد نمیکنم مثبت میدن بهش دوستان :)))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. SERIAL WINNER

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز لینک های شما فقط آدرس یک سری صفحه ی اینترنتی هستن که منم میتونم بیست تاش رو برات ردیف کنم.
          تک تک لینک هات رو بررسی کردم و هیچ چیز تازه ای نداشت

          1- Carmd : آمار مال سال 2016 هست که در بین برند های لوکس کمترین خرابی رو آئودی و BMW داشتن ، بعدش بیوک و … .همین چیزی که من میگم

          2- یک لینک گذاشتی از twocents ، بالاترین هزینه ی نگهداری مال بنز و BMW هست. من کاملا با این حرف موافقم. هزینه ی نگهداری به معنای خراب شدن بیشتر نیست ، به معنای قطعات و خدمات گرون تره.
          3- یک لینک از consumer report که بازم هزینه ی نگهداریه نه دفعات خراب شدن !!!

          4- یک لینک از truedelta که صقحه ی اصلی این سایته و چیزی توش نیست.
          5- یک عکس که متاسفانه باز نشد.
          6- این جملات رو از سایت cbsnews نقل کردی ،
          While ranking individual car models, the CarMD Vehicle Health Index also grades manufacturers on a combination of all their brands. For example, the Toyota ranking includes Lexus and Scion cars.
          این جمله در مورد مطالعه ای هست که carmd از سال 2001 تا 2011 انجام داد و نتایجش سال 2011 منتشر شد ، اصلا مربوط به یک مقاله و مطالعه ی دیگست و هیچ ربطی به رده بندی 2016 این سایت و بحث ما نداره.

          .

          کلام آخر : همین جمله رو درک کنی به توافق میرسیم :
          هزینه ی تعمیرات رو از دفعات رفتن به تعمیرگاه جدا کن،
          اینا با هم فرق میکنن ،
          بنز به قول ریچارد هموند یک برند سلطنتیه که قیمت بعضی ماشین هاش الان به 45 میلیون میلیون دلار رسیده ، بنز برای آدم های یک درجه پول دار تر ساخته شده
          قطعات بنز و هزینه ی سرویسش گرون تر از لکسوسه ، منم قبول دارم ، اما بنز بیشتر از لکسوس خراب نمیشه و احتیاج به تعمیر پیدا نمیکنه ،

          همانطور که قطعات فراری بسیار گرون تر از BMW هست. اما هیچ وقت کسی ندیده یک فراری بیشتر از BMW خراب بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. sina

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2635 ديدگاه)

          این بحث بنظرم نتیجه ای نداره ولی خب اگه به امار استناد میکنی بعنوان اخرین نظر سایت reliability index دات کام براساس همین شاخص. که به پارامترهای تعداد دفعات خرابی ماشین، هزینه تعمیر خرابی، مدت زمان صرف شده برای تعمیر و سن و کارکرد ماشبن مورد بررسی ه رده بندی دار ک دیدن حایگاه لکسس و بنز میتونه کمک کنه بهت.
          شاخص بالا دقیقا همون چیزیه ک من تو کامنت اولم گفتم. صرف “وقت” و. “هزینه” کمتر.
          نکته بعد اینکه باز هم میگم. این بنز نیست که زیاد خراب میشه، این لکسس هست که خععلی کم خراب میشه و بر اساس همین ویژگی داره فروش میره وگرنه rx از نظر پرفورمنس و لذت رانندگی و طراحی و متریال اصولا برتری خاصی ب رقیباش نداره ک بخواد پرفروش ترین شاسی بلند لوکس امریکا بشه. شما نمی تونی پرفورمنس بنز داشته باشی و بخوای به اندازه لکسس استهلاک داشته باشی. برا همین من تو کامنت اولم هم گفتم که از یکم لذت رانندگی میگذرم.
          و در اخر اینکه سخنان بزرگان و شعارهای تبلیغاتی تو طاقچه ای the best or nothing. و… به درد تهییج برندبازایی میخوره ک چهار میلیون پول گوشی میدن ک باهاش تو آینه اسانسور سلفی بگیرن، با من از آمار حرف بزن.
          خوش باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. PaRHaM

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      جفتشون جالبن ولی ی سوال!
      چجوری میشه ی موتور حجیم تر و تنفس طبیعی
      از ی موتور کوچیک تر و توئین توربو کم مصرف تر باشه؟
      رای نمیدم چون انتخاب نمیتونم بکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        واسه خودمم جالب بود پرهام جان .ودلیلش اینه :هنر و مهندسی لکسس .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. SERIAL WINNER

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        هنر و مهندسی ???
        موتور لکسوس کم مصرف تره چون قدرت و گشتاور کمتری تولید میکنه.

        قدرت بیشتر یعنی مصرف سوخت بیشتر
        برای تولید قدرت و گشتاور باید بنزین بسوزونی

        در کراس اوور ها گشتاور خیلی مهمه و میبنی که بنز حدود 500NM گشتاور از موتور 3 لیتری گرفته. در مقابل لکسوس فقط 360 تا ! اگر این 480 نیوتن متر میخواست از موتور تنغس طبیعی تامین بشه باید حجمش حداقل 4/5 لیتر میبود و مصرفش بالای 13-14 تا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          عزیزم ب یکی بگو اینا رو که ندونه .

          دوست عزیز حجم موتور در مصرف و قدرت ماشین بیشترین تاثیر رو داره .
          خب حالا حجم موتور بنز به خاطر دوتا توربو که گذاشته روش کمتر و قدرتش بیشتره .
          این یعنی باید مصرفش کمتر باشه .که نیست
          گشتاور میشه حاصل ضرب طول شاتون در قدرت ماشین .
          پس هرچی طول شاتون یا کورس پیستون بیشتر باشه.گشتاور بیشتره.
          که البته با افزایش کورس پیستون (مث ماشین های امریکایی)راندمان در دور موتور های بالا پایین میاد .
          پس اسم اینو میذاریم توانایی یا هنر لکسس.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SERIAL WINNER

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          والا من در موتور 3/5 لیتری که 295اسب بخار و 360 نیوتن متر گشتاور تولید میکنه هیچ” توانایی یا هنر ” نمیبینم.

          جنسیس یک موتور 3/8 لیتری لامبدا با تنفس طبیعی داره که 384 اسب بخار قدرت و 411 نیوتن متر گشتاور تولید میکنه.

          باید ببینی بنز اگر میخواست موتور تنفس طبیعی بذاره برای گرفتن این قدرت و گشتاور چه حجمی از موتور رو لازم داشت و بعد مصرف سوختش چقدر میشد.

          حجم موتور مهمه اما در کنارش قدرت خروجی هم خیلی مهم تره.
          اگر نسیت به حجم موتور حساب کنی ، موتور فرمول 1 آشـغال ترین موتور دنیاست. چون با 1/6 لیتر حجم 30 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کنه.

          درک این موضوع زیاد سخت نیست.

          شما با 206 اگر پُرگاز حرکت کنی و دور موتور یک سره روی 4500RPM باشه بالای 12-13 لیتر مصرف میکنه ، چون فشار بیشتری روی موتور هست ،

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. #ali.m#

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          قرار نیست چیز خاصی ببینی .
          همین ک مصرفش از بنز با این حجم سیلندر کمتره یه هنره .
          و یه چیز دیگه شما خودت یه جا گفتی “برتری در فرمول 1مساوی با برتری مهندسی نیست .”
          اینجا هم همینه لطفا فرمول یک رو وارد این بحث نکن .
          چون اونا خیلی فرق دارن .
          تعجب میکنم که شما این دوتا رو با هم مقایسه میکنی
          شما کورس پیستون در فرمول1رو با ماشین های معمولی مقایسه کن .
          توی فرمول 1خیلی کمتره .این یعنی راندمان بالا تر .
          _______
          از یه موتور 2/4لیتری 8سیلندر تو این ماشینا میشه تا2000اسب بخار قدرت تولید کرد .
          پس اینجا راندمان و قهرمانی مهمه نه عمر ماشین و مصرفش .
          ماشینی که هر 800کیلومتر نیاز به بازسازی داره با اون همه خرج و هزینه ی زیاد .
          چه ربطی به اختلاف مصرف سوخت موتور تنفس طبیعی و تویین توربو داره .
          در مورد جنسیس هم مثالت از پایه غلطه چون بحث ما در مورد قدرت نیست .اگر بود جوابتو از طریق بحث القای اجباری موتور های تنفس طبیعی میدادم .
          اما اینجا داریم در مورد مصرف حرف میزنیم که همین نکته که حجم سیلندر لکسس بیشتره،وزنش بیشتره ،ضمن اینکه قدرت و گشتاور قابل قبول و کافی داره و مصرفش از بنز با سیلندر های کوچیکتر کمتره خودش یه هنره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mohammad_FM 480

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1894 ديدگاه)

          آقای Ali.m مطمئنی گشتاور برابره با طول شاتون ضرب در قدرت ماشین؟؟
          داری اشتباه میکنی قدرت ماشین اساسا با گشتاور بدست میاد و قدرت در یک کلمه بدون گشتاور مفهوم خاصی نداره .
          اونی که شما میگی درستش اینه گشتاور برابر با حاصل ضرب نیرویی که به شاتون وارد میشه و هرچی طول شاتون یا نیروی وارد بیشتر باشه گشتاور بیشتره .
          تو موتور های فرمول یک هم علاوه بر راندمان بالا یکی از دلایل شاتون کوتاه سرعت بیشتر و خنک شدن بهتر سیلندر هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. الف.ی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    هر دو خوبن ولی من فکر میکنم فقط بی ام و X6 و پورشه کاین ممکنه حریف GLE بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارش

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    مرسدس بنز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جواد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    تو قسمت اخر نوشتید لکسوسlx لطفا تصحیح کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رامکال

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    رای من بنز جی ال ایی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sami

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    طراحی داخلی بنز که من خوشم نیومد.
    در عوض لکسس حرف نداره.
    قسمت سرنشینان عقب لکسس هم به نظر جادار تر میاد.
    طراحی gle رو اصلا دوست ندارن و کاملا برتری با لکسس هستش.
    مصرف سوخت بهتر و قیمت بهتری هم داره.
    شتاب و مسیر 400 متر فکر نمیکنم خیلی تو اینجا و این کلاس به چشم بیاد.
    هر چند حجم صندوق که مهمه اینجا بنز دست بالا رو داره.
    بنز:8 از 10
    لکسوس:8/9 از 10
    رای من لکسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Omid622

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با اینکه علاقه وافری به لکسوس به خصوص همین مدل(RX) دارم اما قطعا باید قبول کرد چند پله مونده لکسوس به بنز برسه و انتخابم بنز هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمیدرضا

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من لکسوس رو بیشتر میپسندم چون موتور ش رو بیشتر دوست دارم و البته قیمتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. CNA

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آقا واقعاً برام سواله که چرا الان قیمت براتون مهم شده . اخه تو دوله قبلی بین مک لارن و فراری تفاوت قیمت ۴٠٠٠٠ دلار بود بعد به مک لارن رای دادین
    آخرش نفهمیدم به چی رای میدین
    یه بار قدرت
    یه بار موتور
    یه بار قیمت
    یه بار برند
    ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      در هر دوئل معیارها متفاوته
      وقتی بین هایپر کارهای ملیون دلاری باشه مسایلی مثل اختلاف قیمت و یا مصرف سوخت زیاد مهم نیست، ولی وقتی خودرو خانوادگی باشه حتی چندصد دلار اختلاف قیمت و نیم لیتر مصرف سوخت میتونه نعیین کننده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. سامان اذری

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    بازم تو دوئل یه ماشین تویین توربو رو با تنفس طبیعی مقایسه کردین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد شجاعی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بنز فقط از لحاظ لوکس بودن و داشتن آپشنهای زیاد خوبه،ولی از لحاظ استقامت هیچی جای ژاپنی و امریکایی رو نمیگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ارش

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به نظرم یه عده از دوستان با ماشینی که عالی باشه شدیدا مشکل دارن و ماشینی میخوان که خوب باشه نه عالی به همین دلیل هم به لکسوس و مک لارن رای دادن و با ماشینهای عالی مثل بنز و فراری و پورشه که واقعا ماشینهایی بی نظیرین چه از نظر افتخارات و چه از نظر اصالت و چه از نظر کیفیت مشکل پیدا کردن مرسدس بیش از یک قرنه که داره ماشین لوکس تولید میکنه اونوقت لکسوس که حکم نوه ونتیجه بنز روداره بهش رای میدین عجیب نیست قهرمانی های فرمول یک و لمانز توسط همین مدلها کسب شده بیشترین افتخارات از گذشته تا کنون برای اینهاست تو جدول مشخصات هم که برتری با بنزه شمایی که برتری مشخصات براتون یه بهانه خوبیه ایندفعه به چی رای دادین ؟این دفعه رو نشان دادید که دچار تعصبی کور هستید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2761 ديدگاه)

      دوست من آرش.
      من یکی اتفاقا ماشین عالی نباشه نگاهشم نمیکنم.
      چرا شما فکر میکنید فراری بهتر از مک لارنه یا بنز بهتر از لکسس؟؟؟
      قرار نیست تمام مدل های بنز به لکسس و فراری به مک لارن برتری داشته باشن.
      و بر عکس.
      ………..
      تو اون مقایسه ی مک لارن 720s هم با488 واقعا حق مک لارن بود.
      شما 288 هزار دلار میدی قدرت فوق العاده و مصرف سوخت خوب و پرفورمنس عالی میگیری.
      ………….
      اگه شما اون تاپیک سوپر اسپرت 1/5میلیون دلاری ظاهرا ایتالیایی رو دیده باشی متوجه میشی هیچ برتری 720s نداشت چندین برابر هم قیمتش بود.
      720s واقعا ارزش داره.
      تازه نباید دلخوش بود رای مک لارن و فراری کاملا نزدیک بود و به احتمال زباد تو تلگرام هم فراری بیشتر رای اوورده.?
      پس شما و دوستانتون زیاد از این بابت ناراحت نباشین.
      ………….
      اگه به قهرمانی و افتخارات باشه پس چرا بعضی دوستان در دوئل جگوار اف پیس و آلفارومئو استولیو به آلفا رای دادن؟؟؟؟
      جدا از اینکه اف پیس جایزه ای نبوده که نبرده باشه تو بحث افتخارات موتور اسپرت هم بالاتر از آلفا هستش.
      مگه شماها نبودید که میگفتید فراری 488 جایزه ای نبوده که نبرده باشه و ……هی میزدین تو سر 720s پس چی شد چرا اینجا اینجوری اونجا اونجوری؟؟؟؟
      …………..
      در ضمن اگه فراری بهترین انجین ساز جهانه پس چرا هرچی تلاش میکنه و ولخرجی نتونسته با بنز تو فرمول یک رقابت کنه؟؟؟؟((الان باز یه عده میگن اف 1 فرق میکنه?))
      …………….
      تو این کلاس مطمئن باشید هیچ خریداری gle و rx رو به خاطر مسافت 400 متر و شتاب اولیه نمیخره.
      تو این کلاس فضای سرنشینان عقب-قیمت-مصرف سوخت -طراحی داخلی و خارجی- ظرفیت صندوق بار و کیفیت مواد استفاده شده در داخل خودرو مهمتر و ارجعیت داره.
      لکسوس فقط 35 اسب بخار قدرت کمتر داره که با وجود تنفس طبیعی بودن در مقابل حریف کاملا قابل درکه.
      به نظره من تو اینجا لکسس بهتره و پورشه و لکسس همیشه تو قابلیت اطمینان جزء 3 تای اولن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      از نظر فنی برتری وجود نداره یکی تنفس طبیعی و یکی تویین توربو .در موردش یه مطالعه داشته باش.لطفا .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هردوشون نسبت به قیمتشون خوب هستن اما تو این سگمنت، رنج‌روور ولار بهترینه ?? جذابیت و پرستیژ ولار حرف نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. #ali.m#

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    محبوبیت و ارزش rx رو میشه از امار فروشش توی دنیا فهمید .یکی از قدیمی های این سگمنته و از نسل اولش موفق ظاهر شده .
    این دوتا ماشین در مقابل هم برتری خاصی ندارن .چون از نظر فنی معیاری واسه مقایسه وجود نداره .یکی طبیعی یکی توربو پس میمونه سلیقه ،اطمینان برند ،و کیفیت
    که اولی میگه لکسس .?
    دومی هم میگه لکسس ?
    سومی هر دو .
    پس به لکسس رای میدم
    ?لکسس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نویدی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    بنز از نظر طراحی روز به روز داره پسرفت میکنه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. datsun

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    من لکسوس رو انتخاب کردم
    به خاطر کیفیت و دوام اثبات شده
    موتور تنفس طبیعی
    مصرف سوخت کمتر
    قیمت خیلی پایین تر
    همچنین ظاهر زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    Gle رو از نزدیک دیدم خیلی چشمگیر نبود ولی در مقابل rx خیلی چشم نوازه. تو کابین rx کوچکترین قطعات هم با متریال کیفیت عالی ساخته شده gle هم خوب بود اما نه به خوبی rx . از نظر کیفیت سواری هم فکر میکنم هنوز یه مقدار راه مونده که ژاپنی ها به اروپایی و مخصوصا المانی ها برسن اما در کل با توجه به قیمت به نظرم rx بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فيصل

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    Gle فقط کوپه. از بین این ٢ لکسس بوضوح زیباتره مگر اینکه طرفدار قدیمی مرسدس باشی تا این حرفو قبول نکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Hemichan

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    اصالت و طراحی و دوام
    Lexus

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    با اینکه موتور با تنفس توئین توربو بازده بهتری داره اما لکسوس در تمام SUV هاش از موتور تنفس طبیعی استفاده می کنه.اگر دوستان اطلاع دارند که چرا لکسوس تنفس طبیعی استفاده می کنه من رو هم راهنمایی کنند ممنون می شم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Achtung

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    با اینکه علاقه زیادی به ماشینهای ژاپنی و لکسوس دارم ولی موتور رو به لکسوس ترجیح میدم چون استهلاک و مصرف سوخت کمتری داره الانم منتظرم مدل ٢٠١٨ ۵٣٠ بیاد بخرم تا اگر خواستم از رانندگی لذت ببرم اونو سوار شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. کاوه آهنگر

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    پدال جان , چو دانی و پرسی سوالت خطاست
    شماره یک این کلاس قطعا لکسس rx , این بنز اصلا قابل قیاس با پرفروش ترین کراس اور لوکس نیست. طراحی داخلی و خارجی لکسس rx با آدم حرف میزنه, کیفیت و قابلیت اطمینان و میزان رضایت مشتری هم که دیگه نیاز به گفتن نیست که کدوم برند اوله. بعد از rx , اینفینیتی و پورشه و مازراتی هم خاص و دوست داشتنی هستند.
    راستی پدال تو قسمت نظرسنجی هم اینجا و هم در کانال تلگرام اشتباهی اسم LX رو بجای rx نوشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mohammad_FM 480

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    خب شاید تو نگاه اول خیلی از افراد بگن لکسوس قشنگره اما واقعا اینطور نیست از نظر من طراحی لکسوس زیباست اما فقط واسه اینکه یه بار تو خیابون ببینیش! و اصلا با طراحیش نمیتونم کنار بیام چون زیاد از شکستگی تو ماشین استفاده کرده
    ولی gle واقعا عشقه و مثل تمام بنز ها طراحی خاصی داره مخصوصا gle کوپه
    جدول هم که کاملا به نفع بنزه +++
    با افتخار بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا