بنتلیمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال

کم‌کم در حال نزدیک شدن به پایان دور دوم مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌های خودرویی پدال هستیم و امروز نوبت به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس رسیده است. در اولین دوئل این گروه، ب‌ام‌و M6 به مصاف مازراتی گرن توریزمو رفت که در این رقابت جمعاً در هردو نظرسنجی تعداد ۲۱۰۳ رأی به ثبت رسید که از بسیاری از دوئل‌های قبلی بالاتر است. از این آراء، M6 توانست ۱۳۳۹ رأی را تصاحب کند درحالی‌که به گرن توریزمو ۷۶۴ رأی داده شده است و بنابراین ب‌ام‌و M6 با کسب ۶۳ درصد از کل آراء پیروز این رقابت شده و مازراتی گرن توریزمو از صعود به مرحلهٔ بعد بازماند. امروز اما دو نمونه از لوکس‌ترین و گران‌ترین کوپه‌های بازار یعنی مرسدس بنز S کلاس کوپه و بنتلی کانتیننتال رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری ۶

مازراتی گرن توریزمو

؟

ب‌ام‌و سری ۶

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

؟

؟

مرسدس بنز SL

لکسس LC

؟

بنتلی کانتیننتال GT

کانتیننتال در بنتلی نام بسیار باسابقه‌ای است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۲ بازمی‌گردد. البته قبل از آن در سال ۱۹۳۹ لینکلن از این نام استفاده کرده بود و به‌تازگی هم آن‌را احیا نموده است. درهرحال بنتلی تا سال ۱۹۶۵ از این نام برای یک سدان لوکس در نسل‌های مختلف استفاده کرد که البته در برخی نسل‌ها نسخهٔ کوپهٔ آن‌هم ساخته می‌شد. سپس برای مدتی نزدیک به ۲۰ سال از نام کانتیننتال خبری نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۵ بنتلی که در آن سال‌ها زیرمجموعهٔ رولزرویس بود، مدل کورنیش این شرکت را با نام کانتیننتال عرضه کرد. بعدازاین نهایتاً در سال ۱۹۹۱ بنتلی یک کوپهٔ لوکس بزرگ کاملاً جدید را بنام نام کانتیننتال معرفی نمود و بدین ترتیب کانتیننتال تبدیل به یک کوپهٔ بزرگ شد. سپس بعد از مالکیت فولکس‌واگن بر بنتلی، در سال ۲۰۰۳ نسل جدید کانتیننتال معرفی شد که این نخستین محصول بنتلی در دوران مالکیت فولکس‌واگن بود و کاملاً نسبت به قبل متحول شده بود تا جایی که آن‌را نسل اول دوران جدید کانتیننتال می‌دانند. همچنین در این دوران جدید نام خودرو به کانتیننتال GT تغییر پیدا کرد. این کوپهٔ لوکس اما در حال حاضر در نسل دوم دوران جدید خود قرار دارد که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰ معرفی شد و تولید آن همچنان با انجام فیس‌لیفت‌ها و به‌روزرسانی‌هایی ادامه دارد. البته نسل سوم کانتیننتال GT هم‌اکنون مراحل پایانی توسعه را طی می‌کند و به‌زودی معرفی خواهد شد. نسخهٔ کابریولت این ماشین هم با نام کانتیننتال GTC تولید می‌شود. بنتلی این کوپهٔ لوکس خود را با دو پیشرانهٔ مختلف W12 و V8 عرضه می‌کند که ما برای این دوئل موتور قوی‌تر دوازده سیلندر را انتخاب کرده‌ایم. همچنین نمونهٔ موردبررسی ما از نوع اسپید است که قدرت بیشتری نسبت به نمونه‌های معمولی دارد. این مدل در سینهٔ خود یک موتور ۶ لیتری دوازده سیلندر توئین توربو با آرایش منحصربه‌فرد W شکل دارد که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

هرچند معرفی نسخهٔ کوپهٔ مرسدس بنز S کلاس به فوریهٔ سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد و سابقهٔ کوتاهی دارد اما پیشینهٔ این خودرو بسیار طولانی‌تر از این است چراکه مرسدس بنز از چندین دهه پیش اقدام به ساخت نسخهٔ کوپهٔ S کلاس با نام‌های مختلفی مانند ۲۸۰SE کوپه می‌کرد؛ اما در سال ۱۹۹۲، سازندهٔ آلمانی نسل اول مدل جدید CL را به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس بزرگ و جایگزینی برای S کلاس کوپه معرفی نمود که تولید آن در طی سه نسل تا سال ۲۰۱۴ ادامه یافت؛ اما همان‌طور که اشاره شده در این سال مرسدس بنز تصمیم گرفت طبق شیوهٔ نام‌گذاری جدید خود، بار دیگر نام S کلاس کوپه را احیا کند و بدین ترتیب S کلاس کوپه جایگزین CL شد. این خودرو که بر اساس S کلاس نسل W222 ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ به نمایش عمومی درآمد. هرچند این خودرو نسخهٔ کوپهٔ S کلاس است اما در طراحی خصوصاً در بخش عقب تفاوت‌های نسبتاً زیادی با برادر سدان خود دارد. برخلاف CL، نسخهٔ کابریولت این خودرو نیز با نام S کلاس کابریولت ساخته می‌شود و به‌تازگی یک نسخهٔ ویژه و لوکس‌تر از آن توسط مایباخ با نام S650 معرفی شده است. S کلاس کوپه برخلاف نسخهٔ سدان تنها با سه پیشرانه و در سه مدل با نام‌های S500، S63 AMG و S65 AMG تولید می‌شود که ما در این دوئل جهت هماهنگی با رقیب بریتانیایی، قوی‌ترین نسخهٔ آن یعنی مدل S65 را انتخاب کرده‌ایم. این مدل از یک نیروگاه ۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن‌هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. نکتهٔ عجیب در مورد S65 کوپه این است که درحالی‌که مرسدس بنز برای دو نسخهٔ دیگر، سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic را ارائه می‌کند، S65 فقط به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و امکان سفارش سامانهٔ ۴Matic برای آن وجود ندارد.

 

مشخصات فنی

مرسدس-آام‌گ S65 کوپه بنتلی کانتیننتال GT اسپید
پیشرانه ۶ لیتری V12 ۶ لیتری W12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر ۸۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه ۱۲.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۴.۵ لیتر (ترکیبی) ۱۵.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم ۲۳۲۰ کیلوگرم
طول ۵.۰۴ متر ۴.۸۱ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۴ متر ۲.۷۴ متر
قیمت پایه ۲۳۳,۵۲۵ دلار ۲۴۳,۰۲۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9773038]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    رأی دادن اینجا خیلی سخت بود!!!
    رأی من بنتلی،چون خیلی خاص تر از مرسدسه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      واقعا نظرسنجی سختیه. هر کودوم به اندازه کافی خفن هستن. من طرفدار پر و پا قرص اس کوپه هستم ولی اینجا انتخابم کانتیننتاله.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. vahid 956

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (474 ديدگاه)

        اقا نظر سنجی تلگرام رو بردارید اینجوری بدرد نمیخوره چرا ارا اینجا با تلگرام مخالف همه؟ چون تو تلگ طرف بدون اینکه مقایسه داخل سایتو بخونه رو‌ نظر خودش رای میده چه بسا همون بیاد مقایسه سایتو بخونه نظرش عوض شه.
        خواهشا نظرسنجی تلگرام رو بردارید تا نظرها واقعی بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      Daniel جان چند روز قبل یه کامنت گذاشته بودم که امروز دیدم جواب کامنتمو داده بودی منم گفتم اینجا جوابتو بدم شاید دیگه به اون مقاله سر نزنی
      من فقط اون روز در جواب فقط تویوتا و هوندا که گفته بود رقیب انگلیسی کمری و آکورد و سیویک و کرولا و… کجاست اون کامنت رو گذاشته بودم و گفته بودم وقتی انگلیس خودروهایی مثل مکلارن P1 یا آستون مارتین ولکان رو می سازه خیلی راحت تر می تونه ماشینی مثل امثال هوندا آکورد و تویوتا کمری رو بسازه و اصلا به خودروسازی ژاپن توهینی نکردم و زیر سوالش نبردم خودت می دونی که درصد زیادی از خودروهای ژاپنی به زور به پای یه خودرو انگلیسی مثل مینی کلابمن می رسن حالا چه برسه به اینکه با خودروهایی مثل رولزرویس مقایسه بشن
      در قسمت بعد کامنتم گفته بودم ژاپن همش هفت هشت تا خودرو رده بالا داره و تو خیلی از ضمینه ها اصلا رقیب کاملا جدی برای انگلیسیا نداره که تو در جواب نوشته بودی حرفت شبیه اینه که بگی چون بی ام و هایپر کار نداره پس حتما توانایی شو نداره در اونجا هم اصلا منظور من این نبود که ژاپن نمی تونه خودرو خیلی رده بالا بزنه و خودمم قبول دارم که اگه بخواد می تونه بی ام و هم اگه بخواد می تونه هایپر کار بزنه و شکی توش نیست
      ولی به نظر خودت همین که بگی می تونه کافیه مثلا اون طرف پورشه چند سال وقت
      می زاره و کلی زحمت می کشه تا یه هایپر کار بزنه و با ساختش کلی اعتبار برای شرکت خودش جمع کنه ولی بی ام و هایپر کاری نسازه و با گفتن اینکه اگه بخواییم ما هم
      می تونیم هایپر کار بزنیم و فقط با گفتن این حرف فکر بکنه اعتبار لازم رو بدست آورده به نظر خودت این نا عدالتی نیست در حق شرکتی مثل پورشه که با کلی زحمت برای کسب اعتبار همچین ماشینی رو ساخته خب اگه بی ام و هم راست می گه بیاد هایپر کارشو بزنه و اعتبارشو کسب بکنه یا فکر بکن یه مقاله در مورد هایپرکارهای جهان از یه سایت معروف پخش بشه و در اون اسم مکلارن P1 و لا فراری و … نوشته بشه و از طرفی هم بنویسه چند رقیب خیالی هم برای این خودروسازها وجود داره چون شرکت هایی مثل تویوتا و بی ام و و … هم گفتن ما هم می تونیم از این جور ماشینا بسازم و رقیب اصلی مکلارن P1 یه بی ام و خیالی هستش به نظر خودت این یعنی چی؟
      در طرفی بنز ماشینی مثل بی ام و i8 و … رو نداره و همه هم این رو قبول دارن و در اون اون طرف شرکت بنز بیاد با کلی زحمت و هزینه یه بنز GLS63 بسازه و شرکت بی ام و فقط با گفتن اینکه ما هم می تونیم بسازیم کار رو تمام بکنه شرکت بنز ماشین های مثل SLR و SLS و AMG gt و S65 کوپه و SL65 و پروجکت وان و … رو بسازه و اون طرف بی ام و هم فقط با گفتن اینکه ما هم می تونیم دوباره کار رو تمام کنه و همه اعتبارات خودروسازی رو درو بکنه و یه آبم روش
      با حرف زدن هیچی به دست نمیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        دوست عزیز وقتی نقل قول میکنی کامل بگو. من اونجا منظورم این بود که هدف هر کشور و شرکتی متفاوته. انگلیسی ها خودروی لوکس و فوق لوکس میزنن. برعکس ژاپنیها بیشتر خودروهای اقتصادی میزنن. همونطور که زدن ماشینی در حد رولز رویس و بنتلی کار هر شرکتی نیس و بدیهیه، ساخت خودروی خوب با قیمت مناسب هم کار هر شرکتی نیس. آره انگلیسی ها شاید بتونن مثل تویوتا و هوندا و مزدا و … بزنن، ولی نه دیگه با همون قیمت. یکی از هنر ژاپنی ها همینه که محصول عالی و باکیفیت رو با قیمت مناسب برای همه ی اقشار جامعه میزنن. این یعنی مهندسی واقعی. مهندس واقعی که فقط نباید علم داشته باشه، بحث اخلاق مهندسی هم خیلی مهمه. همه ی اقشار جامعه رو درنظر داشته باشه و محصول خوب متناسب با هر قشر تولید کنه. چیزی که ژاپنی ها دارن و محصول برای افراد ضعیف و متوسط جامعه میزنن مثل تویوتا و هوندا و نیسان و مزدا و… و ماشین لوکس برای افراد مرفه جامعه هم میزنن. بی خود نیس که هرجا صحبت از مهندسی و اخلاق مهندسی میشه، ژاپنی ها رو مثال میزنن. چیزی که انگلیسی ها به اون صورت ندارن. هدفشون بیشتر فقط تجمل گرایی و افراد فرای مرفه جامعه هستش. چیزی که تا اون حد با آموزه های دینی ما هم در تضاده. باید نیاز دنیا رو درنظر داشت. 99 درصد دنیا نه تنها توانایی خرید رولز رویس ندارن بلکه نیازی هم به اون ندارن. بلکه نیاز به محصولات با کیفیت و قیمت مناسب دارن. چیزی که انگلیسی ها ندارن و برعکس ژاپنی ها استادشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2761 ديدگاه)

          تویوتا و هوندای عزیز البته من نمی خوام وارد بحث شما بشم.
          ولی کمپانی جگوار-لندروور ماشین هایی میسازه به قیمت عالی و کیفیت عالی.
          یکی از اهدافشون هم همینه که در آینده ای نه چندان دور تو این رده رقابت کنن با ژاپن.
          و همینطور کمپانی مینی هم ماشین های ارزون و عالی میسازه.
          یکی از دلایلی هم که رولز رویس گرونه به خاطر دست ساز بودنشه.
          وقتی میریم تو فرش فروشی میگن این فرش دست بافه مثلا 10 میلیون قیمتشه اینم ماشینیه مثلا 2 میلیون.
          حالا این که ماشینه.
          مثلا من چند وقت پیش داشتم روند ساخت ماشین های مورگان رو میدیدم(شما هم حتما نگاه کنید) باور کنید دست ساز بودن زحمت و دقت خیلی خیلی زیادی میخواد و طبعا زمان بر و هزینه زیادی هم رو دوش سازنده میزاره.
          ————————————————-
          یکی دیگه از علت هایی که مثلا ماشین هایی مثل استون مارتین گرونه بر میگرده به سرمایه و وسعت شرکت(چه از لحاظ نیروی کار و چه دسترسی خود شرکت به ابزار و…………) وقتی شرکتی مثلا استون مارتین که تازه چند وقته سود ده شده.نمیشه ازش انتظار داشت که مثلا دی بی 11 رو با قیمت 60 هزار دلار بفروشه!!!!!!
          بالاخره باید سود کنن دیگه.
          ————————————————
          یکی دیگه از دلایل شراکته.
          مثلا همین جگوار-لندروور وقتی با هم رویه یه چیزی کار میکنن(مثلا انجین) خب هم وقت کمتری صرف میشه هم هزینه ی کمتری.و همینطور هر دو شرکت راحت میتونن از پلتفرم یا تکنولوژی همدیگه استفاده کنن.
          به خاطر همینم هست که ماشینهاشون ارزونتر از بقیه ی خودروسازهای انگلیسیه.
          یا مثلا شرکت هایی مثل:جی ام-فورد-تویوتا-فولکس-یا همین هوندا که از چندین بخش تشکیل شده.
          شما مطمئن باش.اگه استون مارتین و مک لارن و لوتوس باهم متحد بشن هزینه ی ماشین هاشون خیلی کمتر از الان میشه.
          ————————————————-
          یکی دیگه از دلایل پشتیبانی دولت اون کشوره.
          مطمئنا اون پشتیبانی که دولت آمریکا یا آلمان و یا حتی ژاپن از خودروسازیشون کرده دولت انگلیس نکرده(البته یه چندسالی میشه دارن خوب ساپرت میکنن).
          مطمئنا اگه اون ساپرتی که دولت آلمان از خودروسازیش همیشه کرده دولت انگلستان میکرد.وضعیت الان خیلی فرق میکرد.
          اون کاری که مارگارت تاچر با خودروسازی انگلستان کرد اگه تو یه کشور دیگه مثلا همین ژاپن انجام میشد.الان اونا هم همین وضع رو داشتن.
          تا یه مدتی که خودورسازهای انگلیسی به رشد و توسعه مناسب برسن خودروهاشون گرونه.(نمونش جگوار-لندروور که به رشد و توسعه ی مطلوب رسیدن و خودوروهای ارزان و باکیفیت تولید میکنن)
          ولی بعدش مطمئن باشید از شرکت های مثل استون مارتین ماشین هایی با قیمت 60 هزار دلار هم خواهیم دید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط انگلستان

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1046 ديدگاه)

          فقط تویوتا و هوندا همین طور برای خودت می بری و می دوزی داری میگی که انگلیسی ها شاید بتونن مثل تویوتا و هوندا و مزدا و … ماشین بزنن ولی نه دیگه با همون قیمت بلکه با قیمت خیلی بیشتری همون ماشین رو می سازن
          نمی دونم این حرفا رو از کجا میاری چون اگه منطقی فکر می کردی باید به این قضیه می رسیدی که قیمت گذاری همینطور کشکی و مسخره بازی که نیست هر خودرو به همون اندازه که براش زحمت و تکنولوژی و مواد سازنده و امکانات و موتور و … براش به کار بردن به همون اندازه هم براش قیمت تعیین می کنن نکنه فکر کردی ژاپنی ها برای رضای خدا قیمت کمتری در نظر می گیرن در یه مثال یه بنتلی فلایینگ اسپور و یه بنز S65 سدان از همه نظر تقریبا برابرن و قیمتشون هم برابره پس می بینی که انگلیس همینطور الکی قیمت در نظر نمی گیره و خودرو ارزش اون قیمت رو داره
          یه مثال از خودروهای ژاپنی هم برات می زنم
          مثلا لکسس LEXUS IS 350 F SPORT و جگوار XER رقیب هم هستن و تو یه رده قرار دارن که قیمت پایه لکسوسه 44000 هزار دلاره و قیمت پایه جگواره هم حدود 43000 دلار هستش
          حالا باز بگو انگلیس نمی تونه با همون قیمت ژاپنی ها خودرویی برابر بسازه و خیلی گرون تر براش در میاد یا می فروشدش.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Daniel

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (951 ديدگاه)

        سلام
        حرف شما درسته ولی نه همش. شما داری با ی دید کلی رو نگاه میکنی. بله شرکت هایی مثل مکلارن و پورشه و بنز وقت زیادی رو صرف گسترش دانش و تکنولوژیشون میکنن و این قابل ستایشه و باید تحسین بشه.
        ولی از طرف دیگه شرکتی مثل تویوتا هم صد در صد وقت و هزینه زیادی برای شناسایی بازار و گسترش تکنولوژی خودش در راستای تولید خودروی با کیفیت و کم هزینه میکنه که خودش ی هنره.
        BMW هم روندی مانندتویوتا رو داره و از طرفی BMW دارای سرمایه محدود تری هست نسبت به دایملر و فولکس واگن پس مجبوره محتاط تر عمل کنه و دلیل اینکه هایپرکار نمیزنه فقط مالی هست نه ناتوانی در تکنولوژی.
        بشخصه اگر مولتی میلیاردر بودم حاضر بودم بیشتر داراییم رو به BMW بدم تا باعث بیشرفتش بشم.
        نمیخوام حرفای گنده گنده بزنم چون خوشم نمیاد ولی
        هنر مهندسی در اینکه با کمترین ماتریال و هزینه و در عین حال رعایت اصول ایمنی، بیشترین بازده و درآمد و سودآوری رو داشته باشی که ژاپنی ها و بعد از اون آلمان ها از پسش براومدن.
        میگم، این ها همه بر میگرده به اون هدفی که هر شرکتی دنبال میکنه.
        ژاپنی ها با انگلیسی ها هدفشون متفاوته.
        انگلیسی ها پشتوانه مالی قوی دارن.
        شما نمیتونی دوتا ورزشکار غیر هم وزن رو با هم مقایسه کنی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      با احترام به طرفداران مرسدس انتخاب من بنتلی کانتنینتال هست
      فقط یه بار از نزدیک دیدم پشمام ریخت چه رسد به این که توش رانندگی بکنی
      خیلی خاص تر از بنزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. TOYOTA

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (195 ديدگاه)

      درود
      اینکه بنتلی خاصتره شاید دلیلش صرفه جویی بنز و عمدتا خیلی از شرکتهای بزرگ برای صرفه جویی در زمینه‌ی طراحی در پلت فرمهای مختلف باشه
      کاش و ای کاش لنز کمی بیشتر متمایز بود محصولاتش . الان سری اس کوپه و سری ای کوپه حداقل در ظاهر زیاد تفاوت ندارن .
      وقتی 250 هزار دلار طرف پول میده ، پول خیلی چیزها رو میده و یکیش خاص بودن و متمایز بودنه .
      البته از لحاظ تکنولوژیک بنز پیشروتره از بنتلی .
      بنتلی از نزدیک خیلی بزرگ و حجیم و به قولی خفنه البته !
      با تمام عیوبی که گرفتم به بنز رای میدم
      نظر همگی دوستان هم برام محترمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        من نمیدونم آدم یه ماشین میگیره برای خودش میگیره یا برای خاص بودن جلوی دیگران. مثلا من اگه بنز رو دوس دارم ولی بنتلی خاص تره، باید برم بنز بخرم یا بنتلی ؟! ترجیح میدم برای خودم ماشین بخرم و لذتشو ببرم تا اینکه برای خاص بودن جلوی دیگران علایقم رو زیر پا بذارم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (951 ديدگاه)

          نه فقط خودرو
          کلا تو همه زمینه ها توجه دیگران بر عوامل کلیدی ترجیه داده میشه .
          دنیای جدید و تکنولوژی علاوه بر مزیت های خوبی که داره این مشکل بزرگ رو هم با خودش داره.
          بعضی وقتا همین چشم و هم چشمی ها و حسادت ها چه زندگی هایی رو که ویران نکرده.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. آریا

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      آخه بازی بازی با دم شیرم بازی…
      بنز عالیه ولی نه در حد بنتلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mohammadreza

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    جالبه اعداد و ارقام بنز بهتر ان ولی عملکرد بنتلی بهتره.
    به بنتلی رای دادم چون اگه بخوام 250تا پول بدم ترجیح میدم یه بنتلی داشته باشم تا یه بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammadreza

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      تو این بخش بنظرم اگه متعصبای بنز بذارن حق رولزرویس ریثه که اول شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        اینجا بنتلی جلوتره ولی توکانال تلگرامی بنز جلوتره
        به نظر من ارزش رای های سایت خیلی بیشتر از کانال تلگرامی هست
        خیلی از دوستان اینجا با اطلاعات قبلی و مشاهده مشخصات فنی تو جدول رای میدن ولی شاید خیلی ها تو کانال باشن که حتی یک بار هم سایت پدال رو سرچ نکردند و همینطوری از رو عکس یا برند به یکیشدن رای میدن
        به نظر من رای گیری تو کانل تلگرام رو باس جمع کنند و لینک سایت رو بزارن تا هرکی خواست رای بده وارد لینک بشه و از تو سایت رای بده
        این به نظر من عادلانه تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مجید

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چون گزینه هر دو وجود نداره من هم رای ندادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سورنا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    بنز یه چیز دیگست :x

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MB

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بى شک مرسدس بنز

    اصالت،اشرافیت و لوکس بودن و زیباتر بودن داخل و بیرونش نسبت به بنتلى و همچنین صداى موتورش دلایل من براى راى دادن به مرسدس بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (174 ديدگاه)

      اتفاقا به نظر من بنتلی لوکس تر از مرسدس بنز هست. و طراحیش بیشتر به یه خودرو کوپه لوکس میخوره و به همین دلیلی به بنتلی رای دادم
      با اینکه خودم طرفدار بنزم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. محمد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (244 ديدگاه)

    خیلی سخته این نظرسنجی. رای من بنتلی اما واقعا اینکه توی دور اول s کلاس حذف شه دردناکه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammadreza

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      تو این بخش همه قوی ان
      یا به عبارت دیگه این بخش رقابت سلاطینه
      یعنی تو هر دور باید یه سلطان حذف شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. OMID-LAMBO

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال واقعا تو این کلاس یه حریف قدرتمند و به تمام معناست !
    مرسدس تازگی به این کلاس وارد شده ولی یجورایی میشه گفت بنتلی از پایه گذارای کوپه ی لوکسه !
    نمای عقب مرسدس بنز اصلا به قشنگی نمای جلویی ماشین نیست و بنظرم تنها نقطه ضعفشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ACR VIPER

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    آقا من به شخصه عاشق بنزم
    بنظر میاد بنتلی لوکس تره
    ولی خب اس کلاس واقعا شیک تر وخوش استایل تره
    از نظر فنی هم بجز سیستم awd با هم یکسانن پس انتخاب بین این دو بر میگرده به سلیقه که رای من بدون شک بنز اس کلاس کوپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ميلاد

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من عاشق بنزم ولی نظرم بنتلی گزینه ی بهتریه و خاص بودن و جداب بودن توش بیشتر به چشم میخوره.یکم چهره ی بنز تکراریه تو چسم مردم ولی بنتلی خیلی کمیابه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mehran.Jy

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    Sکوپه یکی از ۱۰ ماشین زیبای تاریخ بنزه. هر خدرویی رو جلوی s کوپه قرار بدین اصلا من نمی تونم ببینمش. اون الماس های تو چراغش و تو جلو پنجرش منو طلسم کرده.

    در هر کلاسی اگه با عقلم و منطق تصمیم بگیرم
    تو این یه مورد نمی تونم.
    فقط دل. فقط عشق. فقط s coupe

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاسین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    خدا شاهده عاشق جفتشونم یعنی هرکدومشون یه دنیایی دارن برای خودشون اصلا امکان نداره بتونی رو یکیشون یه ایرادی بزاری و من اینجا باز از فرمول اگه قرار باشه یکیو بخرم کدومو میخرم استفاده میکنم و به کانتیننتال رای میدم مخصوصا با رنگ قرمز معروفش یه ماشین فوق العاده خاص میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ?? Ferrari??

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    با اینکه عاشق بنز و s کلاس بنز هستم ولی به بنتلی رای دادم چون عاشقش نیستم دیوونشم?.!!(-:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ایلیا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    در این کلاس باز هم بحث خاص بودن وسطه ، بحث متفاوت بودن و جذب کردن نگاه ها
    بنظر من بنتلی خاصتره
    عملکردش هم حرف نداره
    من به بنتلی رای دادم هرچند نمیشه کوچکترین ایرادی هم به عزیزانی که بنز رو انتخاب کردن گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مگه انتخاب از این سخت ترم داریم گشتاور ویران کننده مرسدس و قیمت کمترش همین طور مصرف سوختش ادمو جذب میکنه ولی از چهارچرخ محرک بودن شتاب بیشتر و قدرت بالاتر بنتلی نمیشه گذشت و من چون عاشق بنتلیم به بنتلی رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammadreza

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ببخشید بیربطه ولی تو لیست برندها چرا اسم هایی مثل واکسهال و لانچیا و پروتون هست ولی تسلا نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید(تهران)

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بنتلی قطعا خاصتره و انتخاب منم هست ولی خب البته نه این رنگی، شاید بنز خودروساز پرمیومی باشه ولی پرداخت ربع میلیون دلار یکم برای یه مرسدس زیاد بنظر میرسه، شباهت طراحی خودروهای مرسدس هرچند برای مدلای ارزونتر یه امتیازه ولی خب برای مدلای پرچمدار مثل پاشنه آشیل میمونه، هیچکس دوست نداره ۲۵۰ هزار دلار بده و نمای جلوی ماشینش با یه ماشین ۳۵ هزار دلاری(cla) فرق زیادی نداشته باشه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      سعید جان حرفت کاملا درسته ولی تاحدی تلخ
      بعدم بنز واقعا در نسل های قبل چراغ های گیراتری داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Giulia

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    بنتلی خوبه ولی چون یه کم قدیمی شده من به بنز رای میدم. بنتلی از نظر تکنولوژی خیلی از بنز عقب تره . بنز کلی سیستم خودران و Magic Body Control داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ایمان

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    مرسدس اس کلاس نیاز به تعریف و تمجید نداره و واقعا یه کوپه اصیل و بی نقصه ولی در قیاس با بنتلی من به بنتلی رای میدم.یه ابر خودرو بینظیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. الف.ی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    من طرفدار بنزم و طبیعتا تو دوئل هایی که اینجور دو ماشین به هم نزدیکن به مرسدس رای میدم.و اینکه به نظرم مرسدس چه در بخش طراحی خارجی و چه داخلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    مرسدس در مدل S63 کوپه با ۴matic بودن در حالی که ٨ سیلندر میشه شتاب ٠ تا ١٠٠ به ٣.٩ ثانیه میرسه و ۴٠٠ متر رو توی ١٢.١ تانیه طی میکنه ولی متاسفانه توی s65 امکان سفارش ۴matic نیس که اگه بود میتونست رقم های جالبی باشه برای رقابت ولی خب توی این کلاس شایدم نباید زیاد درگیر رکوردا بود ، بنتلی هم خیلی خاص و زیباست و انتخاب بین این دو واقعا سخته با این حال مرسدس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال همیشه یکی از دریم های من بودتا وقتی که سفید رنگش اومد اهواز و چند بار از نزدیک دیدمش. کوچیکتر از چیزی که از تو عکس میبینید به نظر میاد و اونجور که فکر میکردم چشم نواز نبود و در اون حدی که تصور میکردم نه کابین نه بیرون گیرا به اون معنا جلوه نمیکرد. به مرسدس رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Saman

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    طراحی داخلی بنز خیلی ساده و بی هیجانه درست مثل تمامی بنزها نمای پشت بنز نیاز به بازنگری داره و قیمت ۲۰۰۰۰۰$ هم واسه یه بنز زیاده :D بنتلی بسیار بهتره ۱۰۰% :-) بنز همه جور ماشین حتی ماشین حمل زباله با یک لگوی یکسان میسازه و اصلن کلاس و موقعیت بنتلی اشرافی رو نداره :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ناشناس

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کانتیننتال جی تی اسپید ماشین لوکس – سریع و سنگینیه(که به نظرم اصلا عیب نیست.حس لوکس ونرم بودنو منتقل می کنه)یک ماشین عالی . . . و مشخصاتشم از اس کلاس کوپه بهتره(البته گشتاور عالی بنزو نمیشه نادیده گرفت)در کل انتخاب بین دو ماشین از دو برند با اصلتو لوکس سخته. من باتوجه به علایق گذشته ام (البته دلیل قانع کننده ای نیست) با احترام زیاد به بنتلی و طرفدارانش به بنز رای دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Reza

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو ماشین از نظر هر ادمی فوق العادس ولی از نظر رقابتی این دو ماشین که هم از نطر طراحی و هم سیستم من یک شاهزادهیه انگلیسی انتخواب میکنم تا المانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فيصل

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    عکسای داخل ٢ خودرو باید تریم غیر مشکی میذاشتید تا زیبایی این ٢ ماشین بیشتر به چشم بیاد.
    خواستم به بنتلی رای بدم دستم خورد به بنز دیگه ثبتش کردم چون برای من فرقی ندارن والله ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. PaRHaM

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    من ک رای ام کانتینتاله
    والله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. کمال

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    لوکس یعنی بنتلی و رولزرویس و رنجرور و…….بقیه انگلیسی های خاص.شاید از نظر فنی بنز بهتر باشه(شاید)ولی رای من بنتلی خاص و باکلاس هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. kamran cooper

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    نظر دوستان محترم ولی بحث خودروی لوکس در هر کلاسی که میاد وسط نمیشه بنتلی و رولس رویس رو انتخاب نکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. ب ام و سلطان

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (198 ديدگاه)

    جالبه برای اینکه بنتلی رو نویسنده های سایت خوب جلوه بدن مدل 2017 رو میذارن ب کلی زرق و برق بعد مدل 2014 اس لاس و نارش میذارن که بگن ببینید بنتلی چقدر قشنگتره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      دوست گرامی خواهشاً اینقدر در رابطه با نویسندگان و تحریریۀ پدال توهم توطئه نداشته باشین.
      برای ما هیچ فرقی نداره که کدوم ماشین از هر دوئل بالا بیاد. اصلاً هدف ما از برگزاری این رقابت‌ها شناسایی ماشین‌های محبوب بین شما مخاطبین هست، بنابراین چه دلیلی داره که بخوایم با به نفع یا به ضرر ماشینی عمل کنیم؟
      در مورد تصاویر ماشین‌ها، ما از جدیدترین نسخۀ هر ماشین تو دوئل‌ها استفاده میکنیم و تصاویر جدیدترین نسخۀ اونها رو انتخاب میکنیم.
      مثلاً در همین دوئل، بنتلی کانتیننتال برای سال 2016 فیس‌لیفت شده و طبیعتاً تصاویر متعلق به همین مدل هستن اما مرسدس S کوپه از تاریخ معرفی سال 2014 تا حال فیس‌لیفتی رو تجربه نکرده و عملاً مدل 2015 با 2017 اون هیچ تفاوت ظاهری باهم ندارن. برای فهمیدن این موضوع میتونید یه رجوع ساده به سایت NetCarShow داشته باشید.
      ولی بااین‌حال اگه بازهم فکر میکنید ما در این سایت با برند یا کشوری در صنعت خودروسازی دشمنی داریم و از طرف دیگه از برند یا کشوری حمایت میکنیم (واقعاً این تفکرات خنده‌داره)، هرچند اصلاً دلم نمیخواد اینطور بگم ولی با عرض شرمندگی میتونید دیگه به پدال سر نزنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا