لکسوسمرسدس بنز

دوئل مرسدس بنز SL و لکسس LC

امروز نیز همچون روزهای گذشته با قسمتی دیگر از دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال همراه شما هستیم که به گروه کوپه‌های بزرگ لوکس یا همان گرند توررها اختصاص دارد. دوئل قبلی این گروه میان فراری GTC4 و آستون‌مارتین ونکوئیش برگزار شد که طی آن مجموعاً تعداد ۱۹۶۳ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، فراری با کسب ۱۳۰۴ رأی یا به‌عبارت‌دیگر ۶۶ درصد از کل آراء، پیروز دوئل لقب گرفت درحالی‌که ونکوئیش موفق به دریافت ۶۵۹ رأی شده است. حال امروز در پنجمین و آخرین دوئل گروه کوپه‌های بزرگ، نبرد میان لکسس LC و مرسدس بنز SL را به نظاره خواهیم نشست.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

بنتلی کانتیننتال

ب‌ام‌و سری ۶

مازراتی گرن توریزمو

مرسدس بنز S کلاس کوپه

ب‌ام‌و سری ۶

رولزرویس ریث

آستون‌مارتین DB11

آستون‌مارتین ونکوئیش

فراری GTC4

رولزرویس ریث-آستون‌مارتین DB11

فراری GTC4

مرسدس بنز SL

لکسس LC

؟

لکسس LC

در سال ۱۹۹۱ لکسس مدل SC را به‌عنوان اولین کوپهٔ تاریخ خود معرفی نمود. این خودرو یک گرند تورر لوکس بود و نسل نخست آن تا سال ۲۰۰۰ به تولید رسید. سپس نسل دوم آن در نمایشگاه نیویورک همان سال معرفی شد؛ اما SC در این نسل برخلاف نسل اول صرفاً به‌صورت یک کوپهٔ کانورتیبل با سقف فلزی قابل جمع شدن تولید شد. با پایان یافتن تولید نسل دوم SC در سال ۲۰۰۵، نسل جدید یا جایگزینی برای آن معرفی نشد و بنابراین لکسس برای چندین سال در کلاس گرند توررها نماینده‌ای نداشت تا اینکه با رونمایی از کانسپتی بنام LF-LC در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ پس از چند سال غیبت خبر از بازگشت به این کلاس را داد. سپس نسخهٔ تولیدی این خودرو با نام LC در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ معرفی شده و تولید آن از مارس ۲۰۱۷ با مدل ۲۰۱۸ آغاز گردید. LC همانند نسل اول SC، دوباره به یک کوپهٔ سقف ثابت تبدیل شده و برخلاف مرسدس بنز SL که یک رودستر دونفره است، قابلیت حمل چهار نفر را دارد. این گرند تورر لوکس ژاپنی صرفاً در دو مدل به بازار عرضه می‌گردد که یکی LC500 نام داشته و دومی که نمونه‌ای هیبریدی است، LC500h نام گرفته است. این مدل از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی به همراه موتور الکتریکی استفاده می‌کند اما در رقابت ما مدل LC500 شرکت کرده است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. همین پیشرانه در محصولات اسپرت و عملکردی لکسس یعنی مدل‌های RC F و GS F هم بکار رفته است. وظیفهٔ انتقال نیروی این پیشرانه نیز بر عهدهٔ یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک است.

مرسدس بنز SL

SL کلاس یکی از مشهورترین و باسابقه‌ترین محصولات مرسدس بنز محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به مدل اسطوره‌ای ۳۰۰ SL و سال ۱۹۵۴ بازمی‌گردد. این خودرو که یک رودستر لوکس است، از آن سال تاکنون در نسل‌های مختلف بی‌وقفه تا به امروز تولید شده است. SL هم‌اکنون در نسل ششم خود قرار دارد که برای نخستین بار با کد R231 در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ رونمایی شد. این نسل همچنان در حال تولید است اما برای مدل ۲۰۱۷ مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار گرفت و از آوریل ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این فیس‌لیفت بیشترین تغییرات ظاهری در قسمت دماغهٔ خودرو انجام گرفته است. SL که یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین محصولات مرسدس بنز محسوب می‌شود، هم‌اکنون در چهار مدل مختلف با پیشرانه‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود که دو مدل آن‌ها از نوع اسپرت و عملکردی AMG با نام‌های SL63 و SL65 هستند. قوی‌ترین عضو این خانواده، SL65 است که از یک پیشرانهٔ V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. مدل‌های غیر AMG نیز شامل SL400 با موتور V6 و SL500 با موتور V8 می‌شود؛ اما برای اولین بار از دههٔ ۹۰، در این نسل مدل V12 غیر AMG یعنی همان مدل SL600 ارائه نشده است و SL500 قوی‌ترین مدل غیر AMG محسوب می‌شود که در دوئل ما نیز جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی همین مدل شرکت کرده است. این رودستر لوکس مجهز به یک پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 بای‌توربو است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. تمامی مدل‌های SL به‌صورت دیفرانسیل عقب تولید می‌شوند و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic برای هیچ‌کدام از آن‌ها وجود ندارد.

مشخصات فنی

 

مرسدس بنز SL500

لکسس LC500

پیشرانه ۴.۷ لیتری V8 ۵ لیتری V8
تنفس بای‌توربو طبیعی
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیه ۴.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۶ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۷۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۸ لیتر (ترکیبی) ۱۲.۳ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۶۵ لیتر ۸۲ لیتر
وزن ۱۷۹۶ کیلوگرم ۱۹۳۵ کیلوگرم
طول ۴.۶۳ متر ۴.۷۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۸ متر ۲.۸۷ متر
قیمت پایه ۸۷,۹۴۵ دلار ۹۲,۹۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9859667]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    لکسس lc بخاطر طراحی بروزتر و جذاب تر انتخاب بهتریه ولی خب اونم مرسدس بنزه و نمیشه ازش گذشت😍البته باید منتظر نسل جدیدش بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. HORSE

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      این لکسس همون لکسسیه که تو درگ موتور ترند اخر شد!!!
      با توجه به قیمت بالاش
      ولی با اینحال اینجا به لکسس رای دادم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. reza

        ۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        این مدل اصلا تو درگ موتور ترند شرکت نکرده، اون مدل lc 500 بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. شاهين

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      وقتی یه طرف دوعل بنز s یا sl باشه انتخاب خیلی ساده میشه.با احترام زیاد برای لکسس زیبا و با ابهت اما من با خیال راحت به بنز رای میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 2
    3. آریا

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      به نظرم لکسسlc میشه رقیب بنز اس کلاس کوپه نه sl

      موافقم 2
      مخالفم 0
    4. ارش

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      حامدخان گفتن لکسس lc بخاطر طراحی بروزتر و جذاب تر انتخاب بهتریه ولی خب اونم مرسدس بنزه و نمیشه ازش گذشت؟ دوستان اگه می خواین مرسدس رو با لکسوس مقایسه کنین همیشه به مقایسه نیکولا تسلا با یه مهندس جوان برق که کیفیت کاربالایی داره فکرکنید کدامش براتون بهتره تسلا یا مهندس جوان .؟کیفیت یانبوغ خارق العاده ؟ لکسوس مهندس جوانه و مرسدس تسلا هستش .مرسدس یه نابغه ست.من نابغه رو انتخاب میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 2
    5. بی نام

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      خیلی از مشخصات فنی به نفع بنزه. از گشتاور و شتاب و مصرف سوخت گرفته تا قیمت. حتی برند بنز در مقابل لکسس ابهت بیشتری داره، ولی اکثرا به لکسس رای دادن. اینجاست که اهمیت طراحی مدرن خودش رو نشون میده. رای من: لکسس

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    یه بنز همیشه بنزه
    اما خدایش طراحی لکسس مخصوصا طرحی خارجی اش بروز و زیباست
    همچنین مشخصات فنی اش

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      مشخصات فنی بنز بهتر از لکسوسه.
      توربوهای بنز با بوست خیلی کم کار میکنند و بیشار نقششون پایین آوردن دور موتور برای رسیدن به حداکثر گشتاوره.
      وزن بنز 200 کیلو کمتر پس چابکی بیشتری داره ، ( 200 کیلو خیلی زیاده ، انگار 3 نفر همیشه سوار ماشینن).
      مصرف سوخت کمتر
      برند بسیار اصیل تر
      شتاب بهتر
      مصرف سوخت کمتر
      ابعاد جمع و جور تر
      طراحی زیباتر و دل نشین تر
      طراحی داخلی بهتر
      قیمت کمتر

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. sina

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        امیرجان
        واقعا میشه با مقایسه وزن دوتا ماشین گفت یکیشون چابک تره بدون در نظر گرفتن عدد شتاب و اسب بخار ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR SCHUMACHER

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          سینا جون
          آیا چابکی فقط به شتابه ؟ کامیون هم اسب بخارش خیلی زیاده
          حتی اگر شتاب لکسوس بهتر از بنز باشه ( که نیست ) بازم نمیشه گفت Lexus از Benz چابک تره.
          161 کیلو اختلاف وزن تاثیرش رو در رفلکس فرمون ، هندلینگ ، دور خوردن ماشین و لذت رانندگی ، چه شما بخوای چه نخوای ، میذاره دوست عزیزم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2644 ديدگاه)

          راستش گیج شدم.
          من فک میکنم اینکه یه ماشین شتابش بیشتر توام با وزن بیشتر(کلی میگم نه راجب این کیس) داشته یه حسن هستش ولی شما میگی وزن بیشتر اثر منفی میذاره رو هندلینگ.
          یکم بیشتر توضی میدی لطفا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. AMIR SCHUMACHER

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          سینا جان ،
          اول از همه بابت اینکه اون بالا ” مصرف سوخت کمتر ” رو ۲ بار تکرار کردم عذرخواهی میکنم ،

          اول اینکه شتاب بنز بهتر از لکسوسه.
          ثانیا به نظر شما چلنجر دیمن چابکتره یا Mclaren 720 S ؟
          جواب همین سوال رو بدی مشخص میشه چه برداشتی از چابکی خودرو داری.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. sina

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2644 ديدگاه)

          من میگم مک لارن
          مک لارن: 720 اسب- 1280 کیلوگرم-شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه
          دیمون: 808 اسب-1940 کیلو- شتاب صفر تا 96 حدود 2.3 ثانیه
          بنظرم حرفی که زدی اینجا به علت ایعاد و وزن خعلی بیشتر دیمون در برابر قدرت تقریبا برابرشون درسته ولی در مورد بنز و لکسس شاید خعلی قابل استناد نباشه.
          یه جا الان دیدم نوشته بود قدرت ویژه که نسبت اسب بخار به وزن هستش میتونه معیاری از acceleration و agility باشه.
          ممنون بابت پاسخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. AMIR SCHUMACHER

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خواهش میکنم
          معلوم شد فهمیدی منظورم رو

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. mehran911

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          سینا جان
          مهمترین پارامتر در دنیای اسپورت سازی وزن خودروست
          وزن بالا با هییییییییییچ چیز قابل جبران نیست
          اگر خودروی اسپرت بهترین سیستم تعلیق و از پیشرفته ترین تکنولوژی های مربوط به اون برخوردار باشه بازهم تاثیرش در دینامیک خودرو کمتر از کاهش وزن هستش
          من حاضرم ساعت های در مورد اهمیت این موضوع صحبت کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Mohammadreza

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          وزن مهمه ولی نیسان GTRنیسمو رو چی میگید که با حدود 1.8 تن وزن سریع ترن ماشینیه که الان میشه رفت و خرید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. sina

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2644 ديدگاه)

          مهران داش
          بنظرت الان با توجه به این مشخصات جدول میتونیم بگیم بنز چابک تر از لکسس هستش یا اینکه هندلینگش بعتره؟
          یکم توضیح بدی دلیل جوابتو ممنون میشم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. mehran911

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2027 ديدگاه)

          حتما سینا جان
          بیا پایین پست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Volvo

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (195 ديدگاه)

        درود

        تنفس طبیعی لکسوز بهتر و با دوام تره
        طراحی خارجی هردو
        طراحی داخلی بدون شک لکسوس
        سیستم سرگرمی بنز

        فقط باز اومدم بگم که با عرض معذرت با واژه ها بازی نکن دوست عزیز
        برند بسیار اصیل برای شماست و من تویوتا و لکسوس رو هم اصیل میبینم تا جایی که بالاترین ارزش برند در خودروسازی جهان رو داره .
        ابعاد برای چابکی هم از اون حرفهاست که من تو این سایت به غیر از شما از کسی ندیدم .
        مهمترین فاکتور تو این مقوله فاصله محوری و نسبت توزیع وزنه.
        شما این حرفها رو از کدوم داستان آیزاک نیوتن تو بچگی خوندید نمیدونم.

        موتور تنفس طبیعی رو ول کردید اومدید در مورد توروبو و بوست و دور پایین و تورک حرف میزنید.
        قیمت کمتر هم که باز مغالطه کاری کردید.
        اگر قیمت کمتر بهتره که لکسوز تو مقایسه با A8 بهتر بود و زیر بار نمیرفتید.
        شتاب بهتر هم که شتابشون یکیه و نمیدونم این داستان رو از کجا آوردید باز.
        طراحی داخلی هم به همه عزیزان توصیه می کنم برن review های مت واتسون که تو ایتالیا بود رو ببینند که تو رنگ مشکی و کرم بررسی کرد.

        به قول مت واتسون طراحی داخلی LC500 از بنز یه سرو گردن بالاتره و باید با پورشه مقایسه شه .

        تو بحث مصرف سوخت نکته ای که مهمه اینه که نیم لیتر تو ترکیبی فرق دارند و این هنر لکسوس بوده با موتور تنفس طبیعی و به نوعی شاهکاره .
        و نکته مهمتر اینه که لکسوس یه جورایی LC500 رو یه گرندتور میدونه و باک بنزینش 82 لیتر در مقایسه با بنز که 65 لیتره

        و در آخر هم میرسیم به این نکته که باز لکسوس با این همه وزن بیشتر تو مقوله شتاب مثل بنز عمل کرده و این دانش خودروسازیه .

        شما هم دنبال اصیل باش در حالیکه با ارزشترین و قابل اعتماد ترین برند جهان به قول نشریات معتبر خودرو تویوتا و لکسوس هستند.

        شادزی مهرافزون
        پی نوشت :
        1- اگر مقایسه ای بین اس کلاس و لکسوس lS500 باشه حتما به بنز رای میدم ولی اینجا به لکسوس
        2- حسن دیگه ای که نشریات خارجی خیلی بهش تاکید کردند اینه که LC500 بسیار شبیه نمونه کانسپت معرفی شده خود بود و این نیز نوعی افتخار برای تویوتاست.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. McAmir

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .

          دوست عزیز
          ماشین هایی که ادعای اصالتشون میشه نمیتونن در مقابل SL حرفی بزنن بعد شما اسم LS رو میاری !!!

          معنی اصالت رو لازم شد برات توضیح بدم !
          بنز اس ال از سال 1954 داره تولید میشه !!!!
          1954 رو بذار کنار 2018 ببین یک کلمه در مورد اصالت نمیتونی حرف بزنی.
          دو نفر از بهترین رانندگان تاریخ فرمول 1 ، خوان مانوئل فانخیو و استرلینگ ماس ، پشت این ماشین نشستن.
          یک دستگاه اس ال چند وقت پیش 45 میلیون دلار فروخته شد !

          با کلکسیونی از افتخارات که فقط شمردنش بیشتر از یک ساعت وقت آدم رو میگیره.

          نسل سوم همین LS دهه ی 50 و 60 وارد ایران شد و به بنز شکاری معروف بود و فقط دل بود که شکارش میشد ! الان که رسما از نظر ارزش مادی و معنوی حکم الماس رو داره.

          چی میگی شما برا خودت ؟؟؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. AMIR SCHUMACHER

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .

          دوست عزیز
          ماشین هایی که ادعای اصالتشون میشه نمیتونن در مقابل SL حرفی بزنن بعد شما اسم LC رو میاری !!!

          معنی اصالت رو لازم شد برات توضیح بدم !
          بنز اس ال از سال 1954 داره تولید میشه !!!!
          1954 رو بذار کنار 2018 ببین یک کلمه در مورد اصالت نمیتونی حرف بزنی.
          دو نفر از بهترین رانندگان تاریخ فرمول 1 ، خوان مانوئل فانخیو و استرلینگ ماس ، پشت این ماشین نشستن.
          یک دستگاه اس ال چند وقت پیش 45 میلیون دلار فروخته شد !

          با کلکسیونی از افتخارات که فقط شمردنش بیشتر از یک ساعت وقت آدم رو میگیره.

          نسل سوم همین SL دهه ی 50 و 60 وارد ایران شد و به بنز شکاری معروف بود و فقط دل بود که شکارش میشد ! الان که رسما از نظر ارزش مادی و معنوی حکم الماس رو داره.

          چی میگی شما برا خودت ؟؟؟!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. مانی

          ۴ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          با ‌‌ارزشترین برند تویوتا هست و ارزش برند مرسدس خیلی‌ بیشتر از لکزز هست
          تویوتا و لکزز رو از کجا آوردی مگه رو هردو یه آرم نصب میشه؟
          در مورد موتور هم همه میدونن موتورهایه بنز همیشه با دوامترینه
          طراحیِ داخلی‌ رو هم همگی‌ داریم میبینیم لازم نیست بگی‌ فلانی چی‌ گفته
          داخله مرسدس با این همه فلز کاملا اسپورت تر و لوکستر هست و زیبائیش سلیقهٔ شخصیه
          فاصله محوری بیشتر لکزز بخاطر ۴نفره بودنشه و اینکه ۱۳سانت درازیه بیشتر
          موتورِ بنز بسیار پرقدرت تره با ۱۶۰ نیوتن متر کشش بیشتر درسته که ۲۰اسب کمتر داره
          پس مصرفه نیم لیتر بیشتره لکزز شاهکار نیست در ضمن مصرف بنز ۱۱.۷۶ هست و لکزز ۱۲.۴۷
          یعنی‌۰.۷۱ لیتر فرقشه که پدال جون اشتباه کرده و در انتها چون بازم گفتی‌ بازم میگم
          لکزز مطمئن‌ترین و با ‌‌ارزشترین برند نیست

          موافقم 0
          مخالفم 1
      3. KING 918 (محمدرضا)

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        مجید داداش به نظر من که موتور لکسوز بهتره ..
        درسته 200 سی سی حجم بیشتر داره ولی به صورت تنفس طبیعی از نوتور 4.8 لیتری توربو بنز قدرت بیشتری گرفته بنز فقط گشتاور بیشتری داره که اونم تاثیر خاصی براش نداشته و شتابش با لکسوز یکیه مصرف سوختشون هم اختلاف زیادی با هم ندارن ضمن اینکه طراحی لکسوز از داخل و بیرونی واقعا جذابیت خاصی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR SCHUMACHER

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          محمد رضا واسه من زیاد فرقی نمیکنه کدوم بهتره. یه پِلـیـسه از لاستیکشون رو هم به ما نمیدن. من فقط میخوام دور هم بحث کنیم .
          .
          خودت میدونی پورشه از موتور 6 سیلندر 4 لیتری تنفس طبیعی 500 اسب میگیره که میشه 125 اسب به ازای هر لیتر.
          حالا از لکسوس توقع نیست که در حد پورشه از موتور قدرت بکشه اما 94 اسب به ازای هر لیتر نمیشه گفت خیلی جالبه

          موافقم 0
          مخالفم 1
      4. datsun

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (3500 ديدگاه)

        تنها یک صدم ثانیه سریع تره تو صفر تا صد ولی عبور از مسافت چهارصد متر با هم برابرن

        موافقم 1
        مخالفم 0
      5. PaRHaM

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        امیر جان
        ب نظر شما
        ۱۶۱ کیلوگرم تفاوت وزن ؛ چابکی بیشتری ایجاد میکنه
        هندلینگ بهتری ایجاد میکنه
        ولی ۷۰۰ کیلوگرم تفاوت وزن ن تنها مهم نیست!
        حتی نه تو چابکی تاثیر داره نه تو فشار وارد ب ماشین و ….
        کلا اون جا ک علاقه باشه نکات مثبت ، مثبت هستن در باقی موارد میشن نکات منفی?
        درسته؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Schumacher

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          درسته
          همه همینطورن رفیق.
          منم قبول دارم اینطوریم.
          در واقع همه همینطورن.
          کسی که غیر از این بگه داره دروغ میگه.د

          موافقم 0
          مخالفم 0
      6. Volvo

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (195 ديدگاه)

        دوست گرامی آقای مجید یا امیر یا هرکسی

        ایتدا بحث فنی
        من با ذکر مثال و ادله تمامی دلایلتون رو رد کردم !

        بنده به نظز شما احترام میزارم و میدونم آدم خوبی هستی والا اینقدر پاسخ نمیزدی اونم دوتا واسه یه کامنت . آدمهای عجول مهربان هستند

        خواستم در مورد نحوه برخوردتون با محصولات غیرآلمانی صحبت کنم

        بنده خوشبختانه تجربه سواری با اکثر محصولات رو داشتم.
        شما بحث رو میخواید به جایی بکشونید که رقابت بین تویوتا و بنزه

        نخیر دوست گرامی
        رقابت بین LC500 و LS هست !

        استفاده از واژه هایی مثل اصالت ، نژاد و یا هرچیز دیگری در دنیای علمی امروز مردوده .
        ممکنه شرکتی سالها سابقه داشته باشه اما خروجیش در حد یک استارت آپ یکساله نباشه .

        بنده گفتم مثلا تو فول سایز اگه رقابت باشه به بنز رای میدم یا حتی رقابت بین سری E و ES و Gs لکسوس با بنز بازم به بنز رای میدم .
        اما اینجا نمیشه به بنز رای داد و دلایل کافی هم براتون آوردم .

        معنای واژه اصالت :آزادگی، پاکنژادی، ریشه داری، نجابت، نژاده، وارستگی و صحت

        بنز کدام معنی رو داره که تویوتا نداره؟؟
        شما با واژه ها بازی می کنید در جهت علاقه مندیتون

        LC در تمامی نشریات معتبر خودرویی که بررسی شده همه نمرات قابل قبولی بهش دادند !
        ابتدا فلسفه وجودی یک خودرو درک کنید و سپس بررسی کنید.
        LC به گفته سازنده می خواد یه گرند تور باشه !
        برای چندکین بار میگم گرند تور !!!!

        آخر از همه که دلیلی نداشتید بازم گفتید فرز و چست و چابک و چالاک !

        شادزی مهرافزون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR SCHUMACHER

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          رفیق جان شما با هر اسمی دلت میخواد و راحتی صدام کن. واسم فرقی نمیکنه.
          2 تا پاسخ به دلیل مشکل مرورگرم زده شد. وگرنه یک جواب رو دوبار نمیفرستم. شما تازه شروع به کامنت گذاشتن کردی هنوز با “باگ” های این سیستم آشنا نشدی.
          واقعا واسه پی بردن به مهربون بودن من نیاز به این همه استدلال و بود؟!؟!؟!؟

          دوست عزیز من میخوام بحث رو بکشونم به رقابت لکسوس ( نه تویوتا) و بنز ، چون موضوع اصلی بحث همینه ! من به LS و LC چکار دارم ؟

          راستش من اصلا نمیفهمم شما چی میگی و درکت نمیکنم. نمیدونم میفهمی یا نه که چی میخوام بگم . فضای فکرت دستم نمیاد تا بتونم باهات بحث کنم.

          تعریف شما از اصالت برای من به هیچ عنوان مورد قبول نیست و ( امیدوارم ناراحت نشید ) حتی خنده داره.
          کسی بنز رو با تویوتا مقایسه نمیکنه.
          مقایسه بین SL و LC هست که یک کدوم عقبه ی 65 ساله و پرافتخار داره و دیگری 6 ماه از عمرش میگذره !

          گرند نور بودن لکسوس هم از ظاهر و سیستم انتقال قدرتش عیانه و فهمیدنش کار مهمی نیست.
          حالا اینکه گرند تور بودن برای شما همه چیزه اون بحثش جداست.

          به هر حال خوش حال شدم از بحث باهاتون ولی فکر کنم ما زبون هم دیگه رو نمیفهمیم و به قول معروف فاز هرکدوممون با دیگری کاملا متفاوته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امیرحسین (Lion26)

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من که سوار هیچکدوم نشدم ☺ ولی از روی جدول به خاطر گشتاور بیشتر، وزن، مصرف بنزین و قیمت کمتر به بنز رای دادم.

    Just France and Japan.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. orangotan

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    Lc رو انتخاب کردم چون طراحیش زیباس و این که با حجم موتور یکسان بدون استفاده از توربو تونسته قدرت بیشتری رو ارائه کنه فقط یکم سنگینه
    متاسفانه چون تجذبه رانندگی با هیچکدوم رو ندارم مجبورم با اطلاعات جدول نظر بدم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. sina

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    تنفس طبیعی و قدرت بیشتر توامان: لکسس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      سینا کانال تلگرامی 60 به 40 به نفع sl هست ولی تو سایت lc جلوتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        والا رای که جیزی رو تعیین نمیکنه وگرنه بنز با توربو نتونسته نه قدرت و نه شتاب و نه حداکثر سرعت و نه حتی سوخت بهتری بگیره تقریبی.
        این چجور توربویی هست من نمیدونم والا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. CNA

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آقای صدا❤️❤️❤️

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. sina

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      ابی ؟ :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Jast bentley continental

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (540 ديدگاه)

    من در کل با sl خیلی حال می کنم از لحاظ فنی یکین ولی مصرف sl کمتره از ظاهر sl بیشتر خوشم میاد قیمتشم یه مقدار پایین تره .
    پدال جان یه دوئل رو جا انداختی تو رده شاسی بلند های لوکس که اخریش بنز g با بنتلی بنتایگا بود پیگیری کن لطفا فک کنم بنتلی رایش بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hamid...Audi

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (712 ديدگاه)

    با این مرسدس بنز و خیلی دوسش دارم امروز به نظرم حق با ال سی۵۰۰ه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mohammad

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    همون ساعتی که جلوی بنز نصب شده به کل کارخونه لکسوس می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. حمیدرضا

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    لکسوس به خاطر طراحی زیبا و اینکه حس اسپرت بودن رو کامل منتقل میکنه ولی بنز عین باقی محصولاتشه یه شکل تکراری که باید برا فهمیدن مدلش روشو بخونی ولی لکسوس ببینی میفهمی کدوم مدله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مختار

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    برادر من امیر آقا شما چطوری بنز رو برتر میدونی وقتی لکسوس با موتور V8 بدون توربو قدرت بیشتری میده و حتی با وزن ۲۰۰ کیکو گرم فقط ۰.۱ ثانیه از بنز کند تره و حتی موتور توربو بنز برتر از تنفس طبیعی لکسوس می دونی وجمع جور بودن رو تو رده خودرویی که کوپه های بزرگ یه مزیت می دونید ولی منم قبول دارم گشتاور بنز همیشه بهتر از رقباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      چه جوریه ۲۰اسبِ بخار بیشتره لکزز قبوله ولی‌ ۱۶۰نیوتن متره بنز قبول نیست؟
      رو چه حسابی‌ قدرته لکزز بیشتره دوما اینکه مصرفه بنز با موتوره پرقدرت تر
      و کم حجمتر ۰.۷۱ لیتر(پدال اشتباه کرده منابع معتبر رو جستجو کنید)کمتره
      انتظار داری معجزه بشه و دوبرابرِ لکزز قدرت داشته باشه صرفاً بخاطر توربو بودن؟
      بوست توربو تو این مدل کمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Mohamad

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    لکسس رو انتخاب میکنم بدلیل زیبایی چشم نواز در طراحی خارجی و داخلی و داشتن مشخصات فنی عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مختار

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    طراحی لکسوس به حدی زیبا و شیک هست که به نظر من حتی در حد استفاده به عنوان ماشین جیمز بانده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. ایمان

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    لکسس خیلی زیباست.این نسل sL دیگه قدیمی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mohamad

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوست آلمانی باز Amir SCHUMACHER
    از اونجایی که شما وفاداری خودتون رو به برندهای آلمانی ثابت کردید و بنظر بنده هیچ عیبی هم نداره پس خواهشا سعی کنید که گاف ندید و انقدر کلمات را به سود علایق خودتون سرهم نکنید.
    تا بحال دیده نشده که یه طرف داستان آلمانی باشه اما شما تعریف طرف مقابل را بکنید!
    تو مقایسه ی لکسس LS و آئودی A8 بحث قیمت بسیار بالاتر A8 دلیلش شده بود تکنولوژی های فوق بشری و فرا کهکشانی آئودی (چون آلمانیه)
    اونم 2-3 هزار دلار نه بلکه نزدیک به 20 هزارتا اختلاف!!!!!! عجب منطقی :))

    بعد اینجا قضیه به سود بنز میچرخه و برچسب قیمت کمتر براش شده مزیت؟! (بازم چون آلمانیه )

    مساله دوم اصالتی که شما ازش دم میزنی و اونطوری که دوست داری اینجا معنیش کردی چرا تو مقایسه LS و A8 مطرح نشد؟ (بگو چون A8 آلمانیه و شما طرفدارشی)

    مورد سوم ظاهر خارجی و داخلی را هم سند زدی واسه بنز که خیلی در نوع خودش جالب بود!

    و در آخر حاضرم شرط ببندم اگه موتور تنفس طبیعی و مشخصات لکسس روی بنز بود الان این صفحه رو لوله کرده بودی از کامنت و ستایش بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      من آلمانی باز نیستم. اصلا معنی این لغت رو نمیفهمم. بقیه ی کلماتی که با این قالب درست میشن هم خیلی برام خنده دارن.
      به همون دلایلی که گفتم A8 رو بیشتر از LS دوست دارم. به همون دلایل هم A8 رو به S class و سری 7 ترجیح میدم. ( که هر 3 آلمانین و بحث کشور مطرح نیست )
      الان هم من نگفتم تکنولوژی Benz از Lexus بیشتره .
      هر کسی آزاده نقاط قوتی که دوست داره و براش مهمن رو از یک ماشین ببینه. تو نظر و فکر هم که نمیتونیم دخالت کنیم.
      من واقعا SL رو به LC ترجیح میدم. حالا به هر دلیلی ( هر چند دلایلش رو بالا گفتم ) .
      از LC خوشم نمیاد ، از طراحی لکسوس خوشم نمیاد. وزن زیادش ناامیدم میکنه.
      ممکنه شما عکس من فکر کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. ارش

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    برنده این رقابت شانسی در مراحل بعدی نخواهد داشت چند غول به مرحله بعدی رسیدن و اونا رای میارن اما به مرسدس رای میدم به خاطر پیشرفته ترین تکنولوژی سابقه فوق العاده -کارنامه ای که همیشه می درخشه فقط فرمول یک رو نگاه کنید همه رو درو کرده -اولین تولید کننده و مخترع ماشین- پدر تمام ماشینهایی که امروز از دیدنشون لذت می بریم .بنز دو مرتبه به رکورد سرعت بالای 400 کیلومتر رسیده اولی رو همزمان با آئودی در سال 1937 یعنی 80 سال پیش رکورد زده و دومی رو با مدل C111 در سال 1970 رکورد زده پس لزومی نداره به همچین کمپانی صاحب نامی رای ندم در واقع مرسدس بنز معدن بسیار بزرگی از تکنولوژی و فن آوریه.لکسوس نوه مرسدس حساب میشه مثل این میمونه که یه نوجوان باهوش رو با کارل شلبی افسانه ای مقایسه بکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مختار

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    lc خیلی شیک و زیباست به نظر من درحد استفاده به عنوان ماشین جیمز بانده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Anderiaski

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    واقعاً مشکل سوادو دانش پیش میاد اگه به لکسوس راى داد.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Amin

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (91 ديدگاه)

      باشه تو خیلی خوب و با سوادی??

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Sina

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (234 ديدگاه)

      جدا؟؟؟
      عجججب
      قیافه و داشبرد lc میارزه به کل بنز اخوی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  19. ایمان

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    با عرض معذرت از آقای امیر این بنز sl که 45 میلیون دلار فروخته شده کجای دنیا بوده که من هیچ جا نخوندم.لطفا توضیح بدید ممنون میشم.حتی گالوینگ افسانه ای هم من جایی نشنیدم یک دهم این قیمت معامله بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad m

      ۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (62 ديدگاه)

      درود
      هیچ مرسدس بنزی با قیمت 45 میلیون دلار فروخته نشده , مرسدس بنز w196 با رانندگی خوان مانوئل فانگیوی افسانه ای ( سال 1954) سال 2013 به قیمت 29.6 میلیون دلار معامله شد و تخمین زده میشه که در صورتیکه الان مالکش قصد فروش داشته باشه 45 میلیون دلار فروخته بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. Amin

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    واقعا مسخره تر از این کلمه ی اصالت وجود نداره ،این دوستان المانی باز عزیز هر وقت ماشین مورد نظرشون از نظر فنی و طراحی حرفی برا گفتن جلو لکسوس نداره سریع رو میارن به این مسئله ی اصالت و این که نمیدونم من بابابزرگم فلان ماشینو داشته و از زمان صفویه این ماشین داره تولید میشه و…
    ٨٠ سال تجربه و مهندسی تویوتا پشت لکسوسه،اونوقت از نظر دوستان اصالت نداره?
    واقعا لکسوس تو بیو اینستاش باید نسبت به این نوادگان هیتلر مقیم ایران بنویسه من شر حاسد اذا حسد
    جالبه واقعا،تو دوئل a8 و ls دوستان خودشونو کشته بودن که ائودی ۴٠ اسب بیشتر تولید میکنه و مشخصات فنیش خیلی بهتره،اونم در حالی ۵٠٠cc حجم موتور و ٢ تا سیلندر بیشتر داشت نسبت به ls
    اما اینجا با این که lc بدون توربو ٣٠ اسب بیشتر قدرت داره بازم میگن مشخصات فنی بنز بهتره،اینجا اشاره میکنن که مصرف سوخت بنز بهتره اما اون موقع مث که ندیده بودن ائودی صدی ٢ لیتر مصرفش بیشتره،واقعا فک میکنید برا کسی که میخواد تو این سگمنت ماشین بخره مصرف سوخت اهمیت داره؟اونم صدی ٠،۵ لیتر؟?
    Lc واقعا جواهره،٣ برابر ماشینای عادی از lc رود تست گرفتن و کلا تویوتا برا این ماشین یه پلتفرم جدید طراحی کرده،تا حالا هم نقدی نخوندم که از این ماشین حتی یه ایراد جزئی توش گرفته باشن و اکثرا سواریش رو در حد db11 میدونن،شاید نسل جدید sl اگه رونمایی بشه بتونه رقیبش باشه اما این نسل اصلا تواناییشو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نواده ی هیتلر خودتی.
      بسه دوست عزیز ، نوادگان هیتلر که میگی من اصلا خوشم نمیاد . نمی‌دونم از چه سطحی از سواد و فهم برخورداری که اینو نمیفهمی ! به نظر من که ” صفر مطلق” .
      با این حرفت به من و تمام فامیلم توهین میکنی.
      ما همه اینجا از علایقمون دفاع میکنیم ، غیر از اینم هیچ چی نیست.
      لکسوس تو بیو اینستاش باید اول ادب و معنی حرف زدن رو به شما یاد بده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. mehran911

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    سینا جان
    هدف از کامنتی که گذاشتم این نیست که بگم مرسدس بهتر یا لکسس
    من در این دوئل به لکسس رای دادم چون احساس میکنم لکسس پیشرفت خوبی داشته
    .
    در مقایسه ی خودروهای اسپرت وزن یکی مهمترین فاکتور هاست
    همینطور که در بالا گفتم به هیچ وجه در یک خودروی اسپرت وزن بالارو رو نمیشه با افزایش قدرت جبران کرد
    چند تا مثال میزنم توجه کنید
    ببینید ۹۱۱ توربواس ۲۰۱۴ با قدرت ۵۶۰ اسب و وزن ۱۶۰۰ کیلو گرم زمان ۷:۲۶ در پیست نوربرگرینگ به ثبت میرسونه و در حالی که مدل ۹۱۱GTS با قدرت ۴۵۰ اسب و وزن ۱۵۱۳ کیلو زمان ۷:۲۳
    اما نکته عجیب اینجاست که نسبت قدرت به وزن توربو اس برابر ۰/۳۴ هستش و GTS برابر ۰/۲۹ و قطعا منطق حکم میکنه توربواس باید زمان بهتری به ثبت میرسوند در حالی که میبینیم کاملا برعکسه
    نکته دیگه اینجاست که توربواس با وجود ۱۱۰ اسب قدرت بیشتر توانایی جبران تفاوت ۸۰ کیلویی رو نداره !!!!!!!!!!!!
    این موضوع حتی برای کیمن GT4 و ۹۱۱ توربواس هم صادقه !!!!!
    پس همینطور که گفتم به هیچ وجه با قدرت بیشتر نمیشه تاثیرات وزن رو از بین برد
    .
    شاید بپرسید چرا ؟؟؟؟؟
    دلیلش کاملا مشخصه
    افزایش وزن ، تمام نقاط یک خودرو اعم از مجموعه سیستم تعلیق وفنربندی و شاسی و سیستم ترمز ها و فرمان پذیری و لاستیک ها و قابلیت اطمینان رو تحت و شعاع قرار میده و فزایش قدرت نمیتونه همه ی اینهارو جبران کنه
    .
    هر چی در بالا گفتم صرفا مربوط به دینامیک خودرو در پیست بود
    در حالی که وزن مهمترین تاثیر رو در لذت رانندگی و هندلینگ داره
    به نظر شما راندن بوگاتی شیرون ( خواهشا خصوصیاتی مثل زیبایی و لوکس بودن و نکات حاشیه ای رو کنار بگذارید ) با وزن ۲ تن در یک جاده ی پرپیچ و خم لذت بیشتری داره یا پورشه باکستر کروک ۱۴۰۰ کیلویی
    بیاید بریم سراغ سگمنتی مهمترین خصوصیتشون داشتن هندلینگ خوبه منظورم خودروهای کوپه و رودستر ها هستند
    در اکثر سایت هایی که پورشه کیمن رو تست کردن از هندلینگ بینظیرش به وجد اومدن در تمام سایت های که میاتا رو تست کردن از هندلینگ فوق العاده اش یاد کردن و همینطور آئودی TT و bmw Z4 وجه مشترک همه ی اینها وزن کم هستش به طوریکه مزدا وزن ۱۰۰۰ کیلویی میاتا رو بزرگترین افتخار برای خودش میدونه
    همینطور که میبینیم وزن مهمترین فاکتور در هندلینگ یک خودروست
    .
    ببخشید اگه بخاطر خستگی بسیارنتونستم خوب منظورم رو برسونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2779 ديدگاه)

      کاملا درست میگی مهران جان.
      وزن کم یکی از فاکتورهای مهم نیروی g وارده هم هستش.
      مثلا همین شیرون اگه وزنشو به طور قابل توجهی کاهش میداد در پیچ ها میتونست فرارتر از
      1.5g رو تحمل کنه.
      به خاطر همینم هست که مک لارن رویه وزن کم ماشیناش وسواس داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sina

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      درودها مهران جان
      ممنونم بابت وقتی که گذاشتی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. (King 911 (Daniel

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (952 ديدگاه)

      خیلی عالی و مفید توضیح دادی حاج مهران
      من هم مثل Sina این سوال تو ذهنم بود که با خوندن این کامنت تو جوابشو گرفتم.
      دمت گرم
      Ever ahead

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. AMIR SCHUMACHER

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      فایده ی این دوئل اگر همین یک کامنت و یادگیری 2 نفر باشه کافیه.
      بحثی که من و سینا کردیم با کمک مهران عزیز رسید به اینجا.
      تنها هدفی که من از بحث کردن با دوستان دارم همینه.
      چه چیزای خوبی که در این بحث ها یاد نگرفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        منم ممنونم از همه دوستان بخاطر نظرات خوبشون
        مجید عزیز دقیقا درست میگه هدف از بحث ها باید یادگیری باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. بهزاد

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2412 ديدگاه)

      مهران جان سبک تر بودن قطعا در هندلینگ یک خودرو تاثیر گذاره اما برای زدن تایم فارق از وزن به یک سری اصلاحات نیاز هست که برای نمونه نیسان gtr معمولی 550 اسبی رکوردش 7:19 بوده در حالی که نسخه اصلاح شده نیسمو 7:8 زده با همان وزن!
      اون تایم 911 برای 2013 هست و gts نیز در 2016 که کاملا مشخصه یکسری بهبودها از جمله تایرها و سایر موارد در بهتر بودن تایمش تاثیر داشته.
      اگر صرفا فاکتور وزن به عنوان معیار هندلینگ قلمداد بشه عملا سایر فاکتورها مثل شاسی خوب ، فنر بندی و تعلیق عالی و آیرودینامیک و سیستم فرمان دیگه به حساب نمیاد که جای تعمل داره!
      مثلا در بسیاری از تحلیل ها به کم فرمانی و بیش فرمانی یا واکنش پدال گاز و دقت فرمان یا گیربکس و… ایراداتی وارد میشه که نشان میده یک خودروی اسپرت در کل باید بالانس و متوازن باشه.
      اگر فاکتور وزن به این محسنات اضافه بشه بی شک اون خودرو سرآمد گروه خودش خواهد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۴ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (2027 ديدگاه)

        قطعا همینطوره که گفتین بهزاد عزیز
        .
        برای زدن تایم بهتر در پیست تطبیق پذیری تعلیق با ساختار کلی خودرو و نسبت طول و عرض با توجه به محل قرار گیری موتور و در کل ارتفاع ثقل و تایرها و مجموعه شاسی و فنربندی و آیرودینامیک قطعا تاثیر دارن
        همینطور که بارها در اکثر مسابقات دیدیم کوچکترین اصلاحات در تایم خودرو تاثیر داره
        اما همینطور که میدونی وزن زیاد همه چیز رو تحت تاثیر قرار میده و قطعا کاهش وزن میتونه باعث بهبود در تمام خودرو باشه
        در بالا دلیل اینکه توربو اس رو با GTS مقایسه کردم این بود که هر دو از یک پلتفرم استفاده کردن و راستش اطلاعاتشون دم دست بود اما اگه بخواهیم دقیق نگاه کنیم GTS خودرویست که با تمرکز بیشتر رو پیست طراحی شده بر خلاف توربو اس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. محمد

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    با احترام به بنز ولی من به LC500 رای میدم هم به خاطر طراحیش هم به خاطر اسب بخار بیشترش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سامان اذری

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    لکسوس❤
    تنفس طبیعی. ❤❤
    قیافه بسیار خاص
    بنز هم عالیه ولی قیافش خیلی از مدلهای دیگر بنز فرقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مسعود فراری

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خاهشا بخش اخبار فرمول یکو جدا کنین . ماها که علاقه نداریم پدرمون درومد تو این بایگانی انقد اینارو رد کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Saman

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    لکسس LC فراتر از یک کوپه لوکسه و مثل یه الماس تراش خورده هستش از نظر مهندسی و فنی برتره و از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان و دوام و استهلاک و مخارج که مانند همه لکسسها رفرنس و جواهره و از منظر طراحی وکیفیت متریال داخلی انصافن بی رقیبه و قابل مقایسه با خودروهای به مراتب گرونتره و طراحی خارجی LC “منحصر به فرده” بدون هیچ شک و تردیدی بهترین کوپه لوکس جهان :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Alireza

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    بعلت اینکه بنز بهتر و خوشگل تر و با کلاس تر و با ابهت تر و با اصالت تر و این حرفاست من به لکسس رای میدم چون دلم میخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ایمان

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آقایون اینجا دوئل دو تا کوپه لوکس بزرگه نه دو تا سوپر اسپرت .اینجا دیگه 100 کیلو وزن بیشتر یا کمتر ملاک برتری دو خودرو نسبت به هم نیست.خداییش لکسوس هم طراحی بیرونیش بهتره هم داخلیش و از نظر مشخصات فنی هم نزدیک به هم هستن.این مدل اس ال یه مقدار قدیمی شده و مطمئنا نسل جدید به مراتب فراتر از فعلی خواهد بود.فقط من از امیر خان شوماخر خواهش کردم آدرس اون اس ال 45 میلیون دلاری رو بده تا ما هم بدونیم خودرویی که رکرد دار قیمت تو حراجیهای دنیاست چه مدلی بوده.احتمالا تمام قطعات خودرو از جواهرات گرون قیمت ساخته شده بوده.تو این سگمنت به اعتقاد من رقابت بین فراری و رولز رویس هست و متاسفانه کم لطفی دوستان شامل حال بنتلی شد و بهترین خودروی این سگمنت رو فقط به دلیل تعصب به برند حذف کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. luis

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    ال سی رو فقط باید پارکش کنی نگاهش کنی سوار شدنش پیش کش. انتخاب کاملا برای من سادس. یه کارتن رب گوجه و ابلیمو اصااااالت هم میزاری تو صندوقش تا اصالتش زیاد شه من اخر نفهمیدم اصالت متریه؟ وزنه؟ عدده؟ اعشاره؟؟؟ حجمه ؟ جرمه؟؟؟؟؟ احتمال زیاد توهمه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهدی

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    مهران عزیز درست گفتن تو دنیای اسپرت وزن کمتر اهمیت زیادی داره. راننده حتی ۵۰ کیلو وزن بیشتر رو کاملا حس میکنه تو سواری ماشین چه برسه ۲۰۰ کیلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۴ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2027 ديدگاه)

      خیلی مخلصیم مهدی جان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. Majidsh

    ۴ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    طراحی لکسس lcبسیار آینده نگرانه و خاصه
    ولی خیلی سریعتر از چهری پخته و ساده مرسدس رنگ کهنه گی به خودش میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا