لندروور-رنجروورمرسدس بنز

دوئل نهایی، مرسدس بنز GLA یا رنجروور اووک؟

مرحلهٔ نهایی، گروه بیست‌وهشتم، کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس

 

مرسدس بنز GLA

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۳

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MFA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: ۳.۴ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۷۲,۸۶۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۲,۷۹۸ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴,۱۰۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۴,۱۳۶ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۸ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۰ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تجهیزات استاندارد خوب، صندلی‌های راحت، کابین ساکت

نقاط منفی: قیمت بالا، رانندگی نه‌چندان سرگرم‌کننده، هزینه‌های نگهداری بالاتر نسبت به رقبا

 

رنجروور اووک

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۰

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: D8 جگوار-لندروور

امتیاز از کاربایر: ۳.۹ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵۶,۸۳۴ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۹,۴۷۵ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱,۹۷۹ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۹,۹۱۷ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۲ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۳ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی ظاهری متمایز، کابین شیک، هندلینگ خوب، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده، سیستم هیبریدی خفیف

نقاط منفی: قیمت گران، صندلی‌های عقب کمی تنگ

 

 

 

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

رنجروور اووک مرسدس GLA250
پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۲۱۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۵ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷.۵ ثانیه ۶.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۷.۹ لیتر ترکیبی ۶.۶ لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی ۱۸۰ گرم/کیلومتر ۱۵۳ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۶۷ لیتر ۵۶ لیتر
وزن ۱۸۹۳ کیلومتر ۱۴۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۳۷ متر ۴.۴۲ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۸ متر ۲.۷۰ متر
حجم صندوق بار ۵۹۰ لیتر ۴۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۴۲,۷۹۵ دلار ۳۴,۹۴۵ دلار
قیمت پایه بریتانیا ۳۱,۳۸۲ پوند ۲۲,۹۷۱ پوند
قیمت موردبررسی ۳۶,۹۰۳ پوند ۳۰,۹۹۳ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10320339]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    سوار gla شدم
    ارتفاع یه کراس اوور رو نداره
    حتی اندازه های یه هاچ بک هم نیست بزرگتره
    یگی از اون مدل هایی هست که بنز باید درموردش یه فکری بکنه
    انتخاب من رنجروور اووک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با تمام قلبم
      با کمال احترام به بنز
      قطعا رنج روور ایووک
      .
      .
      معتبر
      لوکس
      زیبا
      با پرستیژ
      با شخصیت یه شاسی بلند حقیقی
      و خاص

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      اینا تو یه کلاس هستن!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. Dante

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (99 ديدگاه)

    عقب بنز خیلی زشته .
    انتخاب من رنجروور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    فقط آمار فروش گویای برتری مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      دوست عزیز این چه صحبتی هس که میفرمایین، میخواین پراید تو سگمنت خودش مقایسه کنیم و بنا به امار فروش به این نتیجه برسیم که چراید بهترینه ؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3684 ديدگاه)

        اگه بازار آزاد و بدون انحصار بود و باز پراید پر فروش بود، مثال شما درسته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. (saeed(peugeot

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (239 ديدگاه)

    با همه شایستگی هایی که مرسدس داره ولی تو این رقابت جلوی این اسطوره ی آفرود فکر نکنم حرفی برای گفتن داشته باشه ……فوق العادس برند رنجرورر
    طراحی داخلی عالی …..بیرونی فوق العاده…..توان و گشتاور هم که عالیه
    اختلاف شتاب هم به خاطر 500 کیلو اختلاف وزنه…..
    صلابت ماشین با 1.900 کیلوگرم وزن دیوانه کنندس..
    فقط رنجروور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      سال 2010 اولین بار رنج روور اووک معرفی شده
      سوال من از شما اینه
      چطور با 9 سال حضور در بازار به عنوان کراس اوور ساب‌ کامپکت
      اسطوره ی افرود بهش میگی ملاک شما چیه دقیقا
      درست فرانسوی دوست داری ولی فرانسوی بازی دیگه درنیار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ارش

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (23 ديدگاه)

        اصولا ما چهار اسطوره در آفرود داریم لندرور دیفندر رنجرور بنز جی کلاس و جیپ رانگلرو البته تویوتا لندکروز دهه ۷۰ و۸۰ میلادی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR / ARMI

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          جدای اینکه همه اینایی که گفتی بر اساس جیپ ساخته شدن
          ولی الان به نظرت درسته تو پست جیپ رنگید( کوچیک ترین جیپ )
          بیام بگم اسطوره افرود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. (Saeed(peugeot

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (325 ديدگاه)

        دوست عزیز جواب شما رو راجع به اسطوره بودن رنجروور تو آفرود ….یه دوستی تو پایین تر دادن……در ثانی عاشق ماشین فرانسوی هستم و رو عقیدمم هستم….
        عشقمم میکشه اینجوری باشم…
        فرانسوی بازی حالا چی هست که شما رو اذیت کرده.‌‌‌….پیشنهاد میکنم شما یه طرفی باش…..آخه آدمای حرفه ای نظر میدن و هر کسی ام عاشق یه برنده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR / ARMI

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          شما در اصل گفتی
          اووک اسطوره افرود
          اگه منظورت رنجروور اسطوره افرود هست
          که باید بگم مطلب اشتباه اومدی
          چون اینجا داریم دو مدل رو برسی میکنیم نه دو برند رو
          فرانوسوی بازی هم که گفتم یعنی دقیقا همین
          قیمه هارو بریزی تو ماستا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قابل مقایسه نیست بنز با رنجروور
    خاص ترین برند دنیاس رنجروور
    رای من رنجروور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. منوچهر

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (26 ديدگاه)

      اره مرسدس خیلی سرتره
      ولی چون اینجا از مرسدس و آلمانی ها بدشون میاد رای و به اوپک میدن بالاخره ایرانین دیگه امروز یه حرف میزنن به ساعت نمیکشه چون متعصبن میشن علیه حرف خودشون بعد میگن چرا ما باید اینجوری زندگی کنیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. منوچهر

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اووک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. ho3ein

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    با احترام به بنز عزیز ولی قطعا و با اختلاف رای من اووک هستش
    هردو ماشینو از نزدیک دیدم اووک ی چیزه دیگست،خیلی خوشگله لامصب،ی دونه قرمز شرابی با رینگ های مشکی هستش تو تبریز خودشم فک کنم دیزلی باشه،لامصب خیلی جیگره ادم دلش میخواد فقط ی ساعت بشینه نگاش کنه،من خودم هروقت می بینمش که جایی پارکه اروم ماشینمو پارک میکنم قشنگ ی رب نگاش میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    GLA ماشینیه که تکلیفش با خودش معلوم نیست !
    هیچ دلیلی نمیبینم که به رنج رای ندم
    خیلی دلبری میکنه
    تو آفرودم که اصلا قابل مقایسه نیست gla با رنجی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. yasin

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    توی این رده لینکلن کورسیر جدیدا معرفی شده که فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      لینکلن کرسیر رقیب gla نیست
      بلکه رقیب glc هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. VIPER

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2596 ديدگاه)

        امیر داداش لینکن کورسیر تو سگمنت x1 هست ناتیلوس سگمنت x3و آویاتور تو سگمنتx5

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. AMIR / ARMI

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اخ ببخشید راست میگی الان نگاه کردم
          حق با توئه اشتباه شد
          کرسیر رقیب x1 و gla هستش
          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          دوستان، کرسیر کراس‌اوور ساب‌کامپکت نیست بلکه کامپکته و رقیب GLC و X3 محسوب میشه نه GLA
          ناتیلوس و اویاتور هم هردو در کلاس میان سایز هستن و رقیب GLE و X5
          البته اویاتور رو تا حدودی میشه با مرسدس GLS و ب‌ام‌و X7 هم قابل مقایسه دونست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. yasin

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (9 ديدگاه)

        کورسیر بر اساس فورد اسکیپ ساخته شده که یه کراس اور ساب کامپکته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    رقابت اینا مثل رقابت ملخ و پروانه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. (Saeed(peugeot

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    در جواب دوستمون آقا ….. AMIR
    فرانسوی باز بهتر هیچی بازه …..شما هم وقتی تکلیفت مشخص شد بعدا بیا نظر بده…..
    در ضمن حواست باشه تو قیمه فرانسوی آ نیوفتی
    آخه غذاشون یه وجب روغن روشه جوون……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR / ARMI

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      سعید جان تکلیف من مشخصه عاشق کرایسلر و جیپ هستم
      تازه نمیخواستم اینجا بگم ولی خودم عاشق پژو 508 هستم مخصوصا کابینش
      ولی اینکه بیای تو مطلب اووک بگی اسطوره افروده
      به همون اندازه بیمعنی هست که بگی بنتلی و بوگاتی هم المانی هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اتفاقا بنتلی و بوگاتی کاملا آلمانی هستن
        مثلا موتور W12 و W16 این دوتا از دوتا موتور VR6 و VR8 ساخته شده که کاملا مال فولکسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام اگر یک مقایسه ی مختصری هم بین قدرت آفرود این دو تا هم میشد فکر نمیکنم مرسدس بیشتر از ۱۰ درصد رای میاورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    تو منطقه زیاد سوار gla شدم میشه گفت ابن ماشین همراه cla جز بدترین ساخته های مرسدس هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا