لامبورگینیمرسدس بنز

نبرد رولینگ میان لامبورگینی اوراکان و مرسدس AMG GT R

لامبورگینی اوراکان و مرسدس AMG GT R دو نمونه از سوپراسپرت‌های بسیار توانمند بازار هستند؛ اما این دو سوپراسپرت در خط مستقیم در برابر هم چه پرفورمنسی خواهند داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب Track Day این دو را رودرروی یکدیگر قرار داده است؛ اما مرسدس و لامبورگینی هرکدام به روش بسیار متفاوتی به پرفورمنس دست پیدا کرده‌اند.

مرسدس از ترکیب سنتی و اثبات‌شدهٔ موتور جلو، محور عقب استفاده می‌کند و ۵۸۵ اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو در جلو تولید می‌شود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. از سوی دیگر، اوراکان ترکیب کاملاً متفاوتی دارد زیرا در این سوپراسپرت ایتالیایی پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی پشت سر راننده یعنی در میانهٔ خودرو قرار گرفته است. همچنین ۶۱۰ اسب بخار قدرتی که توسط این موتور تولید می‌شود به هر چهارچرخ ارسال می‌گردد. به همین دلیل بسیار کنجکاو هستیم بدانیم که لامبورگینی موتور وسط چهارچرخ محرک در برابر مرسدس موتور جلوی محرک عقب چه عملکردی خواهد داشت.

در این ویدئو فقط رقابت رولینگ بین دو خودرو برگزار می‌شود و خبری از درگ از حالت ایستاده نیست. Track Day بین دو ماشین سه رقابت رولینگ از سرعت ۶۵ تا ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌کند که در هر سه بار لامبورگینی و مرسدس شانه‌به‌شانهٔ هم تا پایان مسیر مسابقه پیش می‌روند؛ بنابراین درحالی‌که انتظار می‌رفت قدرت بیشتر و کشش بهتر اوراکان موجب برتری آن شود، فاصلهٔ بین دو خودرو در هر سه مسابقه زیاد نبود. البته بهتر می‌شد اگر می‌توانستیم ببینیم آیا در درگ از حالت ایستاده سامانهٔ چهارچرخ محرک اوراکان موجب برتری آن می‌شود یا بازهم شاهد نتیجهٔ مشابهی با مسابقهٔ رولینگ خواهیم بود.

 

مشخصات فنی

لامبورگینی اوراکان

مرسدس AMG GT R

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۴.۰ لیتری V8
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۶۱۰ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۱۴۲۲ کیلوگرم ۱۵۵۵ کیلوگرم
قیمت ۲۴۲,۰۹۵ دلار ۱۴۸,۲۹۵ دلار

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    ینی بین این دوتا بگن یکیو انتخاب کن یا هردوتارو باید داشته باشم یا ترجیح میدم بدون ماشین باشم چون هر دو عشقن (درسته لامبو یه کوچولو بیشتر ولی خو بنز رو نمیشه چیزی گفت …)

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. علی

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    اختلاف قیمتشون خیلیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Regrafan

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    ووقعیت بر اینه اولین باری بود که بین لامبو و مرسدس به شک افتادم ولی خوب بدونه شک لامبو اوله برام

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. علی

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (59 ديدگاه)

    دایناسور زیبا اگه ایرودینامیک لامبو رو داشت خیلی جلوتر می‌افتاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. مهراد

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (755 ديدگاه)

    به به بسی لذت بردیم ?

    دلیل اینکه مرسدس از لامبو کم نیاورد گشتاور وحشتناک انجینشه که در درگ رولینگ به دلیل اینکه چرخ ها سرعتشون زیاده و اسپین نمیزنن مزیت بزرگیه ، بدون شک پیروز مسابقه از حالت ایستاده لامبوعه ولی در نهایت انتخاب من بنزه چون بینهایت خوشگله

    موافقم 4
    مخالفم 0
  6. ارشیاsvj

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    لامبو یه چیز دیگه است.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. SRT

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    اگه درگ از صفر بود ک قطعا لامبو شاید حتی با اختلاف میزد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. Khan

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    کلا من توی درگ این رولینگ ها رو بیشتر دوست دارم تا شتاب صفر تا صد. واسم جذاب‌تره که شتاب ثانویه کدوم ماشین بهتر باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. بی ریا

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یه پیچ هوراکان روبا کل کارخونه مرسدس عوض نمیکنم ، حالا هی برن تو فرمول یک اول بشن هی برن اس کلاس بسازن و amg

    موافقم 1
    مخالفم 4
  10. شاهین

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    لامبورگینی اسنزا scv12 هم رونمایی شد
    همزاد سستوالمنتو
    با طراحی داخلی بی نهایت حرفه ای و زیبا
    اما با طراحی خارجی نه چندان جذاب درحد مکلارن سنا که البته پیست محوره طبیعیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. AMG///

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    آخر کی برد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    وزن کمتر
    سیستم چهار چرخ محرک
    قدرت بیشتر
    تقسیم وزن بهتر
    طراحی آیرودینامیک تر
    همه اینها در کنار اختلاف قیمت 100 هزار دلاری
    نتیجه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AMG///

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (579 ديدگاه)

      جوابت دو کلمه است
      (((((جادوی بنز)))))

      موافقم 0
      مخالفم 1
  13. z

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    انگار این اورکان باید رقیب کوروتc8 495اسبی میبود
    چرا پرفورمنس رو اوردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. آریا ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    حس میکنم اوراکان داره یکی یکی از رقیب هاش جا میمونه
    اگه بخوایم ۵ سوپر اسپرت ساز برتر جهان رو نام ببریم ( بدون ترتیب خاصی ) قطعا اسامی مثل فراری ، لامبورگینی ، مک لارن ، پورشه و مرسدس خواهند بود
    الان واقعا اوراکان نمیتونه در برابر ۴۸۸ پیستا ، 720s یا gt2 rs کمر راست کنه
    کم کم داره تبدیل میشه به رقیب مرسدس و amg gt
    همه و همه هم فقط به خاطر پایبند بودن لامبورگینی به اصول خودش هست ( که اتفاقا نکته منفی نیست و خیلی هم خوبه ) این که لامبو اصلا حاضر نیست از توربو استفاده کنه باعث میشه گشتاورش خیلی ضعیف باشه و نتونه با بقیه رقابت کنه ، در ضمن وزن اوراکان هم نسبت به رقیباش خیلی بیشتره
    ولی پایبندی لامبو به اصولش باعث شده اون صدا و لذتی که در روندنش هست رو هیچ ماشینی نداشته باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماشین باز

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      داداش سوارشدی که میگی هیچ ماشینی لذت سواری اون رو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا