مرسدس بنز

همراه با روند تکاملی مرسدس بنز CLK کلاس نمادین

همه‌ی ما با ویدئوهای جالب و البته مفید car evolution آشنا هستیم. جدیدترین ویدئوی کانال یوتیوب این رسانه به تاریخچه‌ی نه چندان طولانی مرسدس بنز CLK کلاس می‌پردازد که ۱۲ سال موجب عاشقی یا تنفر طرفداران مرسدس بنز شده است! این موضوع به خاطر استفاده از زیرساخت C کلاس و ظاهر E کلاس بوده است. از نظر برخی افراد این ترکیبی فوق‌العاده بوده درحالی‌که برخی افراد آن را اصلاً نمی‌پسندند.


جدای از طرز تفکر افراد درباره این خودرو، همه‌ی ما موافقیم که CLK GTR که اساس بخشی از خانواده CLK کلاس بوده یک خودروی شگفت‌انگیز است. این خودرو بی‌شک فوق‌العاده‌ترین سوپرکار دهه ۹۰ میلادی بوده و برای مسابقات ساخته شده بود اما ۲۶ دستگاه از آن نیز برای حضور در جاده‌ها تولید شد. پس از معرفی CLK 320 مدل ۱۹۹۷ کوپه در ویدئو گفته می‌شود که ما چقدر GTR را دوست داریم. در این ویدئو دو نسخه نادر از این خودرو که غالباً فراموش می‌شوند معرفی شده که یکی CLK GTR سوپر اسپورت با پیشرانه بزرگ‌تر ۱۲ سیلندر ۷.۳ لیتری و دیگری مدل CLK GTR رودستر می‌باشد. در کل دو دستگاه از مدل سوپر اسپورت و ۶ دستگاه از مدل رودستر ساخته شد.


اگرچه ذکر تک‌تک جزئیات مدل CLK GTR از حوصله این مطلب خارج است اما ویدئوی منتشر شده نگاهی مناسب به حضور متخصصان AMG در فرایند تکامل CLK کلاس در طول سال‌ها داشته است. ما فراموش کرده‌ایم که CLK 55 AMG مدل ۲۰۰۳ چقدر جذاب بوده است. همچنین باید به مدل جدیدتر CLK 63 AMG با قدرت بیشتر هم اشاره کنیم که در سال ۲۰۰۷ خودنمایی می‌کرد. این ویدئو با مدل CLK 500 مدل ۲۰۰۹ خاتمه می‌یابد.


با مشاهده این ویدئو به آسانی می‌توان نسخه پایه‌ی CLK 200 را فراموش کرد. این روزها می‌توانید در اروپا یا آمریکا یک دستگاه CLK 230 کمپرسور را با قیمت تقریبی یک جفت کفش نو خریداری نمایید!


خواه مرسدس CLK کلاس را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، این خانواده شامل برخی از مدل‌های خاطره‌انگیز می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    اخ اخ عاشق مدل 1997شم / تصویر اول / اگر داشتم با هیچ کدوم از مدلهای جدید مرسدس عوض نمیکردم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. emad1990

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اون clk gtr supersport عجب چیز شاخی بوده
    حتی با معیارهای امروزی هم خیلی قویه هنوز
    حداکثر سرعت:273کیلومتر بر ساعت!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چی ؟؟؟؟clkجی تی ارسوپراسپرت حداکثر سرعت 373 کیلومتر سرعت ؟!!! این مدل رو ندیده بودم تا به حال.چرا اسمی ازش نیست بعد از مک لارن f1 این سریعترین ماشین زمان خودش بوده.از نظر قدرت هم قویترین بوده امان از کمپانی مرسدس بنز که هر کاری بخواد انجام میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. akrh78

    ۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    clk gtr رو اولین بار تو یکی از نید فور اسپید ها دیدم، فک کنم hot pursiut 2 بود، اول فکر میکردم زونداس بخاطر اینه هاش که رو گلگیر هست ولی بعدا فهمیدم اینطور نیست
    نمیدونم چیکار کردم که اومد ولی دیگه هیچوقت نتونستم دوباره باهاش رانندگی کنم
    clk gtr supersport هم اولین باره میبینم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا