مرسدس بنز

مرسدس-ای‌ام‌جی GT چهار درب کوپه در جهنم سبز

مدیران مرسدس بنز می‌گویند به رکوردهای ثبت شده در پیست نوربرگ رینگ اهمیتی نمی‌دهند… به جز زمانی که این کار را انجام می‌دهند! این خودروساز آلمانی برنامه‌هایی برای رساندن هایپرکار پروجکت وان به محدودیت‌های خود در جهنم سبز داشته و امیدوار است آن را به سریع‌ترین خودروی تاریخ این پیست تبدیل نمایند؛ اما پروجکت وان تنها هجوم مرسدس به جهنم سبز نیست زیرا ای‌ام‌جی GT چهار درب کوپه جدید نیز اخیراً به پیست رفته و رکورد قابل‌توجهی داشته است.


مدیرعامل زیرشاخه اسپورت مرسدس آقای توبیاس موئرز در مصاحبه با نشریه اتومبیل گفته که ای‌ام‌جی GT چهار درب کوپه رکورد حدود ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای در پیست داشته که بسیار خوب است. این رکورد باعث می‌شود محصول جدید ای‌ام‌جی به رتبه اول خودروهای چهار درب بسیار نزدیک شود و درست پشت سر جدیدترین خودروی سفارشی جگوار قرار گیرد.


جگوار XE SV پروجکت ۸ اخیراً رکورد ۷ دقیقه و ۲۱ ثانیه را برای سدان های چهار درب ثبت کرده درحالی‌که آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو نیز کار خود را با زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه به پایان رسانده است. حدس می‌زنیم زمان حدودی مرسدس که اعلام شده کمتر از ۳۲ ثانیه باشد. بدین ترتیب ای‌ام‌جی GT چهار درب کوپه می‌تواند آلفارومئو را شکست داده و در رتبه دوم سریع‌ترین سدان چهار درب پیست نوربرگ رینگ جا خوش کند.

اما این رکورد خیلی هم غیرمنتظره نبوده است. این خودرو قوی‌ترین خودرو بین سه مدلی است که نام بردیم. پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی GT چهار درب کوپه قدرت ۶۳۰ اسبی داشته درحالی‌که محصول جگوار خروجی ۵۹۲ اسب بخاری داشته و قدرت جیولیا نیز ۵۰۵ اسب بخار است.

هنوز منتظر رکورد رسمی اعلام شده توسط مرسدس می‌مانیم اما به نظر می‌رسد نام ای‌ام‌جی GT چهار درب کوپه پیش از این وارد کتاب رکوردها شده است. متأسفانه این خودرو تا اوایل سال ۲۰۱۹ وارد بازار نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (540 ديدگاه)

    عشق جگواره با ۴۰ اسب کمتر حدود ۱۰ ثانیه تایمش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1883 ديدگاه)

    عشق الفارومئو هست که مثل جگوار مسابقه ای نیست و قدرت و گشتاور مرسدس روهم نداره اما با این حال رکورد خیلی خوبی ثبت کرده ضمنا کوچکترین موتور روهم داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      چرا این همه دیسلایک؟!!
      کافیه از خودروی المانی صحبت نکنی
      انقد دیس میدن که پشیمون میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1883 ديدگاه)

        مثل اینکه خیلیا با نظر ما مخالف بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. af.1024

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (44 ديدگاه)

      به نظرم بهترین طراحی رو هم داره، شخصا عاشق طراحی AMG GT کوپه هستم ولی نمیدونم طراحی های مرسدس داره به کدوم سمت میره مخصوصا این یکی….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    انقدر ای ام جی جی تی خوشگله که آدم راجب این ی حس دوگانه داره،هم قشنگه هم نیست، نمیدونم چجوری منظورم برسونم، نمونه کوپه اونقدر زیباست که آدم نمیتونه موجود دیگه ای را به عنوان هم رده اون اون هم از خود ای ام جی تصور کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یک نگاه به جثه این خودرو و مقایسه با دو خودروی دیگه بکنید. سدان غول پیکر در مقابل دو خودروی کوچکتر… مسلما خودروهای بزرگتر هندلینگ کمتری دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا