مرسدس بنز

سرمایه‌گذاری سنگین دایملر و بایک در چین

دایملر همکاری خود با شریک جوینت ونچر چینی یعنی بایک موتور را گسترش داده و بدین منظور توافقنامه‌ای ۷۳۵ میلیون دلاری برای تولید خودروهای الکتریکی در این کشور را امضا کرده است.


هیچ‌یک از دو کمپانی مذکور اعلام نکرده‌اند سرمایه‌گذاری یاد شده دقیقاً در چه زمینه‌ای صورت خواهد گرفت اما دایملر قبلاً تأیید کرده که بیش از ۱۰۰ میلیون یورو را برای ساخت تأسیسات باتری جدید در چین تزریق خواهد کرد.


یکی از اعضای هیئت‌مدیره دایملر در این باره گفت:

ما در حال سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا برای ساخت خودروهای الکتریکی هستیم. بازار چین تا سال ۲۰۲۵ سهم قابل‌توجهی از فروش خود را در دستان خودروهای الکتریکی مرسدس بنز خواهد دید؛ بنابراین تولید محلی یک موضوع کلیدی برای موفقیت محصولات ما خواهد بود و این امر برای پاسخ به تقاضاهای زیاد درباره خودروهای الکتریکی حیاتی است.


رئیس هیئت‌مدیره گروه بایک نیز اضافه می‌کند:

با تأیید همکاری جوینت ونچر برای توسعه خودروهای الکتریکی در چین ما در حال ایفای نقشی کامل برای گسترش هر دو طرف هستیم. ما به همراه هم در حال فراهم ساختن زیرساخت‌ها به منظور ایجاد یک هاب تولید خودروهای الکتریکی در چین هستیم.


تأسیسات تولید باتری این دو کمپانی در چین جدیدترین بخش سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد یورویی دایلمر برای تثبیت خود به عنوان پیشروی تولید باتری در صنعت خودرو است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا