مرسدس بنز

سرمایه‌گذاری 11 میلیارد دلاری دایملر برای توسعه خودروهای الکتریکی

از آنجایی که دایملر به آینده‌ی صنعت خودروسازی نگاه می‌کند، به تازگی اعلام کرده که تا ۱۱ میلیارد دلار را برای توسعه‌ی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

2016-generationeq-35
در نمایشگاه خودروی پاریس این کمپانی آلمانی از کانسپت مرسدس بنز EQ رونمایی کرد و پیش‌نمایشی از اولین عضو طیف محصولات الکتریکی خود را برجسته کرد. هم‌اکنون و در خلال مصاحبه با نشریه آلمانی Stuttgarter Zeitung، رئیس تحقیق و توسعه‌ی کمپانی توماس وبر چگونگی فرایند تولی و عرضه‌ی خودروهای الکتریکی مرسدس را شرح داده است.

Mercedes Generation EQ Concept
Mercedes Generation EQ Concept
او گفته:

ما می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۰ خودروی الکتریکی را بر پایه‌ی یک پلتفرم توسعه دهیم. برای رسیدن به چنین هدفی می‌خواهیم سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری داشته باشیم.

وبر اظهار داشته که ۳ مدل از ۱۰ مدل تولیدی به اسمارت تعلق خواهند داشت و با یک‌بار شارژ برد حرکتی ۷۰۰ کیلومتری را ارائه خواهند کرد.

smart-fortwo-ev-2016
معماری جدید خودروهای یاد شده توسط مرسدس بنز توسعه یافته و به‌طور انحصاری در برند EQ استفاده خواهد شد. در سال ۲۰۱۹ به احتمال زیاد نسخه‌ی تولیدی کانسپت EQ عرضه خواهد شد و به عنوان رقیب تسلا مدل X و آئودی e-Tron کواتروی آینده قد علم خواهد کرد.

2016-generationeq-21
البته مرسدس تنها شرکتی نیست که برنامه‌های زیادی برای خودروهای الکتریکی دارد. فولکس‌واگن نیز در نمایشگاه خودروی پاریس جزئیات خانواده‌ی آینده‌ی خودروهای الکتریکی را اعلام کرده و این برنامه را با کانسپت I.D. شروع کرده است. این خودرو در سال ۲۰۲۰ رنگ واقعیت را به خود خواهد گرفت.

منبع: reuters

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اسمارت با برد ۷۰۰ کیلومتر؟!!!!!
    خبرهای الکتریکی شدن اتوموبیل ها خیلی برام خوشحال کننده هست،کلا عاشق تکنولوژی و پیشرفت فوق سریعش توو زمان خودمونم،یعنی ی ماه از اخبارش بی خبر باشی انگار یک سال از تکنولوژی عقب موندی
    اینم مطمئنم فعلا موتورهای درونسوز جای خودشو دارن،فقط ماشین هایی که مثلا برای شهر یا حمل و نقل عمومی اند بسرعت تبدیل به الکتریکی میشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. جواد

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    شاید تو بعضی کشورهای اروپایی تا 2030 خودرو بنزینی ممنوع بشه ولی تا سالهای سال در امریکای جنوبی و افریقا حتی اسیا مخصوصا خاورمیانه همچین اتفاقی نمیفته این مناطق خودرو سوخت فسیلی میخرن تو امریکا هم خودروهای الکتریکی برای پیکاپها فعلا کارایی ندارن پس هنوز زوده بخوان حرف از غلبه الکتریکیها زد البته تو اروپا شرایط متفاوتر هستش تو ایران عزیزم شاید از سال 2200 میلادی این اتفاق بیفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسطوره

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      کاملا موافقم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ENER-G-FORCE

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    و باز هم مرسدس…!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    و باز هم شاهد شاهکارهای زیادی از مرسدس خواهیم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم چیزی بیشتر از 1درصد بودجه کل کشورمون در سال 95 میشه که در نوع خودش بسیار زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا