آئودیجگوارچشم اندازمرسدس بنز

جنگ سوپر سدان‌‌های آئودی، جگوار و مرسدس-بنز

سدانهای اسپرت، اکنون به درجه ای از کمال رسیده اند که در برابر خودروهای سوپراسپرت هم کم نمی آورند! در این میان بهترین خودروها را نیز ژرمنها می سازند. ب‌ام‌و M5 دیگر به یک الگو در این زمینه تبدیل شده و AMG نیز تبحر خاصی در ساخت اسپرتهای بنز دارد. عضو جدیدتر این خانواده، آئودی RS است که به دنبال همین فرمول خلق شده است. در این قسمت قصد داریم تا مقایسه کاملی از ۳ سوپر سدان بی نظیر (البته در غیبت ب‌ام‌و) را برای شما ترتیب دهیم که این مقاله، نتایج به دست آمده و محتوای آن بعد از تست رانندگی این سه خودرو توسط کارشناسان europeancarweb منتشر شده است. پس تا انتها با ما همراه باشید و نظرات خود را حتماً اعلام کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

audi RS7 jaguar XFR-s mercedes-benz E63 AMG S
Audi RS7, Jaguar XFR-s and Mercedes-Benz E63 AMG S

یکی از کلیدی‌ترین عوامل در تصمیم‌گیری برای انتخاب، قیمت یک خودروست. در بین این سه خودرو جگوار XFR-S که تولید آن نیز محدود بوده با ۹۹ هزار دلار ارزان‌ترین مدل به حساب می‌آید. البته با اضافه کردن شیشه جلوی جدید، کاور موتور از جنس کربن و بال عقب کربنی ۳۵ هزار دلار به قیمت آن افزوده شده و در نهایت برای خرید آن باید ۱۰۵ هزار و ۷۷۰ دلار بپردازید.
مرسدس بنز E63 AMG S با اختلاف کم و با قیمتی معادل ۹۹ هزار و ۷۰۰ دلار در جایگاه دوم قرار دارد که استفاده از تریم جلا یافته مشکی با مارک Designo، چرخ‌های ۱۹ اینچ مخصوص AMG، چرم قرمز و بسته Driver Assistance قیمت این خودرو را به ۱۰۶ هزار و ۸۲۵ دلار می‌رساند.
البته تا یادمان نرفته بگوییم که در مدل اس ۲۵ اسب بخار توان و ۸۱ نیوتن متر گشتاور بیشتر وجود دارد که آن را از سایر رقبا جدا می‌کند.

گران‌ترین خودرو بین این سه مدل آئودی RS7 با ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ دلار است که قیمت آن به لطف استفاده از رنگ مرواریدی، سیستم استریو بنگ‌اند اولافسن (B&O)، سیستم دید در شب، Driver Assistance، تریم داخلی از جنس چوب و آلومینیوم، اگزوز اسپرت، چرخ‌های ۲۱ اینچ با تایرهای تابستانی، تریم خارجی آلومینیومی و درب‌هایی که به نرمی بسته می‌شود به ۱۲۲ هزار و ۵۴۵ دلار ناقابل می‌رسد.

استایل یا سبک طراحی

شکی وجود ندارد که رنگ طوسی مرواریدی در کنار تریم جلا یافته و چرخ‌های بزرگ نه تنها باعث می‌شود RS7 زیباتر جلوه کند بلکه به لطف جلوپنجره زیبا و بی‌نقص، ناحیه بال عقب پهن همانند یک کوپه ۴ درب آن را از رقبا متمایز کرده و جایگاه طراحان آئودی را در بین بهترین‌های زمینه کاری خود قرار می‌دهد.
البته اگر به دنبال سادگی هستید که بی‌تردید می‌توانید E63 AMG S را انتخاب کنید و اگر هم به طراحی‌های مفهومی و جذاب علاقه دارید که با کمی دقت متوجه می‌شوید XFR-S بهترین انتخاب برای شماست. کارخانه جگوار با قرار دادن اسپویلرهای Vorsteiner از جنس فیبر کربن سعی داشته است تا جلوه‌ای متفاوت از این بسته با ارزش و گران‌بها را نمایش دهد.

Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014
Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014

اما بنز خودرویی ساده با خطوطی زیباست که کاملاً مشخص است طراحی مدل نهایی آن با بهبودهایی همراه بوده است. اسپویلر جلو و دیفیوزر عقب با جزئیات کامل طراحی شده‌اند ولی بر خلاف نظر تیم سازنده، به نظر ما چرخ‌ها و رینگ‌های مشکی آن اصلاً جالب نیست.

2014 Audi RS7
۲۰۱۴ Audi RS7 Sportback

و اگر قرار باشد بین آئودی‌ها یکی را نامزد بهترین و زیباترین طراحی داخلی بکنیم باید بگوییم RS7 تنها گزینه مورد نظر ماست. ترکیب تجمل با ارگونومی و جزئیات طراحی جای هیچ گونه بحثی را باقی نمی‌گذارد.
همانند خودروهای دیگر این مدل نیز از صندلی‌های کاملاً اسپرت بهره می‌برد و تنها در AMG است که می‌توانید از قابلیت ماساژور با حرکت بالشی در صندلی‌ها استفاده کنید. این صندلی‌ها شباهتی با نمونه‌های اولیه به کار رفته در BMW M5 قبلی ندارد و حرکات ملایم بود ولی می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic Interior
Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic Interior

در حقیقت طراحی داخلی مرسدس در مکان دوم قرار می‌گیرد البته این شانس را داشت که با در نظر نگرفتن برخی از مشکلات سطحی بتوان آن را در مقام اول قرار داد. البته بنز همیشه طرفداران خودش را داشته و دقیقاً همان سبک آئودی را در پیش گرفته ولی اشتباه آن‌ها استفاده از سوئیچ‌ها و دکمه‌های کاملاً گیج کننده بوده است.

به نظر می‌رسد دو خودروی آلمانی لیست ما با توجه به فناوری‌ها، اصالت و امکانات موجود در خود و نحوه برقراری ارتباط با سرنشینان گوی سبقت را از دیگر رقیب خود ربوده‌اند. البته تریم چوبی مشکی رنگ آئودی در کنار خطوط آلومینیومی روی آن زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است.

2014 Jaguar XFR-s
۲۰۱۴ Jaguar XFR-s

جگوار خیلی هم از رقبای خود عقب نیست و متأسفانه سطح چرم گونه و زیبای آن با موادی از جنس پلاستیک ارزان پوشیده شده است. همین نواقص سبب شده است که نسبت به دو خودروی هم‌وطن دیگر کمی عقب بماند و در پایان باید بگوییم که آئودی در جایگاه نخست قرار می‌گیرد.

عملکرد

همان‌طور که گفتیم طراحی ظاهری و جلوه‌های داخلی این خودروها آن قدر برجسته است که بتوانیم با آن‌ها زندگی کنیم و نتوانیم از آن‌ها دل بکنیم ولی یادمان باشد عامل مهم‌تری به نام عملکرد وجود دارد.
کم قدرت‌ترین مدل در این فهرست ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و کافی است با این خودرو یا دیگر مدل‌های این تست، جاده‌ای خالی را یافته و تنها بتازید.

هر سه مدل موجود دارای سیستم تعلیق قابل تنظیم است که می‌توانید به راحتی و بسته به نظر خود یا شرایط راحتی مطلوب شما وضعیت آن را تغییر داده و حتی در مکان‌هایی که امکان‌پذیر باشد و شانسش را داشته باشید وضعیت را به حالت اسپرت تغییر دهید.
میزان مصرف ترکیبی جگوار و مرسدس بنز ۱۳ لیتر در صد کیلومتر است و آئودی که وزن سنگین‌تری هم دارد ۱۲.۳۸ لیتر در صد کیلومتر مصرف می‌کند و البته شرایط مصرف در مکان‌های متفاوت مانند مسیرهای کوهستانی فرق می‌کند.

Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014
Mercedes-Benz E63 AMG S 4matic 2014

در شرایط نرمال و برابر هر سه خودرو عملکرد کاملاً مطلوبی دارند و آئودی به وضعیت عادی خود بازگشته و بهترین مصرف را با توجه قابلیت غیر فعال‌سازی سیلندرها داراست.
در آزادراه از نظر مصرف زیاد قدرت، هندلینگ عالی، قدرت ترمزها و موارد دیگر نمی‌توان تفاوتی بین هیچ کدام از این سه خودرو قائل شد. در حقیقت، تنها زمان تعویض دنده بود که شما متوجه می‌شدید سوار کدام مدل هستید!
اینجاست که دوباره نقش سیستم‌های تعلیق قابل تنظیم و نحوه فرمان پذیری و هدایت خودروها بیشتر به چشم می‌آید. در وضعیت Sport فعال سازی دریچه کنترل سوخت کمی حساس‌تر می‌شد و به شما اجازه می‌داد در پیچ‌ها شتاب بیشتری داشته باشید.

2014 Audi RS7 Sportback Interior
۲۰۱۴ Audi RS7 Sportback Interior

آئودی و مرسدس که بیشتر از این نیاز به دقت و ریزبینی نداشتند. سیستم‌های کواترو و ۴Matic آن‌ها به خوبی عمل کرده و اجازه می‌داد سیستم‌های الکترونیکی بی‌نقص عمل کنند. برنامه‌ریزی‌ها کامل بودند و زمان‌هایی که به دست‌اندازها یا زمین‌های ناهموار می‌رسیدیم کوچک‌ترین مشکلی مشاهده نمی‌شد.
در این قسمت E63 کمی سرکش عمل می‌کرد که شاید از یک سدان ۱۹۴۰ کیلویی بعید به نظر می‌رسید. البته این وضعیت در مدل‌های دیفرانسیل عقب E63 نیز دیده شده بود ولی سیستم ۴Matic به صورت مداوم نسبت به وضعیت خودرو هشدار می‌داد.
شاید باورکردنی نباشد ولی این غول مرسدس بنز با وزن نزدیک ۲ تن و ۵۷۷ اسب بخار قدرتی که تولید می‌کند با این که در رده سدان ها قرار می‌گیرد ولی در نهایت عملکردی همچون یک کامپکت اسپرت را به شما تحویل می‌دهد.

به نظر می‌رسد RS7 با جاده‌های مارپیچ کمی مشکل دارد و عملکرد آن در شرایط بزرگراه به مراتب بهتر خواهد بود اما همچنان می‌تواند به راحتی رقبای خود را به چالش بکشد.
مرسدس این رقابت ما را به یاد کوروت استینگری Z51 می‌اندازد. به نظر می‌رسد کنترل این خودرو حتی در زمان‌هایی که سرعت بیشتر می‌شود بهبود یافته است.
زمانی که با سرعت مجاز در حال رانندگی با RS7 هستید انگار بر روی یک فرش خزدار نرم قدم بر می‌دارید و اما وقتی وارد جاده‌های کوهستانی می‌شوید دیگر خزهای نرم این فرش برای شما کارایی سابق را ندارد.
باز هم در این قسمت اگزوز اسپرت موتور ۴ لیتری V8 این خودرو به همراه سیستم کواترو به یاری‌اش می‌آید ولی این بار دیگر نمی‌تواند با بنز مقابله کند.
ولی آخرین جایگاه در این قسمت برای جگوار است که موتور ۵ لیتری V8 آن با توان تولیدی ۵۵۰ اسب بخار نه تنها کمترین قدرت را در بین رقبا داشت بلکه کمی ما را نا امید کرد. بر خلاف استفاده از آخرین فناوری‌ها ولی باز هم صدای خرخر موتور به گوش می‌رسید و به نظر می‌آمد که موتور این خودرو به سختی کار می‌کند.
تنها پلتفرم جگوار XFR-S همان RWD است و به نظر می‌رسد خیلی هم جالب نیست. حالت Dynamic باعث می‌شد کمی جاده را از دست داده و کنترل خودرو از دست شما خارج شود.
بعد از سواری با F-Type و XKR-S تصور می‌کردیم XFR-S مانند یک گربه بزرگ باشد ولی ظاهراً صدای آن مانند یک موش ضعیف است.

2014 Jaguar XFR-s Interior
۲۰۱۴ Jaguar XFR-s Interior

سیستم تعلیق انطباقی این خودرو به خوبی کار کرده و رینگ‌های ۲۰ اینچی آن به کمک تایرهای پهنش می‌آید و باعث می‌شود آن‌ها عملکرد بی نقصی داشته باشند. سیستم ترمز XFR-S نیز در مقابل رقبا خیلی خوب کار می‌کند.
اما به نظر می‌رسد آن‌قدری که می‌خواهید نمی‌توانید با این خودرو سریع حرکت کنید و اگر می‌خواهید راضی از خودرو پیاده شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم سوار آئودی یا بنز شوید که از تمام توان و شتاب خود استفاده می‌کنند.

جگوار ۰ تا ۱۰۰ را در ۴.۴ ثانیه پر می‌کند که از این حیث کندترین مدل در تست ماست که کمی از سیستم انتقال ۸ سرعته آن بعید است. اما در مقابل بنز E63 AMG با ۳.۶ ثانیه رکورددار گروه و بعد از آن نیز آئودی RS7 با اختلاف ۰.۱ ثانیه یعنی ۳.۷ ثانیه قرار دارد. ولی یادتان باشد در جاده‌های کوهستانی این جگوار است که حرف اول را می زند.
این نکته را یادتان باشد که این تست به ما نشان داد جگوار نه شخصیت مرسدس بنز را دارد و نه شخصیت آئودی را. جگوار XFR-S مانند یک معما یا چیستان حل‌نشده می‌ماند.

رأی‌گیری

اگر بخواهیم در پایان نظرات خود را بیان کنیم کمی سخت است. اگر در مورد پیشرانه‌ها بخواهیم نظر بدهیم که همگی موافق مرسدس هستیم. موتور این خودرو با توان ۵۷۷ اسب بخار تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

اما در مورد شاسی بیشتر نظرات باز هم به سمت E63 AMG بود ولی می‌توان در مورد جگوار XFR-S هم فکر کرد. به سادگی نمی‌توان عملکرد جگوار را از ذهن بیرون کرد. حتی شاید با کمی اغماض و ارفاق هم بتوان جگوار را برنده دانست!
واقعاً بعد از یک تست طولانی انتخاب خودروی برتر کاری دشوار است. شاید اکثر نظرات در مجموع به سمت آئودی RS7 به عنوان یک سوپر سدان بی‌نقص شهری باشد. ولی مرسدس بنز E63 AMG S خودرویی است که همه آرزوی داشتن آن را دارند. با این وجود نمی‌توان از قابلیت‌های جگوار XFR-S هم به این راحتی عبور کرد.
حداکثر سرعت آئودی RS7 برابر ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت و گشتاور آن ۷۰۰ نیوتن متر، در جگوار XFR-S برابر ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و گشتاورش ۶۸۰ نیوتن متر و حداکثر سرعت مرسدس بنز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و گشتاور آن ۸۰۰ نیوتن متر است.
در نهایت با نظرسنجی در europeancarweb برنده ما مرسدس بنز E63 AMG S است که شاید بتوانیم خودمان را با این انتخاب قانع کنیم.
اکنون باید منتظر باشیم تا ببینیم نظر کاربران سایت پدال چیست؟ قطعاً از نظر ما، شما از کارشناسان europeancarweb مهم‌تر هستید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۹ دیدگاه‌ها

  1. شاهین

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    بی شک از نظر طراحی ائودی بالاتره،از نظر عملکرد بنز و از نظر لوکس بودن و شخصیت یا به قول معروف اقای خاص بودن،جگوار! اما! اما انتخاب من چیزی نیست جز:
    BMW M5 competition package
    امیدوارم از انتخابم راضی باشین! ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خودم

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (70 ديدگاه)

      من سمند رو بیشتر به اینا ترجیح میدم.
      البته سمند کمی به آیودی هم خداوکیلی شباهت داره.ایول

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        خودم جان شباهت سمند به ائودی زمانی بیشتر میشه که سپر جلوشو باز کنی!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. fleetwood

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (274 ديدگاه)

        دوسته عزیز این آئودی است و آیودی کارش و جایگاهش فرق میکنه ، نمیشه گفت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          fleetwood جان چیو نمیشه گفت؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. akbar

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      در مورد جگ باهت مخالفم، به نظرم هم آئودی هم بنز از نظر لوکس بودن هم تکنولوژی و خیلی موارد دیگه برند بالاتری محسوب میشن. در کل RS7 واقعا برتره.
      و انگلیسی های پر مدعا حرفی واسه گفتن ندارن جز غرور بی جا و تبلیغات زیاد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. fleetwood

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (274 ديدگاه)

        سلام شاهین جان، کار آیودی را نمیشه گفت ، مگه تنظیم خانواده پاس نکردی ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          داداش 5 سال پیش پاس کردم،الان میگن عوض شده!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. رضا

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      وای خدا حالا کدومیکی رو انتخاب کنم؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. PEUGEOT

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (999 ديدگاه)

      جا داره قهرمانی جهان در کشتی فرنگی رو به تمام دوستان و نویسندگان پدال تبریک بگم
      آفرین به غیرت کشتی گیران ایرانی
      زنده باد ایران و ایرانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. دانشجو مملکت

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        پژو جان داور ها شبی مدیران خودروساز ما بودن فقط …

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. PEUGEOT

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          دقیقا دوست عزیز
          حیف که اینجا نمی تونم بهشون فحش بدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. sajjad

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      برنده ی هر سه بخش مرسدسه و لا غیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Metalhead

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      ولی از نظر من ، E63 هم تو طراحی داخلی و خارجی و هم توی قدرت از RS7 و جگوار بالاتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. مارال

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (274 ديدگاه)

      طراحی داشبورد بنز واقعا قشنگتر و منظم تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    8. شاهین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      اوج هنر طراحان ائودی رو توی رینگ های این ماشین میشه دید.
      رینگ هاشو ببینین،جوری طراحی شده که حتی با وجود اینکه ماشین حرکت نمیکنه حس “پویایی و متحرک بودن” رو تداعی میکنه.همین نکته های کوچیک هستش که کلاس کار رو بالا میبره و تفاوت های بزرگ ایجاد میکنه.افرین به ائودی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAMAD

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من بیشتر از آئودی خوشم میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hrf

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    منم با شاهین جان موافقم. البته با اولش. شخصیت ماشینهای ائودی وطراحیاش هیچ وقت ادمو خسته نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    خیلی خوب بود ولی من ائودی و بنز بعدشم جگوار رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hrf

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    تو المانی ها ب نظر من ائودی از همه خاص تره(نظر شخصی) من ائودی رو انتخاب میکنم. سوئیچش لطفا :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شلبى

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (685 ديدگاه)

    بنز یه جیز دیکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. خاوری مزراتی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    من تو این رقابت مرسدس بنز رو ترجیح میدم ولی اعتقاد دارم با گسترش رقابت میشد مازراتی گیبلی، بی ام دبلیو سری M5 و .. رو داخل کرد تا رقابت واقعی تر بشه
    درکل مرسدس بنز زیبا لوکس به یادماندنی و کارآمد هست پس انتخاب منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      خاوری جان قبول کن گیبلی اصلا حرفی برای گفتن نداره در بخش اسپورت .

      اگر نسخه های 8 و یا 6 سیلندر معمولی بودند ، حق با شما بود .

      اما اگر مازراتی اینجا می امد ، باید فقط پرچم تکون میداد .

      مازراتی رو چه به اسپورت .

      تازه هم بنز و هم ائودی و هم ب ام و مدلهای استیشن هم دارند و ان ها هم

      با همین پکیج قابل سفارش خرید هستند .

      موقیت در طول زمان ار آن برندهایی است که مطابق با هر سلیقه ایی و

      انتخابی یک محصول دارن . یکی از رموز موفقیت این سه غول المانی در

      برابر مازراتی همینه . تازه این یکیش بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. PEUGEOT

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ولی واقعا مرسدس خیلی دوست دارم
    خیلی با اقتداره
    مخصوصا سر کل کل با جگوار بیش از اندازه باهاش حال کردم
    به جگوار یاد داد که به پر و پاش نپیچه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Arash66

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    در همین پاراگراف اول نویسنده عزیز اشتباه توضیح دادن !
    ( عضو جدیدتر این خانواده، آئودی RS )

    کی گفته آئودی عضو تازه وارد رقابت بین سدان های اسپرت هست !؟
    شما فکر میکنم RS6 رو نمیشناسید … آئودی فقط در رقابت با کوپه سدان تازه وارد هست که RS7 رو برای رقابت در همین کلاس فرستاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. غفاری

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (54 ديدگاه)

      دوست عزیز تو متن منظور RS7 بوده که متسافانه 7 جا افتاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Arash66

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (87 ديدگاه)

        چه فرقی میکنه
        شما دوستان اطلاعات کمی در مورد آئودی دارین فکر میکنن آئودی تازه به ام 5 و ای کلاس رقابت میکنه
        سال هاست که با A6 , S6 , RS6 داره با این دو کلاس رقیبش رقابت میکنه …
        در ضمن RS7 اسپرت بک هست رقیب اصلی CLS

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. mahan

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    بین ائودی و بنز انتخاب واقعا سخته ولی جای بی ام و واقعا خالی بود اگه بود خیلی جذاب میشد رقابت
    شانس آوردیم داور کلارسون و این انگلیسی ها نبودن وگرنه از همون اول میگفتن جگوار ازهمه بهتره

    ژرمن ها باید یه برنامه مقابل تخت گاز انگیلیسا بسازن
    چون اونا اصلا رسالت خراب کردن المانها دارن
    برنامه قبلیشون توش گفتن آشغال سازان فولکس آلمانی . بوگاتی رو ساختن
    عوام هم که باور میکنن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      افرین ماهان جان . خیلی خوشم اومد از واقع بین بودنت .

      اون برنامه برای بعضی از افراد شده خدا . حجت . طوری که فکر میکنند ،

      مجرهای تاپ گیر ، از مهندسان و کارشناسان کارخانه های خودروسازی بیشتر

      میفهمند .

      پیرو حرف شما باید بگم که در شماره 363 هفته نامه ی خودرو که در تاریخ

      20اردیبهشت ماه چاپ شد ، در صفحه اخر مهمترین اخبار را مینویسد .

      یکی از این اخبار این بود :

      اخطار جدی به کلارکسون :

      تهیه کنندگان برنامه تاپ گیر به جرمی کلارکسون در مورد استفاده از جملات

      و کنایه های نژاد پرستانه در برنامه اش اخطار جدی دادند .

      انها تهدید کردند که اهمیت برنامه ی تاپ گیر برایشان اهمیتی نداشته و

      در صورت تکرار این الفاظ ، او را از تیم سازنده این برنامه کنار

      میگذارند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        میلاد جون حتما توی مجله ی ماشین خوندی که مهندس کاشانی به جرمی چی گفته بود دیگه؟! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          اتفاقا مجله ماشین هیچوقت اونهارو نکوبیده .

          من هیچ وقت نخوندم . توخوندی ؟؟؟

          کدام شماره ؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شاهین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          مهندس گفته بود جرمی که الان داره مجری گری میکنه دیپلم داره و من اون زمان گواهینامه ی خلبانی خودم رو گرفته بودم! (البته عین جمله یادم نیست ولی کلیتش همین بود)
          شماره ی مجله یادم نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. شایان

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          والا خیلی ها تویه همین پدال هم سواد و هم اطلاعاتشون از اون احمقه انگلیسه بالاتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Metalhead

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    از هر لحاظ که بخوایم حساب کنیم E63 بهتره ، من که خودم عاشق طراحی داخلشم و بخصوص چراغ های عقبش ، بعد E63 هم آئودی RS7 و آخر جگوار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ESI

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (387 ديدگاه)

    من ویدیو های در یوتوب دیدم که بیشتر پیشتازی ائودی رو نسبت به بنز نشون میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ehsan

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    بند اول متن رو که میخونی متوجه میشی که نویسنده این مطلب جناب غفاری است
    کلا نوع ادبیات نوشتنتون فرق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Arash66

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    خب مورد دوم، اگر در جاده برفی و یخی تست درگ رو انجام بدن متوجه قدرت کواتترو خواهند شد.

    مورد سوم و AMG S هست که نسخه بهبود یافته S رو بعد از معرفی RS7 معرفی کرد پس نسخه معمولی AMG که هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت !

    در ضمن من نمیفهمم چرا به این نکته توجه نمیشه که حجم موتور بنز 5.5 لیتر هست در صورتی که ائودی 4 لیتری هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      اقای ارش 66 کی گفته بنز بدون نسخه ی S حرفی برای گفتن نداره ؟؟؟

      شما اینو از کجا دراوردی ؟؟؟

      در بعضی موارد مرسدس بنز نسخه های تیونیگ شده ی خودش رو یا با نسخه ی سری

      بلک معرفی میکنه و در بعضی موارد نسخه ی S .

      همچین میگی هیچ حرفی برای گفتن نداشته انگار هیبرید بوده !!!!

      نسخه ی معمولیش تازه میشه در حد جگوار .

      در ضمن هر خودروسازی سیاست خودشو داره . ربطی به حجم موتور نداره .

      شما اگر اطلاع داشته باشی ، متوجه خواهی شد که وقتی حجم موتور را کمتر

      میگیرند ، از توربوهایی استفاده میکنند که قطر بیشتری دارند .

      اگر نه یک موتور 4لیتری با توربوهای کوچک قدرت زیادی نمیتونه تولید کنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    مرسدس بنز خیلی روی این مدل کارکرده . هرچی توان داشته گذاشته . اگر

    بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم ، باید بگم که این قهرمانی بنز در حالی

    است که ب ام و M5 که به نوعی سردمدار همه ی این شرکت کنندگان است غایب

    است .

    قضاوت کار خیلی سختیه . به نظرم ائودی و بنز و ب ام و همشون در یک حد

    هستند . چون وقتی در مجلات مختلف و کلیپ های مختلف تست و ازمایش این سه

    برندرو میبینی همیشه مقام اول مختص یک برند نبوده ، یک جایی بنز اول

    شده ، در یک مجله ب ام و و در جای دیگر ائودی . اما اینقدر مطمئن هستم

    که جگوار چندین پله ازین رفبا پایین تر می ایسته .

    در هر حال انتخاب من مثل روز روشنه حتی اگر به جای E63 AMG یک بنز E200

    با کمترین سطح تجهیزاتی بود .

    من هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی به بنز خیانت نکردم ، نمیکنم ، و

    نخواهم کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ehsan

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    در مورد ظاهر من فکر میکنم که ائودی کمی از بنز بهتر بود ( ولی نمای عقب بنز بهتره ) جگوار نمای جلوی خوبی داره ولی عقبش ساده است
    در مورد موتور و عملکرد باید گفت بنز حتما اوله و بعد ائودی و بعد جاگوار
    پس انتخاب های من به ترتیب :
    1_ BMW M5
    2_ Mercedes-Benz E63
    3_ Audi RS7
    4_ Jaguar XFR-s

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      افرین احسان . البته باید بگم که اگر بحث خورویی باشه که هم لوکس باشه و

      اسپورت ، ائودی حرف اول رو میزنه .

      ولی اگر بحث خودروس سدان اسپورت باشه ، یا بنز و یا ب ام و . بعضی مواقع

      هم ائودی اول میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        انصافا جای BMW M5 خیلی خالی بود. :(

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود . بله شاهین قبول دارم .

        شاید مقام و اول را هم کسب میکرد . شااااید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          میلاد این شااااید رو یه جوری گفتیا!!! :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ehsan

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          البته اگر بود حتما ، شاید اول میشد !! :-D

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. sahand

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    این مقایسه باطله،چون نه لکسوس هست نه ب.ام.و!
    مِثه اینه که جام جهانی بذاری بدونه برزیل و اسپانیا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      هیچ هم اینطور نیست .

      اولا که کدام مدل لکسس اسپورت داره ؟؟؟

      شما به من بگو کدام تینر رسمی و غیر رسمی روی مدلهای لکسس کار میکنه ؟؟؟

      ده ها مجله ی خارجی و ایرانی برات میارم که همیشه یدونه از حلقه های

      المانی نیستش . رقابت بین این سه تا بوده . حالا چون یکیشون نیست باطله ؟؟

      وقتی بنز E63 AMG را با ب ام و M5 مقایسه میکنند ، قبول نیست چون

      ائودی نبوده ؟؟؟؟

      اگر مقایسه مجلات و میخوندی ، بهتر حرفم رو متوجه میشدی .

      چون در بعضی از مواقع اماکن تهیه کردن رقیب سوم یا چهارم برای نشریه و

      یا شبکه ی خودرویی نیست و نمیتوان تست و ازمایش رو برای یک خودرو معطل

      کرد و یا به روز دیگری موکول کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Metalhead

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        لکسوس مدل اسپورت نداره؟؟؟؟؟؟؟ میلاد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ F Sport چیه پس؟؟؟؟؟؟؟ میشه واسم توضیح بدی الآن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ژیار

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        میلاد جان فکر کنم لکسوس هم مدلisf رو داره اما نه با عملکرد این سه مدل. اما انتخاب من در این کلاس 63amg S هستش بدون تردید. هر چند دست ما کوتاه و خرما برنخیل

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          ژیار عزیز حرف شما کاملا درسته . ولی الان بحث یک خودروی

          سدان با قابلیت های یک اسپورت تمام عیار است .

          اگر قرار باشه لکسس حضور داشته باشه ، باید مدلهای

          LF باشه که در کلاس سدان نیست .

          به خدا من از این بنز میخواستم چیزی بگم ، ادعایی که

          اکثر کارشناسان قبول دارند . اما اینجا نگفتم ، اگر

          مینوشتم صدای همه در می امد .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. sahand

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (136 ديدگاه)

        میلاد خان،اینایی رو که گفتی میدونم،و قبولم دارم
        ولی اینجا بحث ماشین اسپورت نبود،بحث ماشین سدانه،که واقعاً اگه بخوای بیطرف باشی لکسوس پا به پای بنز و ب.ام.و،میتونه تو این رقابت حضور داشته باشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . سهند بله با شما موافقم .

          اما اینجا بحث خودروی سدان با قابلیت اسپورت بوده . اگر

          مدلهای معمولی بودند ، بله لکسس حرف برای گفتن داشت .

          اگر بحث خودروی معمولی بود هیچ وقت ماشیبن ها از نوع

          اسپورتشون انتخاب میشدند .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. ژیار

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (59 ديدگاه)

        میلاد جان فکر کنم که لکسوس در این کلاس مدل isf رو داره البته که در مقابل این اساتید هنوز خیلی عقبه. در کل بهترین سدان اسپرت e63amg S هست بدون تردید(نظرشخصی)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          ژیار جان ریش سفید این بخش BMW M5 هستش.
          توی مقایسه ی بین E63 و M5 توی موتور ترند با ناداوری(!)،E63 برنده شد در حالی که BMW M5 یه اسطوره هستش و هیچی از بنز کم نداره که هیچ،شاید سر تر هم باشه.ارادتمندم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          افرین . افرین .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود . شاهین قبول دارم . ولی همیشه ب ام و اول نبوده .

          بیشتر مواقع اول بوده . بنز هم خرو میخواد هم خرمارو .

          هم میخواد با شخصیت و با کلاس باشه و در عین حال اسپورت .

          تا حدودی هم موفق بوده اما بیشتر دویت داره نرم و راحت

          باشه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شاهین

          ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4524 ديدگاه)

          داداش میلاد حرفت کاملا درسته.انتخاب بین بنز و BMW و ائودی و پورشه بیشتر “دلی” هستش چون هر کدوم توی یه زمینه ای قوی هستن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. احسان

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هیچ یا بهترین
    زنده باد مرسدس بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Sadjad97

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    عشق است آئودی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    مرسدس و جگوار همیشه دشمن خونی همدیگه بودن پس این وسط آئودی از همه مظلوم تره.

    اول آئودی و بعد مرسدس،جگوار هم ماشین بدی نیست.

    اگه راستشو بخواین انتخاب بین آئودی و مرسدس خیلی سخته خودمم گیج شدم که کدوم بهتره و به همین دلیل،ده، بیست،سی کردم آئودی دراومد!!!!

    اگه انتخابم اشتباه بود منو ببخشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یه پسل باهوش

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    من با اینکه معمولا سوپر اسپرت سوار می شم و علاقه ای به اتاشغالا ندارم

    با این حال ائودی رو انتخاب می کنم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. reza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    جگوار که هیچی
    ائودی هم یخورده به دل نمیشینه
    ولی بنز از هر نظر عـــــالیه

    بنز اصن پلت فرم خاصی داره
    یه برندیه که پیر و جوون دوسش دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. GTR-50

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (493 ديدگاه)

    audi

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. امید

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    لطفا بخونید:
    سلام دوستان واقعا آه و حسرت من واقعا موندم چرا ما عادت کردیم اینجوری باشیم چرا ایران خودرو های سوپر اسپرت و لوکس نسازه؟ دلمون خوشه می گیم بنزین نسبت به کشور های دیگر بسیار ارزون است اما شما بیاید نسبت درآمد به قیمت خودرو و بنزین بگیرید تو خارج یه آدم عادی با حقوق ۲ ماهش بدون اینکه بهش فشار بیاد یه بی ام و سری ۳ میخره اما تو ایران یه کارمند ساده باید چند صد سال کار کنه تا یه بی ام و بخره؟
    به خدا تو کشوری مثل ایران که خودرو سازی اون به این افتضاحی است و طبق آمار ۷۰ درصد تصادفات جاده ای به ماشین های افتضاح ایران مربوط می شه نباید گمرکی از ۱۰۰ درصد شروع بشه تا بره اون بالا ها اگه گمرکی ها نبوند شما باید بین ۲۰۶ و النترا انتخاب می کردید. واقعا این پول گمرکی ها کجا میره؟
    آه و افسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Only mercedes-773

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ببین بعد مرسدس حروووومه….قدرت،لوکس بودن،طراحى خواص و در عین سادگى زیبا..با ابهت…و اصالت خواصشه ک ادمو دیوونه میکنه…

    فقط ستاره ژرمنى

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. walid

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آودی واقعا زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ژیار

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    شاهین جان من عقیده شخصیم رو گفتم وگرنه هیچ کس منکر تواناییهای m5 نیست حتی تو هندلینگ و قابلیت مانور پذیری بی ام و سرتره. اما در کل نظرم رو بنز البته با ارادت به شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      خواهش میکنم ژیار جان،انتخاب شما کاملا مورد احترام منه.ارادتمندم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. sajjad

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    آئوودی هم خوشگله هم لوکس امکاناتشم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. زیگما

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    اگر فقط مقایسه بین دیف عقب ها لوکس معمولی بود، لکسس جی اس انتخاب من بود
    با چوب بامبو و خرج کم و قیمت عالی
    ولی وقتی سخن از دیف عقب لوکس اسپرت به میان میاد، انتخاب من ای کلاس هست(دیف عقبه یا تمام چرخ متحرک؟)…..هر چند کلا با قیمت های بالا زیاد حال نمیکنم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      خبر دار شدم ای کلاس ای ام جی دیفرانسیل عقب در امریکا نداریم.
      پس انتخابم در بین دیف عقب های لوکس ، m5 میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. reza

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    تو این مقایسه جای خیلی از ماشینا خالیه…….

    مخصوصا bmw

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا