مرسدس بنز

ساخت نسخهٔ شش چرخ مرسدس X کلاس توسط کارلکس دیزاین

کارلکس دیزاین پیش‌ازاین اقدام به تیونینگ مرسدس بنز X کلاس و ارائهٔ نسخه‌ای لوکس و آفرود از این پیکاپ آلمانی کرده است. پروژهٔ بعدی این شرکت روی X کلاس اما جذاب‌تر است زیرا کارلکس دیزاین اقدام به ساخت نسخهٔ شش چرخ از این خودرو کرده و آن‌را X-Class Exy 6×6 Concept نامیده است. البته این خودرو چیزی بیشتر از یک X کلاس با دو چرخ اضافی است و تغییرات گستردهٔ دیگری هم در آن صورت گرفته است.

کارلکس با ورودی‌های هوای بزرگ در گوشه‌ها و یک وینچ در میان آن‌ها، در نمای جلویی X کلاس را تغییر داده است. علاوه بر این، کاپوت با یک دریچهٔ هوا اصلاح شده و بچه گلگیرهای مشکی‌رنگی با میخ‌هایی که از کاپشن‌های دههٔ ۸۰ میلادی الهام گرفته‌اند نیز به خودرو اضافه شده‌اند؛ و نهایتاً یک نوار LED هم سقف X کلاس را تزئین کرده است. در قسمت رکاب‌های خودرو جاپایی‌هایی تعبیه شده تا ورود و خروج به این پیکاپ مرتفع راحت‌تر صورت گیرد؛ اما بزرگ‌ترین تغییرات در قسمت عقبی صورت گرفته است. کارلکس به‌منظور فراهم کردن فضا جهت نصب محور سوم، طول قسمت بار X کلاس را افزایش داده و کاور بزرگی هم رو گلگیرها تعبیه کرده است. درب قسمت بار X شکل و سپر جدید با دو سر اگزوز یکپارچه درون آن هم از دیگر تغییرات قابل‌توجه بخش عقبی این X کلاس هستند. برای این خودرو لاستیک‌های آفرود بسیار بزرگی هم در نظر گرفته شده است.

متأسفانه کارلکس جزئیات فنی چندانی از این خودرو منتشر نکرده چراکه هنوز در حال ساخت آن است. بااین‌حال دریچهٔ روی کاپوت می‌تواند نشانگر امکان استفاده از پیشرانهٔ قدرتمندتری در این X کلاس شش چرخ باشد. در حال حاضر قدرتمندترین پیشرانهٔ استاندارد X کلاس یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور است. البته ساخت X کلاس شش چرخ کمی مشکل به نظر می‌رسد زیرا برای این کار به یک دیفرانسیل سوم و همین‌طور میل‌گاردان متفاوت نیاز است و حتی ممکن است استفاده از یک گیربکس کمکی هم لازم باشد تا امکان انتقال گشتاور به محور سوم فراهم گردد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Bideski

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    غول بیابونی……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. s.h

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این تیونر پیکاپ واقعا کار درسته و میتونه از ایکس کلاسی که خیلی نقد ها بهش وارده یه چیز به درد بخور در بیاره که همه دهن ها بسته شه
      ولی هیچ شش چرخی تو دنیا نظیر جی کلاس نمیشه مخصوصا که منصوری قدرتشو به 900 اسب و گشتاورشو به 1000 نیوتن متر محدود کرده که تا 1300 نیوتن متر هم میتونه بره در ضمن 100 کیلو هم سبک تره واقعا هیچ چیزی جاش نمیتونه بیاد چون از اول شش چرخ بوده نه اینکه یه دف بهش اضافه شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Trx (taimaz)

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (316 ديدگاه)

        X کلاس همین الآن هم یه ماشین به درد بخور هست فقط یک مقداری قیمتش نسبت به کاربردش بالاست ، کسایی که به دنبال پیکاپ هستند بیشتر دنبال قابلیتش هستند تا مقدار لوکس بودنش.
        G Class 6*6 قضیش زمین تا آسمون با X Class فرق میکنه اصلا قابل مقایسه نیستند روی یکی موتور پر قدرت مرسدس بنز نصب روی یکی موتور نیسان ناوارا یکی ساخته شده بر اساس G Class افسانه ای که نماد اشرافیت و قدرت هست و اون یکی ساخته شده بر اساس خودرویی با قیمت متوسط و کارایی بالا.
        ساخت X Class 6*6 به نظر من به هیچگونه توجیه اقتصادی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. s.h

          ۱۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          دوست عزیز چرا مقلطه میکنی من گفتم شش چرخ نگفتم فلان کلاس و … اینا
          وگرنه میدونم
          سری پیشم گفتم افرود بی ام و به بنز نمیخوره یکی میگفت x5 زمین تا اسمون با جی کلاس فرق داره من منظورم کلی بود یعنی قوی ترین نماینده افرود بی ام و و قوی ترین نمایندهای افرود بنز ( حالا یونیماگ به کنار ) الانم ملاکم کل شش چرخ ها بود مثلا لند روور دیفندر و هنسی و …… دور از هر بحثی که بیشتر وارد جزئیات شه چون اگر خیلی خیلی بخوایی دقیق شی میبینی پیستا و 720 هم خیلی از زمین تا اسمون فرق دارن پس رقیب نیستند

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Trx (taimaz)

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (316 ديدگاه)

        دوست عزیز من اینجا سایت تبادل اطلاعات و نظر هست نه کل کل و این حرفها منم اصلا اهل کل کل کردن در موارد کوچیکی مثل این موضوع نیستم فقط نظرمو گفتم.
        در ضمن کامنت شما در بالا کاملا گویا هست ، حالا اگر بعد از گذاشتن کامنتتون نظرتون عوض شده ، یا احتمالا نظرتونو بد رسوندید فکر میکنم باید تبصره یا پیوست بهش اضافه میکردید . بازم قضاوت با بقیه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. s.h

          ۱۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          همه منظورم به جواب شما نبود اقا
          یه بخشی واسه رفع ابهام حرفام بود بقیه اش هم واسه بعضی از دوستان بود تا یه اسم میاری سریع میگن این به اون نمیخوره و….
          شایدم یه جوابی به بچه های مهد کودک با این کل کل های بچه گا نه و تمسخر بهترین برند های جهانی
          که چیزی به من و اونا کم و زیاد نمیشه ولی یه انسان معمولی با تمسخر یه مجموعه خیلی بزرگ و موفق فقط خودشو جلو بقیه حضار کوچک میکنه
          حرف شما یه بهانه ای شد واسه این
          در کل نمیدونم اینکه در جواب شما گفتم خوب بود یا بد ولی هر بار تو جواب خودشون میگفتم کامنتم تایید نمیشد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. معین م

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      حاجی برگاااااااام …..

      فقط عکس آخر …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. david

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    خوبه ولی پیکاپ فقط آمریکایی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Trx (taimaz)

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (316 ديدگاه)

      واقعا موافقم هیچ جای تعصبی وجود نداره ، بخاطر کاربرد بسیار زیاد پیکاپ یا تراک ها در آمریکا ساخت یک پیکاپ کاربردی از مرحله ی آزمون و خطا گذشته و به مرحله ی رقابت بر سر بهترین بودن رسیده ، یک پیکاپ خوب یعنی خودرویی سخت جون با کارایی بالا (حجم حمل بار زیاد ، تحمل وزن بکسل بالا، قابلیت آفرود بسیار بیشتر از یک suv) در کنار قیمت پایین
      مشخصات ابر پیکاپ هایی نظیر رم TRX ۱۵۰۰ ، فورد رپتور F۱۵۰ و شورلت سیلورادو HD رو در کنار قیمتش ارزش خرید بالای اون هارو نشون میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Reza

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    اوووووف چی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali.usa

      ۱۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      جدی گفتی ? ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Omid

    ۱۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    از خودش که خیلی بهتر شده مخصوصا از نمای عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا