مرسدس بنزمسابقات

ضرب‌الاجل مرسدس برای ورود به فرمول E

چندی قبل مقامات مسابقات فرمول E و مرسدس بنز توافقنامه‌ای برای ورود این خودروساز به مسابقات امضا کردند.


مرسدس که تا پایان فصل ۲۰۲۰ برای حضور در مسابقات فرمول ۱ قرارداد دارد گفته الکتریکی سازی صنعت خودرو باعث شده مسابقات فرمول ۱ در آینده بسیار مناسب باشد.


هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه مرسدس فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در مسابقات حضور خواهد داشت یا خیر گرفته نشده اما اگر این موضوع صورت بگیرد از فنّاوری قوای محرکه خود استفاده نخواهد کرد.

فیا قبلا لیستی از سازنده‌های مجاز برای فصل یاد شده را منتشر ساخته که به این معنی است که مرسدس باید قوای محرکه‌ای را که شامل پیشرانه، گیربکس و اینورتر می‌باشد اجاره کند.


مدیرعامل فرمول E به موتور اسپورت گفته است:

من فکر می‌کنم علاقه مرسدس به این مسابقات بسیار بالاست اما اگر مرسدس فصل ۲۰۱۸/۲۰۱۹ در مسابقات حضور داشته باشد به عنوان یک سازنده مطرح نخواهد بود.


او ادامه می‌دهد:

آن‌ها باید از یک شرکت قوای محرکه را تأمین کنند. ما هنوز منتظر اقدامات آن‌ها هستیم و آن‌ها هنوز تا ماه اکتبر زمان دارند تا تصمیم خود را اعلام کنند. اگر وارد مسابقات شوند یک مصرف‌کننده خواهند بود.

سازنده‌های مجاز فصل یاد شده عبارت‌اند از ب ام و، DS، Abt (آئودی)، ماهیندرا، رنو، جگوار، NextEV، Penske Autosport و ونتوری.


به منظور پیشگیری از همکاری با رقیبی دیرینه چون ب ام و، تیم مرسدس می‌تواند با ونتوری همکاری کند که شریک قطعه ساز معروف آلمانی یعنی ZF در فصل آینده خواهد بود.


ماهیندرا، NextEV و Penske نیز می‌توانند گزینه‌های خنثی‌تری نسبت به خودروسازان مشهور یاد شده باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خیلی مسخره هستش این قانون طرف تو مسابقات شرکت میکنه تا تکنولوژی جدید خودش تست کنه بعد اونه توسعه بده مثل فرمول 1 اونایی که از تکنولوژی دیگه استفاده میکنن خودروساز نیستن و برای کسب درامد به این سمت اومدن که نمونه اون تو فرمول 1 زیاد هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      یکی از دلایلی که باعث شده فراری فعلا وارد فرمول e نشه همینه. فکرشو بکن فراری از ماهیندرا قوای محرکه بگیره. خیلی مسخرست.به نظر من باید صبر کنن تا قرترداد کمپانی های تولید کننده ی قوای محرکه با فیا تموم بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Infinite

      ۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (452 ديدگاه)

      برای شروع بد هم نیست. این امکان رو به مرسدس بنز میده تا با بهره‌گیری از موتور شرکت‌کنندگان با سابقه‌تر، با تجربه و دید بهتری نسبت به طراحی موتور شخصی اقدام کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Farshid

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماهیندرا؟!!! قوای محرکه فرمول E ؟!!!!! من که کپ کردم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. vahid 956

    ۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (474 ديدگاه)

    چه رقابتی بشه فرمول e پورشه هم بیاد دیگه غوغا کده ای میشه ولی فرمول e فعلا یه مشکلی داره بنظرم چون تو پیست های شهرب برگزار میشه معمولا عرض پیست کمه بهمین خاطر شاهد سبقت گیری های زیادی نیستیم باید این مشکلو حل کنن اینجوری نباشه که فقط تایم گیری قهرمانو معلوم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا