مرسدس بنز

نظر شما درباره طراحی نسل جدید مرسدس A کلاس چیست؟

استایل CLS مانند را دوست دارید؟
جدیدترین نسل از مرسدس بنز A کلاس بیشترین تأکید را روی ظرافت و تکنولوژی داشته است. احتمالاً اکثر شما عزیزان به یاد دارید که A کلاس قبلاً یک خودروی ۵ درب کامپکت نبوده و یارای رقابت با خودروهایی همچون ب ام و سری ۱ یا آئودی A3 را نداشته است. دو نسل ابتدایی این خودرو نسخه‌های ساب کامپکت و بیشتر شبیه مینی MPV بوده‌اند.


البته مرسدس در سال ۲۰۱۲ سومین نسل این خودرو را با کد W176 عرضه کرد. پیش‌نمایش این خودرو با محصول مفهومی A کلاسی بود که یک سال قبل‌تر در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شده بود. این خودرو در تلاشی سخت برای جلب نظر خریداران جوان بود به همین خاطر از طراحی بدنه دینامیک و شیک به همراه عناصر باابهت تر نسبت به تمامی رقبا بهره برده بود.

سه سال بعد و در تابستان ۲۰۱۵ مرسدس بنز نسخه فیس لیفت A کلاس را با پیشرانه‌های بهبود یافته، بدنه‌ای بازنگری شده، سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸ اینچی، صندلی‌های تغییر یافته، متریال بهتر و… عرضه کرد.

چهارمین نسل از این خودرو که هفته پیش معرفی شد یک محصول کاملاً متفاوت نسبت به پیشینیان خود است. A کلاس جدید نه تنها پیشرفته‌تر از قبل بوده بلکه طراحی ساده‌تری نیز داشته و به همین خاطر ظریف‌تر است. مدیرعامل کمپانی آقای دیتر زچه در مراسم رونمایی از این خودرو اذعان داشت که هدف از عرضه نسل سوم A کلاس متمایز بودن هر چه بیشتر بوده درحالی‌که مدل جدید این خودرو به بلوغ بیشتری رسیده است.

چهارمین نسل A کلاس دارای طراحی نمای جلوی گیرا با کاپوتی کم ارتفاع و چراغ‌های LED تخت، قوس‌های بزرگ‌تر چرخ، چراغ‌های عقب نازک‌تر و پروفایلی تیزتر است و البته کابین نیز به لطف سود بردن از طراحی دو صفحه‌نمایشی بسیار مدرن‌تر از قبل نشان می‌دهد.

این هاچبک جدید از نظر ابعادی، فاصله بین محوری و فاصله چرخ‌های روبرویی نیز رشد داشته است. این امر منجر به فضای سر، شانه و زانوی بیشتری شده است. همچنین یکی از انتقادات به نسل قبلی A کلاس که فضای کم بخش عقب کابین و یا سواری سفت بود در نسل جدید مرتفع شده اما خب برای اطمینان از صحت این نتایج باید منتظر بررسی‌های تخصصی بمانیم.

از آنجایی که هدف اصلی ما از نگارش این مقاله مقایسه بصری و طراحی نسل جدید A کلاس است بنابراین مشتاقیم نظر شما درباره این خودرو و البته جهت‌گیری جدید بخش طراحی مرسدس را بدانیم. آیا طراحی CLS و A کلاس جدید را می‌پسندید؟ اگر پاسخ منفی است دلیل شما برای آن چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    خداییش طراحی چراغای عقب نسل قبل خیلی بهتر بود. از طراحی چراغای جلو هم بگذریم?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      حاصل جفت گیری برلیانس نر با سراتو ماده
      اما جناب بنز اون رو به فرزندی قبول کرده و در یک خانواده ثروتمند بزرگ شده!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آریا

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      با این که عاشق بنزم ولی از چراغای جلوش متنفرم…
      ولی بقیش عالیه مخصوصا از لحاظ فنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. FcmZ

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    من که از کاپوت پهن و کوتاه نسل جدید خوشم میاد.
    فضای داخلییم که جایی برای انتقاد نذاشته.
    در مجموع من نسل جدید رو بیشتر میپسندم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      نظرم من نظرت نزدیکه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    نسل قبلی خشونت بیشتری داشت که عاشقش بودم، ولی چیزی که توو این 4 سال بهش رسیدم (زبان طراحی جدید از اس کلاس 2014 به اینور) اینه که رفته رفته به طراحی ها عادت میشه و جذابتشونو نشون میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Wrx

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    جلوی نسل جدید رو دوس دارم ?
    نمای جانبیشم بهتر از نسل قبلی هست
    کابینشم که عالی بود عالی تر شده ?
    ولی ?کلا اون نمای عقبش یه طوریه
    اصن نمیشه توصیفش کرد نمیشه گفت بده ☹️
    ولی چنگی هم به دل نمیزنه یه طوری زیاد فانتزی شده ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. الف.ی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1643 ديدگاه)

      با شما درباره کابین موافقم ولی من از این طراحی جلو خوشم نمیاد و به نظرم عقبش بهتر شده
      “مدیرعامل کمپانی آقای دیتر زچه در مراسم رونمایی از این خودرو اذعان داشت که هدف از عرضه نسل سوم A کلاس متمایز بودن هر چه بیشتر بوده درحالی‌که مدل جدید این خودرو به بلوغ بیشتری رسیده است.”
      این همون چیزیه که من قبلا تو کامنتام گفتم “مرسدس داره زیبایی رو با چیزی تعریف میکنه که من اقلا به عنوان طرفدار دوآتیشه خوشم نمیاد”
      می بینید؟ وقتی عاشق یه شرکت باشی میتونی کاملا بفهمی اهدافشون از این کارا چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mehdi TuRbO

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1961 ديدگاه)

    طراحی خارجیش عقب گرد داشته کاملن از طراحی خارجیش فکر میکنید سمت چپی نسل جدید در حالی ک برعکس.امیدوارم نسل بعدی از جفتش بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    بازار تعیین میکنه خوبه یا بد باید چند ماه صبر کرد دید مشتری پسنده یا نه امار فروش هم چیز معلوم میکند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. matin

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چراغ های جلو جایگاه خاصی در طراحی جلوبندی نداره و خیلی خام بنظر میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمود

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (68 ديدگاه)

    من که هر کاری می کنم نمتونم هضمش کنم مخصوصا عقبشو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. F۲۲RAPTOR

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    زده آیا طراحی cla وaکلای جدبد را می‌پسندید؟
    منظور همون clsهست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2599 ديدگاه)

      ایول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. M.us

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    نسل قبلش خیلی خوب بود حتی اس کلاس قبل فیس لیفت هم همینطور بود نسل جدیدش شاید خوب باشه وای مثل نسل قبلیش نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    نمیشه بهش خورده گرفت ولی فکر کنم یه فیس لیفت سریع در انتظارش باشه
    بنز همیشه بنزه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hossein

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به جز چراغ هاش بقیشو میپسندم بهتر شده ولی چراغاشو نمیپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. net

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جدیدا بنز تو تمام مدلاش داره از این چراغ برلیانس استفاده میکنه که خیلی زشته.باید طراح این چراغ جلو بنز رو از این شرکت اخراج کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      بله از نئون های دنا قدر مطلق هم انگاری الهام گرفتن خخخخ
      ولی چیز جالبی از آب در اومده،
      طراحی چراغ عقب و مخصوصا جای پلاک رو کاپوت عقب میتونست بهتر باشه ولی باید یه فرقی هم با نسل قبل داشته باشه و همچنین چیزاییم ازش به ارث برده باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Hemichan

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    شبیه اسپورتهای ارزون قیمت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    نسل قبل زیباتر بود.فقط خدا کنه بنز این طراحی رو واسه ی کلاس S و کلاس E به کار نگیره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Mercedes

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من تو طراحی قبلی بخاطر بلند تر بودن لبه پایین سپر چلو و جلو تر بودن از کاپوت ماشین جسورتر بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. +|

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    من جلوپنجره جدید بنز را خیلی می پسندم، بسیار چشم نواز و گرم و گیرا از اب درامده از اون طراحی های است که به مرور زمان خودش رو نشون میده و تو قلب هواداراش جا باز میکنه.
    اما….
    بر خلاف جلوپنجره زیبای A کلاس و CLS از چراغ های مثلثی شکل ان زیاد خوشم نیامد، با اینکه طراحی بسیار زیبا و جدیدی داره اما از اون ابهت و اصالت همیشگی محصولات بنز فاصله گرفته و بیشتر ادم را یاد محصولات اسیای می اندازد تا یک برند پیشرو-سطح بالای اروپایی و این باعث عمر کوتاه ان خواهد بود، به قول معروف زود از مد میفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali a

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی و کیفیت داخلی بهترین تو این کلاس..طراحی بیرونی نه چندان جذاب …ولی سلیقه ای هست.فنی هم خیلی خوب..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. emad1990

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحی جدید مرسدس که توش خطوط منحنی حذف شدنو میپسندم.بعید میدونم این طراحی با گذر زمان کهنه بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا