مرسدس بنز

فناوری‌های اغواکننده برای نسل آینده مرسدس کلاس E

چندین سال است که مرسدس بنز فناوری‌های روز دنیا و نیز انواع ابداعی خود را که بعضاً برای اولین بار در یک خودرو سواری بکار گرفته می‌شوند در کلاس S خود به دنیا عرفی می‌کند. این سازوکار کلاس S را به پرچم‌دار تکنولوژی و سرآمد کلاس‌های دیگر مرسدس بنز تبدیل کرده است. تعدادی از این فناوری‌ها مختص این کلاس بوده‌اند و تعدادی نیز پس از معرفی و برانگیختن تحسین مخاطبان در سراسر دنیا به کلاس‌های دیگر نیز راه‌یافته و گهگاه جزء موارد استاندارد قرارگرفته‌اند.

2017-mercedes-benz-e-class-graphic-closeup
حالا این کمپانیِ باتجربه قصد دارد حرکت مشابهی را روی سدان متوسط خود یعنی کلاس E پیاده کرده و تعدادی از پیشرفت‌ها و ایده‌های جدید خود را بخصوص در مبحث رانندگی خودکار و شاخصه‌های ایمنی در نسل آینده این کلاس به دنیا معرفی کند. در همین راستا نیز علی‌رغم این‌که نسل بعدی کلاس E حدوداً تا دو سال آینده معرفی خواهد شد، به‌تازگی اطلاعات فنی جدیدی شامل تعدادی از فناوری‌های موجود در آن توسط خود کمپانی به‌طور رسمی منتشرشده تا بار دیگر توجه همگان را به توانایی‌های این خودروساز معطوف کند.
ما نیز در این نوشتار قصد داریم ۶ مورد از اغواکننده‌ترین این فناوری‌ها را به شما معرفی کنیم.

ارتباط با سایر خودروها (Car-to-X Communication)
بحث‌های مربوط به متصل کردن خودروها به یکدیگر چند سالی است که مطرح‌شده و بسیاری از خودروسازان نیز به این موضوع اظهار علاقه کرده‌اند، اما نسل تازه کلاس E مرسدس بنز اولین خودروی سواری است که از نمونه یکپارچه (Integrated) این فناوری به‌صورت انبوه سود خواهد برد. بکار گیری این سامانه به این معنی است که خودرو توانایی برقراری ارتباط با سایر وسایل نقلیه را از طریق تلفن‌های هوشمند خواهد داشت؛ نحوه این ارتباط نیز به‌احتمال‌قوی این‌گونه خواهد بود که در صورت وجود مانع یا هر مشکلی در ادامه مسیر حرکت یک پیام اخطار به تلفن همراه هوشمند موجود در خودروهای عقب‌تر ارسال می‌شود تا خود را برای روبرو شدن با آن آماده کنند. تشخیص وجود مانع یا مشکل نیز هم می‌تواند توسط خود راننده انجام‌شده و به سامانه اطلاع داده شود و هم حسگرها و رادارهای خودرو می‌توانند این کار را به‌صورت خودکار انجام دهند.

Car-to-X Communication
تلفن همراه هوشمند در نقش سوییچ (Digital Car Key)
با این سامانه می‌توانید به‌وسیله یک تلفن‌ همراه هوشمند مجهز به فناوری NFC (Near Field Communication) کنترل خودرویتان را به دست بگیرید. کارکرد آن به این صورت خواهد بود که با نزدیک کردن تلفن همراه به دستگیره درب سمت راننده، حسگرها آن را تشخیص داده و درب‌ها باز می‌شوند؛ همچنین با قرار گرفتن تلفن همراه درون کابین شاسی استارت فعال‌شده و می‌توانید خودرو را روشن کنید!

mercedes-benz-digital-car-key
مقابله با آسیب‌های شنوایی (Collision Sound Mitigation)
این مورد واقعاً حیرت‌انگیز است! اگر هنگام حرکت با کلاس E باشید و حسگرها و رادارهای آن خطر وقوع تصادف یا برخورد را تشخیص دهند، یک سیگنال صوتی خاص به‌وسیله سیستم صوتی در فضای اتاق منتشر خواهد شد که طول‌موج و ویژگی‌های آن باعث می‌شوند گوش‌های سرنشینان برای صدای مهیب احتمالیِ ناشی از تصادف آماده شود و بدین‌وسیله از ایجاد آسیب‌های شنوایی سنگین جلوگیری به عمل آید!!
جا دارد همین‌جا به فکر و ذهن خلاق و پویای مهندسین مرسدس بنز تبریک و آفرین بگوییم که برای بالا بردن سطح محصولات خود تا این حد تلاش و تعمق می‌کنند.

2017-mercedes-benz-e-class-intelligent-drive-and-intelligent-protect
کاهش صدمات ناشی از برخوردهای جانبی (Side-impact Occupant Protection)
با کمک این سامانه بسیار هوشمند هنگامی‌که حسگرهای خودرو احساس کنند که برخوردی از جانب صورت خواهد گرفت پیامی به کامپیوتر مرکزی خودرو ارسال می‌کنند که درنتیجه‌ی آن منافذ هوای موجود در صندلی‌ها پر از باد شده و سرنشین را به سمت مخالف جهت تشخیص داده‌شده‌ی برخورد متمایل می‌کنند تا بدینوسله هم فرد را متوجه خطر احتمالی کنند و هم از وارد آمدن صدمات سنگین (مخصوصاً در ناحیه قفسه سینه که در این‌گونه موارد آسیب زیادی متوجه آن است) جلوگیری کنند.

Side-impact occupant protection
پارک از راه دور (Remote Parking Pilot)
همانند نسل جدید سری ۷ ب‌ام‌و، کلاس E نیز در نسل آینده خود قابلیت کنترل شدن با ریموت را خواهد داشت. این ریموت درواقع یک تلفن همراه هوشمند است که برنامه اختصاصی کنترل کلاس E روی آن نصب‌شده و از طریق بلوتوث به خودرو متصل می‌شود. در مواقعی که قصد پارک خودرو در یک فضای کوچک یا خارج کردن آن از یک فضای کوچک را داشته باشید با کمک تلفن هوشمند خود می‌توانید بیرون از ماشین سامانه کمکی پارک را به دست گرفته و آن را حرکت دهید. این سامانه در هردو حالت پارک موازی و عمودی قابلیت اجرا داشته و می‌تواند کلاس E را حداکثر تا ۱۰ متر جابجا کند، درنتیجه درون یک پارکینگ عمومی یا گاراژ شخصی‌‌تان نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

mercedes-benz-remote-parking-pilot

mercedes-benz-remote-parking-pilot-in-garage
چراغ‌های LED جلو با دقت بسیار بالا (High-resolution LED headlights)
چراغ‌های LED امروزه دیگر چیز جدیدی به‌حساب نمی‌آیند و در بازه وسیعی از خودروها مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما آنچه در مورد نسل آینده کلاس E قابل‌توجه به نظر می‌رسد استفاده از نوع پیشرفته‎ای از این چراغ‌هاست که شامل ۸۴ عدد LED در هریک از کاسه‌چراغ‌های جلو می‌شود. این سامانه به‌روز شده دقت و وضوح بیشتری در نورپردازی داشته و می‌تواند از طریق تنظیم و تطبیق هرکدام از چراغ‌ها ازنظر وسعت میدان توزیع نور و همچنین میزان روشنایی نور با شرایط مسیر حرکت و حجم عبور و مرور هماهنگ شود.

2017-mercedes-benz-e-class-headlight

mercedes-benz-multibeam-led-headlight-graphic
منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. AHMADREZA

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ماشین بعدیم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ZOPPO

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      خیلی از این فناوری ها اصلا فناوری های لازم والزام اوری برای خودرو نیستند
      و خیلی از اون ها هم تاحد زیادی لذت رانندگی رو کم میکنند
      بیشتر این فناوری ها هم قبلا توسط گوگل و اپل و لوکس ساز های دیگه مثل بی ام دبلیو و ائودی و بنتلی ابداع و به نتیجه کاربردیهم رسیده

      مشتری ها هم برای خرید این ماشینهاباید پول هی گزافی رو پرداخت کنه

      هیوندای و کیاو بقیه خودروساز ها هم 2 سال دیگه همین تکنولوژی رو با قیمت به مراتب کمتر عرضه خواهند کرد
      بنز بهتره به جای کار روی این تکنولوژی ها فکری به حال طراحی کسل کننده و تکراریش کنه که همه مدل ها اونقدر به هم شبیه که بعضی وقت ها تشخیصم سخت میشه

      حداقل اگر بخ سمتی بره که دو هموطن دیگش ایودی و بی ام و میرن خیلی بهتره

      همین اپشن های غیر ضرروری که خرابی های بسیار کسترده و پیچیده رو گاها به وجود میاره و هزینه ها و زما نزیادیرو هم به مشتری تحمیل میکنه واسه تعمیر کیفیت مرسدس رو از دید خریدارها نزولی میکنه

      کلا مرسدس داره به سمت تجملاتی شدن پیشمیره تا کاربردی شدن به عنوان یک ماشین

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. lmbx

        ۲۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (287 ديدگاه)

        با احترام به نظر شما ولی بحث طراحی یا زیبایی خودرو بیشتر سلیقه ای هستش چون خیلی ها عاشق این طراحی ها هستن و نکته ای که هست بنز از جمله ماشین هایی هست که باید از نزدیک ببینیش تا بفهمی واقعا زیباست.
        در مورد این تکنولوژی ها هم باید بگم اره بعضی هاش یه جوری زیاد کاربرد نداره ولی بعضی هاش مثل ارتباط با سایر خودرو ها یا چراغ های جدید واقعا جالب هستن
        نکته ای که هست باید دید چه شرکتی اون رو به تولید میرسونه و تولید انبوه میکنه.در ضمن اگر مرسدس بنز انقدر تحقیق نمیکرد و چیزای جدید نمیساخت هیوندا و تویوتا هم نمیتونستن ازش استفاده کنن میخوام بگم هر چیزی باید یه اولی داشته باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. mahdi

        ۲۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود به جناب ZOPPO
        به شدت بنز رو دوست دارم
        اما مطلبی که ارائه کردید قابل تعمق و بررسی هست
        در مورد کره هم باهتون موافقم
        اما بنز فرق داره
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. saeed

        ۲۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (11 ديدگاه)

        ZOPPO
        ((((بنز بهتره به جای کار روی این تکنولوژی ها فکری به حال طراحی کسل کننده و تکراریش کنه که همه مدل ها اونقدر به هم شبیه که بعضی وقت ها تشخیصم سخت میشه)))
        “”””یعنی شما فرق s:کلاس E’ کلاس G کلاس Ml …. معلومه بنز باز نیستی که این حرفو میزنی کجاس شبیه همه پس کره ای ها خوبن که هر روز ماشین با شکلهای متفاوت میزنن فقط باید آرم شرکتا رو ببینی تا بفهمی کیاس یا هیوندا

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. شهاب

        ۲۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (16 ديدگاه)

        من با نظر دوست عزیز کاملا موافق هستم به جز تکنولوژیهای مربوط به ایمنی خودرو که وجود انها لازم و ضروری هست اما بسیاری از تکنولوژی های بکار برده شده در خودرو ها کم کاربرد هستند و صرفا در حد یک پز دادن کاربرد دارد و باعث شلوغی بیش از حد کابین و پیچیدگی فنی خودرو میشوند و از سویی دیگر باعث افزایش قیمت و هزینه نگهداری خودرو هستند
        بعضی از این فناوری ها شاید در ظاهر خوب باشند ولی بعضی وقتها خطر عادت به استفاده کردن از آنها از محاسن آنها بیشتر هست که یک مثال عملی در مورد یک تجربه شخصی بیان میکنم : در سال 91 بنده یک دستگاه لکسوس آر ایکس نو خریداری کردم صرفنظر از اینکه خودرو بسیار نرم و مجهزی بود و حتی از بنز 280 سواری که در اختیار داشتم بهتر بنظر می رسید امااستفاده از سیستم ترمز اتوماتیک آن که بوسیله یک رادار روی کروز کنترل آن ستاپ شده بود صرفنظر از درد سر راه اندازی و از کار انداختن آن بعد از مدتی واقعا در رانندگی باعث سردرگمی و اضطراب تصادف برای بنده شده بود زیرا هرچند که ملاحظه ترمز گیری اتوماتیک لذت بخش بود و فشار رانندگی را خصوصا در ترافیک کم میکرد اما یک تاثیر منفی روی عادت رانندگی بنده گذاشته بود که حتی اگر این سیستم روشن نبود یا حتی وقتی با خودرو دیگری رانندگی میکردم منتظر بودم خود خودرو بدون دخالت من در مواجهه با موانع بصورت اتوماتیک ترمز بگیرد و بایستاد و متاسفانه این عادت بد و غیر ارادی چندین نوبت ما با خطر تصادف شدید و خسارات جانی و مالی به خود و دیگران مواجه کرد که هرچند بخیر گذشت ولی باعث شد قید این تکنولوژی مثلا خوب را بزنم و فقط خودم کنترل ماشین را در اختیار داشته باشم لذا بعقیده من بسیاری از این فناوری ها هرچند ایده های خوبی پشت آنها خوابیده ولی الزاما در استفاده عملی شاید مشکلاتی همانند قضیه بالا را برای استفاده کننده ایجاد کند
        موضوع دوم در خصوص طراحی محصولات جدید مرسدس بنز هست بعقیده من این شرکت از سال 2010 با ارائه نسل جدید E کلاس قدم در مسیر اشتباه و نادرستی گذاشته و ابهت و شکوه همیشگی بنز را خدشه دار کرده و محصولات جدیدش را دقیقا مشابه محصولات فرانسوی و بسیار ظریف و بی هویت طراحی و ارائه کرده و متاسفانه سری C ; و S و CLS فدای این طرز تفکر غلط شده اند شما ملاحظه بفرمایید شرکتی که لااقل 10 سال یکبار اقدام به تغییر اتاق می کرد مجبور شده سر 4 سال کلا اتاق ای کلاس را تعویض کند و مشخص هست که در یک بحران هویتی و طراحی گرفتار شده است که البته چنین چیزی در محصولات آئودی و بی ام دابلیو و حتی فولکس دیده نمی شود
        و از نظر شخصی با وجودی که در حال حاضر مالک بنز هستم ولی بخاطر طراحی ضعیف و نامناسب محصولات جدید این شرکت ترجیح می دهم اگر خواستم خودرو دیگری بخرم ازمدلهای جدید بی ام دابلیو انتخاب کنم چون هنوز روح طراحی اصیل این برند در آنها دیده میشود

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. جی تی ار

          ۲۶ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (459 ديدگاه)

          چقدر زیبا بود این کامنت شما آقا شهاب. بیشتر کامنت بذارید تا ماهم از اطلاعات خودروییتان بیشتر بهره مند شوید…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. AHMADREZA

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    سر تعظیم فرود آورید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      چرا سر تعظیم فرود آوریم ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AHMADREZA

        ۲۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        برا اونهایی که مرسدس رو یک فرغون ساز می دونن می گم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. RETOLEX

          ۲۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          کی مرسدس رو فرغون ساز میدونه !؟!؟؟؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟

          مگه میشه ……….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ali

          ۲۵ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا احمدرضا قطعا مرسدس بنز هیچوقت فرغون نساخته و از این به بعد هم نه تنها فرغون نمیسازه بلکه خودروهایی میسازه که از تکنولوژی و کیفیت بالایی بهره میبرند و در این موضوع جای هیچ شک و شبهه ای نخواهد بود . بر فرض عده ای بگن مرسدس بنز اصطلاحا فرغون میسازه . نه تنها این حرفشون واقعیت نداره بلکه این گفته تهمت و توهینی بیش نیست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. سعید

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    اس کلاسی میشه واسه خودش.

    (( جا دارد همین‌جا به فکر و ذهن خلاق و پویای مهندسین مرسدس بنز تبریک و آفرین بگوییم که برای بالا بردن سطح محصولات خود تا این حد تلاش و تعمق می‌کنند ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ALiHidden

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    لامصب مرسدس شب میخوابه صبح بلند میشه میره یه چیز جدید اختراع میکنه:D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    باید از فکر پویا و برتر تمام قد تشکر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا مرسدس بنز شاهکاره. درود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. s

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    پیشرفت خیلی از مرسدس عقب مونده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (623 ديدگاه)

      درود جناب S
      تشبیه جالبی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Archi KHAN

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    یه عالمه ایربک گذاشتن ، دورش یه ماشین ساختن !
    یعنی عزرائیل بخواد یکی را ببره ، این ماشین خوب در برابرش مقاومت میکنه…
    عجب تکنولوژیهایی…
    آفرین به علم……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به دوستان عزیز
    خبر جالبیه
    معلومه که بنز عالیه
    زمانی که مهندساش از بهترینان
    موقعی که بهترین formula 1 تیم شرکتشه
    زمانی که برای همه قشری ماشین داره
    موقعی که ٢۶ سال پیش یکی از خودرو های نسل G کل دنیا رو میگرده و تا الان سالم میمونه
    موقعی که ….
    پس دیگه باید چی گفت
    من آرزویی که دارم اینکه بتونم یکی از مهندسین این شرکت باشم.
    واقعا اگه بشه …. چی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      مسعود جان حتما میتونی یکی از مهندسین این شرکت باشی
      به امید موفقیت روز افزونت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. بنتلی

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    واقعا شگفت انگیزه،فک کنم زمانی برسه ک بتونیم با خودرو خودمون درد دل بکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خدا کنه لااقل eکلاس جدید به کلاس sوc شبیه نباشه که حالمونو بگیره
    اونا خیلی قشنگن ولی ای کاش تفاوت هاشون بیشتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fsport

      ۲۵ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      اینم اون لینکی که پدال خان بی طرف اون رو پاک کردند
      http://www.topspeed.com/cars/mercedes/2017-mercedes-e-class-ar163629.html
      خوشم میاد پدال عشقی کامنتارو چاپ میکنه…با هر کی حال کنه چاپ میکنه با هر کی هم حال نکنه نه…بعد جالبتر هم اینه میبینم کاربرا دیگه به منت خواهش افتادن تا پدال کامنتاشونو چاپ کنن….پدال جان مردم وقتشون رو از سر راه نیاوردنا.
      من نمیدونم نشون دادن لینک بنز ایی کلاس چیه که پدال چاپ نمیکنه…
      الان چاپ نکن…بالاخره که باید خبرش رو بزاری که…این چه مدلیشه من نمیدونم.
      واقعا دم مدیرش گرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. AHMADREZA

        ۲۶ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        خب الان یعنی چی این لینک ؟؟از بنز خوشت نمیاد ولی باید واقعیت رو بپذیری که بنز خیلی بهتر از لکسوسه همین .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. RETOLEX

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    از این تکنولوژی هایی که نمیزارن ماشین کاملا در اختیار راننده باشه خوشم نمیاد .
    ولی اینا واقعا عالی هستن و در رانندگی هم دخالت انچنان نمیکنن .
    اون چراغ ها خیلی کاربردی هستن مخصوصا برای بعضی افراد که پشت سرت میزنن سو بالا ( و همچنین از روبه رو میان)
    حالا بحث سو بالا ماشین پشت سر شد .ایینه رو طوری تنظیم کن که نور بر گرده به چشم خودش . به همین سادگی .
    اون پارک هم واقعا کاربردی هست . بعد از یه روز سخت اخه کی حال داره ماشینو پارک کنه ( مخصوصا اگه پارکینگتون مث پارکینگ ما باشه . بین هر ماشین 20 سانت فاصله وجود داره . )

    در کل عالی
    امیدوارم در ایند تکنولوژی هایی برای لذت رانندگی عرضه بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mgh

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یه فناوری همیشه تو ذهن من بوده ، با اینکه ساده هست ولی هنوزم هیچ شرکتی نساخته!!
    اونم اینکه ، یه شیشه ی جلو ی تیره شونده بسازن.
    مثل آیینه ی وسط که الکتروکرومیکه ، اونم همینجوری کار کنه. برا مواقعی هم به کار میاد که ماشینی که از رو به رو میاد نور بالا داره و نورش تو چشمه. این جوری دیگه با فعال بودن این سیستم شیشه ی جلو ی سمت راننده تا حدودی تیره میشه که از اذیت شدن چشما جلوگیری میکنه و در مواقعی هم که نور توش نیست مثل شیشه ی عادی عمل میکنه.
    اگه ساخته بشه فک کنم خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سلطان =مرسدس بنز

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا اگه کسی توی بنز باشه.امکان نداره تصادف کنه و بمیره مگه این که خدا بخواد بکشتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احمد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاش این شرکت به جاى این همه انرژى که روى طراحى امکانات جانبى ماشین هاش میذاره وقت روى طراحى موتور هاى بهینه تر میذاشت. بیشتر هم رده هاى بنز در ایودى و بى ام و موتورى با کارایى بالاتر و قدرت بیشتر نسبت به حجم موتور دارن. بهترین موتور بنز که موتور S65 Twin Turbo هست از سال ٢٠٠۴ تا الان (٢٠١۵) داره مورد استفاده قرار میگیره و فقط دست کارى هاى جزئى میشه!
    موتورهاى ٢٠٠٠ ى هم که الان تو ایران میاد نسبت به ٢٠٠٠ بى ام و ضعیفتر هستن
    البته راجع به طراحى ماشین باید بگم بنز واقعا تو طراحى ماشین هاش موفق تر از بى ام و بوده و ماشین هاش خیلى محسوس باهم در ظاهر تفاوت دارن و این ایراد همیشه به بى ام و وارد بوده. خداییش اگه تو این مورد شک دارید جلوى سرى ۴ و با سرى ٣ مقایسه کنید یا پشت ۵٢٨ و با ٣٢٨ مقایسه کنین. داشبورد بى ام و هاى ٢٠١۵ هم در همه ى مدل ها چه سدان و چه X1 و X3 و X4 از ٣ مدل بیشتر تجاوز نمیکنه!
    به نظر من اگه تعصب نداشته باشیم به بنز باید به عنوان یه ماشین لوکس ولى به مدل هاى مشابه بى ام و و ایودى باید عنوان ماشین کاراتر داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hamid

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از عاشقان مرسدس هستم
    به نظر من یکی از مزایای بنز در گذشته این بود که طراحی اتاق هاش در کلاسهای مختلف با هم متفاوت و هر کدوم زیبایی و وقارخاص خودش رو داشت(بر خلاف BMW که حداقل در چراغ های جلو این مزیت رو نداشت )ولی نمیدونم چرا جدیدا اینقدر طراحی ها به هم شبیه شده با این که خیلی زیباست یه جورایی تکراری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا