مرسدس بنز

معرفی فیس‌لیفت مرسدس بنز GLC با پیشرانهٔ جدید تکنولوژی‌های بیشتر

مرسدس بنز در آستانهٔ نمایشگاه ژنو، نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور GLC مدل ۲۰۲۰ را معرفی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، GLC جدید در ظاهر چندان با نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت متفاوت نیست مگر اینکه با دقت به جزئیات آن توجه کنیم. این ماشین چهرهٔ آشنای کراس‌اوورهای مرسدس بنز را به نمایش گذاشته است. به‌عنوان‌مثال جلوپنجرهٔ GLC فیس‌لیفت با دو تیغهٔ افقی نقره‌ای، هم‌اکنون مشابه مدل بزرگ‌تر GLE شده درحالی‌که روی کاپوت آن نیز خطوطی مشابه برادر بزرگ‌تر اضافه شده است.

در همین حال، در سپر GLC نیز شباهت‌هایی با مدل کوچک‌تر GLA دیده می‌شود اما مهم‌ترین تغییر قسمت جلویی این ماشین چراغ‌های جدید آن است که دی‌لایت‌های LED نیز درون آن‌ها کار شده است. طی این فیس‌لیفت، پروفیل جانبی GLC تقریباً بدون تغییر باقیمانده اما طراحان مرسدس بنز تغییراتی را در بخش عقبی خودرو انجام داده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها است. برای نسخه‌های AMG Line این ماشین نیز طیفی از رینگ‌های جدید طراحی شده است.

آنچه که اهمیت بسیار بیشتری از تغییرات ظاهری GLC مدل ۲۰۲۰ دارد، پیشرفت‌هایی است که در داخل خودرو صورت گرفته است. این کراس‌اوور لوکس به‌صورت استاندارد به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بنز مجهز شده که از قابلیت تشخیص حرکت و کنترل صوتی برخوردار است. برای ارائهٔ این سیستم امکان سفارش یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی وجود دارد درحالی‌که خریداران می‌توانند یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی را هم برای خودروی خود سفارش دهند. ازجملهٔ دیگر ارتقاءهای داخلی GLC جدید نیز می‌توان غربیلک فرمان چندمنظورهٔ جدید و یک پد لمسی روی کنسول مرکزی اشاره کرد.

مرسدس بنز برای مدل‌های بنزینی GLC200 و GLC300، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید بنام M264 را ارائه کرده است. این موتور در GL3200 قدرتی برابر با ۲۵۵ اسب بخار تولید می‌کند که ۱۴ اسب بخار از موتور قبلی بیشتر است درحالی‌که در مدل GLC200 هم ۱۹۴ اسب بخار قدرت دارد. مدل‌های دیزلی این خودرو نیز شامل GLC200d با ۱۶۱ اسب بخار قدرت به همراه دو مدل GLC220d و GLC300d می‌شود. هردوی این مدل‌ها به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز هستند که در اولی ۱۹۱ اسب بخار و در دومی ۲۴۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

همهٔ این مدل‌های بنزینی و دیزلی در اروپا عرضه خواهند شد اما در ایالات‌متحده تنها مدل GLC300 در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک (۴Matic) ارائه می‌گردد. مدل‌های بنزینی GLC همچنین به تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت با یک موتور الکتریکی کوچک هم مجهز شده‌اند که موجب کاهش مصرف سوخت شده و می‌تواند در مواقع لزوم ۱۵۰ نیوتن متر به گشتاور پیشرانهٔ بنزینی اضافه کند. البته این سیستم فقط در نسخه‌های اروپایی ارائه می‌شود و در GLC300 آمریکایی خبری از آن نخواهد بود. انتقال نیروی تمامی پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی GLC هم مثل قبل توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

GLC مدل ۲۰۲۰ از طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی شامل سیستم کمکی حفظ فاصله، سیستم کمکی فرمان، سیستم فعال حفظ حرکت میان خطوط، سیستم پایش نقاط کور و سیستم کمک به تغییر خط برخوردار است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این ماشین همچنین به یک سیستم انتخاب پویایی جدید هم مجهز شده که به درخواست‌های راننده پاسخ داده و تنظیمات هندلینگ را با توجه به شرایط خاص جاده تنظیم می‌کند. علاوه بر این، در سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic و ESP سه مرحله‌ای خودرو نیز تغییراتی ایجاد شده و حالت‌های رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس را ارائه می‌کند. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس بنز GLC رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درآمده و فروش آن از اواخر امسال در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (362 ديدگاه)

    کوپه‌اش یه چیز دیگه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza.M

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (309 ديدگاه)

      ابهتی که نسل قبلی داشت رو نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی رضا

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        اره خدایی gle نسل قدیم خیلی عضلانی بود مخصوصا نسخه کوپه ش که خیلی از x6m جذاب تر بود با اینکه از نسل جدید هم خوشم میاد اما طراحی پف کرده ای داره که اگه با نسخه قبلی مقایسه کنیم یکم تو ذوق میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          علی رضا GLE63کوپه عملکردش درمقابل X6M به شکل زیربوده.
          مجله موتورترند رقابت X6M وGLE 63کوپه درپیست به همراه مسابقه درگ.درمسابقه درگ بااختلاف X6Mپیروز میشه.امادر زمان گیری دورپیست مجله موتور ترندتوسط راننده حرفه ای!
          ب ام وX6M زمان پیست 1:32.36
          بنزGLE63کوپه زمان پیست 1:36.00

          رقابت دوم بینX6M وGLE63کوپه توسط مجله AUTO VISIE مسابقه دورپیست توسط یک راننده حرفه ای!

          ب ام وX6M زمان پیست 2:10.06
          بنزGLE63کوپه زمان پیست 2:16.08

          دوستان دقت کنن X6Mدر مجله موتورترندنزدیک 4ثانیه ازGLE63کوپه سریع تربوده ودرمجله AUTOVISE ب ام وX6M بیشتر از6ثانیه سریع تربوده.طوری که دراین رقابت ها چون همراه فیلم هستش راننده های هردورقابت ازعملکرد X6Mمتحیرمیمونن. دوستان اگه علاقه دارید این رقابت هارو بصورت فیلم تماشاکنیدX6M VS GLE63 رو در یوتیوب سرچ کنید. چون اونقدراختلاف زمان ها زیاده که ممکنه به گفته من شک کنید.من خودم دانلودشون کردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. علی رضا

          ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          دوست عزیز چه ربطی داره من عملکرد این دو رو چه در درگ و چه پیست دیدم و متوجه برتری پرفورمنس x6m شدم
          منظور من جذابیت بصری دو خودرو بود ، البته در مورد درگ این رو باید بگم تو ویدئویی که از cars.co دیدم اختلاف خیلی کمی داشتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی رضا

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          دوستان شرمنده من کلا اشتپ زدم
          Glc فیس لیفت معرکست من طراحی gle نسل جدید رو نقد کردم اشتباه برداشت نشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    طراحیش قبل فیس لیفت بهتر بود!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    از‌ هر‌ لحاظ پیشرفت داشته و عالی شده

    [ The Best Or Nothing ]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خیلی از GLE بهتره !
    مخصوصا چراغاش چه جلو چه عقب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ? اینو بیشتراز GLE می‌پسندم؛ در عین سادگی، زیباتر و هماهنگ‌تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Cadillac

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    طراحیس خوب شده
    حالت زمخت خوبی داره
    به ترکیبش میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shirko

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا زیباست ، این زیادتر به محصولات بنز شبیه تا gle

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا