مرسدس بنز

معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت مرسدس بنز S کلاس کوپه و کابریولت

چند ماه پس از معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس سدان، حالا سازندهٔ آلمانی همان فیس‌لیفت و به‌روزرسانی را برای نسخه‌های کوپه و کابریولت S کلاس نیز ارائه کرده است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این دو مدل در ظاهر تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند که شامل اصلاحاتی جزئی در گرافیک داخلی چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب می‌شود. همچنین تمامی مدل‌های کوپه و کابریولت S کلاس جدید به‌صورت استاندارد به چراغ‌های عقب OLED مجهز شده‌اند.

در داخل نیز همچنان همان دو صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی قبلی حفظ شده است اما آخرین نسل از سیستم ناوبری Comand مرسدس بنز به آن اضافه شده است، درحالی‌که مانند E کلاس، غربیلک فرمان هم به دکمه‌های لمسی مجهز شده است. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و قابل‌توجه این ماشین سیستم Energizing Comfort است که کنترل تهویه، نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی‌ها، انتشار عطر و حتی پخش موسیقی را با توجه به خلق‌وخو یا نیازهای راننده تنظیم می‌کند.

در بخش فناوری‌ها نیز نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم‌های دستیار فعال فاصله و دستیار فعال فرمان به‌صورت استاندارد برای S کلاس کوپه و کابریولت جدید در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، سیستم کنترل جادویی بدنه نیز که به‌صورت سفارشی ارائه می‌گردد، ارتقاء پیدا کرده تا اطمینان حاصل گردد که خودرو در پیچ‌ها نیز صاف‌ترین عملکرد را داشته باشد.

طیف مدل‌های نسخهٔ بروز شدهٔ S کلاس کوپه و کابریولت تنها شامل دو مدل غیر AMG می‌شود که S450 و S560 نام دارند. از این دو مدل نیز تنها S560 در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این مدل که جایگزین مدل قبلی S500 شده است، همانند نسخهٔ سدان، مجهز به پیشرانهٔ جدید ۴ لیتری V8 توئین توربو شده که از مدل AMG GT قرض گرفته شده و ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌گیرد.

اما S560 کوپه به‌صورت استاندارد صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic عرضه می‌گردد و امکان سفارش نسخهٔ دیفرانسیل عقب آن وجود ندارد درحالی‌که در طرف مقابل، نسخهٔ کابریولت صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه شده و سامانهٔ ۴Matic برای آن ارائه نمی‌گردد. درهرحال S560 می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

اما همان‌طور که اشاره شد، در کنار مدل، فقط اروپاییان می‌توانند مدل غیر AMG دیگری بنام S450 را هم صرفاً به‌صورت کوپه خریداری کنند. این مدل به یک پیشرانهٔ V6 بنزینی با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که می‌تواند با تکیه بر آن ظرف مدت ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

اما مثل قبل، در لیست مدل‌های S کلاس کوپه و کابریولت، دو نسخهٔ اسپرت AMG بنام‌های S63 و S65 هم وجود دارند. دراین‌بین S63 تغییر مهم‌تری را تجربه کرده است چراکه در آن پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربوی قبلی با نسخهٔ قدرتمندتری از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو جایگزین شده است که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک اسپیدشیفت MCT دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت S63 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز هستند.

علاوه بر این، S63 به سیستم AMG Performance 4Matic+ نیز مجهز شده است که گشتاور موتور را به‌طور کاملاً متغیر و به‌آرامی میان چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. S63 کوپه و کابریولت با تکیه بر این تجهیزات می‌توانند ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌ها به‌صورت الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

پیشرانهٔ این نسخهٔ اسپرت همچنین به سیستم مدیریت سیلندرهای AMG هم مجهز شده است که سیلندرهای دو، سه، پنج و هشت را در مواقعی که نیازی به آن‌ها نباشد غیرفعال می‌کند. علاوه بر این، S63 کوپه و کابریولت به‌صورت استاندارد به ترمزهای بزرگ با دیسک‌های ۱۵.۴ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۴.۲ اینچی و کالیپرهای تک پیستونه در عقب، رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های عملکردی، سیستم اگزوز عملکردی و تعلیق اسپرت AMG مجهز شده‌اند درحالی‌که ترمزهای کربن سرامیکی برای آن‌ها قابل سفارش است.

و نهایتاً می‌رسیم به گران‌ترین و قدرتمندترین عضو خانوادهٔ S کلاس یعنی S65 که همانند نسخهٔ سدان، در نسخه‌های کوپه و کابریولت آن‌هم همچنان همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر حفظ شده است؛ اما قدرت بیشتر به معنای عملکرد بهتر نیست چراکه S65 برای اینکه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند به ۴ ثانیه زمان احتیاج دارد که بیش از نیم ثانیه از S63 بیشتر است اما حداکثر سرعت آن روی همان ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

دلیل کُندتر بودن S65 نسبت به S63 این است که این خودرو صرفاً به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود ندارد. وظیفهٔ انتقال نیرو در این مدل نیز بر عهدهٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک است؛ اما بااین‌حال تمامی تجهیزات مدل‌های S560 و S63 به‌صورت استاندارد برای S65 ارائه می‌شوند.

تفاوت ظاهری چشمگیری که میان S63 و S65 با مدل‌های غیر AMG و همین‌طور نسخه‌های پیش از فیس‌لیفت آن‌ها وجود دارد، استفاده از جلوپنجرهٔ جدیدی بنام پانامریکانا است که برای اولین بار در مدل AMG GT R مورداستفاده قرار گرفت. علاوه بر این، S63 و S65 با تفاوت‌هایی در سپرها و رینگ‌ها از یکدیگر و همین‌طور از نسخه‌های غیر AMG متمایز شده‌اند.

اولین نمایش عمومی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس بنز S کلاس کوپه و کابریولت در نمایشگاه فرانکفورت صورت خواهد گرفت و سپس فروش تمامی مدل‌های آن‌ها از اواسط سال آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد. قیمت رسمی نسخه‌های مختلف این خودرو نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد اما انتظار می‌رود سری S65 قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. امير علي

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (399 ديدگاه)

    چرا انقدر خوبیه تو

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      لوکس بودن و اسپرت بودن و زیبا بودن و…. همشو داره ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جواد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    واقعا برای وصف این ماشین از چه کلمه ای میشه استفاده کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    بی نهایت زشت / مسئله این نیست که این چه طرحی داره – کلا نباید این میبود / بی درو پیکر – دور از شعار مرسدس که زیبایی در عین سادگی بود / این معجونی از طراحی امریکایی- اسیایی هست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیروس

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      داداش جدی گفتی یا شوخی کردی؟؟؟؟!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      خسرو جان رفیق
      طراحی قسمت جلوی این ماشین از هر نظر منحصر به فرده
      .
      این ماشین بینهایت زیباست بخصوص رنگ مشکیش که اصلا نابودم کرد
      .
      اول که دیدمش خنده ام گرفت و گفتم مگه یک ماشین میتونه انقدر قشنگ باشه
      .
      راستی خسرو جان ماشین مورد علاقه ات چیه ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Achtung

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (420 ديدگاه)

        هیوندا بعد تویوتا☺️

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Khosrow

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2282 ديدگاه)

        مهران جان به نظر من بهترین طراحی رو مرسدس ( SL -R 230 ) / ( SLR ) / مرسدس (E (W-211 / و … دارن / این واقعا زشته / از جای نصب لوگو- ا ام گ- و اس 63 تا گرافیک لوس و افتضاح چراغهای جلو و ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    ببین چی ساخته.????
    ممنون امیر دهقان بابت این همه تصویر.
    من که چیزی نمیتونم بگم شاهکاره.
    نقره ایش بهترینشه به نظرم.
    خطوطی هم که رو بدنش کار شده نشون میده از لحاظ ایروداینامیکی هم بینظیره.
    بعضی وقت ها آدم از دیدن چیزهای زیبا زبونش بند میاد و چیزی نمیتونه بگه یا بنویسه.ببینید دیگه من کیم که 6 خط نوشتم.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      سپاس از لطف شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    خیلی شیک و با ابهته 😍 کابینش و گرافیک چراغ‌های عقب حرف ندارن 😍 قبلا از چراغ عقب باریک مرسدس بدم میومد اما الان نگاهم تقریبا مثبت شده بهش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهزیار

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (441 ديدگاه)

    کاش خط جانبی بی معنی روی بدنه وجود نداشت…
    مثل E کوپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. الف.ی

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    لاکچری
    ویژگی اسپرت
    خاص بودن
    آرامش
    پرستیژ
    همه چیز تو این هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده به این میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. SERIAL WINNER

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    بهترین یا هیچ ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بینظیر یعنی زیبایی بی حدی داره چه ابهتی چه کلاسی یعنی رو دستش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم حداکثر سرعت S560 اشتباه نوشته شده …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهراب

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    سلام دوستان فکر کنم جز Rvdبودن اس ۶۵ دلایل دیگه ای هم باشه واسه کندتر بودنش از ۶٣.یکیش شاید این باشه که مرسدس هنوز یه گیربکس که واقعا تحمل ١٠٠٠ أر پی ام گشتاورو داشته باشه توسعه نداده.و همینطور شاید یه موتور ١٢سیلندر زمان بیشتری بخواد که به حداکثر تواناییش برسه اینا چیزایی بود که من بهشون فکر کردم دوستان اگه موردی هست مارو راهنمایی کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      اتفاقا g7 ترونیک و g9 ترونیک هر دو کاملا توانایی تحمل ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور رو دارن
      .
      در نسخه s63 به دلیل اهمیت پرفورمنس بیشتر از گیربکس ۹ سرعته مولتی کلاچ با تایم شیفت خوب کمتر۱۰۰ میلی ثانیه استفاده شده که مرسدس در نسخه های اسپرت از اون استفاده میکنه
      .
      من فکر میکنم دلیل اصلی همون RWD بودنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. SERIAL WINNER

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      S65 کابریولت 2254 کیلو وزنشه و S63 کابریولت 2184 کیلوگرم.
      V12 موتور سنگینیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. رامکال

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (594 ديدگاه)

    اینقدر نرم و با کیفیت و جذاب است که دوست دارم اول برم حمام بعدش اصلاح بکنم آخر سر هم برم ردیف عقبش با یک لیوان چای تازه دم بشینم آهنگ های ملایم گوش کنم و یک چرتی بزنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. R

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    سلطاااااان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Omid622

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    یاد مصداق بارز این ضرب المثل افتادم
    #گل بود به سبزه نیز آراسته شد#

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. emad1990

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    جالب اینجاست که مرسدس راکت900 برابوس ظرف 3.9 ثانیه به صد کیلومتر بر ساعت میرسه/اما s63 ظرف 3.4 ثانیه.دوستان به نظرتون این اختلاف چه توجیحی میتونه داشته باشه?(با توجه به اینکه برابوس کمپانی تیونینگ محصولات مرسدسه و قاعدتا باید سریعتر باشه)
    پی نوشت:برابوس 900 _900 اسب بخار و 1500 نیوتون متر گشتاورvs اس 63-610 اسب بخار و 900 نیوتون متر گشتاور)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ستار

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    واااااای

    چیکار میکنن اینا؟!!!کف کردم عالیترشده??
    چقد تلخه وقتی فک میکنی اگه قرار باشه تا آخر عمرت تو این مملکت باشی و سوار شدن این ماشین برای همیشه برات یک امر محال باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Achtung

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (420 ديدگاه)

    عروسک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Kaveh

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    S63انگار مظلومه
    S65یکم عصبیه
    خخخ
    ولی در کل بنز همیشه خاص بوده
    طراحیاش جوریه ک چ کسی ک علاقه داره چ نداره جلب میشه
    نمیشه ازشون چشم برداشت حتی همون نمونه های قدیمیش
    و سهم ما هم دیدن تو سایت بود ک دیدیم
    هرکی داره خیرشو ببینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Kamran

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این دو ماشین رو به عشقم ترجیح میدم 😐
    S65 و S65 Coupe

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شاهین یزدین

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    این آلمانی ها نمیدونم چیکار میکنن آدم میگه مثلا این نسل دیگه خیلی خوب شده عمرا نسل بعدیش از این بتونه شیک تر و موزون تر باشه اما نسل جدید میاد میبینی ای بابا چقدرررر بهتر شده چیکار میکنین خدایی؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. CNA

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ولی به شخصه من s63 رو ترجیح میدم تا s65
    S65 فقط ١٢ سیلندره
    وگرنه عملکرد s63 یه ذره بهتره.:-/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Pooriya_German_BMW

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر پاسخ کوبنده از مونیخ هستیم بنز داره خودشو مسخره می کنه یا ملتو این چیه ساختی؟؟؟؟؟
    کلا از طراحی جدید بنز متنفرم حالم بهم میخوره هر کس این ماشینو بخره ذره ای درک و شعور از ماشین نداره رولزرویس فانتوم درآپ هد و بنتلی کانتیننتال جدید یه ریگ تو لاستیکشون میرزه به کل بنز
    ب ام و سری ۸ هم که داره میاد و دوران پادشاهی پوشالی اس کلاس به پایان خواهد رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Pooriya_German_BMW

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    طراحی نسل قبلی بنز خیلی بهتر بود
    E کلاس مدل ۲۰۱۲
    C کلاس مدل ۲۰۱۲
    CLS مدل ۲۰۱۲
    S کلاس اطاق W221
    طراحی بی نظیر داشتن من هنوز بعد از ۱۰ سال که اطاق قبلی اس کلاس می بینم ۱ ساعت مبهوتش میشم یا ای کلاس اطاق ۲۰۱۳ طراحی عالی داشتن ولی سری جدید بنز حس بنز بودن به ادم دست نمیده حس یه ماشین آسیایی رو داره اگه لوگو بنز روش نباشه اصلا چیز خاصی نداره از کمپانی با اصالت مرسدس بنز طراحی پخته و بی عیب نقص انتظار میره نه اینکه با هر تغییر نسل کل شاکله و اصالت طراحی رو عوض کنه این میشه بدون اصالت بودن همون کاری که هیوندا میکنه و با هر تغییر نسل کل پیکره ماشین عوض میکنه ولی بنز بهتره از هم وطن های دیگرش درس بگیره از پورش آئودی و ب ام و
    تغییر نسل میدن که میدن سعی میکنن ایرادات طراحی مدل قبلی رو اصلاح کنن و به تکامل بیشتر برسونن مثلا پورشه مدل جدید کاین رو معرفی کرد کمترین تغییر تو طراحی داد و بسیار زیبا تر شد و کلی تکنولوژی جدید تزریق کرد به ماشین جدیدش این اصالت طراحی کمپانی میرسونه
    کاری که بنز میکنه مثل این میونه که با هر بار آرایشگاه رفتن هر بار مدل مو تو عوض کنی و یه مدل دیگه بزنی
    نمی دونم چند نفر منظور منو فهمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Pooriya_German_BMW

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با شما کاری نداشتم نظر مو گفتم دوست عزیزEntet g force

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا