مرسدس بنز

پروژه سیگارت ریسینگ 515، طوفانی در دریا!

مرسدس بنز هفته پیش تیزری از AMG Project One منتشر کرد. معمولاً وقتی این سه واژه جادویی را کنار هم می‌بینیم به یاد هایپرکاری فوق‌العاده می‌افتیم اما این بار اوضاع کمی فرق می‌کند. در آغاز باید گفت تیزر یاد شده اصلاً برای یک خودرو نبوده و حرف از یک قایق است! البته نه آن قایق‌هایی که فکر می‌کنید! Cigarette Racing یک قایق قدرتمند است که از مرسدس-ای ام جی Project One باورنکردنی الهام گرفته است. ما هنوز اطلاعات کاملی از این هیولا نداریم اما باید گفت قایق مورد بحث دارای قطعات فیبر کربنی بوده و می‌تواند به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت روی آب برسد!


نام کامل قایق مرسدس سیگارت ریسینگ ۵۱۵ Project One بوده و پیش از اینکه سؤالی بپرسید باید بگوییم قلب آهنین هایپرکار آلمانی در آن نمی‌تپد. در حقیقت این قایق هیچ وجه اشتراکی با هایپرکار Project One نداشته اما از یک جفت پیشرانه ۸ سیلندر مسابقه‌ای با قدرت ۱۳۵۰ اسب بخار استفاده می‌کند. به یاد داشته باشید که این پیشرانه با سوخت اکتان ۹۱ کار می‌کند اما زمانی که سوخت مسابقه‌ای در گلوی آن بریزید قدرت پیشرانه به ۱۵۵۰ اسب بخار خواهد رسید. بدین ترتیب خروجی کل قوای محرکه به ۳۱۰۰ اسب بخار می‌رسد و بله این پروژه قطعاً لیاقت نام Project One را دارد.


البته  ۵۱۵ Project One تنها به پیشرانه‌های دیوانه‌وار خود محدود نمی‌شود. استفاده وسیع از کولار و فیبر کربن باعث شده این ابر قایق ۲۲۶۸ کیلوگرم سبک‌تر از قایق SD GT3 قبلی با طول کمتر باشد. ۶ نفر به‌راحتی می‌توانند در این قایق استراحت کنند و یا حداقل با خیال راحت در دریا بتازند. سیگارت ریسینگ می‌گوید این احساس‌برانگیزترین قایق تاریخ کمپانی بوده و از نظر ما این گفته کاملاً با حقیقت سازگاری دارد!


در حقیقت همکاری مرسدس-ای ام جی و Cigarette Racing به ۱۱ سال پیش بازمی‌گردد. این قایق جدیدترین فصل از همکاری هر دو شرکت بوده است و رونمایی آن در نمایشگاه بین‌المللی قایق میامی ۲۰۱۸ صورت می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    مرسدس هرچی بسازه تکه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    مثه فشنگ ژ ۳ میمونه استایلش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ما که از نزدیک هم دیدن اینها برامون خواب و خیال ه / مرسی مرسدس چیزهایی میسازی که دیدن عکس شون هم دید ادم رو تغییر میده / حک شدن لوگوی — ا ام گ — رو هر چیزی بیشترین اعتماد رو تو ادم ایجاد میکنه ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. بهراد

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    پدال جان یه توضیحی هم در مورد سوخت های مسابقه ای
    و یا یه مطلب راجب انواع سوخت های ماشین بزارین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ولی چه حالی میده با سرعت روی آب حرکت کنی
    اما خطر موج هم وجود داره و یه جورایی پرت شدن متمادی قایق، سرنشین رو نابود میکنه
    قطعا باید به این موج ها غلبه بشه تا رسیدن به اون سرعت قابل دسترس باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا