مرسدس بنزنیسان

لغو برنامه تولید محصول لوکس مشترک دایملر و نیسان

همه می‌دانیم که نیسان در حال کار با دایملر برای تولید محصولات لوکس بوده است. اولین ثمره این همکاری پیکاپ لوکس مرسدس X کلاس بود که از پلتفرم نیسان ناوارا استفاده می‌کند. جدای از این خودرو، اتحاد رنو-نیسان به عنوان نتیجه همکاری با دایملر از پیشرانه‌ی جدید ۱.۳ لیتری توربو پرده‌برداری کرد.


البته به نظر می‌رسد پروژه تولید خودروی لوکس نیسان و دایملر به دلیل تغییر تقاضا در بازار متوقف شده است.

اتوموتیونیوز می‌گوید بازار تغییر شدیدی داشته و تقاضاها از سوی خودروهای سواری و مسافری به سمت تراک های سبک حرکت کرده‌اند. نیسان همچنین گفته که درباره پیچیدگی‌های مربوط به بحث تعرفه‌ها نگران است. گفته شده بود خودروی لوکس جمع‌وجور مورد بحث در تأسیسات مکزیک که حاصل جوینت ونچر ۵۰-۵۰ بین دایملر و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی است تولید خواهد شد. این تأسیسات در هر سال ظرفیت تولید ۲۳۰ هزار دستگاهی دارد. برای یادآوری باید گفت بازوی لوکس نیسان یعنی اینفینیتی قبلاً در این کارخانه تولید QX50 را با استفاده از پلتفرم مشترک توسعه یافته توسط مرسدس و نیسان شروع کرده است.

اینفینیتی QX50
اتوموتیونیوز گزارش داده سخنگوی نیسان از اشاره به جزئیات بیشتر دراین‌باره خودداری کرده و گفته که این خودروساز ژاپنی درباره برنامه‌های آینده‌ی خود بحث نمی‌کند. البته او خاطرنشان ساخته نیسان هنوز هم به همکاری با دایملر متعهد است.


از طرف دیگر سخنگوی اینفینیتی نیز گفته است:

همکاری اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی و دایملر خوب بوده و ما به استفاده از مزیت‌های این همکاری موفق که شامل تعدادی از پروژه‌های تحقیق و توسعه و عملیات ساخت می‌باشد ادامه خواهیم داد.

این دو شرکت در سهام یکدیگر شریک هستند. نیسان و رنو هرکدام ۱.۵۵ درصد از سهام دایملر را در اختیار دارند درحالی‌که ژرمن‌ها نیز ۳.۱ درصد از سهام دو برند را به دست آورده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. PARTHIAN

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    اون عکسی که نمایه پشت qx50رو نشون میده،
    چقدر این ماشین خشکل و باتناسب هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. datsun

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3502 ديدگاه)

    علتش رو نمیدونم ولی اینفینیتی به استفاده از موتورهای مرسدس تمایل نداره اینو چند بار اعلام کرد‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. V

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اگه میشد چی میشد…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بهتر
    اینفینیتی :)))))))
    همون موتورای رنو رو استفاده کنه خیلی براش بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا