لکسوسمرسدس بنز

لکسس LS 600h یا مرسدس بنز S300 هیبرید؟

آیا می‌توانید بین مرسدس بنز S300 هیبرید و گل سرسبد لکسس LS یکی را برنده اعلام کنید؟

Mercedes S300 Hybrid vs Lexus LS 600h
Mercedes S300 Hybrid vs Lexus LS 600h

خودروی سبز، یا همان خودروی هیبرید و کم‌مصرف با آلودگی کم، عبارتی است که تقریباً تمامی خودروها و خودروسازهای جهان را درگیر خود کرده و آن‌ها را وادار به تولید بهترین محصول سبز خود کرده است. جدیدترین نسل خودروهای سواری بزرگ و لوکس نیز وارد وادی سبز رنگ‌ها شده‌اند.

Mercedes S300 Hybrid vs Lexus LS 600h
Mercedes S300 Hybrid vs Lexus LS 600h

شاید روزی کسی فکر نمی‌کرد که مرسدس S کلاس با یک پیشرانۀ کوچک و کم‌حجم عرضه شود، ولی، شرایط سخت سازمان ملی محیط زیست و آلودگی، دامان این خودروها را هم گرفته و آن‌ها را برآن داشته تا نسخۀ سبز و پاک‌تر از مدل معمولی را ارائه کنند. مرسدس بنز، تاجِ خودروهای خود را با پیشرانۀ کوچک چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی، با نام S300 h، برای نبرد با لوکس‌های سبز جهان مهیا کرده است.

Mercedes S300 Hybrid
Mercedes S300 Hybrid
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h

لکسس هم از این قاعده مستثنا نبوده و به جهت عقب نماندن از این قافله، گل سرسبد خود را برای ورود به بازار خودروهای اقتصادی آماده کرده است. لذا هر دوی این خودروها، مجهز به سیستم هیبرید هستند که در کنار یک موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی هم قرار گرفته است. البته لکسس مانند مرسدس، به پیشرانۀ کوچک قانع نبوده و پای خود را از نسخۀ معمولی LS 600 فراتر گذاشته است.

Mercedes S300 Hybrid
Mercedes S300 Hybrid
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h

به همین جهت، ما این دو خودروی بزرگ، لوکس، جدید، هیبرید، سبز و اقتصادی را برای نبردی تن‌به‌تن آماده کردیم تا برندۀ نهایی را تشخیص دهیم.

شاخ به شاخ

موتورهای پیشرفته و عملکرد

با وجود اشتراک این دو خودرو نسبت به کلمۀ هیبرید، در زیر پوست خود بسیار با هم متفاوت هستند.

لکسس LS 600h با پیشرانۀ بزرگ V8 بنزینی به حجم ۵.۰ لیتر و به یک موتور الکتریکی ۲۲۱ اسبی مجهز است، مجموع قدرت این خودرو ۴۳۹ اسب و گشتاور آن ۵۲۰ نیوتن متر است. مرسدس بنز S300 نیز با یک موتور چهار سیلندر ۲.۱ لیتری دیزلی و یک موتور الکتریکی، قدرتی برابر با ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر می‌باشد. خب، با اعداد و ارقام به‌دست‌آمده، کاملاً می‌توان حدس زد که احتمال زیاد لکسس از نظر قدرت و شتاب اولیه، مرسدس بنز S300 h را شکست می‌دهد. البته! همین‌طور است.

شتاب اولیۀ لکسس LS 600h برابر با ۶.۸ ثانیه و مرسدس S300 h برابر با ۷.۶ ثانیه می‌باشد. پیشرانۀ بنزینی LS بیشتر از دو برابر ظرفیت پیشرانۀ دیزلی S کلاس است؛ به‌علاوه، موتور الکتریکی آن به‌تنهایی توانایی تولید ۲۲۱ اسب بخار قدرت را دارد که این یعنی تقریباً به اندازه کل قدرت تولید شده توسط S300 است. همۀ این‌ها در حالی هستند که لکسس قدرت خود را به هر چهار چرخ از طریق یک گیربکس CVT منتقل می‌کند، و مرسدس دیفرانسیل عقب بوده و از گیربکس خودکار هفت سرعته استفاده می‌کند.

همان‌طور که می‌بینید، S300 با وجود موتور ۲.۱ لیتری دیزلی و همچنین قدرت بسیار کمتر نسبت به LS 600h، عملکردی بسیار قابل قبول دارد. البته این همۀ ماجرا نیست. در واقع، خودروی ما قرار است خودرویی سبز و مقرون‌به‌صرفه باشد، این یعنی، باید به مصرف سوخت، تولید آلایندگی، و هزینه‌های جاری کمتر، توجه بیشتری شود تا به شتاب اولیه و امور مربوط به خودروهای اسپرت. پس به سراغ بخش‌های دیگر می‌رویم.

Mercedes S300 Hybrid
Mercedes S300 Hybrid
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h

راحتی و امکانات

لکسس LS 600h به صورت استاندارد به کنترل هوای چهارگانه، صندلی‌های شیب‌دار عقب و پردۀ آفتاب‌گیر شیشه‌ها مجهز شده است، که شما برای دریافت همان بسته در S کلاس، مجبور به پرداخت ۴۰۰۰ پوند خواهید بود. LS به عنوان مدل لوکس و گل سرسبد محصولات لکسس از امکانات بسیار زیادی برخوردار است، از تنظیم برقی صندلی‌های دوگانه گرفته تا مینی بار، یخچال، ماساژور حرفه‌ای، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های VIP با استراحتگاه پا، صفحه نمایشگر برای اتصال به اینترنت و …، از دسته امکاناتی است که تماماً نیاز مشتری را برطرف می‌کند. سیستم تعلیق نیز فوق‌العاده نرم و راحت می‌باشد، و فضای کافی برای سرنشینان عقب وجود دارد. همان‌طور که از مرسدس بنز نیز انتظار می‌رود، توماری از تجهیزات و تکنولوژی‌ها، با بالاترین کیفیت ممکن در S300 به چشم می‌خورد، تمامی امکانات لکسس LS در S300 هم دیده می‌شوند. البته در S کلاس چند آپشن خودنمایی می‌کنند.

مثلاً سیستم “مجیک بادی کنترل” برای نرمی و ثبات هرچه بیشتر بدنۀ خودرو، و سیستم تهویه مطبوع با رایحه‌های مختلف، سه رایحۀ الهام گرفته از طبیعت، و چهار رایحه با نام‌های Night Life (مخصوص شب)، Down Town (شهری)، Fire Side (آتشین) و Sport برای هیجان بیشتر برای این خودرو در نظر گرفته شده است که این رایحه‌ها به هیچ‌وجه حساسیت‌زا نیستند. اگرچه هر دو مدل از فاصلۀ دو محور طولانی برخوردارند، ولی نوار اندازه‌گیری‌های ما نشان داد که لکسس ۹۰ میلی‌متر کشیده‌تر از مرسدس است. در مجموع هر دو خودرو از نظر امکانات و راحتی سنگ تمام گذاشته‌اند که البته S300 یک پله بالاتر از LS 600h قرار می‌گیرد.

Mercedes S300 Hybrid
Mercedes S300 Hybrid
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h

مصرف سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت لکسس در شهر برابر با ۸.۷۴ لیتر، در اتوبان برابر با ۶.۲۳ لیتر و به‌طور میانگین برابر با ۷.۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد. این در حالی است که مرسدس در شهر ۳.۹۹ لیتر، در اتوبان، ۳.۷۴ لیتر و به‌طور میانگین ۳.۸۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. همچنین به ادعای کمپانی لکسس، این خودرو در هر کیلومتر ۱۹۹ گرم گاز CO2 تولید می‌کند که در آزمون ما ۲۵۱ گرم تولید کرد. S300 نیز به ادعای کمپانی ۱۲۰ گرم تولید می‌کند که در آزمون ما ۲۲۰ گرم گاز گلخانه‌ای تولید کرد. در نتیجه مرسدس، ضمن عملکرد بالای موتور، مصرف سوخت و آلایندگی کمتری نسبت به لکسس را ثابت کرد.

Mercedes S300 Hybrid
Mercedes S300 Hybrid
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h

بازار کسب و کار

اگر شما برای خرید یکی از این اتومبیل‌ها برای استفاده در کسب و کار برنامه‌ریزی کرده‌اید، مرسدس بنز پیشنهاد ماست، چراکه پس از سه سال، ارزش باقیماندۀ بیشتری دارد، هزینه‌های کمتری دارد، مالیات کمتری دارد، گارانتی بیشتری دارد، تزلزل قیمت کمتری دارد، عوارض سالیانۀ کمتری دارد و… .

Mercedes S300 Hybrid
Mercedes S300 Hybrid
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h

حکم

جایگاه نخست: مرسدس S300 Hybrid L AMG

S کلاس با مهندسی درخشان و کسب جوایز بسیار زیاد، به راحتی می‌تواند مدعی عنوان “بهترین خودرو در جهان” باشد. امکانات و تجهیزات فوق‌العاده، راحتی و نرمی بسیار بالاتر و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز، آن را برتر از هر خودرویی در این رنج قرارداده است. همچنین، سیستم هیبرید دیزل-الکتریک آن بسیار کارآمد و پیشرفته است، همچنین مانند واحد بنزینی لکسس یکپارچه نیست، به‌علاوه آن را قابل‌ملاحظه‌تر، پاک‌تر، کم هزینه‌تر، و با ارائه عملکرد شگفت‌آور و قوی سیستم انتقال قدرت، در رتبۀ نخست قرار می‌گیرد.

Mercedes S300 Hybrid
Mercedes S300 Hybrid

جایگاه دوم: لکسس LS 600h Premier

خودروهای زیادی مانند LS 600h وجود دارند ولی سیستم هیبرید این خودرو بسیار مؤثر و پیشرفته است، بسته‌های استاندارد زیادی وجود دارد و آن را به یک لوکس راحت و کاربردی بدل کرده است. اما برچسب قیمت LS سخت است و به راحتی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، و گویا لکسس احساس تجدیدنظر نمی‌کند. همچنین فاقد قرارداد کیفیت از بهترین خودروهای بزرگ و لوکس است.

Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h L
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h L

آمار و ارقام

مشخصات lexus LS 600h Premier mercedes S300 Hybrid L AMG
قیمت پایه/ قیمت مدل تست (پوند)
£۹۹,۹۹۵/£۹۹,۹۹۵ £۷۲,۲۶۰/۱۰۳,۱۸۵
ارزش باقیمانده پس از (۳ سال/۴۸,۰۰۰) £۴۲,۳۹۸/۴۲.۴% £۳۰,۷۸۳/۴۲.۶%
تزلزل قیمت £۵۷,۵۹۷ £۴۱,۴۷۷
طول / فاصله‌ی دو محور ۵,۲۱۰/۳,۰۹۰mm ۵,۲۴۶/۳,۱۶۵mm
ارتفاع/ عرض ۱,۴۸۰/۱,۸۷۵mm ۱,۴۹۶/۱,۸۹۹mm
موتور / حجم ۸ سیلندر خورجینی+الکتریکی/۴,۹۶۹cc ۴ سیلندر خطی+ الکتریکی/۲,۱۴۳cc
بیشینۀ قدرت ۴۳۹/۶,۴۰۰ bhp/rpm ۲۲۸/۳,۸۰۰ bhp/rpm
بیشینۀ گشتاور ۵۲۰/۴,۰۰۰ Nm/rpm ۵۰۰/۱,۶۰۰ Nm/rpm
گیربکس CVT 4WD ۷ سرعته اتوماتیک RWD
حجم باک ۸۴ لیتر ۷۰ لیتر
حجم صندوق عقب ۴۲۰ لیتر ۵۱۰ لیتر
وزن خودرو/ حمل بار ۲,۴۴۰/۳۷۵kg ۲,۰۳۵/۷۰۰kg
دایره دور زدن خودرو ۱۱.۸ ۱۲.۳
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی ۳ سال (۶۰ هزار) / ۳ سال ۳ سال (نامحدود)/ ۴ سال
رتبۀ تولید کننده/ فروشنده ۴/۱ ۹/۱۲
یورو NCAP
۰ تا ۶۰ مایل/ ۳۰ تا ۷۰ مایل ۵.۲/۶.۸ ثانیه ۷.۲/۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۵۰ (محدود) ۲۵۰ (محدود)
مسافت ترمز از سرعت ۷۰/ ۶۰/ ۳۰ مایل ۵۰.۳/۳۶.۶/۸.۹ متر ۴۷.۱/۳۲.۰/۸.۸ متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین ۷.۱۷/۶.۲۳/۸.۷۴ لیتر ۳.۸۳/۳.۷۴/۳.۹۹ لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات ۲۵۱/۱۹۹g/km/32% ۲۲۰/۱۲۰g/km/17%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین ۱۱ عدد/ دارد/ دارد/ دارد ۸ عدد/ دارد/ دارد/ دارد
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل Yes/yes/yes Yes/yes/£۲,۳۰۰
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes Yes/yes/yes/£۶۶۰
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید Yes/yes/yes Yes/yes/£۱,۴۹۰
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/yes/yes Yes/yes/yes/yes

منبع: اتواکسپرس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۲۶۱ دیدگاه‌ها

  1. parseh net30

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    لکسس خاص تره عاقا

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. امیر محمد

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (279 ديدگاه)

      من جلو پنجره ی بنز رو به کل ls ترجیح میدم

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. آپاچی { ali g35 سابق }

        ۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقای امیر محمد دلت رو به اون 19 تا لایک خوش نکن . همین جلو پنجره بنز ارزشش قابل قیاس با یک ماشین کامل نیست .

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. Afg

        ۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (497 ديدگاه)

        اونم همینطور

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. hamid reza

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    کاکو فرید به قول خودت جواب بعضی هارو نباید داد. بزار تو خیال خودشون سیر کنن که بعله ساییده میشه. با منطقیاش بحث کن داداش :D

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      بروی چشم داش حمید گل…شما امر بفرما استاد :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. denon

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باز یه مطلب بیربط از پدال و خروش آلمانی پرست ها

    تنها منبع حرفه ای در مورد ماشین در ایران مجله ماشین هست که مطالب اون رو حرفه ای ها مینویسند نه چهارتا بچه مدرسه ای
    پدال خیلی خز شده
    اوایل یدک نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود .

      قدیما با تجربه ها کامنت میذاشتن نه چهارتا بچه مدرسه ایی .

      در ضمن این مطلب به دست اتو اکسپرس نوشته شده ، بچه مدرسه ایی کجا بود ؟؟؟

      این مطلب ترجمه شده . کسی این مطلب رو ننوشته . فهمیدنش خیلی سادست .

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. خاوری

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1103 ديدگاه)

        ممنون از میلاد بابت جواب قاطعش…خوبهآدم اول حرفشو مزمزه کنه بعد بزنه
        درضمن پدال یک سایت فوق العاده با ایده های ناب و طرفداران زیاده که این حسادت سایر فعالان این حوزه رو برانگیخته
        ممنون از احمدنیشابوری عزیز بابت ترجمه خوب و دقیقش

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ahmad..F12

          ۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (2543 ديدگاه)

          فدات خاوری جان دقیقاً نظرم با نظرت یکیه

          نیستی داداش دلتنگتیم…..

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آپاچی { ali g35 سابق }

          ۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقای خاوری واقعا گل گفتی . این حرف را به امثال آقای علی زئوس و دیگران بزن که با این کامنتها که اصلا با واقعیت جور در نمیاد گند زدن به پدال .

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      دوست عزیز

      شما هنوز فرق مترجم با نویسنده رو نمیدونی، چی میگی!!!؟؟؟

      ناراحتی برو مجله ماشین

      خوشحال شدیم….

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امیر محمد

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (279 ديدگاه)

        سیاست های اجراییت منو کشته ^_^

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. مجتبی(ساروی)

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      اقا چقدر خوبه ادم اول فکر کنه بعد حرف بزنه در خصوص شما اول فکر کنه بعد نظر بده .اقا شما همون نظر ندی بهتره خیلی دوست دام بدونم 4تا نظر قبلیت چی بوده ؟حیف از این بچه های به این ماهی که منت سر ما میذارن با هزار زحمت بهترین و جذاب ترین مطالب رو از بهترین سایت ها ترجمه میکنن اونوقت جنابعالی میای خیلی راحت میزنی تو ذوقشون واقعا جای تاسف داره درست کسی ادمو نمیبینه و حتی اسم واقعیتم میتونی ندی ولی همینجوری رو هوا یه چیزی انداختنم خداییش خیلی بده والا
      کفر ادمو در میارن اقا نکنین این کارو بده زشته احمد جان من عذر خواهی میکنم داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        مجتبی جان شما سرور مایی ♥

        مهم نباشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Ehsan

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      خز شماهائید که هر چند وقت یکبار جو میگیرتتون و چنین نظرهای خنده داری میدید
      بچه مدرسه ای!!! شما هنوز فرق نوشتن مطلب با ترجمه رو نمیدونی ، معلوم میشه هنوز مدرستو تموم نکردی تموم کن بعد بیا نظر بده

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Ahmad..F12

        ۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        داش احسان گل خودتو ناراحت نکن شما

        متأسفانه هر از چندگاهی از اینجور حرفا باید بشنویم دیگه :)

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. RETOLEX

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    http://www.lexus.com/cm-img/gallery/2015/LS/hybrid/LS-Gallery-1204×677-LEX-LSH-MY15-0017.jpg
    این نمای داخلی ال اس هیبرید هست نه اون
    بازم بیایین گیربدین
    2015

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      دمت گرم منم میخواستم بزارم که زحمتش رو کشیدی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      اِ این که زودتر سائیده میشه :-D شوخی بود جدی نگیرید
      اگر اتاق رو به دو قسمت جلو و عقب تقسیم کنیم من از قسمت جلوی لکسوس ( داشبرد ، عقربه ها ، کلا نمای داخل قسمت جلو ) بیشتر خوشم امد ولی در قسمت عقب بنز رو بهتر دیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        :-D احسان اومدم که جوابتو بدم شانس آوردی :-D ;-)
        نظر شما کاملا قابل احترامه…نظر یه طرفدار بی بم دبلیو رو ببین بعد نظر یه طرفدار بنز رو ببین…بنزیا یکم یاد بگیرین از رقیبتون.
        مرسی احسان جان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. KING

      ۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (31 ديدگاه)

      داداش این که همونه فقط رنگ بندیش فرق میکنه یکم دقت کنی میبینی همونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. 4MATIC

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اره داداش چند ماهی هم داشتمز200 2012

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد ، فقط ژاپن

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    لکسوس ال اس یکی از پیشرفته ترین موتور های هیبریدی موجود رو داره ، درست نیست اینجوری راجع بهش حرف بزنیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. خاوری

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      البته که هست داداش محمد ..کی در توانایی های ژاپنی ها یا لکسس و تویوتا تردید داره..بحث سر اینه که این رده از بازار یعنی سدانهای لاکچری فول سایز خیلی شدیده..خداییش دوستان میدونن من تعصبی رو برند خاصی ندارم ولی اصلن طراحی لکسس نسل قبل رو با مرسدس نسل جدید نمیشه قیاس کرد..این در مورد بی ام و هم صدق میکنه..خوب این دوتا برند باید نسل جدیدشونو ارائه کنن اونوخت میشه یه قضاوت دقیق و منصفانه انجام داد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        خاوری جان بیییگ لایک…همه همین رو میگن دیگه…ولی کو گوش شنوا این متعصبین مثل همیشه مرغشون اصلا پا نداره…ای بابا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. reza

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (145 ديدگاه)

    پدال همیشه مقایسه بین لکسس و مرسدسس بزار بازدید کننده ها زیاد بشن
    هههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. benz and porsche

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    لکسوس برند خوبیه ولی جا دارد به خودرو سازان با اصالت المانی همچون بنز برسه مثلا بنز لوکسترین خودرو سال 2014 است ولی لکسوس اخر هم تولوکس ها نیست بر اساس خدد پدال که 10 خودرو لوکس 2014 را زده بود لکسوس اخرا بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      دوست عزیز میشه بگی دقیقا کجای پدال هست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرید

        ۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (787 ديدگاه)

        حمید جون حالا من به شما میگم :-D با هر کسی وقتت رو هدر نده وقت شما خیلی بیشتر از اینها اهمیت داره که بخوای با کل کل با این متعصبین هدر بدی…خواستم جواب این دوستمون رو بدم دیدیم در حد جواب دادن هم نیست…خدایا نسل هرچی متعصب رو از روی زمین برداااااااار…
        بعد جالبیشم انجاست منت سر لکسس هم میزاره و میگه لکسس برند خوبیه…حیف پدال دست و پای آدم رو میبنده…حیف.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid reza

          ۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (381 ديدگاه)

          فرید جان من یه لحظه کنترل خودمو از دست دادم اومدم بگما :D داداش تو هم خونسردی خودتو حفظ کن :D

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فرید

          ۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          :-D :-D آدم دست خودش نیست با این حرفایی که اینا میزنند تک و پهلوی آدم به حرف میاد آخه… :-D چشم عزیزم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. سجاد

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (199 ديدگاه)

    احمد جان ممنون زحمت کشیدی داداش
    با اینکه این دو خودرو هم نسل نیستن ولی من مجبورم بنز رو انتخاب کنم.
    دوستان بعضی وقتی فکر میکنم کسی که ماشین باز و واقعا عاشق ماشینه حتی نمیتونه از پراید هم متنفر باشه همونطور که کسایی که ادعای دوس داشتن بچه ها رو دارن نمیتونن بگن بچه های معلول رو دوست ندارن با این اوصاف تعجب میکنم چطور کسایی که ادعای ماشین بازی دارن به این راحتی به دوتا از پیشرو ترین خودروها دنیا میپرن واقعا چطور میشه عشق ماشین بود و بنز و لکسوس رو با هم دوس نداشت؟
    من عاشق یه ماشینم با موتور پورشه کیفیت لکسوس تکنولوژی بنز اصالت رولز رویز و زیباییه لامبورگینی و قیمت کوروت!
    خواهش میکنم اینقدر بحث رو پیچیده و تعصبی نکنید.

    “Respect”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      ارادتمندم سجاد جان ممنون از توجهت داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (810 ديدگاه)

    احمد جان داداش واقعاً خسته نباشی بابت زحماتت در خصوص مطالب. :D
    هردو عالی ولی مرسدس رو بیشتر دوست دارم.
    میلاد جان داداش به شما هم تبریک میگم.واقعیتش تو مدل های مرسدس SLS AMG رو از همه بیشتر دوست دارم.با این که از نظرم تقریباً هیچ ایرادی نمیشه از S500 گرفت ولی به طور کل با ماشینای تیپ S500 زیاد نمیتونم ارتباط برقرار کنم.در هر حال من نظرمو گفتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      به به داش باربد عزیـــــــــز

      آقا مخلصیم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    نظر لطفته باربد . البته این مقایسه میتونست که بهتر باشه . تا حدودی حرف

    حق میزنه فرید . خداییش ادم بگه . چون موتور دیزل ربطی به بنزین سوز

    نداره . دوتا شاخه از هم جدا هستن .

    اما این ادمو میسوزونه که میگن احمد فلان و بیصار . بابا بنده خدا فقط

    ترجمه کرده .

    به نظر من نزدیکترین رقیب برای این لکسس مرسدس بنز sS500 هیبرید هست .

    چون موتورش بنزین سوزه و 6 سیلندر .

    اما خب بعضی مواقع بعضیا یک جبهه هایی میگیرند که ادم شاخ درمیاره !!!

    منظورم فرید نیست . چون فرید ته قلبش یک چیز دیگست .

    میگن بنز پول برندشو میخوره !!!!!!!!!!!!!!

    فکر کرده همه جا ایرانه . اقا لکسس توی کیفیت حرف اول رو میزنه .

    تو بحث قیمت ( البته چون بعضا پلت فرمش با تویوتا یکی است ،

    قیمتاش کمتره )

    هر برندی در یک چیز خوبه .

    اما بعضیا یک چیزایی میگن که تو کره ی ماه هم نمیشنوه .

    دوباره داریم برمیگردیم به 8 الی یک سال پیش . من هم بعضی اراجیف رو

    میبینم و ساکت نمیشینم .

    اما هر برندی به اندازه ی خودش زحمت کشیده . واقعا بنز اشغاله ؟؟؟

    یا مازراتی چون تو جی دی پاور نیست اشغاله ؟

    همین لکسس لکسس گفتن هاست که ادم زده میشه .

    مثلا چون یک مدل بنز مشکل داشت پس همه ی بنزها بدن ؟؟؟

    یا مدل سیتان بنز که نتونست تو یوزو ان کپ نمره بگیره ، پس بنز نا ایمن

    شد ؟؟؟

    همه ی برندها خوبن . به خدا خسته شدم ازین همه بحث . منم نمیتونم بشینم

    بخونم ، جواب میدم .

    همش تقصیره این فرید وروجکه . از پست اون میباخ شروع کرد .

    لکسس تو کیفیت اوله .

    ب ام و در فروش و هندلینگ بین لوکس سازها .

    بنز در نواوری و پرستیژ .

    مازراتی در خاص بودن .

    همه چیز فروش نیست .

    همه چیز کیفیت نیست .

    همه چیز اپشن نیست .

    امیدوارم که همه ی برندها نکات مثبت یکدیگر رو از هم یاد بگیرند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      خدارو شکر یبار نظر واقعی خودت رو دیدیم…درود بر تو…و درود بر هر نظری بدور از تعصب….وروجکم خودتی :-D ;-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ahmad..F12

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      میلاد میخوامت…. ♥

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    دوستان بحث رو ول کنید .

    بزرگترین رخداد خودرویی کشور :

    http://www.asrekhodro.com/fa/page/52369/%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%DA%AF%D8%B1%DA%AF%D9%88%D9%86+%D8%B4%D8%AF.html

    ستون عقب پراید ضخیم شده . حتما ایمن تره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid reza

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (381 ديدگاه)

      میلاد تاسف میخورم برا خودمون که بعد این همه سال بزرگترین رویداد خودرویی کشور مون ضخیم تر شدن ستون یک ماشین از رده خارج شده. ماشینی ک قرار بود سال 90 تولیدش متوقف بشه و با تندر جایگزین بشه.حالا تندر 43 میلیون قیمت داره واسه خودش. :| خدا میدونه ما کی میخوایم با هم یکی بشیم و از این همه خفت نجات پیدا کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرید

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      این پراید های صفر رو از بغل میبینم مبترسم نمیدونم چرا…انگار داری یه تیکه ورق آهن میخری بجای ماشین….بعد همین یه تیکه آهن ۲۰ میلیووووووون…
      ایشاالله یروزی همه چی درست میشه…توکل بخدا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid reza

        ۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (381 ديدگاه)

        اینی که من میبینم فرید قرار نیس درست بشه کم کم همه شیشه های پراید رو حذف میکنن بلکه ایمن تر بشه :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          :-D اصلا دور نیست عزیزم…فعلا که من یه خبرایی از درون خود سایپا شنیدم که قراره مثل اینکه دوباره پیکان بزنند با موتور پراید…درست و غلطیش رو من اصلا تایید نمیکنم فقط چیزیه که از مدیران داخلی شنیدم چون ارتباط دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. RETOLEX

        ۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1409 ديدگاه)

        اگه قرار بود درست بشه بعد از این همه سال درست میشد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. حسین

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      تاااااازه از بغل شده شکل پیکان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروایران (3)
    پاسخ مثبت فولکس واگن به دعوت ایران
    عصرخودرو:در شرایطی که کارشناسان، ورود خودروسازان بزرگ دنیا در ایران را منوط به توافق جامع هسته ای می دانند، گویا از همین حالا برخی بزرگان صنعت خودرو جهان برای حضور در “جاده مخصوص” اعلام آمادگی کرده اند.

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازاقتصادانلاین، آن طور که منابع آگاه می گویند، خودروسازان خارجی بنا را بر توافق هسته ای ایران و غرب و لغو تحریم ها گذاشته و از همین رو خود را برای حضور در صنعت و بازار خودرو کشور آماده کرده اند و یکی از آنها، غول خودروسازی اروپا، فولکس واگن است.
    هرچند در حال حاضر مذاکرات با رنو و پژو در جریان است و این دو شرکت به احتمال فراوان به فعالیت های خود در خودروسازی ایران ادامه خواهند داد، اما طبق تازه ترین اخبار، فولکس واگن آلمان نیز اقداماتی را برای حضور در “جاده مخصوص” آغاز کرده است.
    به گفته منابع آگاه، پس از آنکه مسوولان برگزاری دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، از فولکس واگن برای حضور در این همایش دعوت کردند، این خودروساز اروپایی به دعوت ایرانی ها پاسخ مثبت داد تا نمایندگانش دهم اذر ماه امسال راهی تهران شوند.
    آن طور که شنیده می شود، فولکس واگن به عنوان سومین خودروساز بزرگ دنیا و بزرگترین خودروساز اروپا، برای حضور در ایران برنامه هایی را دارد و حتی گفته می شود رقابتی جدی را در این مورد با پژویی ها آغاز کرده است.
    این در شرایطی است که اشکودا به عنوان یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن، همکاری و شراکت خود با ایران خودرو را به مراحل نهایی رسانده و به نظر می رسد این شرکت بعد از پژو و رنو، شریک سوم خودروسازی ایران خواهد بود.
    تاکنون علاوه بر فولکس واگن، حضور شرکت هایی مانند بنز، چژو، رنو، اشکودا، بوش، زیمنس و ولئو در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران قطعی شده و کارشناسان معتقدند این همایش فرصت مناسبی برای آغاز شراکت خودروسازان ایرانی با بزرگان صنعت خودرو جهان خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    فرید جان این حرف قشنگ نیست که میگی هرکی بنز سوار میشه عقده داره .

    شاید انتخابشه . چرا اینجوری قضاوت میکنی ؟؟؟

    هرکی لکسس سوار میشه فرد متواضعی است ؟؟؟

    این معیارها غلطه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرید

      ۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (787 ديدگاه)

      ببین میلاد جان این کامنت من بود کپیش میکنم اینجا که بهت بگم…باز داری شلوغش می کنیا…
      کامنت من…
      من یکی از دوستام بنز اس کلاس داره…عقده کلاس داره بگو چرا…خودش داشت تعریف میکرد که رفتیم یه جشنی…نگهبان تا ماشین من رو دید کلی عزت و احترام گذاشت و ماشین من رو راهنمایی کرد و گفت بفرمایین بفرمایین اون جلو…من یه حالی کردم…حالا اگه لکسس بود که اصلا این کارو با من نمیکردند…
      این حرف هارو یه بنز سوار میزنه…عقده شهرت و مقام و اکثرا هم توی ایران همین فکر رو دارند…و بیشتر کسانی که که عقده شهرت و مقام و اینجور چیزارو دارند و جبهه گیری میکنن در مقابل سایر برندها(بی دلیل) میرن بنز میخرند…اگه کسی بدونه،خوبه ها…این دوستمون هم جزو همین افراد عقدا ای این مملکت هستند که من به نوبه خودم به صورت رسمی واسه این آقا متاسفم و همچنین برای امثال این دوستان که همچین طرز فکری دارند.
      من نوشتم (اکثرا) نه (همه) میلاد جان…این قضیه خیلی تو ایرن زیاده…ماها فکر میکنیم هر کی اس کلاس داره مایه داره و ماها حتی من هم روش یه حساب دیگه باز میکنیم و ولی کسی یه ماشین دیگه داشته باشه اون رو به اون دید نگاه نمیکنیم…این حرف هارو هم این دوستمون همونجوری که نوشتم بهم گفت…حالا فردی که همچین طرز فکری از بنز داره و به این دید میره بنز میخره که بهش احترام بزارن و اون رو پولدار نگاه کنن از نظر من یه آدم روانی و عقده ایه و من هر چی هم بگم لکسس بهتره سری ۷ بهتره و هر برندی هیچوقت قبول نخواهد کرد(در خوب بودن بزن شکی نیستا مهم اینجا طرز فکره)…من به این افراد با این طرز فکر که اون حرف هارو به من زد میگم عقده ای با اینکه دوست منم هستش حالا شما به این افراد چی میگی من نمیدونم…خود همین آقا ماشین اصلیش RX هستش…و این اس کلاس هم برای خانومشه و خودش هم همیشه هم لکسس رو سواره…خانم ایشون هم اس کلاس رو میخوان بدن بره و یه لکسس آی اس بخرن که من شدیدا دنبالشم ولی با اون مشخصات ایشون لکسسی پیدا نمیکنم.
      ما تو ایران همگیمون از این طرز فکر ها زیاد دیدیم.پس الکی از این نوع طرز فکر طرفداری نکنیم.
      پس شما اول کامنتم رو بدقت بخون و بعد جبهه بگیر…مشکل شما اینه کامنت هارو بدقت نمیخونی و سر سری رد میشی و اشتباه هم قضاوت میکنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        درود .

        شما حتی نباید بگی اکثریت . چرا اخه ؟؟؟

        حرف شمارو تا حدودی قبول دارم . اگر به اینچیز ها باشه ،

        پس در قسمت گوشی هم باید اپل رو نام ببریم که طرف هنوز بلد نیست

        باهاش اسمس بده ، ولی گرفته دستش که بگه منم هستم .

        اما خب این دیدگاهی که میگی تا حدودی به دست خود بنز درست شده .

        چون از قدیم بنز نماد پولداری فخر و …. بوده .

        که نباید باشه . اما خب مردم دیدشون نسبت به ماشین امریکایی و

        اروپایی و … یکجور دیگست .

        اصلا از برندهای المانی مثل نمیزنیم .

        خودت فرض کن طرف مازراتی سوار باشه . به نظر من باز هم طرف

        همچین برخوردی رو میکرد .

        مازراتی نه پورشه . پورشه نه ب ام و . ب ام و نه بهترین

        کادیلاک .

        اما اینجوری که منم میبینم خب میگن لکسسه دیگه . اما اونجور

        هیجان و تب و تاب رو در ادم ایجاد نمیکنه .

        نمیخوایم بکوبیما . اما خب واقعا اینجوره .

        به نظر من اون گفته ی مدیر عامل لکسس در مورد کیفیت نبوده ،

        بیشتر در مورد این مساله بوده . البته من نظرمه که منظورش این

        بوده که مردم دنیا حاضرن اگر بنز گرون باش ، کم اپشن باشه و

        یا حتی از نظر کیفیت دو تا رتبشم پایین باشه براشون مهم نیست .

        المانی هارو ترجیح میدن .

        البته لکسس به نوعی رقابت نمیکنه ، داره ضربه میزنه .

        چه جوری ؟؟؟

        طوری که به مردم میگه میشه ماشین ارزون با تمام امکانات تولید

        کرد و سوار شد . و خیلی حرف های دیگه که حوصله تایپ ندارم .

        فقط اینو بگم که هرچی بیشتر میرم جلو ، جملش برام بیشتر معنی

        میشه . خیلی حرف ها توش خوابیده .

        اما خب خیلی دوست دارم بدونم که اگر لکسس برای تویوتا نبود و

        تقریبا یک شرکت مستقل میبود ، چه عملکردی رو در پیش میگرفت .

        ایا اونهم وضعیت مشابهه المانی ها داشت . ایا سیاستش شبیه

        المانی ها بود .

        حالا لکسس نه مازراتی . کادیلاک و……

        اما متاسفانه کسی نمیتونه جواب درست و درمون به ادم بده .

        فقط در حد تخیلات خودمون و فرضیه است .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرید

          ۴ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          واااااای میلاد فقط میخوای با آدم کل کل کنی…ولمون کن توروخدا…منتظر یه کلمه ای که ازش بحث درست کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          فری تو اینجوری فکر کن . اما من خودم از بحث خسته ام .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرید

          ۵ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (787 ديدگاه)

          آره مشخصه…فکر من نیست فکر خیلیاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. فرشید

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    http://www.asrekhodro.com/fa/page/46029/%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%A8+%D9%BE%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%87.html
    سلام
    اول این لینک رو ببینین
    بعدش در مورد تغییر طزح پراید در ستون c باید بگم یعنی جدا نویسنده نفهمیده که سایپا ستون c پراید رو تقویت نکرده بلکه فقط لچکی عقب رو که روی ستون c بوده برداشته
    خاک بر سرشون
    تا حالا فقط فکر میکردم که خودروسازان داخلی به پول فکز میکنند اما حالا میبینم شعور اون رو هم ندارند
    شاید یکی از تنها نقاط زیبای پراید همون لچکی عقب بود
    حالم ازشون بهم میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدMOHAMMAD

    ۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    لکسس خیلی ماشین خوبیه اما نه اینکه از مرسدس بنز بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. amir d

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با همگی‌ بحث خوب درصورتی که حرف حساب زده بشه و تحمیل در کار نباشه لکسوس تا ۱۰ ساله پیش مثل چینی‌‌ها در حال کپی‌ برداری از طرح‌ای موفق بازار بود الانم خیلی‌ راه داره تا به طراحی ریشه در و درست برسه.لکسوس رو با چینی‌‌ها فقط از لحاظه کپی‌ برداری ظاهری مقایسه کردم نه فنی‌ تویوتا همیشه حرفهای زیادی برا گفتن داره البته نه تو طراحی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    البته بحث روی طراحی خودرو کاملا سلیقه ای است ولی به نظر بنده لکسس مخصوصا در چند سال اخیر کاملا جا افتاده وزیبا شده ودر بحث طراحی داخلی خیلی از خورو ساز ها از لکسس کپی برداری کرده اند مثل کیا k900 وطراحی داخلی لکسس واقعا جایی برای حرف باقی نزاشته وبه نظر بنده بسیار خلاقانه وزیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. فقط انگلیش

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    توضمینه لوکس سازی فقط انگلستان بدون قید وبند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    بعضیا یجوری از تفاوت تکنولوژی حرف می زنن انگار نه انگار تویوتا در سال ۱۹۹۷ اولین خودروی هیبرید جهان رو تولید کرد. این شرکت های صاحب تکنولوژی اون موقع داشتن چیکار می کردن ؟ ضمنا خوب بود تو این مطلب وقتی مصرف سوخت کمتر بنز اینقدر بولد شد، هشت سیلندر بودن و قدرت لکسوس اونم با این مصرف سوخت پایین بولد میشد.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا