لکسوسلینکلنمرسدس بنز

شاخ‌به‌شاخ قدبلندها! مصاف لکسوس RX با مرسدس بنز GLC و لینکلن MKX

مزه‌ی کراس اوورهای لوکس میان سایز چگونه است؟!
دوستانتان به شما زنگ می‌زنند و می‌گویند: “هفته‌ی آینده برنامه‌ی تفریح آخر هفته به راه است. آیا در شمال به ما ملحق می‌شوی؟” با چه می‌روید؟ همان سدان قدیمی خسته‌کننده؟ نه! شما چیزی می‌خواهید که هم خوش استایل باشد و هم فضای کافی برای حمل وسایل مناسب و مجاز تفریح آخر هفته را داشته باشد. این‌ها بخشی از دلایل انتخاب یک کراس اوور لوکس هستند؛ اما کدام‌یک را برمی‌گزینید؟

2016-Lexus-RX-350-F-Sport-Lincoln-MKX-AWD-EcoBoost-Mercedes-Benz-GLC300-rear-three-quarter-in-motion
ما ۳ کاندیدای قدر را انتخاب کرده‌ایم: لکسوس RX 350 F Sport باز طراحی شده که از قدیمی‌های کلاس بوده و اولین برنده‌ی جایزه‌ی شاسی‌بلند موتورترند نام گرفته است. لینکلن MKX، فینالیست بخش شاسی‌بلند سال ۲۰۱۶ موتور ترند و درنهایت، مرسدس بنز GLC300 کاملاً جدید که جایگزین GLK جعبه‌ای شده و نمایی جذاب را با سخت‌افزارهای C کلاس و انبوهی از تکنولوژی‌ها ترکیب نموده است.

2016-Lexus-RX-350-F-Sport-Lincoln-MKX-AWD-EcoBoost-Mercedes-Benz-GLC300-front-three-quarters-04
هر ۳ خودرو با سیستم چهارچرخ محرک، پکیج‌های اسپورت، سیستم‌های اطلاعات سرگرمی ممتاز و خیل عظیمی از تجهیزات ایمنی سفارش داده شده‌اند. اولین قدم این بود که خودروها برای به دست آوردن اعدادی سخت به پیست ببریم. پس‌ازآن مسافرتی طولانی از لس‌آنجلس تا کالیفرنیا را ترتیب دادیم. در آخر خودروها را در مسیرهای مختلفی از بزرگراه‌های ۴ بانده گرفته تا راه‌های ناهموار تست کردیم.

2016-Lexus-RX-350-F-Sport-Lincoln-MKX-AWD-EcoBoost-Mercedes-Benz-GLC300-front-three-quarter

سواری و راحتی

اشرافیت بدون دربرداشتن بخش عظیمی از راحتی معنی ندارد. راحتی در راه‌ها شروع می‌شود و عیناً در صندلی راننده نمود می‌یابد. این سخن بدین معنی است که هر عنصری در این میان مهم است، از سایز لاستیک گرفته تا سیستم تعلیق و تنظیم سفتی بوش‌ها و کیفیت چرم‌های بکار رفته در صندلی‌ها. طراحان رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی را به خاطر ظاهر جذابشان دوست دارند. مهندسان سیستم تعلیق هرچند می‌دانند که استفاده از لاستیک‌های دیواره کوتاه و سفت باعث کاهش نرمی سواری و هندلینگی مناسب می‌شود. هر دو خودروی لینکلن و مرسدس بنز از سیستم تعلیق قابل تنظیم خودکار و دستی سود می‌برند و در بین این سه خودرو همگان درباره‌ی یک نکته متفق‌القول بودند: لکسوس RX 350 F Sport راه را اشتباه رفته است. بدون آپشن سیستم تعلیق هوشمند و با داشتن فنرهای نرم و دامپرهای سنتی، سواری این خودرو در دست‌اندازها با نوسان همراه است. MKX و GLC300 تأثیر ناهمواری‌ها را به حداقل می‌رسانند و در این میان سواری نرمی را ارائه می‌کنند. لینکلن احساس ایزوله‌ی بیشتری را نسبت به مرسدس ایجاد می‌کند. به‌علاوه این دو خودرو می‌توانند با فشردن یک دکمه به حالت سخت فنربندی تغییر کنند، چیزی که لکسوس از انجام آن ناتوان است.

2016-Lincoln-MKX-AWD-27-EcoBoost-rear-three-quarter-in-motion
در مقابل، لکسوس RX 350 بهترین خودرو برای خوش‌گذرانی است. چرم نرم و صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده در سفرهای طولانی عملکرد خوبی دارند. صندلی‌های بنز سفت‌تر بوده و بالشتک‌های جانبی را برای حمایت از بدن سرنشینان بکار می‌گیرند و در جاده‌های پرپیچ‌وخم بسیار به درد می‌خورند. صندلی راننده‌ی آپشن لینکلن بصورت برقی و در ۲۲ جهت تنظیم می‌شود و ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد که به ماساژور نیز مجهز بوده و همانند تخت پادشاهی است. البته باید گفت که این صندلی وقتی در حالت ماساژ باشد راحت‌تر است. حتی فن‌های خنک‌کننده‌ی آن صداهای ریزی ایجاد می‌کنند. ایده‌ی درستی است اما کارایی کمی دارد.

2016-Lexus-RX-350-F-Sport-rear-three-quarter-in-motion
اوضاع درباره‌ی صندلی‌های عقب نیز همان‌گونه است. لکسوس بهترین و لینکلن بدترین! تقریباً به همان دلایل بالا. ارتفاع صندلی در MKX به‌طور غیرعادی بالا بوده که فضای سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین تنظیمات خم شدن بکار می‌آید. صندلی‌های عقب مرسدس خم نمی‌شوند اما فضای سر زیاد است. صندلی‌های عقب لکسوس همانند جلو راحت‌اند و در مواقع نیاز خم و تا می‌شوند.

2016-Mercedes-Benz-GLC300-4Matic-rear-three-quarters-uphill
اگر سکوت و آرامش اولویت اصلی باشد، در انتخاب بین GLC300 و MKX مردد خواهید بود. در رابطه با صدای کابین لکسوس یکی از همکاران می‌گوید: “حتی باد هم توسط سطوح بدنه‌ی لکسوس گیج می‌شود.” ما فهمیدیم که این خودرو بیشترین نویز لاستیک را ایجاد می‌کند، مخصوصاً در سطوح بتنی. ترکیب لاستیک‌های ساکت، پیشرانه‌ی آرام و نمای خارجی صیقلی در GLC300 نشان می‌دهد که این خودرو زمان زیادی را در تونل باد سپری کرده است.

کیفیت و جزئیات

گاهی اوقات توصیف سخت است اما تعریف کیفیت و لوکس بودن زمانی که دست و چشم‌هایتان را روی سطحی قرار دهید آسان‌تر می‌شود. مطمئناً با توجه به جزئیات و کشیدن دست بر روی سطوح داخلی خودرو، درک می‌کنید که کسی به کار روی خودرو اهمیت داده و آنچه را که انتظار دارید برآورده ساخته است.

لینکلن از متریال خوب و بد استفاده کرده است! چوب و چرم مناسب به همراه برخی پلاستیک‌های باکیفیت نمای خوبی دارند اما زمانی که داشبورد به شیشه‌ی جلو می‌رسد، مواد ارزان‌قیمت و خشن خودنمایی می‌کنند. دکمه‌ها عالی هستند و نمایی واضح دارند اما صدای بر خواسته از آن‌ها در زمان فشار دادن می‌توانست بهتر باشد. همکارمان می‌گوید: “کمی سروصدا و تق‌تق در کابین وجود دارد که البته اجتناب‌ناپذیرند.”

از سوی دیگر در لکسوس چرم روی درب را داریم که به‌صورت استثنایی نرم بوده و همواره لوکس بودن این خودرو را یادآور می‌شود. همه‌ی کنترلرهای ثانویه احساس نرمی و روانی دارند و مکان‌های در نظر گرفته شده برای اشیا هوشمندانه انتخاب شده‌اند. مشکل این است که در طراحی کلی همبستگی دیده نمی‌شود. این‌گونه به نظر می‌رسد که سیستم صوتی خودرو تیم طراح متفاوتی داشته و پس‌ازآن یک نفر وظیفه‌ی ایجاد پیوستگی بین عناصر را بر عهده گرفته است. ما انتظار طراحی بهتری را در این شاسی‌بلند لوکس داریم.

مقایسه‌ی کابین لکسوس با لینکلن و خصوصاً بنز، تفاوت‌های زیبایی‌شناسی را واضح‌تر می‌سازد. چوب ممتاز بکار رفته در کابین بنز اندکی بهتر بوده و طراحی کلی کابین و کاربردی بودن آن یک پله بالاتر از سایرین قرار دارد. عملکردهای مختلف نیز در صدر قرار دارند. هر متریال بکار رفته در GLC300 حس اعتماد و اشرافیت را ایجاد می‌کنند. چوب چوب است، فلز فلز است و حتی چرم مصنوعی آن احساس متقاعدکننده‌تری نسبت به چرم واقعی لینکلن دارد. هر دکمه و سوئیچی در استانداردی بالاتر از قیمت خودرو قرار دارند. مرسدس بنز با عرضه‌ی GLC300 سنگ محک جدید را در رابطه با طراحی داخلی رو کرده است.

تجهیزات و تکنولوژی

معرفی و نمایش یک چیز است و اجرا و عملکرد یک چیز دیگر. RX 350 هم‌اکنون صفحه‌نمایش جالب‌توجه ۱۲.۳ اینچی رنگی دارد اما گرافیک آن از مد افتاده است. لزوم دانلود اپلیکیشن مخصوص لکسوس برای اسمارت فونتان و به منظور دستیابی کامل به کاربردها باعث برهمکنشی جالب با سیستم اطلاعات سرگرمی می‌شود.

با صفحه‌نمایش MyLincolnTouch، گشت‌وگذار بین سیستم ناوبری، تلفن و تهویه مطبوع به‌صورت مدرن صورت می‌پذیرد اما به این فکر می‌کنیم که چرا لینکلن با عدم استفاده از جدیدترین سیستم Sync3 ما را گیج کرده است؟ ما پیش‌ازاین موستانگ جدید و F-150 را با سیستم جدید تجربه کرده‌ایم، بنابراین چرا برندی لوکس همچون لینکلن نباید نرم‌افزار جدید را دریافت کند؟ و چرا خروجی ۱۲ ولت در مکانی مخفی و تقریباً غیرقابل‌دسترس قرار گرفته است؟ دوباره، ایده‌ای درست اما عملکردی ضعیف! شاید سیستم COMAND مرسدس بنز پیشرفته‌ترین سیستم در مباحث تکنولوژی و اندازه‌ی صفحه‌نمایش نباشد اما حداقل از رابط‌ها چندگانه استفاده می‌کند و استفاده از آن آسان است. نه‌تنها گرافیک سیستم مصنوعی نیست بلکه برای تنظیمات مستقیم بخش‌های مختلف سودمند نیز هست. حقه‌ای وجود ندارد، عدم سازگاری هم همین‌طور. باز هم این سیستم در سطحی بالاتر از دیگران عمل می‌کند.

پرفورمنس و دینامیک (قدرت و توازن)

مقایسه‌ی بین این سه خودرو اصول کلی این خودروسازان قابل‌احترام در زمینهٔ تکنولوژی قوای محرکه به تصویر می‌کشد. غیر از نسخه‌ی هیبرید، تنها پیشرانه‌ی در دسترس برای لکسوس یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی است. اصل و نسب پیشرانه‌ی ۶ سیلندر آلومینیومی این خودرو به ۱۴ سال پیش برمی‌گردد. پیشرانه‌ای بر پایه‌ی مدل GR که برنده‌ی جوایز مختلف شده و در پیکاپها، مینی ون ها، شاسی بلندها و سدان های زیادی بکار رفته است. در تست‌های ما، این پیشرانه‌ی ۲۹۵ اسب بخاری قدرت را با نرمی منتقل می‌کند و به لطف استفاده از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، مصرف سوخت ۱۳ لیتری را نشان می‌دهد.

لینکلن MKX از پیشرانه‌ی آپشنال ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو با ۳۳۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جفت شده است. این خودرو در خط درگ سریع‌ترین بود، البته بهای آن را با مصرف سوخت زیاد پرداخت. طبق آموخته‌هایمان، در پیشرانه‌های اکوبوست باید از بین “اکو” و “بوست” یکی را انتخاب کنید! لینکلن در تست‌های ما مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را نشان داد.

قلب آهنین مرسدس نسخه‌ای ۴ سیلندر و ۲ لیتری به همراه توربو است که ۲۴۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از طریق گیربکسی ۹ سرعته و اتوماتیک نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌نماید. مرسدس با این پیشرانه در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد.GLC300 تنها ۰.۱ ثانیه کندتر از لینکلن و ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از لکسوس می‌باشد. گیربکس بنز نه تنها تعویض‌های نرم و سریعی دارد بلکه در هنگام بالا رفتن از تپه‌ها و یا در ترافیک‌های شهری سردرگم نمی‌شود. جای تعجب نیست که مصرف سوخت بنز از همه بهتر بوده و عدد ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت می‌کند.

زمانی که با این سه خودرو وارد پیچ می‌شویم، لکسوس تنها اسم اسپورت را یدک می‌کشد و به‌طور کامل خونسردی خود را از دست می‌دهد. حرکات بدنه زیاد است و در داخل پیچ خط حرکت خود را گم می‌کند. هرچند فرمان خودرو به خوبی بالانس شده اما احساس عدم ارتباط با لاستیک‌های جلو را به راننده منتقل می‌کند. از سوی دیگر،MKX تقریباً خونسرد است و با چسبندگی شگفت‌انگیز و اعتمادبه‌نفس بالا موانع را پشت سر می‌گذارد. دشمن اصلی لینکلن وزن ۲۱۰۰ کیلویی آن است که نهایتاً باعث کندی آن می‌شود. سبک‌ترین، پرافتخارترین و تواناترین خودرو مرسدس بنز است. سیستم تعلیق چابک بنز از پس ناهمواری‌ها برمی‌آید و سرعت، دقت و توازن بنز در مرتبه‌ای بالاتر از سایرین قرار می‌گیرد.

نتایج

اکنون شاید بتوان راحت‌تر درباره‌ی رتبه‌های این سه خودرو تصمیم‌گیری نمود.
رتبه‌ی اول: مرسدس بنز GLC 4MATIC
رتبه‌ی دوم: لینکلن MKX AWD 2.7 اکوبوست رزرو
رتبه‌ی سوم: لکسوس RX 350 F SPORT
لینکلن فینالیست شاسی‌بلند سال بوده است. قیمت ۶۳۶۹۵ دلاری این خودرو کمکی به اصل موضوع نمی‌کند اما یکی از همکاران می‌گوید: “لینکلن به‌طور قابل‌توجهی فاصله را کم کرده است. این خودرو به دیگر رقبا بسیار نزدیک شده و دیگر حکم گلوله‌ی آخر را ندارد. این خودرو حالا یک مدعی تمام‌عیار است فقط اندکی ارتقای بیشتر را می‌طلبد.”

بازطراحی لکسوس راهی به داخل کابین نیافته است. به‌علاوه، طراحی خارجی جدید این خودرو باعث ایجاد دوقطبی شده و این‌گونه احساس می‌شود که خیلی زود از مد خواهد افتاد. این حقیقت که نسخه‌ی F SPORT دینامیک رانندگی RX را ارتقا نداده باعث آشکار شدن روش غلط این پکیج پرفورمنس شده است.

اما GLC در مقایسه با GLK از هر لحاظ بهتر شده و نمای خارجی شیک، کابین بی‌عیب و نقص و دینامیک رانندگی پیشرو و مصرف سوخت کم این خودرو نشان‌دهنده‌ی ارزش‌های آن است. چه کسی می‌توانست حدس بزند که مرسدس بنز ارزان‌ترین، کم قدرت‌ترین، سبک‌ترین، پیچیده‌ترین، کم‌مصرف‌ترین، جذاب‌ترین و ارزشمندترین خودرو را در این گروه عرضه کند؟ GLC300 مدال طلا را بر گردن می‌آویزد. این مورد را برای شاسی‌بلند برتر سال آینده در نظر داشته باشید.

مرسدس بنز GLC300 4Matic لینکلن MKX AWD اکوبوست ۲.۷ لکسوس RX 350 F Sport  
۴ سیلندر توربو با بلوک آلومینیومی ۶ سیلندر توئین توربو با بلوک آلومینیومی ۶ سیلندر با بلوک آلومینیومی نوع پیشرانه
۲۴۱ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ ۳۳۵ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ ۲۹۵ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ قدرت پیشرانه
۳۷۰ نیوتون متر در دور موتور ۱۳۰۰ ۵۱۵ نیوتون متر در دور موتور ۳۰۰۰ ۳۶۲ نیوتون متر در دور موتور ۴۷۰۰ گشتاور پیشرانه
۹ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک گیربکس
۴.۶۵/۱.۹۰/۱.۶۳ ۴.۸۲/۱.۹۳/۱.۶۸ ۴.۸۸/۱.۸۹/۱.۷۱ طول/عرض/ارتفاع (متر)
۱۸۵۲ ۲۱۰۴ ۲۰۵۶ وزن خالص (کیلوگرم)
۶.۳ ۶.۲ ۶.۸ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت (ثانیه)
۱۸.۸ ۱۷.۱ ۱۷.۸ شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه)
۱۴.۹ ثانیه با سرعت ۱۴۵.۹ کیلومتر در ساعت ۱۴.۷ ثانیه با سرعت ۱۴۹.۵ کیلومتر در ساعت ۱۵.۱ ثانیه با سرعت ۱۴۹ کیلومتر در ساعت مسافت ۴۰۰ متر
۰.۸۲ ۰.۸۴ ۰.۷۹ شتاب جانبی (جی – متوسط)
۴۱۸۷۵ ۴۷۸۱۰ ۵۰۰۷۵ قیمت پایه (دلار)
۵۹۹۸۰ ۶۳۶۹۵ ۵۹۹۸۵ قیمت مدل تست شده (دلار)
۱۱.۲/۸.۴/۹.۸ ۱۳.۸/۹.۸/۱۲.۳ ۱۲.۳/۹/۱۰.۶ مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

2016-Lexus-RX-350-F-Sport-Lincoln-MKX-AWD-EcoBoost-Mercedes-Benz-GLC300-front-end-in-motion

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. Ali.usa

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    عملکرد لینکلن در این مقایسه خیلی عالی تر رقباش لینکلن تو این مقایسه خیلی انتخاب بهتریه
    پرچم آمریکا بالان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز.
      این رقابت رقابت خیلی نزدیکی بود اما این رو هم یادتون نره که لکسوس آر اکس از با کیفیت ترین و خوش چهره ترین ها در کلاس خودشه و همینطور بنز هم جزو با سابقه ترین و راحت ترین شاسی بلند هاست.خدمات پس از فروشش هم که اینقدر خوبه که جایی برای صحبت کردن نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        جناب الف.ی
        دوستمون در پست اول مگه گفت بنز و لکسوس بده که شما جبهه میگیری
        همشون خوبن و سلیقه ماها متفاوت و هر کدوم هم با یکیشون عشق میکنیم
        منم میگم لینکلن بهترینه یکی دیگه میگه بنز بهترینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      زنده باشی لینکلن عزیزم که طرفدارهای خودت رو که منم یکی از اونام رو شاد کردی
      لینکلن مدلهای جدیدش واقعا معرکس و نشون دهنده بازگشت لینکلن به گذشته درخشان اونه
      قدرت موتورشم خیلی مناسبه با یه موتور پیشرفته که گشتاور خوبی هم میده
      قیمتش هم که مناسبه
      ای جوووننم امریکن کارز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      بهuss zumwalt DDG-1000
      داداش خوشم میاد ازت که همیشه میونه داری میکنی و منطقی هستی دمت گرم
      اما من یه زمانهای اصلا منطقی نیستم و همیشه هم ماشین امریکایی رو بدون نقص میدونم و چه خوب چه بد برام فرقی ندارند و یه بیوک داغون رو هم رو سرم میزارمش و حلوا حلواش میکنم
      میخوام اینو بگم امریکن کارز چه اول شه چه اخر جایگاش ابدی تو قلب من و طرفداران امریکن کارز
      امریکن کارز همیشه تو قلبم جات عشقم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        قربانت.اخه ببین هرسه واقعا عملکردهای خوبی دارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. محمد حسین

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      حضرت یعقوب که بین 10-12تا بچّه یوسف رو انتخاب کرد !!! خب شاید اینجا هم بشه! مخلص آقای احمد زاده هم هستیم …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        ارادتمند همه ی دوستان هستم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. uss zumwalt DDG-1000

      ۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      درود بر دوستان عزیز
      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امير علي

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    لکسوس تو کلاس خودش از لحاظ فروش تو امریکا اول با اختلافی فاحش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (221 ديدگاه)

    مرسدس همیشه باعث افتخار بوده و طرفداراشو شرمنده نکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      به مسعود
      داداش بنزم باعث افتخار طرفداراشه
      قبلا هم گفتم که هیچ بنزی مثل s280 با ابهت نیست البته این فقط نظر منه
      اما از این خوشحالم که لینکلن به عنوان یه کهنه کار که گذشتش خیلی درخشان بوده
      داره دوباره بر میگرده به اون جایگاه رفیعی که داشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. بهنام

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (983 ديدگاه)

    GLC واقعا برازنده ی اول شدن بود
    هرچند لکسوس خیلی خوب ار ایکس رو به روز نگه داشته ا(از نظر ظاهری)ما از نظر فنی ضعیف تر از رقیب هاشه و نیاز به معروفی نسل جدید با پیشرانه های بروز تری داره (که با همکاری جدید تویوتا با بی ام و احتمالا پای توربو به محصولات تویوتا هم باز میشه)
    این شیش سیلندر 295 اسب بخاری دیگه قدیمی شده
    بنز با 241 اسب بخار از 295 اسب بخار لکسوس عملکرد خیلی بهتری داشته و چیزی از لینکلن 335 اسب بخاری نداشت از نظر فنی بنز خیلی جلو تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      پای توربو قبلا به محصولات تویوتا باز شده مثل لکسس nx

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۶ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        مرسدس از نزدیک بینی نظرت عوض میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. AMIN

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (121 ديدگاه)

      البته تویوتا تونسته درک کنه که مشتری های ار ایکس بدنبال قدرت بالای موتور نیستن… بلکه دوام و راحتی و کیفیت و … مدنظرشونه که ار ایکس تونسته مقام اول فروش رو نسبت به رقبا در خود خاک آمریکن موتورز(به قول دوستان) داشته باشه و با اینکه برندهای ژاپنی رو خیلی میپسندم ولی طراحی ار ایکس واسم مبهمه و البته طراحی بنز و لینکلن هم زیاد تعریفی نیستن(ایده جدیدی توش نیست)…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رهگذر

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    وقتی از پریشونی لکسوس در سر پیچ یا ………. گفته میشه این جور مواقع مهندسی و تکنولوژی مرسدس برگ برندشو رو میکنه بیش از 125 سال مهندسی شوخی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کاوه آهنگر

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    در مقایسه ای که حدودا 15 روز پیش منتشر شد لکسس rx از هر نظر نسبت به لینکلن mkx بهتر بود ، حالا چی شد که mkx دوم شد و rx سوم شد ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کاوه آهنگر

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      حق با شماست ، این رده بندی ها بیشتر سلیقه ای هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. احسان(احسان سابق)

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    با توجه به اینکه کل عمرم سواررنو و پیکان و پراید و سمند شدم هر کدوم از سه ماشین بالا گیرم بیاد حکم ابر ماشین رو واسم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mehdi

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (61 ديدگاه)

    لکسس از نظر طراحی و زیبایی و کیفیت از همه سرتره….گند بزنه تو سلیغه نویسنده….خدایش داخل بنز خیلی زشته و سادست…لینکن که بدتر…امار فروش rx تو امریکا به واضح وضعیت برتری لکسوس نشون میده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جواد

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (141 ديدگاه)

    Glc رقیبnxهست نه rx.
    Rxرقیب gleهست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز یک کلاسی هست به اسم compact SUVs
      Mercedes GLC
      Porsche Macan
      Jaguar F pace
      Landrover Discovery
      Lexus RX
      Lincoln MKX
      همه عضو این کلاسن.
      Merecdes Benz GLE جزو کراس اوور های مید سایز طبقه بندی میشه.
      باز یک کلاسی هست به اسم small luxury SUV
      Lexus NX200 T
      Mercedes GLA
      Lincoln Mkc
      Bmw X1
      عضو این کلاسن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        در ضمن لکسوس فعلا در سبد محصولاتش حریفی واسه GLE نداره. یعنی کراس اوور میدسایز تولید نمیکنه. ان شا الله به زودی یک کراس اوور mid size هم معرفی کنه.
        حریف GLE پورشه Cayenne مزراتی لوانته و BMW X5 و Infiniti Qx70 هستن.
        در SUV های لکسس570 Lx فول سایز طبقه بندی میشه. بقیه رو هم که بالا گفتم.
        در کراس اوور های فول سایز حریف lx 570 این ماشینا هستن
        Mercedes G class
        Lincoln Navigator
        Infiniti QX 80.

        ببخشید زیاد حرف زدم.
        هر چی مثال بلد بودم گفتم چونحس کردم دونستن این کلاس بندی ها واسه کاربرای عزیز پدال خوبه تا دیگه autoexpress رو به چالش نکشن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elemento

          ۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          از اتاق فرمان میگن مثل اینکه مقایسه متعلق به motor trend هست. :-):-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. کاوه آهنگر

          ۵ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (432 ديدگاه)

          اگه اشتباه نکنم nx کامپکته و rx مید سایزه ، در واقع بنز gle رقیب rx است

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (271 ديدگاه)

        لکسوس nx با بنز glc —>موتور 2 لیتری 4 سیلندر
        لکسوس RX با بنز gle —> موتور 3 لیتری 6 سیلندر
        لکسوس LX با بنز gls—->موتور 4 لیتری 8 سیلندر
        مقایسه میشن.یا حداقل به لحاظ ابعاد و پیشرانه (حدودی)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Parker

          ۶ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          کسی که از نزدیک مرسدس GLE دیده باشه میدونه از نظر اندازه در برابر RX مثل غوله.

          تو همه ی دنیا ملاک گروه بندی شاسی و بدنه هست.نه حجم موتور

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. كوروش

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    بله دیگه بنز جایی برای حرفی جدا باقی نگذاشته

    من برای اولین بار از یک ماشین امریکایی اینقدر خوشم اومد جزئیاتش خیلی دقیق هستش فقط مشکلش نداشتن دسته دندس که بخاطر اصالت امریکایش مشکل خاصی محسوب نمی شه بلکه میشه گفت با هویت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ALIREZA034

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    واقعا بنز از همشون سره.فرق تکنولوژی اروپا با آسیا در این آزمایشات سخت معلوم میشه که تو شرایط بحرانی.سر پیچ های تند.نا همواری.سرعت.کیفیت اتاق و….ماشین تحت کنترول باشه نه ایکه در سرعت اتاق ناآروم بشه سر پیچم از خطش خارج شه.دوستان واقعا نظرم بدونه تعصب بود چون یه بنده خدایی rx 2010 داشت بعد x3 وx4 هم گرفت به مواردی شبیه چیزایی که تو مقاله بود اشاره میکرد مثلا همین که اتاق rx یکم نارومه البته در سرعت و…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حميد

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    انتخاب من بنز هست
    تو ایران دیدم کسایکه لکسوس سوار میشند تازه به دوران رسیده ها هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اتفاقا اتفاقا اکثر لکسوس سواران پزشک ها و مهدس های نخبه هستن.
      اکثر بنز سواران ایران جوونای تن پرور هستن.

      گفتم اکثرا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (56 ديدگاه)

      اخه چه ربطی به تازه به دوران رسیدن داشت باید یه چی میگفتی!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Saied

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    لکسوس خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. هادی

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    من به دوستان توصیه میکنم این مقایسه ها رو فقط برای سرگرمی بخونن جون کاملا مغرضانه نوشته میشه. یه نقد بی سند و اعتبار شما رو میتونه کاملا از خرید یه خودرو منصرف کنه. اینها سختشونه ببینن تویوتا و یه سری شرکت ها دارن خودرو ساز های قدیمی آلمان و آمریکا رو از رده خارج میکنن. اگه ماشین های تویوتا بد هستن چرا پس مردم میخرن؟ این نقد های نخ نما نمیتونه خودرو ساز های پیر و از مد افتاده و ورشکستگه آمریکایی رو نجات بده. هر کسی طبق بازار فروشش خودرو رو میسازه. لکسوس این ماشین رو طبق نیاز مشتری هاش ساخته. نه واسه رقابت. و پرفروش ترین شاسی بلند آمریکا هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      با شه جناب هادی شما با این حرفهات خوش باش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا