مرسدس بنز

کدام مایباخ لانداولت بهتر است؟ 62 S یا G650؟

مقایسه‌ای میان دو خودروی فوق‌العاده لوکس نیمه کابریولت متفاوت

لانداولت نوعی بسیار نادر از خودروها است و به همین دلیل زمانی که یک خودروساز، خودروی لانداولتی را معرفی می‌کند، توجهات زیادی بدان جلب می‌شود. اخیراً نیز مرسدس بنز با معرفی مدل جدید مایباخ G650 لانداولت، توجهات را به‌سوی خود جلب کرده است. این خودرو یک آفرودر فوق لوکس است که بر اساس مدل G کلاس ساخته شده است؛ اما معرفی G650 لانداولت ما را به یاد خودروی لانداولت قبلی مایباخ انداخت. در سال ۲۰۰۷ این شرکت نسخهٔ لانداولت سدان سوپرلوکس ۶۲ S خود را معرفی کرده و در تعداد فوق‌العاده محدودی به تولید رساند. حالا پس از ۱۰ سال مایباخ لانداولت دیگری را معرفی کرده است که هرچند ایدهٔ اولیهٔ آن همان است یعنی ارائهٔ یک خودروی فوق لوکس نیمه کابریولت، اما G650 تفاوت‌های زیادی با ۶۲ S دارد؛ بنابراین قصد داریم در این مطلب این دو لانداولت لوکس مایباخ را با یکدیگر مقایسه کنیم.

maybach-landaulet

پایه و اساس آن چیست؟

لانداولت اول بر اساس سدان فاصله محوری کشیدهٔ ۶۲ S ساخته شده است که این یعنی از یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 بای‌توربو استفاده می‌کند که به لطف کمک‌های AMG، توانایی تولید ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. سیستم تعلیق بادی تطبیقی آن نیز کمک می‌کند که خودرو در همهٔ مواقع کاملاً راحت باشد.

1-maybach-62s

G650 لانداولت اما بر اساس SUV معروف G کلاس ساخته شده است که البته فاصلهٔ محوری آن بیشتر شده و فاصلهٔ آن از سطح زمین نیز به لطف استفاده از اکسل‌های پورتال بکار رفته در مدل‌های قبلی G63 6×6 و G500 4×4۲ افزایش یافته است. در این خودرو هم شاهد استفاده از یک پیشرانهٔ V12 بای‌توربو با همان ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم؛ اما این موتور قدرت بیشتری برابر با ۶۳۰ اسب بخار تولید می‌کند. G650 با تجهیز به لاستیک‌های آفرود که روی رینگ‌های ۲۲ اینچی قرار گرفته‌اند به همراه ۴۵ سانتیمتر فاصله از سطح زمین، تقریباً توانایی عبور از هر مسیر قابل‌تصوری را دارد.

1-maybach-g650

صندلی‌های عقب آن چگونه است؟

هر نقطه از این خودروهای لانداولت قابل‌احترام است. البته در این ماشین‌ها افراد ترجیح می‌دهند بیشتر سرنشین باشند تا راننده. با توجه به برخورداری از فاصلهٔ محوری کشیده، هر دو لانداولت فضای پای بسیار زیادی برای سرنشینان عقب ارائه می‌کنند درحالی‌که در بالای سر آن‌ها نیز یک سقف پارچه‌ای قابل باز شدن قرار گرفته است. همچنین هر دو خودرو مجهز به یک پارتیشن شیشه‌ای هستند که قسمت راننده را از بخش سرنشینان عقب جدا می‌کند. این شیشه در هردوی این خودروها برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر، با لمس یک دکمه مات می‌شود.

سرنشینان ۶۲ S ممکن است در هنگام باز بودن سقف از هوای تازهٔ کمتری نسبت به G650 برخوردار باشند چراکه در این خودرو، بدنه و درهای معمولی ۶۲ S بدون تغییر باقی‌مانده‌اند و فقط سقف خودرو مانند یک فیات ۵۰۰C باز می‌شود؛ اما در G650، صندلی‌ها عقب‌تر نصب شده‌اند و کل سقف پارچه‌ای خودرو در پشت سر سرنشینان عقب جمع می‌شود.

از نظر ویژگی‌های لوکس، هر دو خودرو سنگ تمام گذاشته‌اند. در ۶۲ S صندلی‌های فوق‌العاده راحتی مجهز به گرم‌کن ارائه شده‌اند درحالی‌که در G650 ماساژور هم به آن‌ها اضافه شده است. همچنین در لانداولت جدیدتر حتی نگه‌دارندهٔ فنجان نیز ارائه شده است که نوشیدنی‌ها را گرم یا سرد کرده و در دمای مناسب حفظ می‌کند. در هر دو خودرو دو صفحه‌نمایش برای هر یک از سرنشینان عقب تعبیه شده است که در G650 به پخش‌کنندهٔ DVD هم مجهز است اما در ۶۲ S به دلیل آنکه متعلق به سال ۲۰۰۷ است، CD چنجر شش‌تایی ارائه شده است.

برای راننده چه دارند؟

هیچ‌یک از این دو خودروی لانداولت، توجه زیادی به راننده و سرنشین جلو نداشته‌اند و اساساً در قسمت جلو همان فضای داخلی نسخهٔ استاندارد را ارائه کرده‌اند. البته این چیز بدی نیست چراکه قسمت جلویی یک مایباخ ۶۲ S مکانی دوست‌داشتنی برای صرف زمان بوده و راننده‌ای که در G کلاس می‌نشیند نیز می‌تواند از این SUV جعبه‌ای شکل لذت ببرد.

آیا می‌توان یکی از آن‌را خرید؟

بله اگر به‌اندازهٔ کافی پول نقد داشته باشید می‌توانید یکی از افراد خوش‌شانسی باشید که مالک یک مایباخ لانداولت هستند. ۶۲ S لانداولت ابتدا صرفاً به‌عنوان یک پروژهٔ مطالعاتی طراحی شد اما در سال ۲۰۰۸ مایباخ تصمیم گرفت آن‌را در تعداد محدودی تولید کند. برچسب قیمتی این سدان سوپرلوکس در آن زمان ۱.۳۵ میلیون دلار بود و تحویل آن از پاییز سال ۲۰۰۸ آغاز شد. سپس مایباخ اعلام نمود که تولید محدود این خودروی دست‌ساز، پاسخگوی درخواست قریب به‌اتفاق خریداران بوده است.

G650 لانداولت نیز یک خودروی تولیدی است اما تنها ۹۹ دستگاه از آن ساخته می‌شود. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما انتظار قیمتی بسیار بیشتر از مدل G500 4×4۲ را داریم که بسیار کمتر از G650 لوکس است؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد قیمت این آفرودر لانداولت بیش از نیم میلیون دلار خواهد بود. درست است که این قیمت بالایی است اما در عوض یک S کلاس فوق لوکس را با توانایی‌های آفرود G کلاس و سقف کابریولت ارائه می‌کند.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. madjid

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    من مسلما G650 رو انتختب میکنم.
    شما هم دوست داشتین نظرتون رو بگین . ?
    ___________________________________
    G650 لایک ???
    S62 دیسلایک ???

    موافقم 7
    مخالفم 5
  2. فرشاد سجادیان

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ضمن عرض ادب و احترام به G650، نسخه اصلی (!) مایباخ، همچنان خدایی می‌کنه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
  3. mehran911

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بی شک S62

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      ولی اگه Maybach exelero بود که دیگه هیچی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Delport

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    نمیشه تخفیف بدید مشتری شیم.لا اقل چرب بکشید.چجوری الان باید نظر بدم.وقتی که بهترین ماشینی که تو زندگیم روندم پول مانیتور سرنشین عقب اینا نمیشه
    اگه منظور از تیترتون اینه که تو ارزوهایه دست نیافتنیه شبا هنگامتون حال میکنید با کدوم دور بزنید… بازم میگم نمیدونم.ذهنم رندوم انتخاب کنه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. Nima

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    همچنان S62

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    انتخاب من درهر صورت برای خودروی لوکس سواری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MPH

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    .
    با اختلاف زیاد s62
    .
    درسته این مدل جی کلاس فوق العاده خاصه،ولی نمیتونم تصور کنم کسی با این ماشین حتی تو جاده خاکی بره چه برسه به آفرود!!!!!ثانیا s62 یه میباخه که میتونه اونو خیلی خاص تر کنه نسبت به g650.ثالثا خداییش وقار و پرستیژ این دوتا رو مقایسه کنید
    .
    من که از این مدل جی کلاس اصلا خوشم نمیاد، نه از سقفش نه از محور پورتالش که از روی یونیماگ برداشتن!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. swedish arrogant tiger

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن. ولی من جی 63 6×6 رو به هردو ترجیح میدم.بین این دو تا انتخاب من s62 هست چون بیشتر توجهات رو به خودش جلب میکنه.و کلا لوکس باید سدان باشه بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین وی

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (463 ديدگاه)

    G 650 زشته جدی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    دیگه بدون تعصب میگم حالا دیس و اینام مهم نیست
    یواش یواش بنز داره فولوکس میشه تو چشم من
    فردا ماشین بچم میزنه
    اخه…
    هیچی
    واسه خاطر سلاطینی مثل SLR SLS CLS SL چیزی نمیگم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (103 ديدگاه)

    اینا ماشینن
    بقیش سوسل بازیه!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا