مرسدس بنز

تائید تولید محصولات تمام الکتریکی AMG

مرسدس-ای ام جی هم‌اکنون طیف متنوعی از خودروهای الکتریکی شده از جمله CLS 53، E53 و GLE 53 را عرضه می‌کند و حالا هم تائید شده که این شرکت تولید خودروهای تمام الکتریکی را نیز در دستور کار قرار داده است.


اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر در مصاحبه با اتوکار گفته است:

ما باید به نقطه‌ای برسیم که در آن قوای محرکه‌ی محصولات خیلی مهم نباشد زیرا AMG فقط به تجربه‌ای که مشتریان دارند مربوط می‌شود. به همین دلیل است که نه تنها کار روی محصولات الکتریکی شده‌ی AMG را انجام می‌دهیم بلکه اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت نیز در دست توسعه است.

کالنیوس نگفته که کدام محصول مرسدس برای اولین بار دارای نسخه‌ی الکتریکی AMG خواهد بود اما خبرهای قبلی به EQS به عنوان کاندید احتمالی اشاره کرده‌اند. این سدان تمام الکتریکی اخیراً به فرم کانسپت در فرانکفورت به نمایش درآمد.


شایعات نشان می‌دهند EQS در نسخه‌ی الکتریکی AMG قدرت فراتر از ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت. البته برای مقایسه باید دانست پورشه تایکان توربو از دو پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۶۷۱ اسبی استفاده کرده و نسخه‌ی توربو S آن در حالت اووربوست قدرت قابل‌توجه ۷۵۱ اسب بخاری دارد.

Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Electric Drive
Mercedes-Benz SLS AMG Coupe Electric Drive
اما صرف‌نظر از نوع محصولی که در نظر گرفته می‌شود، محصولات الکتریکی AMG محبوب‌تر از SLS الکتریک درایو قبلی خواهند بود. گفته شده بود که از این خودروی اسپورت و الکتریکی کمتر از ۱۰۰ دستگاه فروخته شده است. SLS الکتریک درایو دارای چهار پیشرانه با قدرت ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متر بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی داشته است.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive
Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مرسدس مایباخ

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    اسم SLS رو نیارین که از هوش میرم
    لعنتی عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دیگه مرسدسم تمام الکتریکی بزنه کار تسلا بشدت سخت تر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا